Päivitys!

Linkkejä Mercedes-Benz-aiheisille sivuille.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Päivitys!

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pitkästä aikaa muutama uusi kuva osoitteessa

http://helium.wakkanet.fi/~timol/
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 06.07.2004 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

On se kyllä veikeä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Nuo nahkapenkit W123:sessa on kyllä aika veikeä näky :wink:

Mutta mutta, onko tuo lämpömittari keskikonsolissa alkuperäinen :?:
Mittaa vissiin sisäilmanlämpötilaa...

Toinen mitä on pidettävä kyllä edistyksellisenä on nelivaihteinen tomaatti, joita esim. W108:ssa oli jo seitsemänkymmentäluvulla.
Vielä 80-luvun puolivälissä melkein kaikkien muiden merkkien laatikot olivat kolmivaihteisia.. :shock:
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: On se kyllä veikeä

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kolja kirjoitti:Toinen mitä on pidettävä kyllä edistyksellisenä on nelivaihteinen tomaatti, joita esim. W108:ssa oli jo seitsemänkymmentäluvulla.
Vielä 80-luvun puolivälissä melkein kaikkien muiden merkkien laatikot olivat kolmivaihteisia.. :shock:
Niin no... Niin lyhyt ykkönen ettei sitä tarvitse missään ja laatikko joka tehtaan puolesta suunniteltu lähtemään kakkosella liikkeelle... Naureskelin just tässä yhtenä päivänä että tämähän on kuin kolmivaihteisella ajais. Ykköstä ei tartte yhtään mihinkään. Yhtä hyvin voisi olla sikana pidempi perävälitys ja ykkönen käytössä niin putoaisi varmaan matka-ajon kulutuskin.

Näin siis 300D, ymmärtääkseni bensavehkeet ja turbodiesel lähtevät ykkösellä liikkeelle.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Vani Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Bensavehkeet lähtee kanssa kakkosella, no 500 E:stä en tiedä, mutta muut kyllä. Turbodiesel lähtee aina ykkösellä.

Onhan ykkösestä se hyöty että kun vetää jotain painavaa, niin auton saa lähtemään ykkösellä liikkeelle laittamalla vaihdekepin 2-asentoon, silloin auto lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkosella vasta kun ykkösen kierrokset tulee täyteen ! vaikka ajaisit pintakaasulla. Eli tällätavoin säästää laatikkoa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: On se kyllä veikeä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kolja kirjoitti: Mutta mutta, onko tuo lämpömittari keskikonsolissa alkuperäinen :?:
Mittaa vissiin sisäilmanlämpötilaa...
Ei ole originaali, mutta missäs... juu W123-VfV:n sivuilla oli kuva originaalista :?: sisälämpötilamittarista, vielä viisarimallisesta!

Automaatista... kyllä se ykkönenkin on kiva, etenkin äkkilähtöjä paikaltaan suoritettaessa (lue: kanssa-autoilijain leukoja ihmetyksestä loksautettaessa): on meinaan muutama nasta nyt lumien sulettua kadonnut pyöristä, enkä mie edes harrasta tuota toimenpidettä säännölleen :-).

Mutta kuten kuvista voi päätellä, tuo 932 Lapisblau on siitä kiva väri, että se muuttaa tuota sävyään valaistuksen suhteen niin paljon. Talvella iltapäiväauringossa komea tumma, kesällä taas leppoisan vaaleahko.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: On se kyllä veikeä

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti: Mutta kuten kuvista voi päätellä, tuo 932 Lapisblau on siitä kiva väri, että se muuttaa tuota sävyään valaistuksen suhteen niin paljon. Talvella iltapäiväauringossa komea tumma, kesällä taas leppoisan vaaleahko.
Lieköhän tuo Bemarin Lapisblau lähelläkään tuota MB:n vastaavaa? Oli nääs velipoika ostamassa tuota 325i:tä ja lähetti tukun kesällä auringonpaisteessa otettuja kuvia. Siinäpä sitten ihmettelin, että onpa komea musta bemari. :oops: Sitten kun se ajo sen tohon talon eteen, niin kappas vaan: se olikin tumman sininen iltahämärässä! Eipä tässä vielä mitään, mutta kun se kirkkaassa valossa todellakin on jo lähempänä vaalean sinistä... :shock:

Kyllä tää tässä näyttää aikalailla mustalta, vai mitä: :?

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jälleen päivitystä. http://helium.wakkanet.fi/~timol/
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 06.07.2004 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mitenkäs W116 nykyään jakselee? :o
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:Mitenkäs W116 nykyään jakselee? :o
Siellähän se kotitallissa nukkuu talviunta (mustan lajitoverinsa vieressä :D ), tosin parin vkon välein käyn tökkimässä sitä lenkille. Mielellään se muuttaisi toiseenkin osoitteeseen, vaikka aktiiviliikuntaa harrastamaan. Tosin terveystarkastuksen jälkeen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Mitenkäs W116 nykyään jakselee? :o
Siellähän se kotitallissa nukkuu talviunta (mustan lajitoverinsa vieressä :D )
Onkos tuo musta lajitoveri Timo S:n auto, vai oletko ratkennut ostamaan uuden (oonko jäänyt jostain paitsi...?)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti: Onkos tuo musta lajitoveri Timo S:n auto, vai oletko ratkennut ostamaan uuden (oonko jäänyt jostain paitsi...?)
Timo K.:n, S.:llä on GD.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sori, miksiköhän aina sekoitan nuo kundit :oops:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jälleen pari kuvaa täällä, mm. 230 E:n ja 280 E:n tehokäppyrät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

Re: Vani Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Kapi »

Mauri H. kirjoitti:Bensavehkeet lähtee kanssa kakkosella, no 500 E:stä en tiedä, mutta muut kyllä. Turbodiesel lähtee aina ykkösellä.

Onhan ykkösestä se hyöty että kun vetää jotain painavaa, niin auton saa lähtemään ykkösellä liikkeelle laittamalla vaihdekepin 2-asentoon, silloin auto lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkosella vasta kun ykkösen kierrokset tulee täyteen ! vaikka ajaisit pintakaasulla. Eli tällätavoin säästää laatikkoa.
500E lähtee kanssa kakkosella.

Mutta siis turbo dieselit aina ykkösellä??
Mietin vaan kun kaveri osti 300D turbon ja sille oli
autoliikkeessä sanottu, että siellä on joku anturi rikki
ja sen takia lähtee ykkösellä liikkeelle...??? :shock: :?:
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Tuo 300TD ilman turboo 24-venttiilisenä lähtee kanssa aina 1:sellä liikkeelle. Enkä kyllä usko, että se olisi mikään vika - vaan ominaisuus.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, kyllä noiden kuuluu ykkösellä lähteä, ei ole mitään rikki.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Timo L.:

Tästä liikkeellelähtö-aiheesta, tuliko posti jo perille?
Siinä yhdessä myyntitiedotteessa nimittäin luki että syyskuusta 1979 :?: muutettiin automaatit KAIKISSA MALLEISSA :?: lähtemään liikkeelle ykkösellä... Tarkistaisitko, (sitten kun posti ne viimein tuo) itse olen ilmeisesti hukannut ko. lapun... :roll:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Päivitys W123-galleriassa, josta myös pääsy uudelle M-B-miittisivulle. Siellä voit nähdä kadoksissa olleen kaksoisveljen... :D

http://helium.wakkanet.fi/~timol/
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin