Automaatin vaihteet ylös ja alas ratista (jälkiasennus)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Laitetaas tänne päivitystä:

http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ost2950595


Kukas meillä on Suomessa sellanen Star guru joka ton osaa ilman SCN koodausta tehdä? 8)

Ilmoittautukaa!
Parit kysymykset(ainakin parit)
Onko tietoa että se on mahdolista ilman minkäänlaista SCN koodausta?
vai pitääkö sille laskea jotenki kierto tien kautta koodi
oliko se 6000 minkä se heppu mistä tossa oli juttua ottaa hommasta?
Sunilp sanoi että koodaus on tehty ilman SCN koodausta ja Richard ottaa 150£ koodauksesta. Guru osaa koodauta ilman SCN koodausta mutta miten mahdollista? Oon kyllä kuullut että ottavat tuon 150£ muustakin koodauksesta kuin esim. Kääntyvien peilien muutos yms.

Sanoitvathan ne tuossa jutussa että homma on helppo jos ottaa yhteyden Daimer onlineen ja sinne maksu. Mulla autossa on jo "oikea" etu sam yksikkö, ratti/airbag yms. Eli tuohon se optiokin on ollut mahdollinen ottaa. Se kuka sen osaa koodata on eri juttu..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti: Sanoitvathan ne tuossa jutussa että homma on helppo jos ottaa yhteyden Daimer onlineen ja sinne maksu. Mulla autossa on jo "oikea" etu sam yksikkö, ratti/airbag yms. Eli tuohon se optiokin on ollut mahdollinen ottaa. Se kuka sen osaa koodata on eri juttu..
Jos ei lähistöltä vastaavaa Star gurua löydy (kohtalainen lottopotti olisi jos löytyisi kun Steve'kin kommentoi vain että "Richard on löytänyt konstin tehdä tuo ilman SCN:ää", toisaalta sillä on viralliset laitteet ja SCN-koodausmahdollisuus niin ei ole ollut tarvetta opetellakaan) niin kävelee vaan Vehoon ja sanoo että koodaavat tämän lisävarustekoodin autoon ja päivittävät SCN-koodauksen. Jokaisen pajan pitäisi tuo osata. Ja Veholla ei makseta SCN-koodauksesta mitään erikseen MB:lle, kuuluu siihen viralliseen palvelupakettiin. Asiakkaalta varmaan ottavat sen "£150" helpostikin.

Kokeilitko muuten mihin se vaihteiston asetuksissa oleva "rattinappula-asetus" vaikutti?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Sanoitvathan ne tuossa jutussa että homma on helppo jos ottaa yhteyden Daimer onlineen ja sinne maksu. Mulla autossa on jo "oikea" etu sam yksikkö, ratti/airbag yms. Eli tuohon se optiokin on ollut mahdollinen ottaa. Se kuka sen osaa koodata on eri juttu..
Jos ei lähistöltä vastaavaa Star gurua löydy (kohtalainen lottopotti olisi jos löytyisi kun Steve'kin kommentoi vain että "Richard on löytänyt konstin tehdä tuo ilman SCN:ää", toisaalta sillä on viralliset laitteet ja SCN-koodausmahdollisuus niin ei ole ollut tarvetta opetellakaan) niin kävelee vaan Vehoon ja sanoo että koodaavat tämän lisävarustekoodin autoon ja päivittävät SCN-koodauksen. Jokaisen pajan pitäisi tuo osata. Ja Veholla ei makseta SCN-koodauksesta mitään erikseen MB:lle, kuuluu siihen viralliseen palvelupakettiin. Asiakkaalta varmaan ottavat sen "£150" helpostikin.

Kokeilitko muuten mihin se vaihteiston asetuksissa oleva "rattinappula-asetus" vaikutti?
Juu pitää "udella" veholta mitä ottavat koodauksesta. Enkä kokeillut tuota koodausta kun en ole saanut rattia vielä paikalleen. Menee nämä koodaukset seuraavan puolelle. Miten muuten on sellainen mahdollista että Richard on etänä koodannut tollaisen yhden käyttöön? Voiko se olla käytännössä mahdollista edes? Mulle se ei suostu vastaamaan mailiin vaikka kyselin voisko tehdä mullekkin tollaisen "etäkoodauksen". Ei viisiin kiinosta. :?:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Sanoitvathan ne tuossa jutussa että homma on helppo jos ottaa yhteyden Daimer onlineen ja sinne maksu. Mulla autossa on jo "oikea" etu sam yksikkö, ratti/airbag yms. Eli tuohon se optiokin on ollut mahdollinen ottaa. Se kuka sen osaa koodata on eri juttu..
Jos ei lähistöltä vastaavaa Star gurua löydy (kohtalainen lottopotti olisi jos löytyisi kun Steve'kin kommentoi vain että "Richard on löytänyt konstin tehdä tuo ilman SCN:ää", toisaalta sillä on viralliset laitteet ja SCN-koodausmahdollisuus niin ei ole ollut tarvetta opetellakaan) niin kävelee vaan Vehoon ja sanoo että koodaavat tämän lisävarustekoodin autoon ja päivittävät SCN-koodauksen. Jokaisen pajan pitäisi tuo osata. Ja Veholla ei makseta SCN-koodauksesta mitään erikseen MB:lle, kuuluu siihen viralliseen palvelupakettiin. Asiakkaalta varmaan ottavat sen "£150" helpostikin.

Kokeilitko muuten mihin se vaihteiston asetuksissa oleva "rattinappula-asetus" vaikutti?
Juu pitää "udella" veholta mitä ottavat koodauksesta. Enkä kokeillut tuota koodausta kun en ole saanut rattia vielä paikalleen. Menee nämä koodaukset seuraavan puolelle. Miten muuten on sellainen mahdollista että Richard on etänä koodannut tollaisen yhden käyttöön? Voiko se olla käytännössä mahdollista edes? Mulle se ei suostu vastaamaan mailiin vaikka kyselin voisko tehdä mullekkin tollaisen "etäkoodauksen". Ei viisiin kiinosta. :?:
Etänä se onistunee siitä syystä että kertoo paikata mistä ronkitaan(vähän niin kuin webaston kanssa tehty) joistain valikoista esim just toi ratti napsutellan asetukset kohdaleen tuskin on estettä sille että koodaa vaikka valmiksi muitakin varusteita voi laitta valmiuteen toimi heti asenuksen jälkeen, laitoin hommasta yv:n siinä myös syyt mukana miksi yv vaikka yleensä jaan vähiätietoja avoimesti
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

No nii eli sain tuolta Englannista vähän apuja.

Eli Ratin napit toimimaan seuraavasti:

1. Paikallisesta liikkeestä pitäis päivittää autoni tietokantakorttiin optio 428 (datacard)
2. SCN koodaus vaihdelaatikon ohjausyksikölle

Hoh hoijaa. Varmaan alkavat/kykenevät Veholla tuota tekemään. Kuka Suomessa pystyy tähän muut kuin Veho? Englannissa ja Saksassakaan eivät liikkeessä kuulemma tuota tee, muutakuin jos saavat itse hoitaa koko homman. Richard Englannista ei voi päivittää muuta kuin Englannin autojen datakortit.. :(

Kellään hyviä ideoita? Suomen Star specialistit HOHOI teitä tarvitaan!!!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:No nii eli sain tuolta Englannista vähän apuja.

Eli Ratin napit toimimaan seuraavasti:

1. Paikallisesta liikkeestä pitäis päivittää autoni tietokantakorttiin optio 428 (datacard)
2. SCN koodaus vaihdelaatikon ohjausyksikölle

Hoh hoijaa. Varmaan alkavat/kykenevät Veholla tuota tekemään. Kuka Suomessa pystyy tähän muut kuin Veho? Englannissa ja Saksassakaan eivät liikkeessä kuulemma tuota tee, muutakuin jos saavat itse hoitaa koko homman. Richard Englannista ei voi päivittää muuta kuin Englannin autojen datakortit.. :(

Kellään hyviä ideoita? Suomen Star specialistit HOHOI teitä tarvitaan!!!
Jos SCN-koodausta ei mihinkään muualle tarvita kuin vaihdelaatikolle niin miksiköhän ei riittäisi developer modessa tuon vaihdelaatikon asetuksen muuttaminen? Autoa ei saisi sen jälkeen koodata uudelleen ellei FDOKia ole päivitetty.

Vai olisko jokin syy miksi se asetus ei onnistuisi vaikka valikoissa näkyy (kun ei ole tuollaista autoa niin ei pääse käytännössä kokeilemaan).

Mutta tuota virallista jälkiasennusreittiähän itsekin aiemmin ehdotin, voi olla että pikkuliikkeissä eivät tuota osaa/halua tehdä mutta joku isompi lähistöltä varmaan osaa. Ellei iske politiikka vastaan, joihinkin on kielto pääkallopaikalta sen takia että pakotettaisiin auton ostajat ruksaamaan niitä varusteita, tällaisista tehdas saa kohtalaisen katteen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:No nii eli sain tuolta Englannista vähän apuja.

Eli Ratin napit toimimaan seuraavasti:

1. Paikallisesta liikkeestä pitäis päivittää autoni tietokantakorttiin optio 428 (datacard)
2. SCN koodaus vaihdelaatikon ohjausyksikölle

Hoh hoijaa. Varmaan alkavat/kykenevät Veholla tuota tekemään. Kuka Suomessa pystyy tähän muut kuin Veho? Englannissa ja Saksassakaan eivät liikkeessä kuulemma tuota tee, muutakuin jos saavat itse hoitaa koko homman. Richard Englannista ei voi päivittää muuta kuin Englannin autojen datakortit.. :(

Kellään hyviä ideoita? Suomen Star specialistit HOHOI teitä tarvitaan!!!
Jos SCN-koodausta ei mihinkään muualle tarvita kuin vaihdelaatikolle niin miksiköhän ei riittäisi developer modessa tuon vaihdelaatikon asetuksen muuttaminen? Autoa ei saisi sen jälkeen koodata uudelleen ellei FDOKia ole päivitetty.

Vai olisko jokin syy miksi se asetus ei onnistuisi vaikka valikoissa näkyy (kun ei ole tuollaista autoa niin ei pääse käytännössä kokeilemaan).

Mutta tuota virallista jälkiasennusreittiähän itsekin aiemmin ehdotin, voi olla että pikkuliikkeissä eivät tuota osaa/halua tehdä mutta joku isompi lähistöltä varmaan osaa. Ellei iske politiikka vastaan, joihinkin on kielto pääkallopaikalta sen takia että pakotettaisiin auton ostajat ruksaamaan niitä varusteita, tällaisista tehdas saa kohtalaisen katteen.

Tota asiaa nyt selvitellyt aikas paljon ja tullut tulokseen että onistuu ilma automaatista scn koodaust,
Manuaalisesti asetukset muutamalla

Eikös toi datakortin päivitys ole vaan sitä varten et
auton varusteet näkyy varaosa ym tietokannoisa/systeemeissä
Ja sillä että datakortti pitää päivittä ennen kuin scn koodaukseen tarvitava koodin saa, tehdas koitta estää että ei noitta laitelis kuka vaan...
(vaan ne joilla pääsy ko maan autot sisältävään tieto kantaan"viralinen" tehtaan hyväksymä firma miltä tehdas saa provikat ym maksut)

Tolanen kärry kun olis jossain liki mihin vois tehdä noi tarvitavat asetus muutokset laatikkon/rattin

Niin sen jälkeen vois laitta tänne näkyviin miten se tehdään ;)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Eikös toi datakortin päivitys ole vaan sitä varten et
auton varusteet näkyy varaosa ym tietokannoisa/systeemeissä
Ja sillä että datakortti pitää päivittä ennen kuin scn koodaukseen tarvitava koodin saa, tehdas koitta estää että ei noitta laitelis kuka vaan...
(vaan ne joilla pääsy ko maan autot sisältävään tieto kantaan"viralinen" tehtaan hyväksymä firma miltä tehdas saa provikat ym maksut)
Juuri näin, paitsi oikeiden varaosien hankintaa varten, pitää kantakortti (ja FDOK) päivittää jotta MB:n kompuutterit antaisivat Starille on-line oikeat SCN-koodit joilla versiokoodaus tehdään automaattisesti.

Tuo manuaalinen koodausmahdollisuus tuntuu vaan koko ajan supistuvan entisestään.

Veholla tuon pitäisi toimia myös niin että Starilla listataan uudet lisävarusteet ja samaten poistettavat jonka jälkeen testeri ottaa yhteyden MB:n tietokantaan ja samalla lähtee kantakorttitietokannan päivitys liikkeelle automaattisesti. En ole käytännössä nähnyt tuota kun paikallinen paja ei varmaan noita lähtisi tekemäänkään.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Millos ne osaavat ois liikkumassa lapin suunnalla vai pystynkö mää tuohon itekkin? 8)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo näin näytäsi olevan että mitä uudempi auto/* sitä vähemmän manualli toimintoja käytetävissä koodaukseen(minkä takia simulaatorilla etukäteen tukitut jutut ei aina välttämättä onnistu"tiedä miten sais siihen mallin lisäksi myös vuosi mallin valittua)

olisi mielen kiintosta luke ohjelmat boxseista ulos jostain autosta missä ei manuaali asetukset
toimi ennen ja jälkeen (jonkun varusteen merkkiliiken scn)koodauksen, sen jälkeen vois tehdä muutokset suoraan ohjelmaan aina kun tarvii kyseinen varuste koodat samanlaiseen autoon,
ehkä johonkin ton kaltaiseen
homma menne sitten kun alkaa olemaan harastajilla sen ikäisiä autoja mihin ei enään manuali koodaus toimi
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

CDI203 kirjoitti:olisi mielen kiintosta luke ohjelmat boxseista ulos jostain autosta missä ei manuaali asetukset
toimi ennen ja jälkeen (jonkun varusteen merkkiliiken scn)koodauksen, sen jälkeen vois tehdä muutokset suoraan ohjelmaan aina kun tarvii kyseinen varuste koodat samanlaiseen autoon,
ehkä johonkin ton kaltaiseen
homma menne sitten kun alkaa olemaan harastajilla sen ikäisiä autoja mihin ei enään manuali koodaus toimi
Täällä on ollut sama mielessä, kun huomattu että tolla starilla ei voikkaan koodata noihin uudempiin esim vakkaria
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

scn koodauksen voi tehdä myös offlain tilassa käsitääkseni
(kyselee noi datakortin päivitystiedot lomakkela mikä pitäis faxsata ja paluu postissa tulee tarvitavat koodit)
eli jos jostain sattuu muuten saaman sopivat scn koodit voi unohtaa datakortin päivityksen ja hyödyntää tota automaattista koodausta ;)
pohjinen suunta kyllä ollut pari kertaa matkailu suunitelmassa muista syistä
mutta peruuntunut porukan puihin menon takia

Edit: tohon merkkiliiken politiikaan että muun laisissa hommissa autanut kun otta yhteytä suoraan saksaan pari kertaa ollut yllätävän myönteine vaikutus....
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

No nyt alkaa tapahtua :shock:

Richard pyysi että lähetäisin sille EGS koodauksen. Siellä on kaksi paikka mitä pitäisi katsoa ja kertoa hänelle miten ne asetettu.. Voi olla mahdollista että onnistuu ehkä ihan Developer modessakin tuo muutos :D

VI**TU ko ei oo Staria ny.. :(
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Päätä en pitä pantiksi...
Mutta developer modessa luulisin tuon onnistuvan.
Aika paljon tulee lisää parametritys mahdollisuuksia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Junnu kirjoitti:Päätä en pitä pantiksi...
Mutta developer modessa luulisin tuon onnistuvan.
Aika paljon tulee lisää parametritys mahdollisuuksia.
Mitä sieltä EGS:n puolelta sitten mahtaa tarvita muutella mutta se olikin EWM josta "ohjauspyörän vaihdenäppäimien koodaus" onnistuu ihan normaalimoodissakin. Tuo ei varmaan riitä jos Richard halusi tietää EGS:n asetukset, se vaikuttaa kryptisemmältä (developer modessa), vähän ohjainlaitteesta riippuen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jokos auto on liikenteessä?
Joo sopivilla "avimilla" tulee tulee paljon valikoita lisää(saksaksan kielisillä lyhenteillä lenkentipen activ/nichtactiv ym...) yhä vahvemin sitä mieltä että onistuu manuaalisesti sopivalla *:ila
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Jokos auto on liikenteessä?
Joo sopivilla "avimilla" tulee tulee paljon valikoita lisää(saksaksan kielisillä lyhenteillä lenkentipen activ/nichtactiv ym...) yhä vahvemin sitä mieltä että onistuu manuaalisesti sopivalla *:ila
Siis löysitkö tuon EGS:n eikä EWM:n puolelta? 2005 alkaen malli vaiko vanhempi/uudempi?

Tuo EWM:n muutos vaikuttaisi liian helpolta, en usko että Richard tekisi tätä vaikeammaksi kuin on. Toivottavasti pian saadaan tietää miten lähti toimimaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Jokos auto on liikenteessä?
Joo sopivilla "avimilla" tulee tulee paljon valikoita lisää(saksaksan kielisillä lyhenteillä lenkentipen activ/nichtactiv ym...) yhä vahvemin sitä mieltä että onistuu manuaalisesti sopivalla *:ila
Siis löysitkö tuon EGS:n eikä EWM:n puolelta? 2005 alkaen malli vaiko vanhempi/uudempi?

Tuo EWM:n muutos vaikuttaisi liian helpolta, en usko että Richard tekisi tätä vaikeammaksi kuin on. Toivottavasti pian saadaan tietää miten lähti toimimaan.
CDI203 kirjoitti:Täytyy koittaa kattoa toi mistä se löyty tosta *:in lontoon kielisestä 08 versiosta mistä sen löysin tossa *:in 09 suomien kielisessä versiossa en sitä nähnyt kun koitin kattoa, näytti että siitä uupus muitakin juttuja ja sitten taas olis toisia mitä ei tossa 08 lontoo versiossa ole

sillon kun sitä hain se löyty 06 ja 01 autosta
saatahan se tarvita vielä jotain lisäks(ekä toikaan sieltä heti silmille hypää, näissä auttas jos sattus osaaman jotain kieltä)
mites nää oli
EGS=laatikon ohjaus?
EWM=keppi?
Toimintojen alta d:valikosta löytyi lenkentipen activ/nichtactiv tosta 08 (uudemista versiosta en sitä vielä löytänyt, muutenkin näytää että niisä on siiretty paljon toimintoja pois tuolta manuaali astusten puolelelta) lontoon kielisestä versiosta
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Homma etenee. Ratti on paikallaan. Ohjaukset toimii ratissa eli näkyy siellä ratin alla että vaihtaa oikeen, mutta ei EWM ja EGS alla. Richardille lähetetty nyt koodaus ja voipi olla että pian toimii rattivaihteet ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Laitetaampas ikävät uutiset myös tänne. Eli ei saanut Richard kiinni sitä tyyppiä joka ois osannut suoraan kertoa koodauksen laatikolle. :(

Veho voisi kokeilla tuota homaa 300€ hinnalla mutta takeista ei ole että toimisi. Ei kiinnostais tuon hintaista riskiäkään ottaa.. :?

Kuka tietää sellasen paikan (Suomessa) missä varmasti onnistuu Datakortin päivitys (optio lisäys) ja sitten SCN koodaus? Tai sitten tunteeko joku Star gurun joka osais tuon tehdä?

Nyt jotenkin kyrsii nää vehkeet kun ei comand tullut kuntoon ja tämäkään ei tunnu onnistuvan. Light sensor vika edelleen päällä.. Uus käytetty DBE (katto) yksikkö tulossa Saksasta jos sitten alkais edes tuo V*T*N valo/sade anturi toimimaan.. Sori avautuminen mutta kyrpii vaan aikalailla. :evil:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

PÄIVITYSTÄ:

Tänään on SCN koodauksella lisätty optio 428 Oulun Veholla. Richard lisäsi tuon option mun datacardiin ja sitten koodaus Veholla. Ei vaan toimi. Ei pysty ymmärtämään että vaaditaanko jotain nollausta vai mitä.. Varmaan vastausta Richardilta saan piahkoin.. :roll:

60€ SCN koodaus hinta. Ei paha. Tehtiin vielä kahteen kertaan tuo koodaus..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:PÄIVITYSTÄ:

Tänään on SCN koodauksella lisätty optio 428 Oulun Veholla. Richard lisäsi tuon option mun datacardiin ja sitten koodaus Veholla. Ei vaan toimi. Ei pysty ymmärtämään että vaaditaanko jotain nollausta vai mitä.. Varmaan vastausta Richardilta saan piahkoin.. :roll:

60€ SCN koodaus hinta. Ei paha. Tehtiin vielä kahteen kertaan tuo koodaus..
Olikos minkä hintaine toi option lisäys?
Ei toimi ollenkaan ?
saiko *:rila yhteyden joka paikkan
ja testatua osta että ovat ehjiä/yhteydet kunnossa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin