Diesel Mersua etsimässä!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Diesel Mersua etsimässä!
Moro!
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...
Heittäisin sulle varteenotettavaksi vaihtoehdoksi w124-korimallin 200d-manuaalin..
Perusmese. Halpa hankkia ja ylläpitää. Laiskahan se on, mutta eipä syökkään paljon.
Perusmese. Halpa hankkia ja ylläpitää. Laiskahan se on, mutta eipä syökkään paljon.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aikas samoihin menee, tosin tuollakin kakssatanen pienemmällä:JohtoTähti78 kirjoitti:Ite kuullu et toi 250D olis kuulemma pienempi ruokainen???
http://www.mercefreaken.com/modellene.htm
W124 200 D
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt: 0,53 liter
5-tr. manuelt: 0,50 liter
4-tr. automat: 0,57 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt: 0,70 liter
5-tr. manuelt: 0,68 liter
4-tr. automat: 0,76 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt: 0,79 liter
5-tr. manuelt: 0,84 liter
4-tr. automat: 0,80 liter
W124 250 D
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
4-tr. automat: 0,59 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
4-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,89 liter
4-tr. automat: 0,88 liter
Juu, tuntuuhan se kakspuolikkaan n.20hepan lisä mukavasti ajossa.
Mutta oletan, että olet etsimässä halpaa työmatkakulkinetta. Paremmat ajot sitten jollain muulla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
suht saman ne kuluttaa. ite jos olisin ostamassa autoo, niin 300D, taikka sitten turbollinen. ja tietenkin pumpusta ruuvvattuna. ei toi automaattikaan mitään mahdottomia kulutukseen lisää. matka-ajossa oon tolla omalla 300D automaatilla päässy 6,3 litraan. normi ajossa kulutus pyörii jossakin 8 nurkilla. välillä pikkasen reilukin, kun sladittelee ja muutenkin ajelee vähän sillain ei niin säästelevästi. melkein saman verran tosin kulutti pikkukoppanen mersu 2 litrasella diiselillä. samanlainen ajotyyli ja usein sai pikkasen aikaa hörsköttää rauhassa ja lämmetä, ennenku lähti ajoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Diesel Mersua etsimässä!
Unohda noi mopot ja hommaa Auto eli E500. Jos pitää välttämättä olla dieseli niin sitten E 300 Turbodiesel 4MATIC.JohtoTähti78 kirjoitti:Moro!
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...
Re: Diesel Mersua etsimässä!
Eikös kysyjä halunnut parasta/järkevintä 123/124-dieselmersua työmatka-ajoon? Ja nyt ehdotetaan järjettömintä vaihtoehtoa siihen hommaan...masaf1 kirjoitti:Unohda noi mopot ja hommaa Auto eli E500.
Harrasteautot sitten erikseen, mutta en kyllä näe mitään järkeä ostaa E500:sta käyttöautoksi.
Riippuu tietysti budjetista tuo mikä autoyksilö sitten olisi paras ja järkevin vaihtoehto, mutta malleista järkevin tuohon käyttöön olisi W124 200D manuaalilla. Eniten mersutunnelmaa ja tyyliä olisi automaattivaihteisessa W123 300D:ssä, mutta W123:n kaikkien mallien huono puoli työmatkakäytössä on suuri kulutus ja huono käynnistyvyys tällaisilla keleillä, jotka esim. nyt vallitsee.
Re: Diesel Mersua etsimässä!
tuo mikään järjetön ehdotus ole, ellei sitten ole jotenkin tiedossa, että E500 on niin huono, ettei siihen voi luottaa työautonatn62634 kirjoitti:Eikös kysyjä halunnut parasta/järkevintä 123/124-dieselmersua työmatka-ajoon? Ja nyt ehdotetaan järjettömintä vaihtoehtoa siihen hommaan...masaf1 kirjoitti:Unohda noi mopot ja hommaa Auto eli E500.
Harrasteautot sitten erikseen, mutta en kyllä näe mitään järkeä ostaa E500:sta käyttöautoksi.

itse olen vakavasti harkinnut ostaa 500 SL mersun joskus "työautoksi", kunhan ne tästä vielä vähän halpenee... avoauto on kätevä, kun se ei ole liian kuuma ja turvepölytkin lähtee sitten ihan itsestään, kun ajelee katto auki

siinä onkin sitten taas jollakin mersufanaatikoilla kestämistä, kun minä luohaan niillä vaaleilla nahkapenkeillä paskaset farkut jalassa, arviolta viikossa saan auton sisustan siihen kuntoon, että ei tartte enää pelätä edes autovarasta, kun se pelkää sotkevansa itsensä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Diesel Mersua etsimässä!
Ei mulla tollasiin oo varaa!masaf1 kirjoitti:Unohda noi mopot ja hommaa Auto eli E500. Jos pitää välttämättä olla dieseli niin sitten E 300 Turbodiesel 4MATIC.JohtoTähti78 kirjoitti:Moro!
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joo,kävin tossa kattomassa yhtä 250 diesel meseä...myyjä sano et ois tehty kansiremontti 3 vuotta sitten...ei ollu dokumenttia...voiko nähä päältäpäin jostain onko tehty vai ei?...pientä öljyvuotoa ainaki oli molemmin puolin konetta...kävi kyllä ihan nätisti!...abs valo syttyi välillä mut sammui kun käynnisti uudelleen...pelleiltäänkin oli siisti!...niin ja pakkivalot ei toimi aina...mikä lie vikana?...nii ja mistäs tietää onko veroja rästissä?
Re: Diesel Mersua etsimässä!
Äkkiseltään kun en tiedä hankintabudjettiasi niin mietin, ettäJohtoTähti78 kirjoitti:Moro!
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...
onko kuitenkaan auton oltava diesel noilla ajoilla ?
Ja toisaalta työmatkan autoissa ehkä tulisi myös olla jo turvallisuutta
eli airbagit edessä ja sivuilla, abs-jarrut sekä luistonesto.
Itse ainakin arvosta näitä asioita ja pidänkin tietysti itseäni normi
autoilijaa parempana (näinhän kaikki muutkin miehet pitävät

Myös tälläisiäkin mersuja on saatavilla ja aika kohtuulliseen hintaankin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Esim. täältä: http://www.16400.fi/palvelut/autofakta.phpJohtoTähti78 kirjoitti:...nii ja mistäs tietää onko veroja rästissä?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
tuo olis yksi hyvä vaihtoehto kyllälaineracing kirjoitti:w124 300d farkku,leimaa pakuks ni menee pienellä D verolla...ois semmonen myydäkkin kyllä yks

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eipä noissa moottorivaihtoehdoissa teknisesti ole mitään väliä minkä ottaa. 300d perusmalli ei oo sen kummempi kuin 200d perusmalli. Itselläni on w124 200d manuaali ja w124 300d automaatti. Molemmilla tulee ajettua suurinpiirtein saman verran.
Syöttöä olen molemmista ruuvannu n. 2 kierrosta lisää. Vääntöä erityisesti kaupunki ajoon on tullut mukavasti lisää. 200d kiihtyvyyttä mittailin, niin 60km/h - 90km/h lähtee nyt suurimpiirtein samaan aikaan kuin 250d:llä vakiona.
Kulutuksessa noissa kahdessa ei ole suurta eroa. 300d on syönyt n. 0.3 - 1.5l enemmän sataselle, eli maantiellä pääsee lähes samalla kaupungissa isompi vie enemmän. Kesällä pitemmillä matkoilla tuolla mun 300d automaatilla pääsee 6.0l/100km kulutukseen.
Tietenki nuo tehokkaammat maksaa aina vähän enemmän, valitse budjetin mukaan. Kannattaa ostaa hyväkuntoinen. Käy koeajamassa ainakin 5 eri yksilöä, niin alkaa selviään minkälaiset on hyväkuntosia. Ja 123:t ei todellakaan ole huonompia vaihtoehtoja, en edes oikeen osaa sanoa kumman ottais
Mitä vähemmän autossa varusteita, sitä vähemmän siihen voi tulla ongelmia. Esimerkiksi joskus nuo ABS viat on ollut enemmän ja vähemmän kinkkisiä korjattavia.
Ja diesellliähän tulee halvemmaksi ajaminen kun vuodessa ajaa sen 10tkm. Mutta onhan se dieseli mukavampi ajaa vaikka tulis vähemmänkin kilometrejä
Syöttöä olen molemmista ruuvannu n. 2 kierrosta lisää. Vääntöä erityisesti kaupunki ajoon on tullut mukavasti lisää. 200d kiihtyvyyttä mittailin, niin 60km/h - 90km/h lähtee nyt suurimpiirtein samaan aikaan kuin 250d:llä vakiona.

Kulutuksessa noissa kahdessa ei ole suurta eroa. 300d on syönyt n. 0.3 - 1.5l enemmän sataselle, eli maantiellä pääsee lähes samalla kaupungissa isompi vie enemmän. Kesällä pitemmillä matkoilla tuolla mun 300d automaatilla pääsee 6.0l/100km kulutukseen.

Tietenki nuo tehokkaammat maksaa aina vähän enemmän, valitse budjetin mukaan. Kannattaa ostaa hyväkuntoinen. Käy koeajamassa ainakin 5 eri yksilöä, niin alkaa selviään minkälaiset on hyväkuntosia. Ja 123:t ei todellakaan ole huonompia vaihtoehtoja, en edes oikeen osaa sanoa kumman ottais

Mitä vähemmän autossa varusteita, sitä vähemmän siihen voi tulla ongelmia. Esimerkiksi joskus nuo ABS viat on ollut enemmän ja vähemmän kinkkisiä korjattavia.
Ja diesellliähän tulee halvemmaksi ajaminen kun vuodessa ajaa sen 10tkm. Mutta onhan se dieseli mukavampi ajaa vaikka tulis vähemmänkin kilometrejä

w124 300d -85
s124 300d -89
w124 200d -90
w203 180 -01
BMW 324 -86
Suzuki GT550 -73
Honda 125 XL -83
s124 300d -89
w124 200d -90
w203 180 -01
BMW 324 -86
Suzuki GT550 -73
Honda 125 XL -83
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Yx ääni täältä w123:lle 200/240D (manuaali) jos hyvän yksilön löytää niin kestää melkein ydinlatauksen. 
Paljon vähemmän sähköosia 123:ssa mitkä hajoo.
(kerran palo laturin piuhat pakkasella poikki niin silti kotiin 123:n toi vaikka ei ollu yhtään virtaa.
)

Paljon vähemmän sähköosia 123:ssa mitkä hajoo.
(kerran palo laturin piuhat pakkasella poikki niin silti kotiin 123:n toi vaikka ei ollu yhtään virtaa.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Elämä on realismiä
W123:sta tuskin löytää hyväkuntoista (=ruosteetonta), niiden polttoaineenkulutus on suurempi. Tärkeintä on että kori on kunnossa.
Valitse W124, aivan sama mikä dieselmoottori tai vaihteisto on jos laite on ruosteeton ja kunnossa. Oletan että Turbo-koneet vaativat enemmän "huoltoa" eli vapaastihengittävä on käytännöllisempi.
Muutamalla ylimääräisellä remontilla on budjetti helposti ylitetty ja autoa pidetty seisonnassa.
Valitse W124, aivan sama mikä dieselmoottori tai vaihteisto on jos laite on ruosteeton ja kunnossa. Oletan että Turbo-koneet vaativat enemmän "huoltoa" eli vapaastihengittävä on käytännöllisempi.
Muutamalla ylimääräisellä remontilla on budjetti helposti ylitetty ja autoa pidetty seisonnassa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Diesel Mersua etsimässä!
No joo,onhan toi aika 50/60 noilla mun ajoilla tosiaan...~20000km/v...mut vaihtelun vuoksi ajattelin kokeilla dieseliä...sportsman kirjoitti:Äkkiseltään kun en tiedä hankintabudjettiasi niin mietin, ettäJohtoTähti78 kirjoitti:Moro!
Elikkäs oon ettimässä 123/124 korista diesel-mersua...mikä mahtas olla paras/järkevin moottori vaihto-ehto?...manuaali vai automaatti?...eri mallien hyvät ja huonot puolet?...ajot koostuu lähinnä työmatka-ajosta(15km suuntaansa)/kaupunki-ajosta...
onko kuitenkaan auton oltava diesel noilla ajoilla ?
Ja toisaalta työmatkan autoissa ehkä tulisi myös olla jo turvallisuutta
eli airbagit edessä ja sivuilla, abs-jarrut sekä luistonesto.
Itse ainakin arvosta näitä asioita ja pidänkin tietysti itseäni normi
autoilijaa parempana (näinhän kaikki muutkin miehet pitävät)
Myös tälläisiäkin mersuja on saatavilla ja aika kohtuulliseen hintaankin.


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 01.01.2010 20:25
- Paikkakunta: Jyväskylä
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Diesel Mersua etsimässä!
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/ Tuolta voi vertailla bensan ja diiselin eroja eri vuosittaisilla ajomatkoilla. Parinkympin vuosiajolla diiselillä säästää muutamia satasia.JohtoTähti78 kirjoitti: No joo,onhan toi aika 50/60 noilla mun ajoilla tosiaan...~20000km/v...mut vaihtelun vuoksi ajattelin kokeilla dieseliä......ja onhan noi diesel koneet ainaki kakskertaa kestävämpiä ku bensakoneet???
Ja sitten enemmän satasia säästyy diiselillä, jos kohdalle osuu huono bensamersu ke-jetronikilla. Bensapata on mekaanisesti kova sekin, mutta tuon ruiskun kanssa tulee ongelmia aina jossain vaiheessa. Siinä mielessä diesel on paljon varmempi.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Hommaat 124 mallisarjan viimeisimpiä (-93-95) mallisen 200 tai 250 dieselin hyvällä ja hoidetulla korilla niin onhan autoa vaikka loppu elämäksi. Ajamalla ei lopu kuhan korin saa pidettyä kunnossa.
Edullinen ajaa ja omistaa, varaosia on joka paikka täynnä, eivätkä maksa hunajaa niinkuin isompiin ja uudempiin. Eikä ole liikaa elektroniikkaa eikä syttyileviä varoitusvalojakaan
Mielestäni edullisin ja varteenotettavin vaihtoehto kysyjän tarpeisiin.
Edullinen ajaa ja omistaa, varaosia on joka paikka täynnä, eivätkä maksa hunajaa niinkuin isompiin ja uudempiin. Eikä ole liikaa elektroniikkaa eikä syttyileviä varoitusvalojakaan

Mielestäni edullisin ja varteenotettavin vaihtoehto kysyjän tarpeisiin.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
täysin samaa mieltä, paitsi, että tehokkaammalla motilla. 300D manuaalilla on aika pihi kone sekin. liikuttaa vaan koria pikkasen paremmin.harrikka95 kirjoitti:Hommaat 124 mallisarjan viimeisimpiä (-93-95) mallisen 200 tai 250 dieselin hyvällä ja hoidetulla korilla niin onhan autoa vaikka loppu elämäksi. Ajamalla ei lopu kuhan korin saa pidettyä kunnossa.
Edullinen ajaa ja omistaa, varaosia on joka paikka täynnä, eivätkä maksa hunajaa niinkuin isompiin ja uudempiin. Eikä ole liikaa elektroniikkaa eikä syttyileviä varoitusvalojakaan![]()
Mielestäni edullisin ja varteenotettavin vaihtoehto kysyjän tarpeisiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
tekeekö 300 tdt:llä siten mitään? ois tollanen farmari hakusessa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03