Löytyykö keneltäkään kokemusta W201 bensamallin tyhjäkäyntiongelmista ja ratkaisuista? Oma auto on vuoden 1988 2.0 E automaattilaatikolla.
Ongelmana on 'mielivaltaiselta' vaikuttava tyhjäkäynti. Välillä kierrokset putoavat noin viiteensataan, ja auto sammuu. Välillä taas kierrokset nousevat noin tuhanteenkolmeensataan.
Joskus auttaa kun moottorin sammuttaa ja käynnistää heti uudelleen, joskus taas ei. Aikaisemmin moottori kävi enemmän liian kovia kierroksia, nykyisin taas liian matalia.
Yhden teorian mukaan ongelma on bensapumpun relessä, toisen mukaan taas liian rikkaassa seoksessa. Aivan huvikseen ei ole tarkoitus ryhtyä elektroniikkaa shoppaamaan, ja ruiskun säätäminen mututuntumalla ei houkuttele sekään.
W201 tyhjäkäyntiongelma
Moi!
Ratkaisuja on monta mitä pitäis tutkia mutta aloitetaan
-palautuuko kaasuvaijeri aina aloitus asentoon,jousi poikki tai puuttuu
-onko ilmavuotoja,tutki kaikki letkut
-pa-suodatin ,onko milloin vaihdettu
-virranjakaja ja pyörijä
-tinaa yj-ja bensareleet,akun takana,alumiini ja musta rele
-putsaa tyhjäkäyntimoottori
-tutki tulpan johdot ja tulpat
Eli tässä ois ihan perus huoltoja myös
Aloitahan näillä,ruiskun säätölöihin älä vielä koske.
Ratkaisuja on monta mitä pitäis tutkia mutta aloitetaan
-palautuuko kaasuvaijeri aina aloitus asentoon,jousi poikki tai puuttuu
-onko ilmavuotoja,tutki kaikki letkut
-pa-suodatin ,onko milloin vaihdettu
-virranjakaja ja pyörijä
-tinaa yj-ja bensareleet,akun takana,alumiini ja musta rele
-putsaa tyhjäkäyntimoottori
-tutki tulpan johdot ja tulpat
Eli tässä ois ihan perus huoltoja myös
Aloitahan näillä,ruiskun säätölöihin älä vielä koske.