W211 -08 käynnistelyä
W211 -08 käynnistelyä
Eli W211 automaatti vuosimallia 2008 ei lähde aina pyörittämään, kun avaimesta kääntää. Yleensä lähtee pyörähteleen kolmen avaimen käännön jälkeen tai sitten täytyy ottaa avain kokonaan virtalukosta pois ja laittaa takaisin.
Pihamaalta löytyy samaa vuosimallia oleva W211 manuaalina, kyseisesssä menopelissä ei ole tätä vikaa.
Onko kenelläkään kokemusta samaisesta ongelmasta?
Auto Bestillä sanoivat, että kyseessä on "ominaisuus".
Pihamaalta löytyy samaa vuosimallia oleva W211 manuaalina, kyseisesssä menopelissä ei ole tätä vikaa.
Onko kenelläkään kokemusta samaisesta ongelmasta?
Auto Bestillä sanoivat, että kyseessä on "ominaisuus".
Tarkoitatko että avain kyllä kääntyy virtalukossa mutta starttimoottorilta ei kuulu edes solenoidin naksahdusta?
Se Bestmankö auton on myynyt? Myyjän mielestä tuo on varmaan lisävarusteena saatu käynnistyksenesto. Ei sen 211:n tuollainen kuulu olla, tietenkään. Jos foorumilta joku ei osaa kokemuksesta ohjata jonkin tyyppivian suuntaan niin testeriin sitten kiinni vaan.
Se Bestmankö auton on myynyt? Myyjän mielestä tuo on varmaan lisävarusteena saatu käynnistyksenesto. Ei sen 211:n tuollainen kuulu olla, tietenkään. Jos foorumilta joku ei osaa kokemuksesta ohjata jonkin tyyppivian suuntaan niin testeriin sitten kiinni vaan.
Kuorma autoissa mersun ja omassakon w124 jos heti vääntää avaimesta niin ei virka mitään mutta jos pistät ensin virrat ja sit ruhallisesti käännät niin lähtee.
Actros taas lähtee kun odottaa piippauksen loppuman ja sit aina ekalla.
Sit taas 1722 se ei piipannu mut ei lähteny aina heti mut rauhallinen käynnistys niin läksi.
Toisaalta joskus huomasin jos oikean nopeasti kääntää avainta niin ei mitään mut kon taas rauhallisesti niin eri tilanne.KOKEILKAAHAN.
Actros taas lähtee kun odottaa piippauksen loppuman ja sit aina ekalla.
Sit taas 1722 se ei piipannu mut ei lähteny aina heti mut rauhallinen käynnistys niin läksi.
Toisaalta joskus huomasin jos oikean nopeasti kääntää avainta niin ei mitään mut kon taas rauhallisesti niin eri tilanne.KOKEILKAAHAN.

Kyllä omat on aina sallineet avaimen välittömän kääntämisen ja startin, siis sen hetken viiveen jälkeen kun ajonesto ensin tunnistaa avaimen ja antaa sille luvan kääntyä. Jos tuossa on automaattilaatikko niin siinähän on vielä starttiavustin, avainta ei tarvitse kuin käyttää hetki starttiasennossa.
Enpä osaa sanoa mikä vika siinä olisi jos ei solenoidikaan liikahda. Testerillä kiinni ja itse vahtimaan mitä tallennettuja vikakoodeja autosta löytyy.
Enpä osaa sanoa mikä vika siinä olisi jos ei solenoidikaan liikahda. Testerillä kiinni ja itse vahtimaan mitä tallennettuja vikakoodeja autosta löytyy.
Re: W211 -08 käynnistelyä
Taitaa olla ennemminki kyse Autobestin ominaisuudesta ku auton ominaisuudestaPekkaOU kirjoitti:Auto Bestillä sanoivat, että kyseessä on "ominaisuus".

- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
Re: W211 -08 käynnistelyä
Startti vaihtoon joko takuuseen tai sitten omasta pussista, niin loppuu ominaisuusPekkaOU kirjoitti:Eli W211 automaatti vuosimallia 2008 ei lähde aina pyörittämään, kun avaimesta kääntää. Yleensä lähtee pyörähteleen kolmen avaimen käännön jälkeen tai sitten täytyy ottaa avain kokonaan virtalukosta pois ja laittaa takaisin.
Pihamaalta löytyy samaa vuosimallia oleva W211 manuaalina, kyseisesssä menopelissä ei ole tätä vikaa.
Onko kenelläkään kokemusta samaisesta ongelmasta?
Auto Bestillä sanoivat, että kyseessä on "ominaisuus".

Re: W211 -08 käynnistelyä
Mistä tiedät että startissa on vika (kai tarkoitat starttimoottoria, jos kaikki starttiin liittyvät osat vaihtaa niin taitaa jäädä vanha kori jäljelle)? Meinaan vaan kun omistaja sanoi ettei sieltä startilta kuulu edes solenoidin kilahdusta.sataseiska kirjoitti:Startti vaihtoon joko takuuseen tai sitten omasta pussista, niin loppuu ominaisuusPekkaOU kirjoitti:Eli W211 automaatti vuosimallia 2008 ei lähde aina pyörittämään, kun avaimesta kääntää. Yleensä lähtee pyörähteleen kolmen avaimen käännön jälkeen tai sitten täytyy ottaa avain kokonaan virtalukosta pois ja laittaa takaisin.
Pihamaalta löytyy samaa vuosimallia oleva W211 manuaalina, kyseisesssä menopelissä ei ole tätä vikaa.
Onko kenelläkään kokemusta samaisesta ongelmasta?
Auto Bestillä sanoivat, että kyseessä on "ominaisuus".
- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
Re: W211 -08 käynnistelyä
Itellä vaihdettu kaikki muu ensin startin ympäriltä ja lopuksi starttiStartti vaihtoon joko takuuseen tai sitten omasta pussista, niin loppuu ominaisuus
Mistä tiedät että startissa on vika (kai tarkoitat starttimoottoria, jos kaikki starttiin liittyvät osat vaihtaa niin taitaa jäädä vanha kori jäljelle)? Meinaan vaan kun omistaja sanoi ettei sieltä startilta kuulu edes solenoidin kilahdusta.

Isompi akku, pikkuakku, latausrele, laturi, sulakerasia, startti ...muutama tonni rahaa, niin mersukin kulkee taas

Viimeksi muokannut sataseiska, To 07.01.2010 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 -08 käynnistelyä
No mutta korjaamon mukaanhan noiden kaikkien muiden lisäksi vielä starttikin oli viallinen.sataseiska kirjoitti: Itellä vaihdettu kaikki muu ensin startin ympäriltä ja lopuksi startti

- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
Re: W211 -08 käynnistelyä
Automaatti kepissä p-tunnistus, ajoneston tunnistus virtalukossa, kuskinpuoleisessa samissa startin rele, startti ja sen solenoidi, akun jännite (ei kytke tipstarttia jos liian alhainen jännite) jne jneDBFI kirjoitti:No mutta korjaamon mukaanhan noiden kaikkien muiden lisäksi vielä starttikin oli viallinen.sataseiska kirjoitti: Itellä vaihdettu kaikki muu ensin startin ympäriltä ja lopuksi starttiEikö sinullakaan kuulunut edes solenoidin kilahdusta startatessa? Vai oliko solenoidi itsessään sitten rikki.
joskus kuului, joskus taas ei... -5°c tai enempi pakkasta, niin ei kuulunut
Jep jep
Moi,
tekeekö usein samaa?
Meikäläisellä puolen vuoden aikana ehkä 2-3 käynyt näin, ainahan se ihmetyttää... mutta en osaa sanoa kuinka kauan sitä avainta sitten on virtalukossa 0-asennossa ensin pidetty, 0,0001 sek - enemmän..
Edellisessä C-farkussa -99 vika ennusti tosiaan starttimoottorin vaihtoa, että siinä mielessä kannattaa kommentoida ostopaikkaan, jos takuu on vielä voimassa!
tekeekö usein samaa?
Meikäläisellä puolen vuoden aikana ehkä 2-3 käynyt näin, ainahan se ihmetyttää... mutta en osaa sanoa kuinka kauan sitä avainta sitten on virtalukossa 0-asennossa ensin pidetty, 0,0001 sek - enemmän..

Edellisessä C-farkussa -99 vika ennusti tosiaan starttimoottorin vaihtoa, että siinä mielessä kannattaa kommentoida ostopaikkaan, jos takuu on vielä voimassa!
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
- sataseiska
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31
Re: Jep jep
Automaatissa kun on käynnistysavustus "tipstart" joten startissa ei ole kuin kaksivaihtoehtoa, joko pyörittää iloisesti tai sitten ei ollenkaan... välimuotoja ei ole, kuten tavallisessa startissa. siitä johtuu se avaimen kääntely...Tero M kirjoitti:Moi,
tekeekö usein samaa?
Meikäläisellä puolen vuoden aikana ehkä 2-3 käynyt näin, ainahan se ihmetyttää... mutta en osaa sanoa kuinka kauan sitä avainta sitten on virtalukossa 0-asennossa ensin pidetty, 0,0001 sek - enemmän..![]()
Edellisessä C-farkussa -99 vika ennusti tosiaan starttimoottorin vaihtoa, että siinä mielessä kannattaa kommentoida ostopaikkaan, jos takuu on vielä voimassa!
Re: Jep jep
En kyllä ymmärrä tip-startin merkitystä tässä, samalla tavalla sähköisesti CAN-väylän yli starttikomento lähtee molemmissa tapauksissa. ECU vaan jatkaa starttausta automaattilaatikolla automaattisesti vaikka avain vapautettaisiin eli tuohon alkuun lähtöön en näe tip-startista mitään eroa. Mikä se voisi olla?sataseiska kirjoitti:Automaatissa kun on käynnistysavustus "tipstart" joten startissa ei ole kuin kaksivaihtoehtoa, joko pyörittää iloisesti tai sitten ei ollenkaan... välimuotoja ei ole, kuten tavallisessa startissa. siitä johtuu se avaimen kääntely...Tero M kirjoitti:Moi,
tekeekö usein samaa?
Meikäläisellä puolen vuoden aikana ehkä 2-3 käynyt näin, ainahan se ihmetyttää... mutta en osaa sanoa kuinka kauan sitä avainta sitten on virtalukossa 0-asennossa ensin pidetty, 0,0001 sek - enemmän..![]()
Edellisessä C-farkussa -99 vika ennusti tosiaan starttimoottorin vaihtoa, että siinä mielessä kannattaa kommentoida ostopaikkaan, jos takuu on vielä voimassa!
Itse epäilen, että itse starttimoottori on kunnossa, mutta vika liittyisi tuohon automaattilaatikkoon jollain tavalla. Muillakin, joilla on automaattilaatikko kyseisessä mallissa, on ollut sama "ominaisuus". Tosiaan, tuossa manuaalilaatikossa ei tätä ole. Mutta takuuta on voimassa ja kerron huollossa vielä huoleni. Jos saavat jotain radikaalia aikaan, niin kerron kuulumiset.
Onko varmasti noin? Itsellä menee kyllä selkäytimestä tuo hehkutusvaihe ja voi olla ettei ole tullut starttailtua ennen hehkutuksen loppua mutta olisin olettanut jo liikenneturvallisuuden takia että startti lähtee käyntiin hehkuista riippumatta.T.S kirjoitti:Odotatko kuitenkin hehkunvalon sammumisen?Oletan että sulla on Diesel. Autohan ei starttaa ennenkuin hehkutus on päättynyt, vasta sen jälkeen alkaa tapahtua.

Lähtee tuo vanhempi ainakin käyntiin vaikka hehku vielä palaiskin. Sitä en oo kyllä kokeillu että survaisisi het avaimen starttiasentoon kun alkaa kääntämään, ehkä silloin ei edes yritä? Juu, aika nopeesti menee autonomisiin toimintoihin hehkutus, komeesti 'hehkutan' tolla bensariisikupillakin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Siis tuo jossa oli analoginen hehkutuksen näyttö (tuo nimitys sopii minusta tähän aika paljon paremmin kuin aamun radio-ohjelmaan jossa puhuttiin analogisesta kamerasta).T.S kirjoitti:Muistan eka mersuni 220D-78, piti startti/hehku napista vetää ja pidellä ja pidellä ja pi.. sitten vasta sai alkaa startata, jos ei lähtenyt ekasta, sama uusiksi