Tietäskö joku mistä alkaa vikaa hakemaan, kun ensin syttyy ABS:n vikavalo jonka aikana myöskin kierroslukumittari lakkaa toimimasta. Ei joka kerta(mutta lähes). Ja sitten kun ABS:n vikavalo sattuu sammumaan niin syttyy ASD-valo ja 4-Maticin valo. Ja tätä vuorottelua jatkuu..
Akun kengän irrottamalla saa sammumaan, mutta jonkin matkan päästä syttyy uudelleen jompi kumpi.
Onko näille jokin yhteinen tekijä? ja kun tuo kierroslukumittari ihmetyttää, kuinka se voi liittyä ABS:hin, kun ei voi olla enään sattumaa.
Auto 124 300TDT 4-Matic
Yhteistä tekijää?
yj-rele 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
kuten johtaja300 sanoi akun takaa löytyy. käyt kolvilla yl-releen tinaukset läpi ja tarkastat sulakkeen/sulakkeet. jos ei sen jälkeen toimi niin uutta kehiin!Japa61 kirjoitti:mistäs tämän löytäs? saako vanhasta viä hyvän kolvilla vai uusi tilalle?napa kirjoitti:yj-rele

W201 2.0D -89
"kilvessä 666"
"kilvessä 666"