C mersu luistonesto/ajovakaus???
C mersu luistonesto/ajovakaus???
Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste? Myynti-ilmoituksista ei saa mitään selvää... Vaimolle ei kelpaa ilman.
Re: C mersu luistonesto/ajovakaus???
mj06 kirjoitti:Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste? Myynti-ilmoituksista ei saa mitään selvää... Vaimolle ei kelpaa ilman.

www.nettiauto.com/2751119
Tässä ainakin on luistonesto
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
ASR luistonesto pitäisi olla vakiona kaikissa C 280 malleissa ainakin Vehon 1995 vuoden esitteen perusteella.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kiitos tähänastisista neuvoista. Pelkkä luistonesto riittäisi meille. Olen törmännyt moneen esim. vm.96 sportiin, jossa ei ole kumpaakaan. Joissain elegansseissa on jonkinlaisia versioita... Liekkö tuontia-auto ilmiö, kun ei ole mitään selkeää linjaa. Voiko Suomeen tuodussa olla eri vakio varustelu, kuin keskieuroopan markkinoille tarkoitetuissa???
Ainut varma keino selvittää mitä varusteita yksilössä on, löytyy osoitteesta:
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
eli MB-alustanumeron dekooderi joka avaa lisävarustelistan. Noita vetoluiston estojakin on monen laisia versioita. 97:ssa taitaa olla ASR. Vanhemmissa joitan muuta...
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
eli MB-alustanumeron dekooderi joka avaa lisävarustelistan. Noita vetoluiston estojakin on monen laisia versioita. 97:ssa taitaa olla ASR. Vanhemmissa joitan muuta...
Itsekkin olen törmännyt tuohon ASR järjestelmään. Kertokaa minulle millainen se on ja kuinka se toimii? Onko siitä oikeasti apua talviautoilussa? Mitäs mieltä olette automaattivaihteistojen ekonomy/winter toiminnoista? Taitaa olla myös pakko 2 tai 3 toimintoja, jotta lähteevät varovammin liikkeelle. Kertokaa kokemuksista ja onko todellista hyötyä. Ja kysymykset koskevat vanhenpia autoja vm.95-00. Uusissa autoissa nämä kaikki ovat varmaan jo kehittyneempiä... 

ASR jarruttelee takapyöriä ja leikkaa moottorin tehoja pois. Winter-asento on itselläni nyt lumen myötä ollut päällä. Paremmin lähtee liikkeelle kun käyttää silloin 2. vaihdetta.
Toisinaan kyllä tuntuu että rajoittaa liikaa tehoja.. Varmasti renkailla voi vaikuttaa asiaan myös
Toisinaan kyllä tuntuu että rajoittaa liikaa tehoja.. Varmasti renkailla voi vaikuttaa asiaan myös

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Meillä tuossa C:ssä on tuo ASR ja liukkaalla se ei juurikaan jarruttele, ainoastaan rajoittaa tehoja. Toisaalta siinä on myös pidetty aina kohtuu hyviä renkaita, joten pito on vetävissä pyörissä kohtuu tasainen.
Tuo ASR on liukkaalla normaaliliikenteessä loistava apukeino, mutta sellaisella "puolipitävällä" leikkaa ikävästi tehoja. Tuo ASR autaa myös jotenkin sivuittais liikkeeseenkin, sillä kun vetopyörien nopeuden ero ohjaaviin ei kasva, ei sitä juurikaan myös sladiin saa. Toisaalta jos se lapasista lähtee, ei se ala myöskään korjaamaan sitä ESP:n tavoin.
Tuo ASR on liukkaalla normaaliliikenteessä loistava apukeino, mutta sellaisella "puolipitävällä" leikkaa ikävästi tehoja. Tuo ASR autaa myös jotenkin sivuittais liikkeeseenkin, sillä kun vetopyörien nopeuden ero ohjaaviin ei kasva, ei sitä juurikaan myös sladiin saa. Toisaalta jos se lapasista lähtee, ei se ala myöskään korjaamaan sitä ESP:n tavoin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: C mersu luistonesto/ajovakaus???
Lisävarusteena on ESP:n ja ASR:n saanut aikanaan noihinkin - näkyy Saksan myynti-ilmoituksissa ainakin olevan joissakin varusteena, mutta onko myynnissä Suomessa montakaan, joissa olisi ESP?mj06 kirjoitti:Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste?...
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Neljä ja viisi sylinterisiin taisi tulla ASR juurikin vuonna 1997 Faceliftin yhteydessä, sitä ennen oli ETS (ei tietoa toimintaperiaatteesta) tai ei mitään. Iso moottorisissa on ASR järjestelmää ollut ainakin jo vuonna 1992 w140 korin ässä mersuissa. Toi oma C 280 Sport on vuosimallia 1994 (rek. 2/94) ja ASR löytyy. ASR jarruttaa sutivaa pyörää ja vähentää moottoritehoa. Omassa keskikonsolissa ns. lumiketju nappi joka sallii hieman luistoa takapyörissä (suunniteltu lumiketjuilla ajoa varten). Sitten on ollut myös saatavana ASD järjestelmää joka tarkoittaa lukkoperää, eli ei varsinainen luistonesto.Noita vetoluiston estojakin on monen laisia versioita. 97:ssa taitaa olla ASR. Vanhemmissa joitan muuta...
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Täällä ainakin yksilö missä ei ole mitään sutimisenestoa, ESP:tä tai vakionopeuden säädintä.
On vähän herkkä peli ajella vaikka alla uuden karheat renkaat. Risteyksissä kääntymiset ja tielle tulemiset pitää suorittaa erityisen varovaisella kaasunkäytöllä. Jäisellä tiellä lyö nelosellakin (kova aski) sutia vähänkin huolimattomalla kaasun polkasulla.
Ehkä Veho on tilannut kaikki tänne myydyt autot ainakin sutimisen estolla. Listahintaa kun katsoo niin montaa autoa ei vajaan puolen miljoonan mummon hinnalla ole tarvinut tilata
On vähän herkkä peli ajella vaikka alla uuden karheat renkaat. Risteyksissä kääntymiset ja tielle tulemiset pitää suorittaa erityisen varovaisella kaasunkäytöllä. Jäisellä tiellä lyö nelosellakin (kova aski) sutia vähänkin huolimattomalla kaasun polkasulla.
Ehkä Veho on tilannut kaikki tänne myydyt autot ainakin sutimisen estolla. Listahintaa kun katsoo niin montaa autoa ei vajaan puolen miljoonan mummon hinnalla ole tarvinut tilata

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Voihan olla tosiaankin että "Suomi-autot" on Veho tilannut ASR luistonestolla, eli ei mersun oma vakiovaruste. Oma auto on saksan tuonti vaikkakin ASR löytyy. Edellinen tuonti C 280 vm. 94 joka oli isällä niin siinäkään ei ollut mitään luistonestoa, ei kyllä ollut mitään muutakaan varusteita, tai no olihan siinä "kerni penkit" (tekonahkaa) joka ei ollut kovin positiivinen varuste mielestäni.
EDIT:
Täältähän se tieto löytyikin, kohdassa Safety.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
EDIT:
Täältähän se tieto löytyikin, kohdassa Safety.

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Omassa 99 ceessä on jo tuo ESP, mutta onpi valmistettu syksyllä 99 eli alkuvuoden malleista ei tietoo onko saanu esp:lläisk kirjoitti:C-sarjassa luiston- eli sutimisenestoa löytyy eri muodoissaan alkusarjoista alkaen.
Ajonvakautus eli ESP tuli loppusarjaan vm. 2000-01, mahdollisesti jo 99-malleihin; tietävämmät tietää. Jos tämä on perusvaatimus niin joudut laajentamaan valikoimaa C280:sta muihin malleihin.
S202 220 CDI Äsprit
Ilmottele ja jos jossain välissä otat itelle ajoon tuon ja tekee mieli leikkiä niin ainakin jonkun tyylin luistonestollisesta c220d:stä sai luistoneston pois, absit tosin lähtee samalla.. Kyse siis semmosesta misä ei oo sitä luistoneston poiskytkentänappia kojelaudassa. 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Hyvin on pärjätty ilman noitakin lisävarusteita.Ja omakin vielä manuaali askilla.Noname kirjoitti:Täällä ainakin yksilö missä ei ole mitään sutimisenestoa, ESP:tä tai vakionopeuden säädintä.
On vähän herkkä peli ajella vaikka alla uuden karheat renkaat. Risteyksissä kääntymiset ja tielle tulemiset pitää suorittaa erityisen varovaisella kaasunkäytöllä. Jäisellä tiellä lyö nelosellakin (kova aski) sutia vähänkin huolimattomalla kaasun polkasulla.
Ehkä Veho on tilannut kaikki tänne myydyt autot ainakin sutimisen estolla. Listahintaa kun katsoo niin montaa autoa ei vajaan puolen miljoonan mummon hinnalla ole tarvinut tilata
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Ainakin 07 C:ssä tuo esp toimii jopa liian hyvin, siihen alkaa luottaa liikaa... Pienessä nopeudessa se antaa enemmän vapauksia ja kun nopeus lisääntyy niin se puuttuu peliin pienestäkin perän heilahduksesta. Ainoa mitä siihen kaipaisin lisää on puskemisen esto. Tilanne jolloin etupyörät menettää lumessa otteen siten että kääntymistä ei tapahdu vaan suoraan mennään. Nopsa kuskihan siinä osaa tietty sopivasti jarruttaa ja toivoo että etupyörät taas saa otteen maapallosta. Mutta osaisi ehkä tuo esp senkin tehdä ja vielä paremmin tai ainakin nopeammin. Mutta ei ole tainnut olla tuollaiset lumikelit päällimmäisinä suunnitteluperusteina espin tekijöillä.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa