C mersu luistonesto/ajovakaus???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

C mersu luistonesto/ajovakaus???

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste? Myynti-ilmoituksista ei saa mitään selvää... Vaimolle ei kelpaa ilman.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: C mersu luistonesto/ajovakaus???

Viesti Kirjoittaja tempera »

mj06 kirjoitti:Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste? Myynti-ilmoituksista ei saa mitään selvää... Vaimolle ei kelpaa ilman.
:roll: 1997 mallista lähtien on ollut luistonesto vakiona. Ei kyllä luistonestokaan auta jos lähtee auto kunnolla lapasesta Käyppä katsomassa osoitteessa
www.nettiauto.com/2751119

Tässä ainakin on luistonesto
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

ASR luistonesto pitäisi olla vakiona kaikissa C 280 malleissa ainakin Vehon 1995 vuoden esitteen perusteella.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

C-sarjassa luiston- eli sutimisenestoa löytyy eri muodoissaan alkusarjoista alkaen.

Ajonvakautus eli ESP tuli loppusarjaan vm. 2000-01, mahdollisesti jo 99-malleihin; tietävämmät tietää. Jos tämä on perusvaatimus niin joudut laajentamaan valikoimaa C280:sta muihin malleihin.
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Kiitos tähänastisista neuvoista. Pelkkä luistonesto riittäisi meille. Olen törmännyt moneen esim. vm.96 sportiin, jossa ei ole kumpaakaan. Joissain elegansseissa on jonkinlaisia versioita... Liekkö tuontia-auto ilmiö, kun ei ole mitään selkeää linjaa. Voiko Suomeen tuodussa olla eri vakio varustelu, kuin keskieuroopan markkinoille tarkoitetuissa???
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin yleensä ns suomiautoissa on köyhempi varustelu.

Kyllä tuo luistoesto löytyy 1980-luvun mersuista.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ainut varma keino selvittää mitä varusteita yksilössä on, löytyy osoitteesta:

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

eli MB-alustanumeron dekooderi joka avaa lisävarustelistan. Noita vetoluiston estojakin on monen laisia versioita. 97:ssa taitaa olla ASR. Vanhemmissa joitan muuta...
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Itsekkin olen törmännyt tuohon ASR järjestelmään. Kertokaa minulle millainen se on ja kuinka se toimii? Onko siitä oikeasti apua talviautoilussa? Mitäs mieltä olette automaattivaihteistojen ekonomy/winter toiminnoista? Taitaa olla myös pakko 2 tai 3 toimintoja, jotta lähteevät varovammin liikkeelle. Kertokaa kokemuksista ja onko todellista hyötyä. Ja kysymykset koskevat vanhenpia autoja vm.95-00. Uusissa autoissa nämä kaikki ovat varmaan jo kehittyneempiä... :D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ite ainakin pidän aika paljon tota asr pois päältä,liikennevaloista tosi hankalasti lähtee,jarruttaa liikaa jotenkin, kovemmissa vauhdeissa ihan hyvä varuste.
Merseedespents
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

ASR jarruttelee takapyöriä ja leikkaa moottorin tehoja pois. Winter-asento on itselläni nyt lumen myötä ollut päällä. Paremmin lähtee liikkeelle kun käyttää silloin 2. vaihdetta.

Toisinaan kyllä tuntuu että rajoittaa liikaa tehoja.. Varmasti renkailla voi vaikuttaa asiaan myös :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Meillä tuossa C:ssä on tuo ASR ja liukkaalla se ei juurikaan jarruttele, ainoastaan rajoittaa tehoja. Toisaalta siinä on myös pidetty aina kohtuu hyviä renkaita, joten pito on vetävissä pyörissä kohtuu tasainen.

Tuo ASR on liukkaalla normaaliliikenteessä loistava apukeino, mutta sellaisella "puolipitävällä" leikkaa ikävästi tehoja. Tuo ASR autaa myös jotenkin sivuittais liikkeeseenkin, sillä kun vetopyörien nopeuden ero ohjaaviin ei kasva, ei sitä juurikaan myös sladiin saa. Toisaalta jos se lapasista lähtee, ei se ala myöskään korjaamaan sitä ESP:n tavoin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Re: C mersu luistonesto/ajovakaus???

Viesti Kirjoittaja mittari »

mj06 kirjoitti:Apua kaivataan. Olen haeskelemassa c 280 vm. 95-98 mersua. Missä vuosimallissa tai varustelumallissa kyseisiä varusteita on, vai onko se lisävaruste?...
Lisävarusteena on ESP:n ja ASR:n saanut aikanaan noihinkin - näkyy Saksan myynti-ilmoituksissa ainakin olevan joissakin varusteena, mutta onko myynnissä Suomessa montakaan, joissa olisi ESP?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Noita vetoluiston estojakin on monen laisia versioita. 97:ssa taitaa olla ASR. Vanhemmissa joitan muuta...
Neljä ja viisi sylinterisiin taisi tulla ASR juurikin vuonna 1997 Faceliftin yhteydessä, sitä ennen oli ETS (ei tietoa toimintaperiaatteesta) tai ei mitään. Iso moottorisissa on ASR järjestelmää ollut ainakin jo vuonna 1992 w140 korin ässä mersuissa. Toi oma C 280 Sport on vuosimallia 1994 (rek. 2/94) ja ASR löytyy. ASR jarruttaa sutivaa pyörää ja vähentää moottoritehoa. Omassa keskikonsolissa ns. lumiketju nappi joka sallii hieman luistoa takapyörissä (suunniteltu lumiketjuilla ajoa varten). Sitten on ollut myös saatavana ASD järjestelmää joka tarkoittaa lukkoperää, eli ei varsinainen luistonesto.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Täällä ainakin yksilö missä ei ole mitään sutimisenestoa, ESP:tä tai vakionopeuden säädintä.

On vähän herkkä peli ajella vaikka alla uuden karheat renkaat. Risteyksissä kääntymiset ja tielle tulemiset pitää suorittaa erityisen varovaisella kaasunkäytöllä. Jäisellä tiellä lyö nelosellakin (kova aski) sutia vähänkin huolimattomalla kaasun polkasulla.

Ehkä Veho on tilannut kaikki tänne myydyt autot ainakin sutimisen estolla. Listahintaa kun katsoo niin montaa autoa ei vajaan puolen miljoonan mummon hinnalla ole tarvinut tilata :)
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Voihan olla tosiaankin että "Suomi-autot" on Veho tilannut ASR luistonestolla, eli ei mersun oma vakiovaruste. Oma auto on saksan tuonti vaikkakin ASR löytyy. Edellinen tuonti C 280 vm. 94 joka oli isällä niin siinäkään ei ollut mitään luistonestoa, ei kyllä ollut mitään muutakaan varusteita, tai no olihan siinä "kerni penkit" (tekonahkaa) joka ei ollut kovin positiivinen varuste mielestäni.


EDIT:

Täältähän se tieto löytyikin, kohdassa Safety.
:arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

isk kirjoitti:C-sarjassa luiston- eli sutimisenestoa löytyy eri muodoissaan alkusarjoista alkaen.

Ajonvakautus eli ESP tuli loppusarjaan vm. 2000-01, mahdollisesti jo 99-malleihin; tietävämmät tietää. Jos tämä on perusvaatimus niin joudut laajentamaan valikoimaa C280:sta muihin malleihin.
Omassa 99 ceessä on jo tuo ESP, mutta onpi valmistettu syksyllä 99 eli alkuvuoden malleista ei tietoo onko saanu esp:llä
S202 220 CDI Äsprit
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista. Olisi tarkoitus lähteä loppuviikosta koeajamaa ja mahdollisesti ostamaan vm.96 c280 saksantuonti, josta löytyy tuo ASR järjestelmä. Ilmoittelen kuinka kävi ja miltä itsestäni tuntui tuo ASR. :P
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ilmottele ja jos jossain välissä otat itelle ajoon tuon ja tekee mieli leikkiä niin ainakin jonkun tyylin luistonestollisesta c220d:stä sai luistoneston pois, absit tosin lähtee samalla.. Kyse siis semmosesta misä ei oo sitä luistoneston poiskytkentänappia kojelaudassa. :roll:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Noname kirjoitti:Täällä ainakin yksilö missä ei ole mitään sutimisenestoa, ESP:tä tai vakionopeuden säädintä.

On vähän herkkä peli ajella vaikka alla uuden karheat renkaat. Risteyksissä kääntymiset ja tielle tulemiset pitää suorittaa erityisen varovaisella kaasunkäytöllä. Jäisellä tiellä lyö nelosellakin (kova aski) sutia vähänkin huolimattomalla kaasun polkasulla.

Ehkä Veho on tilannut kaikki tänne myydyt autot ainakin sutimisen estolla. Listahintaa kun katsoo niin montaa autoa ei vajaan puolen miljoonan mummon hinnalla ole tarvinut tilata :)
Hyvin on pärjätty ilman noitakin lisävarusteita.Ja omakin vielä manuaali askilla.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Pärjäähän vaikka ajaisi polkupyörällä... minusta
ainakin asr tai esp on erittäin hyvä varuste.
Liikkeelle lähtö onnistuu ilman sutimista kelissä kuin kelissä.

Huonossa kelissä ei kannata ulos mitata näitä varusteita
liian kovalla vauhdilla.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Hyvät uudet vuoden ensin kaikille.. :lol: . Nyt on sitten meidänkin rouvalle hommattu c280. ASR tuntuu pelaavan hyvin ja on ollut suureksi avuksi näillä viimepäivien liukkailla. Auto tuntuu muutenkin mukavalta ajettavalta ja ei ole rouvakaan valitellut.
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Ainakin 07 C:ssä tuo esp toimii jopa liian hyvin, siihen alkaa luottaa liikaa... Pienessä nopeudessa se antaa enemmän vapauksia ja kun nopeus lisääntyy niin se puuttuu peliin pienestäkin perän heilahduksesta. Ainoa mitä siihen kaipaisin lisää on puskemisen esto. Tilanne jolloin etupyörät menettää lumessa otteen siten että kääntymistä ei tapahdu vaan suoraan mennään. Nopsa kuskihan siinä osaa tietty sopivasti jarruttaa ja toivoo että etupyörät taas saa otteen maapallosta. Mutta osaisi ehkä tuo esp senkin tehdä ja vielä paremmin tai ainakin nopeammin. Mutta ei ole tainnut olla tuollaiset lumikelit päällimmäisinä suunnitteluperusteina espin tekijöillä.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Vastaa Viestiin