E 320cdi -04 kulutus?
E 320cdi -04 kulutus?
mikähän tuolle on normaali kulutus?
e320cdi automaatti sedani -04
mulla ajotietokone näyttää reilua 12litan keskikulutusta koko ajan.
termostaatin vaihdoin vasta ja ainakin lämmöt rupes nouseen paremmin.. mut kulutus vaan tuntuu itestä ainaki aika korkeelta vai onko tuo normaali kulutus
e320cdi automaatti sedani -04
mulla ajotietokone näyttää reilua 12litan keskikulutusta koko ajan.
termostaatin vaihdoin vasta ja ainakin lämmöt rupes nouseen paremmin.. mut kulutus vaan tuntuu itestä ainaki aika korkeelta vai onko tuo normaali kulutus
Re: E 320cdi -04 kulutus?
iikka kirjoitti:mikähän tuolle on normaali kulutus?
e320cdi automaatti sedani -04
mulla ajotietokone näyttää reilua 12litan keskikulutusta koko ajan.
termostaatin vaihdoin vasta ja ainakin lämmöt rupes nouseen paremmin.. mut kulutus vaan tuntuu itestä ainaki aika korkeelta vai onko tuo normaali kulutus


Ps Nollaa se kulutusmittari ja ajele semmoista 70-80 100 km niit näät oikean kulutuksen. Ne mittaritkin saattaa heittää vähän.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Moi!
Mulla E320 CDI farkku -04 ja ajotietokoneen mukaan viimeisen 7000 km keskikulutus 8,9 l / 100 km. Autolla ajettu n. 100 tkm ja pääsääntöisesti ajan taajamassa pääkaupunkiseudulla, joten tuo sinun reilu 12 litraa kuulostaa kyllä kohtuuttomalle. Suosittelisin vierailua piuhan jatkeena testerissä.
Mulla E320 CDI farkku -04 ja ajotietokoneen mukaan viimeisen 7000 km keskikulutus 8,9 l / 100 km. Autolla ajettu n. 100 tkm ja pääsääntöisesti ajan taajamassa pääkaupunkiseudulla, joten tuo sinun reilu 12 litraa kuulostaa kyllä kohtuuttomalle. Suosittelisin vierailua piuhan jatkeena testerissä.
Däni kirjoitti:Moi!
Mulla E320 CDI farkku -04 ja ajotietokoneen mukaan viimeisen 7000 km keskikulutus 8,9 l / 100 km. Autolla ajettu n. 100 tkm ja pääsääntöisesti ajan taajamassa pääkaupunkiseudulla, joten tuo sinun reilu 12 litraa kuulostaa kyllä kohtuuttomalle. Suosittelisin vierailua piuhan jatkeena testerissä.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Joo kuulostaa isolta, mutta pienemmällä en ole päässyt ainakaan näin talviaikaan. Autossa ei ole lohkolämmitintä ja termarin vaihdoin viime toukokuussa, joten lämmöt nousee sinne reiluun 90 asteeseen. Lähinnä työmatkaa ajelen (n. 18 km), jolla lämmöt nousee juuri ja juuri siihen reiluun 90 asteeseen.Toi sun 8,9 lt keskikulutus kuulostaa aika isolta. Ajelet kaupunkiajoa varmaan lyhyitä pätkiä vai ajatko taksia. Ohjekirjassa ton ikäisen Farkun keskikulutus kaupungissa ei saisi olla enempää kun 8 lt sadalla.
Matka-ajossa kesällä pääsen n. 6,8 l / km kulutukseen. Pitää varmaankin mainita, että kaasujalka ei ole sieltä kevyimmästä päästä, mutta en myöskään revittele. Aikaisemmin olen ainoastaan bensa-autoillut, joten ei tuo kulutus nyt ihan älytön ole, tosin valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin en vielä ole päässyt..
Siitä kulutusmittarin lukemasta ei kannattaisi kovin paljoa puhua ennen kuin se on tarkistettu tankkauksista. Kyllä minusta 320CDI automaatilla kuluttaa kaupungissa aika helposti yli 8 l/100km mutta matka-ajossa 6.8 litraa on paljon. Oma auto on painavampi ja hiukkaspöntöllä eikä silti kuluta vastaavan mittaisessa työmatka-ajossa lähellekään noin paljoa (ympärivuotinen keskikulutus tankkauksista mitattuna nippa nappa alle valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen lukeman).Däni kirjoitti:Joo kuulostaa isolta, mutta pienemmällä en ole päässyt ainakaan näin talviaikaan. Autossa ei ole lohkolämmitintä ja termarin vaihdoin viime toukokuussa, joten lämmöt nousee sinne reiluun 90 asteeseen. Lähinnä työmatkaa ajelen (n. 18 km), jolla lämmöt nousee juuri ja juuri siihen reiluun 90 asteeseen.Toi sun 8,9 lt keskikulutus kuulostaa aika isolta. Ajelet kaupunkiajoa varmaan lyhyitä pätkiä vai ajatko taksia. Ohjekirjassa ton ikäisen Farkun keskikulutus kaupungissa ei saisi olla enempää kun 8 lt sadalla.
Matka-ajossa kesällä pääsen n. 6,8 l / km kulutukseen. Pitää varmaankin mainita, että kaasujalka ei ole sieltä kevyimmästä päästä, mutta en myöskään revittele. Aikaisemmin olen ainoastaan bensa-autoillut, joten ei tuo kulutus nyt ihan älytön ole, tosin valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin en vielä ole päässyt..
Kun termostaatti on kerran kunnossa niin olisko seuraava tarkistuksen kohde suuttimet?
Tämä on mielenkiintoinen aihe! Olen aloittajan kanssa kulutuslukemista samaa mieltä, Ne on liikaa.
En omassani oikein jaksa uskoa suutin vikaan, koska ostettaessa (merkkiliike) autolla ajettu n. 80 tkm, ja nyt mittarissa tuo jo aikaisemmin mainitsemani reilu 100 tkm. Ei nakutuksia, kilinöitä eikä kolinoita. Auto vetää hyvin ja sitä ns. "jormaa" tuntuu tuolta konehuoneen puolelta löytyvän ihan niinkuin pitääkin.
Tuo kulutus toki voisi olla pienempikin, mikäli tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin on luottaminen.
En omassani oikein jaksa uskoa suutin vikaan, koska ostettaessa (merkkiliike) autolla ajettu n. 80 tkm, ja nyt mittarissa tuo jo aikaisemmin mainitsemani reilu 100 tkm. Ei nakutuksia, kilinöitä eikä kolinoita. Auto vetää hyvin ja sitä ns. "jormaa" tuntuu tuolta konehuoneen puolelta löytyvän ihan niinkuin pitääkin.
Tuo kulutus toki voisi olla pienempikin, mikäli tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin on luottaminen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: E 320cdi -04 kulutus?
Kävin juuri tallissa katsomassa,ajettu 23197km lyhyttä kaupunki ajoa keskinopeus 39km/h ja paljon tyhjäkäyntiä ajotietokone näyttää 8,1l/100km,maantiellä mitattu todellinen kulutus alle 6 litraa,nopeusrajoitusten mukaan liikuttaessa.Auto W211 E-320CDI 3/2003, ei sitä lyhyellä ajolla voi katsoa,kävin just kaupassa 8km/kylmä auto näyttää 15l kulutusta,keskikulutuksenhan saa nouseen vaikka 50l jos antaa käydä pitkään tyhjäkäyntiä ja ajaa vaikka kilommetrin.Aikoinaan TM-talviautotestissä mitattiin 25asteen pakkasesta, ensimmäisen kilommetrin kulutus ja muutettiin se 100Km keskikulutukseksi,kärkeen pääsi Madsa 626 176litran kulutuksella.iikka kirjoitti:mikähän tuolle on normaali kulutus?
e320cdi automaatti sedani -04
mulla ajotietokone näyttää reilua 12litan keskikulutusta koko ajan.
termostaatin vaihdoin vasta ja ainakin lämmöt rupes nouseen paremmin.. mut kulutus vaan tuntuu itestä ainaki aika korkeelta vai onko tuo normaali kulutus
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mersuissa on ihan ÄÄRETTÖMÄN typerä tuo ajotietokeen kulutus mittaus. After start. se pomppaa johonkin 7l ja alkaa siitä kivuta sitten ylöspäin. Niin ärsyttävä mittari kun olla ja osaa. Minkä takia sinne ei ole voitu laittaa hetkellisen kulutuksen mittausta niinkuin kaikissa muissakin autoissa on? (vai onko jossakin mersun mallissa hetkelliskulutusmittaus) Eikö uskalleta näyttää hetkellistä kulutusta minkä valmistaja on alakanttiin valehdellut?
Kysytäänkin että onko joku päässyt tehtaan ilmoittamaan kulutuslukemaan ja näyttääkö jollakin tuo kulutus mittaus mittaristossa yläkanttiin? En jaksa uskoa, sillä mersulla on laitettu korjauskertoimet kohdalleen että se saadaan kulutus näyttämään paremmalta auton omistajan silmissä
Kysytäänkin että onko joku päässyt tehtaan ilmoittamaan kulutuslukemaan ja näyttääkö jollakin tuo kulutus mittaus mittaristossa yläkanttiin? En jaksa uskoa, sillä mersulla on laitettu korjauskertoimet kohdalleen että se saadaan kulutus näyttämään paremmalta auton omistajan silmissä

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
siis hä, eikö mersuissa tosiaan ole sitä hetkellisen kulutuksen näyttöä ollenkaan
sen avulla on juuri hyvä opetella se oikea ajotyyli, kun näkee kuinka sitä polttoainetta kuluu ja mikä siihen vaikuttaa...
todellisen keskikulutuksen kun joutuu kuitenkin laskemaan itse ruutupaperilla tankattujen litrojen ja ajettujen kilometrien perusteella, jos haluaa täydellisen totuuden asiasta...

todellisen keskikulutuksen kun joutuu kuitenkin laskemaan itse ruutupaperilla tankattujen litrojen ja ajettujen kilometrien perusteella, jos haluaa täydellisen totuuden asiasta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Mersuissa"? Ei siinä 124:ssa ole, eikä ole 211-mallissakaan mutta useissa muissa on hetkellisen kulutuksen näyttö mittaristossa (207, 212, nykyinen 204, nykyinen 221 jne. jne.).napa kirjoitti:siis hä, eikö mersuissa tosiaan ole sitä hetkellisen kulutuksen näyttöä ollenkaansen avulla on juuri hyvä opetella se oikea ajotyyli, kun näkee kuinka sitä polttoainetta kuluu ja mikä siihen vaikuttaa...
todellisen keskikulutuksen kun joutuu kuitenkin laskemaan itse ruutupaperilla tankattujen litrojen ja ajettujen kilometrien perusteella, jos haluaa täydellisen totuuden asiasta...
Ei se pelkkä hetkellisen kulutuksen tuijottaminenkaan kovin helpoksi tee optimaalisen ajotyylin opettelua. Keskikulutus kuitenkin ratkaisee ja hetkellisten piikkien välttäminen ei johda pienimpään keskikulutukseen. Ainakin vielä jokin aika sitten opetettiin reipas kiihdytys matkavauhtiin ja sitten tasainen vauhti (ennakointi sitten käytännön liikennetilanteissa asia erikseen mutta tuo perussääntö lähtötilanteeseen).
juu ei, enkä sitä tarkoittanutkaan, että pitäis niitä "piikkejä" välttääDBFI kirjoitti:
Ei se pelkkä hetkellisen kulutuksen tuijottaminenkaan kovin helpoksi tee optimaalisen ajotyylin opettelua. Keskikulutus kuitenkin ratkaisee ja hetkellisten piikkien välttäminen ei johda pienimpään keskikulutukseen. Ainakin vielä jokin aika sitten opetettiin reipas kiihdytys matkavauhtiin ja sitten tasainen vauhti (ennakointi sitten käytännön liikennetilanteissa asia erikseen mutta tuo perussääntö lähtötilanteeseen).

sen hetkellisen kulutuksen näytöllä on vain helppo tarkistaa erilaisten ajotapojen vaikutusta... vaimon rellulla kokeilin joskus, niin 4 vaihde on parempi jopa maantiellä, kuin 5...
ja kerran tulin 30 km matkan kolmosella n. 100 km/h ja kulutus pyöri ihan samassa, mitä 4 ja 5 vaihteella... siitä näkee kaikkea jännää, mitä keskikulutuksen näytöstä ei selviä, kuin vasta pitkän ajan kuluttua...
jostain kumman syystä tuossa vaimon autossa alkaa aina keskikulutus tippumaan, kun minä ajan

Viimeksi muokannut napa, Su 27.12.2009 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
simppa80 kirjoitti:Mersuissa on ihan ÄÄRETTÖMÄN typerä tuo ajotietokeen kulutus mittaus. After start. se pomppaa johonkin 7l ja alkaa siitä kivuta sitten ylöspäin. Niin ärsyttävä mittari kun olla ja osaa. Minkä takia sinne ei ole voitu laittaa hetkellisen kulutuksen mittausta niinkuin kaikissa muissakin autoissa on? (vai onko jossakin mersun mallissa hetkelliskulutusmittaus) Eikö uskalleta näyttää hetkellistä kulutusta minkä valmistaja on alakanttiin valehdellut?
Kysytäänkin että onko joku päässyt tehtaan ilmoittamaan kulutuslukemaan ja näyttääkö jollakin tuo kulutus mittaus mittaristossa yläkanttiin? En jaksa uskoa, sillä mersulla on laitettu korjauskertoimet kohdalleen että se saadaan kulutus näyttämään paremmalta auton omistajan silmissä
Kyllä sillä on hyvin mahdollista päästä alle ilmoitetun keskikulutuksen,Olen itse ajanut Autoliiton taloudellisuusajo kilpailussa,jossa mitataan todellinen kulutus millilitran tarkkuudella,auto MB-W211 320CDI ilmoitettu keskikulutus 6,9l/100km,ajoin kisassa normaalin liikenteen seassa,2hengen kuormalla,nopeusrajoitusten puitteissa sekä kaupunki että maantieajoa,mukana laskettiin yksi siirtymä väärin ja jouduttiin kaahaankin töpin takia,ja kulutus oli 260,60km matkalla 14,71 litraa eli todellinen kulutus oli 5,644l/100km,ois pärjätty tosi hyvin mutta 1 AT,jäi huomaamatta josta 17 virhepistettä.Kisan voittaa joka prosentteina alittaa eniten ilmoitetun Keskikulutuksen,eikä ota virhepisteitä töppäilyjen takia!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Tämähän on kiva kuulla! Paljonkos sulla sitä näyttää normaalisti tuo ajotietokone/laskettu kulutus kun ei jaksa skarpata? Meinaan vaan että harva varmaan pääse edes pelkällä matka-ajossa tuohon sun lukemaan 5,6L 320CDI:llä? Oliko kyseessä automaattilaatiiko?jussilampi kirjoitti:
Kyllä sillä on hyvin mahdollista päästä alle ilmoitetun keskikulutuksen,Olen itse ajanut Autoliiton taloudellisuusajo kilpailussa,jossa mitataan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mulla menee aina tiellä tuo 6,7-7.0, alle ei pääse mitenkään. Tuohonkin pitää jo ajaa nätisti. Kaupungissa kulutus on helposti kympissä, yhtään jos kiihdyttelee, tosin tiellä tippuu äkkiä. Kohta kymppi takana autolla, 8,4 keskikulutus satasella ja 55 keskinopeus. Lohkolämmitintä on käytetty, tosin jonkin verran tuohon sisältyy tyhjäkäyntiä, kun tykkään kuunnella kutosen rouskutusta
Hiukkaspönttö lisää kyllä kulutusta, huomaa välillä "range" mittauksessa, kun toimintaäde putoaa silmissä ja lämmöt nousee ylemmäs.

Hiukkaspönttö lisää kyllä kulutusta, huomaa välillä "range" mittauksessa, kun toimintaäde putoaa silmissä ja lämmöt nousee ylemmäs.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
simppa80 kirjoitti:Tämähän on kiva kuulla! Paljonkos sulla sitä näyttää normaalisti tuo ajotietokone/laskettu kulutus kun ei jaksa skarpata? Meinaan vaan että harva varmaan pääse edes pelkällä matka-ajossa tuohon sun lukemaan 5,6L 320CDI:llä? Oliko kyseessä automaattilaatiiko?jussilampi kirjoitti:
Kyllä sillä on hyvin mahdollista päästä alle ilmoitetun keskikulutuksen,Olen itse ajanut Autoliiton taloudellisuusajo kilpailussa,jossa mitataan..
Katso todellinen kulutus aikaisemmasta viestistä,ja ajotietokoneen näyttöön saa lisätä 0,5l/100km,211 320CDI on aina automaatti.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
E320CDI:tä ei saa kuin automaattilaatikolla, manuaali ei kestä moottorin vääntöjä.simppa80 kirjoitti: Tämähän on kiva kuulla! Paljonkos sulla sitä näyttää normaalisti tuo ajotietokone/laskettu kulutus kun ei jaksa skarpata? Meinaan vaan että harva varmaan pääse edes pelkällä matka-ajossa tuohon sun lukemaan 5,6L 320CDI:llä? Oliko kyseessä automaattilaatiiko?
Kyllä tasaisessa matka-ajossa pääsee kunnossa olevalla 320CDI:llä (I6) helposti 5,6 litran lukemiin, pitää vauhdin siinä 90-100 km/h ja tasaista ajoa siinä kuin mahdollista. Itsellä ollut kaksi eri autoa ja kulutusmittarin sai pihistämällä parhaimmillaan viiteen litraan, siihen pari kolme kymmenystä virhettä päälle (pitää muistaa että tuo virhe pitää mitata, mittari voi olla pessimistinenkin, joskus pahasti optimistinen, "kalibroimattomista" lukemista on ihan turha puhua).
Ok. No eihän se sitten pahalta kuulosta. Luulisi pääsevän sitten tuolla omallanikin samoihin lukemiin.
OFFTOPIC HIEMAN:
Edellisellä 200CDI:llä matka ajon ennätys minkä sain ajotietoneelle oli 3.6l/100km / 84km / 84km/h
Tuolla lisää noista ennätyksistä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... s&start=30
Huomasin että kuumalla ilmalla tuohon lukemaaan parhaiten pääsi vai valehtellekos tuo ajotietone kuumalla ilmalla enempi? Ei sitä aina jaksa tankista mitata..
OFFTOPIC HIEMAN:
Edellisellä 200CDI:llä matka ajon ennätys minkä sain ajotietoneelle oli 3.6l/100km / 84km / 84km/h

Tuolla lisää noista ennätyksistä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... s&start=30
Huomasin että kuumalla ilmalla tuohon lukemaaan parhaiten pääsi vai valehtellekos tuo ajotietone kuumalla ilmalla enempi? Ei sitä aina jaksa tankista mitata..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80 kirjoitti:Ok. No eihän se sitten pahalta kuulosta. Luulisi pääsevän sitten tuolla omallanikin samoihin lukemiin.
OFFTOPIC HIEMAN:
Edellisellä 200CDI:llä matka ajon ennätys minkä sain ajotietoneelle oli 3.6l/100km / 84km / 84km/h![]()
Tuolla lisää noista ennätyksistä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... s&start=30
Huomasin että kuumalla ilmalla tuohon lukemaaan parhaiten pääsi vai valehtellekos tuo ajotietone kuumalla ilmalla enempi? Ei sitä aina jaksa tankista mitata..








4,8 lt 70 km vauhdissa. Auto on 320cdi
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Minulla keskikulutus / kaikki ajot viimeiset 33000 km = 7.0 litraa. Ajo siis sekalaista (sis. myös revitystä)
Pienin matka-ajon keskikulutus kesäkelillä noin 300km matkalla about 80km/h keskinopeudella 5.5 l.
Talvella alin mitattu matka-ajon keskikulutus (Espoo-JKL-Espoo, 600km) 5.9 l (keskinopeus noin 90, yksi pysähdys).
Normaali työmatka-ajo (Espoo-HKI puolet moottoritietä ja jonkin verran valoissa seisoskelua) menee päivittäin 6.7 - 7.5 keskikulutuksella riippuen hieman ruuhkista ja kuinka kylmästä on aamun startti.
Yleisesti ottaen alle 6 litran kulutuksiin pitää olla jo hieman yritystä mukana.
Pienin matka-ajon keskikulutus kesäkelillä noin 300km matkalla about 80km/h keskinopeudella 5.5 l.
Talvella alin mitattu matka-ajon keskikulutus (Espoo-JKL-Espoo, 600km) 5.9 l (keskinopeus noin 90, yksi pysähdys).
Normaali työmatka-ajo (Espoo-HKI puolet moottoritietä ja jonkin verran valoissa seisoskelua) menee päivittäin 6.7 - 7.5 keskikulutuksella riippuen hieman ruuhkista ja kuinka kylmästä on aamun startti.
Yleisesti ottaen alle 6 litran kulutuksiin pitää olla jo hieman yritystä mukana.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Onkos tuo rivi 6 vai V6 koneen kulutuksia ?Hannu H kirjoitti:Minulla keskikulutus / kaikki ajot viimeiset 33000 km = 7.0 litraa. Ajo siis sekalaista (sis. myös revitystä)
Pienin matka-ajon keskikulutus kesäkelillä noin 300km matkalla about 80km/h keskinopeudella 5.5 l.
Talvella alin mitattu matka-ajon keskikulutus (Espoo-JKL-Espoo, 600km) 5.9 l (keskinopeus noin 90, yksi pysähdys).
Normaali työmatka-ajo (Espoo-HKI puolet moottoritietä ja jonkin verran valoissa seisoskelua) menee päivittäin 6.7 - 7.5 keskikulutuksella riippuen hieman ruuhkista ja kuinka kylmästä on aamun startti.
Yleisesti ottaen alle 6 litran kulutuksiin pitää olla jo hieman yritystä mukana.
kulutus
Jep!Mul -04 farkku.Kulu Tietsikan mukaan näillä keleil...huikeaa jos hieman tyhjäkäynillä käyttää.Ajossa antaa sitten hetken päästä n.8.4-8.9 talvella,kesäl sit 6.5-7 välille normi ajolla.Paras ja luottettavin keino on tosiaan se ruutupaperi ja tankki täyteen.Tää on rivikuutonen -04.En muista nyt tarkalleen miten vaihtu V6,siinähän on 200kuutioo pienempi iskutilavuus.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Maantie ajossahan se vois olla mahdollista,muttei kaupunkiajossa joka mulla on 8,1 ajotietokoneen mukaan,eli todellinen jotain 8,6,mutten kuitenkaan usko että 7,0 ajeltu 33000km keskikulutus,pistä mittarista kuvat 33000 ja 7,0 keskikulutus ja siinähän näkyy keskinopeuskin,voin itsekkin laittaa,mutta mulla onkin kulutuksesta Fakta tietoakin eikä mitään satu juttuja.Hannu H kirjoitti:Minulla keskikulutus / kaikki ajot viimeiset 33000 km = 7.0 litraa. Ajo siis sekalaista (sis. myös revitystä)
Pienin matka-ajon keskikulutus kesäkelillä noin 300km matkalla about 80km/h keskinopeudella 5.5 l.
Talvella alin mitattu matka-ajon keskikulutus (Espoo-JKL-Espoo, 600km) 5.9 l (keskinopeus noin 90, yksi pysähdys).
Normaali työmatka-ajo (Espoo-HKI puolet moottoritietä ja jonkin verran valoissa seisoskelua) menee päivittäin 6.7 - 7.5 keskikulutuksella riippuen hieman ruuhkista ja kuinka kylmästä on aamun startti.
Yleisesti ottaen alle 6 litran kulutuksiin pitää olla jo hieman yritystä mukana.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: kulutus
Nämä varmaan todellisia kulutuksia lähinpänä, ainakin oman autoni kulutuksen mukaan.aer1967 kirjoitti:Jep!Mul -04 farkku.Kulu Tietsikan mukaan näillä keleil...huikeaa jos hieman tyhjäkäynillä käyttää.Ajossa antaa sitten hetken päästä n.8.4-8.9 talvella,kesäl sit 6.5-7 välille normi ajolla.Paras ja luottettavin keino on tosiaan se ruutupaperi ja tankki täyteen.Tää on rivikuutonen -04.En muista nyt tarkalleen miten vaihtu V6,siinähän on 200kuutioo pienempi iskutilavuus.
Auton todellinen luonne ei tule esiin jos yrittää yleensäkin 320cdi:llä todistella itselleen että kuluttaa vähän.
Jos haluaa pienen kulutuksen niin valinta silloin 200/220cdi ja ajaa kuin olis rautakanki selässä.
Vähän kun rennommin pöryyttää niin jää hitaammat jalkoihin ja välillä voi mennä pikkukoneisista ohikin.
Jos olisi vähemmän kuluttava esim.220cdi ja vertaa eroa 320cdi, oman arvioni mukaan todellinen kulutusero voisi olla korkeintaan luokkaa 2l/100.
Tästä voi viisaammat laskea oman ajomäärän mukaan paljonko lisäteho vaikuttaa euroissa/vuosi.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Edellisille tiedoksi:
Kyseesä siis 2003 mallin suora-6 ja luonnollisesti automaatti.
Jussilampi: keskikulutus siis todella ajotietokoneen mukaan 7.0 ja resetistä on se reilut 33tkm (yli vuosi). Todellista laskennallista kulutusta en ole koskaan jaksanut laskea tankkausten yhteydessä. Tällä tuntuvat tietävän että todellinen olisi muutaan desin isompi. Jos ei foorumilla miehen sanaa uskota, niin voin minä siitä tieturista kuvankin napata lähipäivinä. Olen täällä foorumilla hakiakseni/jakaakseni vinkkejä ja tietoa, en paskaa puhumassa.
Kyseesä siis 2003 mallin suora-6 ja luonnollisesti automaatti.
Jussilampi: keskikulutus siis todella ajotietokoneen mukaan 7.0 ja resetistä on se reilut 33tkm (yli vuosi). Todellista laskennallista kulutusta en ole koskaan jaksanut laskea tankkausten yhteydessä. Tällä tuntuvat tietävän että todellinen olisi muutaan desin isompi. Jos ei foorumilla miehen sanaa uskota, niin voin minä siitä tieturista kuvankin napata lähipäivinä. Olen täällä foorumilla hakiakseni/jakaakseni vinkkejä ja tietoa, en paskaa puhumassa.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Linkin takana olisi todistusaineistoa. Näkyy nousseen keskikulutus desillä siitä kun edellisen kerran katsoin. Syynä lienee talvikeli ja se että ei ole tullut käytettyä lokilämppäriä kovin ahkerasti.
http://docs.google.com/present/edit?id= ... a2Zw&hl=en
Jussilampi voi nyt laittaa sitä faktaa pöytään, jos nämä minun kommentit on kerran satujuttuja.
http://docs.google.com/present/edit?id= ... a2Zw&hl=en
Jussilampi voi nyt laittaa sitä faktaa pöytään, jos nämä minun kommentit on kerran satujuttuja.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Nyt on ajeltu muutama päivä tämmösellä -04/05 E280cdi:llä eli sama 3.2L suorakutonen kuin 320cdi:ssä. Tänään -19 pakkasta, webasto päällä kaupunkipyöritystä eikä millään saa jäämään yli 12L kulutusta, eli mielestäni verrattain pieni ruokainen. Matkaa meni autoa hakiessa 7L, 77keskinopeudella ja viallisella termostaatilla lämmöt 60'c ja termostaatin vaihdon jälkeen liki litra pois. Softalla vois vielä pienentyä kun aika laimea viritysaste tuo 177hp verrattuna esim. 260hp
.
Jotkut vertailee samassa topikissa w210:n kulutuksia, mutta nehän ovat yleisesti pienempiä, koska pa-laitteisto ja auto muuten ihan erilainen.


Jotkut vertailee samassa topikissa w210:n kulutuksia, mutta nehän ovat yleisesti pienempiä, koska pa-laitteisto ja auto muuten ihan erilainen.
Joku mersupurkaamo??