W210 Mikä tiiviste vuotaa? kuvia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

W210 Mikä tiiviste vuotaa? kuvia

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Väyrynen hukkailee nestettä lähes litran päivässä. Jouluaaton kunniaksi päätin ryömiä auton alle asiaa tutkiskelemaan ja napsimaan pikkasen kuvia! Kolme kuvaa kohteesta löytyy osoitteesta http://irc-galleria.net/user/Alpin

En saanut tuolta kuvia linkattua tähän. Mikähän paikka tuolla todennäköisimmin vuotaa, paha sinne on tutkailla. Korjausvinkkejä otetaan vastaan!
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Kansitiiviste voisi olla tai vesipumppu,mut mikä kone?
Viimeksi muokannut japperi, To 24.12.2009 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

japperi kirjoitti:Kansitiiviste voisi olla tai vesipumppu, mut mikä kone?
No nythän tämä meni ihan perseeseen... :oops: :oops: :oops:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää ....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

....arvauksia:
Vesipumppu ? tuntuuko laakerissa välystä (...voi silti vuotaa).
Laturi ? onko tuossa mallissa vesijäähdytetty laturi ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Annat auton käydä ja katsot taskulampulla, vuotaako vesipumppu tuosta
kuvassa näkyvästä juorureiästä.
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Mites nyt sattukaan unohtua, kone 220D. Yritin aikas hyvin sihtailla, mutta mitään järkevää vuotokohtaa en millään nyt heti löytänyt.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Moro! Muutama vuosi sitte itellä alako vuotaan 220d kannentiiviste moottorin takapäästä! Reilu 400tkm oli mittarisa! kuulin huhuja että jos on palijo käytetty lohkolämppäriä niin sieltä alakaa vuotaan!
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Alkoiko vuoto heti noinkin suurena "...litra päivässä" ?

Jos kannentiiviste vuotaisi noin paljon, niin voisi olettaa sen jo aiheuttavan käyntihäiriöitä ?

(...jos tietäisi tarkasti mallin, niin saattaisi enemmänkin selvitä , D / CDI..)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Pari tapausta on ollut 220D:ssä,jotta kannentiiviste on korkannut takapäästä niin että pillinä ampuu nestettä tulipellin suuntaan.
Purettaessa selvisi että oli palanen lähtenyt tiivisteestä.
Toisella oli mittarissa puoli milliä ja toista en muista.
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Henry V. kirjoitti:Alkoiko vuoto heti noinkin suurena "...litra päivässä" ?

Jos kannentiiviste vuotaisi noin paljon, niin voisi olettaa sen jo aiheuttavan käyntihäiriöitä ?

(...jos tietäisi tarkasti mallin, niin saattaisi enemmänkin selvitä , D / CDI..)
Kyseessä siis 220D. Kirjoitin tuossa aikaisemmin, mut et varmaan huomannut.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Helppo keino että ei tartte arpoa niin vie korjaamolle jossa jäbät laittaa väri aineen sisään ja katsovat "lampulla"mistä tihkuu.
Sitten laitat itse tai jätät sinne laitettavaksi.
Ihan en ole varma katsotaanko vuotoa pelkällä värillä vai lampunkanssa koska silloinhan vois ostaa aineen ,jos on myytävänä taviksille,ja itse tutkia.
Ei varsin kalliskaan toimenpide.
Tuttavalleni tekivät ja ihan tavallisessa korjaamossa ettei tarvinnut veholle viedä.
Muutekin paljaalla silmällä vaikea havaita korkeintaan kylmänä tai sitten kun vuodon takia ei järjestelmässä ole painetta niin käyttö kuumaksi ja kun järjestelmän paine nousee niin vois löytyä mutta silloin tahtoo höyrytä kaikki paikat .
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

....ajattelin vaan, että jos se on CDI, niin siinä on se vesijäähdytty laturi.
Kuvissa näytti niin märältä se laturin ympäristö ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

^^Sieltä se jostain tuntuisi tulevan. Laturi on lohkossa kiinni sellaisessa laipassa, niin kiertääkö sen takana vesi? Tuntuu että termarinkotelo ei ainakaan vuotaisi, että tulisi alempaa...
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

jos se on CDI, niin letkut on kuvattu tässä:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01

Letku menee lohkosta -> laturille
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Ei ole cdi... Kyseessä siis edelleen kunnianhimoinen D... :D
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Emännän 200D:stä vuoti pumpunkotelo eli se mihin termarinkansi tulee kiinni. Oli joko valuhuokonen tai sitten pistesyöpymä.
Laturi sulla näkyy olevan ilmajäähdytetty.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Aikoinaan itsellä ollut 220 väyrynen vuoti samalla tapaa.
Syyksi paljastui tiivisteen pettäminen moottorin lohkon ja kotelon (jossa kiinni termari ja vesipumppu) välistä. Vuotokohta löytyi vasta kun otin laturin ja laturin kiinnityskorvakkeen pois.
Tiiviste kustanti muutaman euron.
Vastaa Viestiin