
Webasto ongelmia
Webasto ongelmia
Kertokaapas viisaammat et mikähän mahtaa olla vikana kun weba ei lähde tulille.Ku painaa laitteen liekkinapista ni senhän pitäs luonnollisestikin lähteä tulille , mut niin ei vaan satu käymään!!! Konehuoneesta kuuluu hiljanen puhaltimen ääni mutta ei lähe "naksuttamaan" ollenkaan. 

Tai kuskin etuboxissa 33 tai 34? 30AJOE kirjoitti:Kaithan tuo sulakkeen paikka on auton mallista kiinni,
W203 takaboxissa paikalla 4.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Omassa sulake numero 90, eli tosiaan auton malli olisi hyvä tietää ennen kuin näitä arvotaan ykkösestä sataan.JOE kirjoitti:Kaithan tuo sulakkeen paikka on auton mallista kiinni,
W203 takaboxissa paikalla 4.
Mutta ei minulla ole erillistä pumpun sulaketta ja kyseessä olevassa autossa puhallin lähti toimimaan, vai oliko kyse auton lämmityslaitteen puhaltimesta eikä webaston puhaltimesta?
Se sulake taitaa löytyä konepellin alla olevasta sulakeboksista. Omassani se oli muistaakseni numero 37. Jos sulake on ehjä, niin kannattaa yrittää "resetoida" webasto. Eli laittaa moottorin käyntiin ja webaston päälle. Ottaapi sulakkeen pois ja antaa moottorin käydä pari minuuttia. Sammuttaa moottorin ja laittaa sulakkeen takaisin. Kun nyt käynnistää moottorin niin webasto saataa käynnistyä. Edellyttäen että katkaisia on oikeassa asennossa. Omassani webasto lopetti toimintansa aina kun po-tankin varoitusvalo syttyi. Eli se ei saanut enää polttoainetta. Kannattaa ensin tarkistaa että irroittaa oikean sulakkeen!
Pa-pumpun sähköt
Olivat taannoin hukassa omassa pa-lämmittimessä, kun se tietysti syksyn eka pakkaskeleillä alkoi temppuilemaan. Oireet olivat samanlaiset (vaikkakin kyseessä oli VAG-konsernin tuote ja eberin lämmitin) eli ennen ajoa kun yritin saada lämmittimen tulille, mitään ei tapahtunut. Maantiesuola prkl oli syönyt sähköliittimet pumpun päästä olemattomiin ja koskapa siinäkään kohti ei käytetty hyppysähköä, loppui pumpulta toimintajännite eikä se alkanut "naksuttamaan" - pumppu vaihtoon.
Toinen arka paikka oli järjestelmään lisätty vesipumppu, siinä kävi samanlainen syöpyminen sitten olikohan seuraavana talvena.
Mutta nämähän ovat laitesijoittelukysymyksiä: jos laitteet ja liittimet ovat erillään tieltä nousevasta pa***sta, kestävät ne varmasti pidempään.
Toinen arka paikka oli järjestelmään lisätty vesipumppu, siinä kävi samanlainen syöpyminen sitten olikohan seuraavana talvena.
Mutta nämähän ovat laitesijoittelukysymyksiä: jos laitteet ja liittimet ovat erillään tieltä nousevasta pa***sta, kestävät ne varmasti pidempään.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Eikös nää låmppärit ole samanlaisia kapistuksia kuin ilmastointi laitteet että ei sesonki aikana pitäis silloin tällöin käynnistää että paikat pysyy vetreinä ja etenkin ilmasto puolella järjestelmän öljy vähän voitelis paikkoja ja täten kun sesonki alkaa pelais laitteet moitteettomasti.
Huomasin että myös korjattuja lämmittimiä sais oiki hintaan euroopasta tai uuttakin.Varteen otettava vaihtoehto jos on johtosarjat ja muut tilpehöörit jo valmiina.Turha ostaa koko hoitoa.
http://e-webasto.eu/?water-heaters,23,6
On korjattua ja uutta.Webastoa ja eberiä.
Huomasin että myös korjattuja lämmittimiä sais oiki hintaan euroopasta tai uuttakin.Varteen otettava vaihtoehto jos on johtosarjat ja muut tilpehöörit jo valmiina.Turha ostaa koko hoitoa.
http://e-webasto.eu/?water-heaters,23,6
On korjattua ja uutta.Webastoa ja eberiä.
Näi o..
Jos eberi lähtee tulille kun auto on käynnissä, on kiertovesipumppu rikki. Jos taas ei, niin luultavasti tulppa sökönä. Jos taas on uudempaa mallia, jossa keraaminen tulppa, niin voineepi olla hieman muutakin mennyt.
Ja kyllä, kesäisinkin kannattaa käyttää kyseistä vempelettä. Itse käytän kerta kuussa.
Ja kyllä, kesäisinkin kannattaa käyttää kyseistä vempelettä. Itse käytän kerta kuussa.
Re: Näi o..
Liekkö ihan jälkiasennettu niin se sulake/rele härdelli voi olla missä vaan. Toki parempi ois olla ite kojeen ja akun välissä..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93