E-sarjan Cabriolet
E-sarjan Cabriolet
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Aika yllättävää, että uudessa E-sarjassa on pehmeä rättikatto. Onhan se arvokkaan näköinen, mutta melkein kaikki avoauton valmistajat ovat siirtyneet kovaankatoon mukavuus ja melu syistä.
olis ihan mukava käyttöautona tuollainen E avo. Varmaan pitää alkaa lottaamaan
olis ihan mukava käyttöautona tuollainen E avo. Varmaan pitää alkaa lottaamaan

W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Tässä ollaan jo menty mielestäni muotoilun saralla astetta parempaan suuntaan edellisestä, muttei siltikään tuo mikään pininfarina ole. Hopeana tuo näyttää paremmalta. Takapääkin on tullut paremmaksi. Olisi mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttäisi avantgarde-maskin sijaan elegance maskilla, sopisikohan paremmin.
..

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Mielestäni ei ole kyllä häävi luomus. Tuo kylki linja ei vain ole kaunis, pikemminkin ruma... Keula on agressiivinen ja hyvän näköinen ja samoin perä on ihan ok. Mutta toi kylkilinja ei nyt jotenkin natsaa
Tuo takalokasuojan kohotus pilaa tuon. hopeana ehdottomasti parempi ja tuskin koskaan livenä näkee kuvan sinisenä...

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
4-paikkaisen avon muotoilu on aina haasteellista. Minusta Mersu on onnistunut tässä E-sarjan kohdalla kuitenkin aika mukavasti.
Kattoratkaisu ("rätti") ei minusta ole lainkaan yllättävä. Kangaskaton käytöllä säästetään melkoisesti tilaa, sekä myös painoa.
Lämmöneritystyskyvyltään nykyaikainen, monikerroksinen kangaskatto on erinomainen. Kuten CLK 209:n kohdalla lämpökameramittauksin todistettiin, monikerroksinen "rätti" pitää lämmöt paremmin kuin vastaavan auton peltikatto.
Myös äänien osalta nykyaikainen monikerroksinen kangaskatto on erinomainen. Jos vertaan esim tutuksi käynyttä Boxsteria Caymaniin tai edelliseen autooni 911:sta, niin Boxster on selvästi hiljaisin auto katto päällä. Monikerroksinen "rätti" ei suhise, se vaimentaa äänet erittäin hyvin verrattuna vastaavaan umpiautoon/kovakattoiseen avoon. Kangaskatolla on tässä äänimaailma-asiassa edellisten lisäksi eräs merkittävä ero kovakattoisiin avoihin. Nimittäin se, että katto päällä ajettaessa ei kuulu minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita!
Vielä en ole päässyt ajamaan yhtään kovakattoista avoa, jossa ei jonkinasteisia natinoita ole katto päällä, edes SL ei ole äänetön tässä kohtaa. Sitävastoin useampaakin kangaskattoista autoa olen saanut ajaa, jossa noita natinoita ja nitinöitä ei ole katto päällä ollut.
Kun nyt omia kokemuksia on sekä kovakattoisista avoista että kangaskattoisista avoista niin kangaskaton ainoa huono puoli on se, ettei se ole aivan parhaimmillaan Suomen suolaisessa talvessa. Toki se on siinäkin merkittävästi helpompi pitää puhtaana kuin monet kuvittelevat, mutta jos joka päivä on ajettava kelissä kuin kelissä, niin kyllä se kangaskatto kovilla on Suomen suolaisessa ja kuraisessa talvessa.
Tietysti Keski-Euroopassa ongelma ei ole tässä suhteessa kovin merkittävä, joten ei sinänsä ole ihme että Mersu päätyi kangaskattoon.
Se on hiljaisempi, se ei natise ja nitise, se pitää lämmöt erinomaisesti, se ei vie paljoa tilaa alas laskettuna, eikä se tuo lisäpainoa autoon. Ei siis ihme että E cabrio on kangaskatolla.
Kattoratkaisu ("rätti") ei minusta ole lainkaan yllättävä. Kangaskaton käytöllä säästetään melkoisesti tilaa, sekä myös painoa.
Lämmöneritystyskyvyltään nykyaikainen, monikerroksinen kangaskatto on erinomainen. Kuten CLK 209:n kohdalla lämpökameramittauksin todistettiin, monikerroksinen "rätti" pitää lämmöt paremmin kuin vastaavan auton peltikatto.
Myös äänien osalta nykyaikainen monikerroksinen kangaskatto on erinomainen. Jos vertaan esim tutuksi käynyttä Boxsteria Caymaniin tai edelliseen autooni 911:sta, niin Boxster on selvästi hiljaisin auto katto päällä. Monikerroksinen "rätti" ei suhise, se vaimentaa äänet erittäin hyvin verrattuna vastaavaan umpiautoon/kovakattoiseen avoon. Kangaskatolla on tässä äänimaailma-asiassa edellisten lisäksi eräs merkittävä ero kovakattoisiin avoihin. Nimittäin se, että katto päällä ajettaessa ei kuulu minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita!
Vielä en ole päässyt ajamaan yhtään kovakattoista avoa, jossa ei jonkinasteisia natinoita ole katto päällä, edes SL ei ole äänetön tässä kohtaa. Sitävastoin useampaakin kangaskattoista autoa olen saanut ajaa, jossa noita natinoita ja nitinöitä ei ole katto päällä ollut.
Kun nyt omia kokemuksia on sekä kovakattoisista avoista että kangaskattoisista avoista niin kangaskaton ainoa huono puoli on se, ettei se ole aivan parhaimmillaan Suomen suolaisessa talvessa. Toki se on siinäkin merkittävästi helpompi pitää puhtaana kuin monet kuvittelevat, mutta jos joka päivä on ajettava kelissä kuin kelissä, niin kyllä se kangaskatto kovilla on Suomen suolaisessa ja kuraisessa talvessa.
Tietysti Keski-Euroopassa ongelma ei ole tässä suhteessa kovin merkittävä, joten ei sinänsä ole ihme että Mersu päätyi kangaskattoon.
Se on hiljaisempi, se ei natise ja nitise, se pitää lämmöt erinomaisesti, se ei vie paljoa tilaa alas laskettuna, eikä se tuo lisäpainoa autoon. Ei siis ihme että E cabrio on kangaskatolla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Jep,
Kyllä se niin on, että valmistajat ovat tulevissa tuotannoissaan menossa takaisin "rätti"kattoon. Se on vastoin mielikuvia hiljaisempi ja lämpimämpi.
Tärkeä seikka avoautoja myytävissä maissa on se, että kovakattoista autoa voi joku luulla Coupeksi, mutta rättiautosta tajuaa köyhempi, että tämä on vielä kalliimpi Cabrio malli....
Kyllä se niin on, että valmistajat ovat tulevissa tuotannoissaan menossa takaisin "rätti"kattoon. Se on vastoin mielikuvia hiljaisempi ja lämpimämpi.
Tärkeä seikka avoautoja myytävissä maissa on se, että kovakattoista autoa voi joku luulla Coupeksi, mutta rättiautosta tajuaa köyhempi, että tämä on vielä kalliimpi Cabrio malli....
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
samaa mieltäT.Soprano kirjoitti:Mielestäni ei ole kyllä häävi luomus. Tuo kylki linja ei vain ole kaunis, pikemminkin ruma... Keula on agressiivinen ja hyvän näköinen ja samoin perä on ihan ok. Mutta toi kylkilinja ei nyt jotenkin natsaaTuo takalokasuojan kohotus pilaa tuon. hopeana ehdottomasti parempi ja tuskin koskaan livenä näkee kuvan sinisenä...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Kyllä tuo uusi e-cabrio on oikein nätti.
Vanha 124 -cabrio on minusta aika epä onnistunut.
Minusta harmaa/hopea väri on jo aika vanhan aikainen.
Muodot näkyvät muissä väreissä paremmin .
Toisaalta hyvä klassinen väri on musta.
Ajoin tuossa muuten CLK-cabriolla lähes tunnin 200-248 km/h nopeutta.
Vaikka auto oli vuosimallia 1999 , niin auton oli ajossa hyvin
hiljainen (ei suhissut rättikatto eikä tiivisteet).
Paljon hiljaisempi kuin SLK.
Suomalaiset pitävät jostain syystä rättikattoa huonona vaihtoehtoja
vaikka se ei sitä oikeasti ole. Liekö näillä omaa kokemusta
avoautosta Suomessa. Itsellä ollut vasta 3 rättikattoa ja nyt
CLK 200 K (kovakattoinen ) on vaihtamassa rättikattoiseen
CLK kompressoriin.
Vanha 124 -cabrio on minusta aika epä onnistunut.
Minusta harmaa/hopea väri on jo aika vanhan aikainen.
Muodot näkyvät muissä väreissä paremmin .
Toisaalta hyvä klassinen väri on musta.
Ajoin tuossa muuten CLK-cabriolla lähes tunnin 200-248 km/h nopeutta.
Vaikka auto oli vuosimallia 1999 , niin auton oli ajossa hyvin
hiljainen (ei suhissut rättikatto eikä tiivisteet).
Paljon hiljaisempi kuin SLK.
Suomalaiset pitävät jostain syystä rättikattoa huonona vaihtoehtoja
vaikka se ei sitä oikeasti ole. Liekö näillä omaa kokemusta
avoautosta Suomessa. Itsellä ollut vasta 3 rättikattoa ja nyt
CLK 200 K (kovakattoinen ) on vaihtamassa rättikattoiseen
CLK kompressoriin.
Viimeksi muokannut sportsman, Ma 21.12.2009 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kyllä tuo antenni on paitsi puhelinta varten, myös GPS:ää, satelliittiradiota ja lisälämmittimen kauko-ohjausta varten. Sedaneissa tuo asennetaan nykyään dummy-versiona vaikka mitään noista ei autossa olisi käytössä. Oliskohan ulkonäkösyistä, mutta tuossa cabriossa se ei tosiaan paranna ulkonäköä.K70 kirjoitti:Nätti auto, mutta tuo antenni tuossa takakontin päällä on aivan järkyttävän ruma.
Sama kuin Volvon avokkaassa tikkuantenni takalokkarissa pilaa hienon auton.
No toivottavasti tuon Mesen saa ilman antennia, kun eikös tuo ole puhelinantenni...tuskin saa.
Kyllä minusta nätti auto. Avoautossa ehdottomasti rättikatto. Slk:n omistaneena en tykännyt siitä kova katosta. Nitisee ja natisee. Irroitettavat kovakatot talveksi on sitten asia erikseen. Mm. bemarin 300-sarjan cabrioletit ovat nätimpiäkin irroitettavalla kovalla katolla kuin rätillä 

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Hieno auto.
Omaan silmään perä ärsyttää vähemmäin kuin uudessa E-sarjalaisessa.
Kuinka hyvin auto sitten löytää markkinoita esim. Suomessa kun hinta on oletettavasti hyvin erilainen kuin esim. SLK:ssa ja taakse ei mukavasti taida aikuiset mahtua. Tai ainakaan itse en mukavasti E-Coupeen mahdu, jos samankokoinen edessä.
Omaan silmään perä ärsyttää vähemmäin kuin uudessa E-sarjalaisessa.
Kuinka hyvin auto sitten löytää markkinoita esim. Suomessa kun hinta on oletettavasti hyvin erilainen kuin esim. SLK:ssa ja taakse ei mukavasti taida aikuiset mahtua. Tai ainakaan itse en mukavasti E-Coupeen mahdu, jos samankokoinen edessä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)