w123 mittarissa oleva kello

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

w123 mittarissa oleva kello

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Eli mulla on w123 230E vm. 84.
Onko muilla ongelmia mittaristossa olevan kellon kanssa?
Minulla se pysähtyy talvella kun auto ei ole käynnissä.
Mikä siinä voisi olla ongelmana?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

ei ole ollut koskaan ongelmia - hienosti pysyy ajassa

Ilmeisesti tässä tapauksessa on jotakin pölyä koneistossa ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Kesällä kello käy hyvin. Heti kun tulee kylmät säät, niin kello pysähtyy kun auto ei ole käynnissä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

.....

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sähkökytkökset? Ei kun mittaristo irti -> kello irti ja tarkkailemaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w123 mittarissa oleva kello

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Sami S kirjoitti:Eli mulla on w123 230E vm. 84.
Onko muilla ongelmia mittaristossa olevan kellon kanssa?
Minulla se pysähtyy talvella kun auto ei ole käynnissä.
Mikä siinä voisi olla ongelmana?
Mulla ei kello käy pakkasella lainkaan... Outo juttu, kellossa ei näytä olevan mitään vikaa, mutta ei vaan käy ku on kylmä..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

kysele kellosepältä voisiko puhdistaa ? Tuskin kovin kallista.

Tai toinen kello jostakin purkuautosta ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Muinainen murhe

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vuosia, vuosia sitten Vanha Kehno eli 240D teki samantyyppistä venkoilua. Kelloa vaivasi virran vähyys, vaikka ei sen pitäisi kaameasti sitä muutenkaan imaista :shock:
Tässä tapauksessa hapettunut sulake ei suostunut päästämään pakkasella tarpeeksi "ainetta" akusta kovalla pakkasella. Kone käynnissä ja lämpöisillä virtamäärä ilmeisesti ylitti jonkinlaisen "maagisen rajan" ja kello raksutti. Sulake puhtaaksi eli sitä voisi kokeilla myös. Mites on, hukkaako radio kovilla kylmillä esivalinnat (jos on sen sorttinen grammari)? Siinä voi auttaa sama konsti, vaikka taisi olla eri propun takana.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Henry V. kirjoitti:kysele kellosepältä voisiko puhdistaa ? Tuskin kovin kallista.

Tai toinen kello jostakin purkuautosta ?
Laitan kesällä valkoiset mittarit, siihen mennessä täytyy hakea romikselta uusi kello!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mulla ihan sama juttu. Kello hyytyy aina pakkasilla. Joku sanoi, että kellon koneisto on rasvattu liian jäykillä öljyillä. Pitää vaihtaa kelloon 0w- öljyt. :)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Vanhassa vara parempi..

Viesti Kirjoittaja jarski »

..Meikän w123:een on joku vaihtanut joskus kellon ja siinä on leima vuodelta -76. Eipä pysy sekään ajassa, täytyy nimittäin kaksi kertaa vuodessa kääntää viisareita :arrow: silloin kun vaihtuu kesä- ja talviaika. :D
w115,123,124,126,140, 210 yms.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanhassa vara parempi..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

jarski kirjoitti:..Meikän w123:een on joku vaihtanut joskus kellon ja siinä on leima vuodelta -76. Eipä pysy sekään ajassa, täytyy nimittäin kaksi kertaa vuodessa kääntää viisareita :arrow: silloin kun vaihtuu kesä- ja talviaika. :D
Heh!! :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Oisko...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kellossa vaan tosiaan jotain ajan saatossa pölyttynyttä ja virttynyttä rasvaa, joka vetää pakkasilla itsensä liian kovaksi? Meikäläisen kello kyllä pelaa kylmälläkin. Bemarissa aikanaan kello hyytyyi myös pakkasilla, joten jotain yhteistäkin... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Oisko...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Aku P kirjoitti:kellossa vaan tosiaan jotain ajan saatossa pölyttynyttä ja virttynyttä rasvaa, joka vetää pakkasilla itsensä liian kovaksi? Meikäläisen kello kyllä pelaa kylmälläkin. Bemarissa aikanaan kello hyytyyi myös pakkasilla, joten jotain yhteistäkin... :roll:
Hyvin pitkälti varmaan pitää paikkaansa, johan sitä ny kahrenkymmenen vuoden aikana kerkee pölyä ja tomua imeytyä kelloon. On muuten kiva kuva tos sun avatarissa, harmi ku ei itellä ole tuollaista tallia.. :cry:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin