w124 dieselin kansi asiaa.
w124 dieselin kansi asiaa.
tosta 300d:stä on tiuruttanu pahvin välistä ulospöin jo pitemmän aikaa. nostajatkin naputtaa jo kylmänä ja jäähdytysnestettä pikkuhiljaa häviää jonnekkin..
eli kansipahvi siitä on jo aikansa elänyt.
vanha muistini ei oikein kerro tarkkaan, että pitääkö ne kansipultit uusia joka kerta, kun aukastaan, vai olikos niissä joku mitta ja kun se mitta ylittyy, niin täytyy uusia? jos joku pikkasen virkistäis muistia.
sitten se pahvi, mistä saa halvimmalla, taikka onko laatueroja eri merkkisissä?
thanks!
niin ja ton kampuran etustefankin ajattelin samaan syssyyn vaihtaa, kun sekin tiuruttaa. onko siinä mitään erikoista? systeemit pois edestä, stefa pihalle ja uus paikalleen. vaikka vaseliinia tms. huuleen?
eli kansipahvi siitä on jo aikansa elänyt.
vanha muistini ei oikein kerro tarkkaan, että pitääkö ne kansipultit uusia joka kerta, kun aukastaan, vai olikos niissä joku mitta ja kun se mitta ylittyy, niin täytyy uusia? jos joku pikkasen virkistäis muistia.
sitten se pahvi, mistä saa halvimmalla, taikka onko laatueroja eri merkkisissä?
thanks!
niin ja ton kampuran etustefankin ajattelin samaan syssyyn vaihtaa, kun sekin tiuruttaa. onko siinä mitään erikoista? systeemit pois edestä, stefa pihalle ja uus paikalleen. vaikka vaseliinia tms. huuleen?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 dieselin kansi asiaa.
Eikös kyseessä olekkin 603.912 kone?pera8x kirjoitti:vanha muistini ei oikein kerro tarkkaan, että pitääkö ne kansipultit uusia joka kerta, kun aukastaan, vai olikos niissä joku mitta ja kun se mitta ylittyy, niin täytyy uusia? jos joku pikkasen virkistäis muistia.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jep 603:nen on toi kones. joo, pikkasen tiadustelin jo hintoja. motonetissä ne ei viitti vastata puhelimeen ja netistä kun katoin, niin näytti olevan 0 kansipahvia missään niitten liikkeissä. eli sen voi unohtaa.
tammerdiiselistä kysäsin, niin palvelu oli jotenkin krapulamaisen hidastaja ja vaivalloista. no hinnat ja saatavuus kuitenkin lopulta saatiin selvitettyä. hinta oli kallis ja saatavuuskin oli, että tilaamalla saadaan.
sitten soitin sinne tuttuun ja turvalliseen KL-varaosiin. niillä oli kohtuulliset, muttei halvimmat hinnat ja saatavuuskin oli, että heti hyllystä löytyy. eli sieltä siis haen huomenna pahvin ja pultit.
mitenkäs ton planauksen kanssa? mahtaako vaikuttaa jo noinkin paljon ajettuun kanteen enää mitään? 650tkm mittarissa ja varmaan on taipuillu jo sen, minkä taipuilee. eli tartteeko oikasta? sekin melkein tuplaa koko homman hinnan..
tammerdiiselistä kysäsin, niin palvelu oli jotenkin krapulamaisen hidastaja ja vaivalloista. no hinnat ja saatavuus kuitenkin lopulta saatiin selvitettyä. hinta oli kallis ja saatavuuskin oli, että tilaamalla saadaan.
sitten soitin sinne tuttuun ja turvalliseen KL-varaosiin. niillä oli kohtuulliset, muttei halvimmat hinnat ja saatavuuskin oli, että heti hyllystä löytyy. eli sieltä siis haen huomenna pahvin ja pultit.
mitenkäs ton planauksen kanssa? mahtaako vaikuttaa jo noinkin paljon ajettuun kanteen enää mitään? 650tkm mittarissa ja varmaan on taipuillu jo sen, minkä taipuilee. eli tartteeko oikasta? sekin melkein tuplaa koko homman hinnan..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No onhan noita paljon vaihdettu ilman oikaisuakin,kun asiakas ei ole sitä halunnut.
Yhtään ei ole kyllä tullut takaisin itkemäänkään jotta kaipa ne ovat pitäneet,mutta kyllähän se vähintään hiusviivaimella kannattaisi tarkistaa onko miten lengoksi mennyt ja varsinkin kun itselleen siitä ajokkia vielä tekee.
Yhtään ei ole kyllä tullut takaisin itkemäänkään jotta kaipa ne ovat pitäneet,mutta kyllähän se vähintään hiusviivaimella kannattaisi tarkistaa onko miten lengoksi mennyt ja varsinkin kun itselleen siitä ajokkia vielä tekee.

Olikos se niin että venttiililautaset "uppoaa" kanteen pikkuhiljaa kun istukat ja venttiilit kuluu? Muistaakseni näin että MAX 0.9mm kannen tasosta sais olla alempana. Rakotulkilla tuo mittaus onnistuu. Sekin voi vaikuttaa nostajien toimintaan jos venttiilit on syvälle kanteen uponneet ja tietty tiiveysjututkin tulee eteen. No kaikki riippuu tietty siitä kauanko autoa meinaa pitää ja onko pirssi ns. ykköspirssi.
Omaan vaihdatin muutaman venttiilin just tuon uppoamisen takia. Meni juuri ja juuri yli ns. sallitun rajan. Autoa kun on tarkoitus pitää vielä pitkään. ml oli muuten 285t ja käsittääkseni aika kohdillaan vois jopa olla.
Omaan vaihdatin muutaman venttiilin just tuon uppoamisen takia. Meni juuri ja juuri yli ns. sallitun rajan. Autoa kun on tarkoitus pitää vielä pitkään. ml oli muuten 285t ja käsittääkseni aika kohdillaan vois jopa olla.
Kyllä. Tuollaisexsa 650tkm ajetussa kannattaa tutkia venttiilien ja seetien kulumiset...Jari Ke kirjoitti:Olikos se niin että venttiililautaset "uppoaa" kanteen pikkuhiljaa kun istukat ja venttiilit kuluu? Muistaakseni näin että MAX 0.9mm kannen tasosta sais olla alempana. Rakotulkilla tuo mittaus onnistuu. Sekin voi vaikuttaa nostajien toimintaan jos venttiilit on syvälle kanteen uponneet ja tietty tiiveysjututkin tulee eteen. No kaikki riippuu tietty siitä kauanko autoa meinaa pitää ja onko pirssi ns. ykköspirssi.
Omaan vaihdatin muutaman venttiilin just tuon uppoamisen takia. Meni juuri ja juuri yli ns. sallitun rajan. Autoa kun on tarkoitus pitää vielä pitkään. ml oli muuten 285t ja käsittääkseni aika kohdillaan vois jopa olla.
noniin. nyt on kansi pöydällä. ensimmäinen kysymys. jos löydän halvan ja nopeen koneistamon, niin huomenna vien ton sitten oikasuunkin. ite teen sen, minkä pystyn, eli noi esikammiot tartteis irrottaa jos meinaa planata. kuinka mahtaa lähtee irti?
toinen kysymys. äänteleekö, taikka oireileeko noi venttiilin ohjurit, seetit, taikka muut hilut noissa venttiilijutuissa, jos kulahtanu?
venttiilinvarren kumet on varmaan ihan hyvässä kuosissa, kun ei kerta syö öljyäkään, kun nimeks ja senkin varmaan on tiuruttanu puolet lohkon kylkeen ja puolt ykköspyttyyn.. eli niitä en jaksa alka vaihteleen, kun ei ole kerta pakko.
sitten vielä kolmas kysymys. onko tampereella mitään halpaa moottorikoneistamoo, mikä tekis ton kannen oikasun? jos joku tietää, niin saa vinkata.
niin, jos jotakuta kiinnostaa, niin kuveksiakin räpsyttelin välillä. voisin pistää vaikka huomenissa, jos löytyy kiinnostuneita.
toinen kysymys. äänteleekö, taikka oireileeko noi venttiilin ohjurit, seetit, taikka muut hilut noissa venttiilijutuissa, jos kulahtanu?
venttiilinvarren kumet on varmaan ihan hyvässä kuosissa, kun ei kerta syö öljyäkään, kun nimeks ja senkin varmaan on tiuruttanu puolet lohkon kylkeen ja puolt ykköspyttyyn.. eli niitä en jaksa alka vaihteleen, kun ei ole kerta pakko.
sitten vielä kolmas kysymys. onko tampereella mitään halpaa moottorikoneistamoo, mikä tekis ton kannen oikasun? jos joku tietää, niin saa vinkata.
niin, jos jotakuta kiinnostaa, niin kuveksiakin räpsyttelin välillä. voisin pistää vaikka huomenissa, jos löytyy kiinnostuneita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joskus kammiot on sitämyöten tiukassa ettei niitä kannata alkaa repimään. Ja varsinkin nyt kun kansi on pöydällä niin hyvälläkään iskuvasaralla ei välttämättä lähde. Konepesu kummasti autaaa tuohon. Hahkut tietty ekaksi irtipera8x kirjoitti:noniin. nyt on kansi pöydällä. ensimmäinen kysymys. jos löydän halvan ja nopeen koneistamon, niin huomenna vien ton sitten oikasuunkin. ite teen sen, minkä pystyn, eli noi esikammiot tartteis irrottaa jos meinaa planata. kuinka mahtaa lähtee irti?
toinen kysymys. äänteleekö, taikka oireileeko noi venttiilin ohjurit, seetit, taikka muut hilut noissa venttiilijutuissa, jos kulahtanu?
venttiilinvarren kumet on varmaan ihan hyvässä kuosissa, kun ei kerta syö öljyäkään, kun nimeks ja senkin varmaan on tiuruttanu puolet lohkon kylkeen ja puolt ykköspyttyyn.. eli niitä en jaksa alka vaihteleen, kun ei ole kerta pakko.
sitten vielä kolmas kysymys. onko tampereella mitään halpaa moottorikoneistamoo, mikä tekis ton kannen oikasun? jos joku tietää, niin saa vinkata.
niin, jos jotakuta kiinnostaa, niin kuveksiakin räpsyttelin välillä. voisin pistää vaikka huomenissa, jos löytyy kiinnostuneita.

Venttiilit kannataa käyttää irti ja tatkistaa mahdolliset ohivuodot. Kevyt hionta perään. Tottakai numerointi venttiililautaseen ennen ennen irroitusta. Tarkista samalla venttiilin varret. Niissä on joskus ollu vaurioita
Samalla näkee muutkin pinnat ja niitten kunnon.
Ylimääräistä ääntelyä ei ainakaan mulla esiintynyt. Ohjurikumitkin on kait aika lujaa tekoa mutta ne kannattanee vaihtaa HUOM KUNNOLISIIN uusiin. Älä siis osta harakirin kumeja jos ne vaihdat.
Kahta hyvää halpaa ja hyvää ei juurikaan taida olla olemassa

Jos kantta tarttee plaanata niin pahitteeksi ei ollisi jos kammioitten alle hommaa ne korokerenkaat. Ovat kyllä kalliita mutta joissain tapauksissa ilman niitä käyntiääni voi muuttua pysyvästi. Oliskos ollu peräti 12€ kpl.
Renkaita on sitte ainakin kolmea eri paksuutta. Itte laitoin nuo ohuimmat. Niitä ei taida saada muualta kuin merkkiliikkeestä?
Kajaanissa on kans joku paja mutta mutta.. No tekeville sattuu.. Siellä oli eksyny väärät lukituspalat venttiileihin


Muista kasatessa se nolla-akselin "päittäisliukumisen estopala". Minun putosi lattialle kun otin akselin pois. Onneksi kuulin kilahduksen ja vielä löysinkin palan.

Itte esivoitelin kaikki liukupinnat niin nostajien kuin laakeripukkienkin.
Autopalvelu Hyvärinen on ilmeisesti liike mitä hait. Omakohtaista kokemusta ko. liikkeestä on ja hyvät on kokemukset. Projektikoneen kansi kävi Hyvärisellä plaanauksessa ja sieltä tuli hommattua kaikki tiivisteet(Victor-Reinz) tosi kilpailukykyiseen hintaan.Kajaanissa on kans joku paja mutta mutta
Ruiskuttele pari päivää rost-offia/vast etukammioiden lukitusrenkaisiin, niin lähtee helpommin irti.
Ite just tein kannentiivisteen vaihdon ja kaiken muun tein itse, mutta jätin suosiolla esikammioiden irrotuksen ja asennuksen koneistamon huoleksi samalla kun plaanasivat kannen. Siinä on sekin, että jos kammioiden tiiviyden kanssa vaikka tulis ongelmia, olis joku jota syyttää. Lisäksi niiden irrottamiseen ei ollut itellä työkalua.
Edellinen auton omistaja kertoi vaihtaneensa tiivisteen, mutta ei plaanannut kantta ja ajoinkohan ihan 100 tkm:kaan kun oireet vuodosta ilmeni. Tais maksaa plaanaus jotain 80 € ja kammioiden irrotus ja asennus sen 20 €, eli satasella pärjäilee.
Ite vaihdoin merkkiliikkeen ohjurinkumit ihan vaan varmuudeksi, kun en niiden kunnosta tiennyt. Olis kuitenkin jurppinu, jos jotain oireita niiden takia olis alkanu esiintymään. Kevyt hionta venttiileille riitti tekemään niistä hyvät.
Edellinen auton omistaja kertoi vaihtaneensa tiivisteen, mutta ei plaanannut kantta ja ajoinkohan ihan 100 tkm:kaan kun oireet vuodosta ilmeni. Tais maksaa plaanaus jotain 80 € ja kammioiden irrotus ja asennus sen 20 €, eli satasella pärjäilee.
Ite vaihdoin merkkiliikkeen ohjurinkumit ihan vaan varmuudeksi, kun en niiden kunnosta tiennyt. Olis kuitenkin jurppinu, jos jotain oireita niiden takia olis alkanu esiintymään. Kevyt hionta venttiileille riitti tekemään niistä hyvät.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Jos venttiilillä on ohjurissaan sivuttais välystä paljon menee molemmat vaihtoon.Sitten jos seeti pinta tai venttiilin kantopinta on leveämpi kuin
noin2mm ,riippuu kokeesta max kolme, ja tieten kumpi venttiili.
Ja venttiilin reuna sivulta katsottuna ei saa olla terävä koska se kuumuu reunoilta liikaa,tässä ohje noin1-2mm.Kantopinta pitää olla suora ei kaareva.Huom millimäärät on noin,jollain ois varsin tarkka mitta
Sitten kantopinta pitäis olla venttiilihionnan(koneella) suht keskellä oikaistua pintaa ei liian reunalla.Ja jos näin ei asetu kohdilleen on seetit vaihdettava.
Hioma tahnallakaan ei saa pitkään pyöritellä koska venttiilin ja seetin kulma ei ole sama koska lämpeneminen on otettu huomioon kun miralla ajetaan
seetiin uutta kulmaa.Onhan näitä kylläkin vain tahnalla pyöräytelty ja taas mennään mutta nämä on oikea oppisia "koneistamo" käytäntöjä kun tehdään hyvää.
Toivottavasti joku ymmärsi.
noin2mm ,riippuu kokeesta max kolme, ja tieten kumpi venttiili.
Ja venttiilin reuna sivulta katsottuna ei saa olla terävä koska se kuumuu reunoilta liikaa,tässä ohje noin1-2mm.Kantopinta pitää olla suora ei kaareva.Huom millimäärät on noin,jollain ois varsin tarkka mitta
Sitten kantopinta pitäis olla venttiilihionnan(koneella) suht keskellä oikaistua pintaa ei liian reunalla.Ja jos näin ei asetu kohdilleen on seetit vaihdettava.
Hioma tahnallakaan ei saa pitkään pyöritellä koska venttiilin ja seetin kulma ei ole sama koska lämpeneminen on otettu huomioon kun miralla ajetaan
seetiin uutta kulmaa.Onhan näitä kylläkin vain tahnalla pyöräytelty ja taas mennään mutta nämä on oikea oppisia "koneistamo" käytäntöjä kun tehdään hyvää.
Toivottavasti joku ymmärsi.
Aika hyvin löytyy haulla juttua. Ekan kannen tai siis tiivisteenvaihdoin kun aikoinaan tein kiikutin kannen koneistamoon kammioineen päivineen ja 45€ köyhempänä sain takaisin oikaistun kannen ja kammiot oli laitettu takaisin. Niin ja oli se kansi umpi kiero vaikka olikin vain nelonen. Ammatilaiset noita ei kuulemma aina oikaise ja sen kyllä huomasi kun ei tiiviste sitten kestä.
Ei ole oikea paikka säästää jos miettii millainen työ tuossakin hommassa on.
Kierteet sieltä lohkosta puhtaaksi ja pultit saa lillua öljykylvyssä ennen asennusta. Jos on vakio kone niin ei tarvitse edes liimailla pahvia...kunhannyt on puhtaat, öljyttömät, pinnat niin varmasti toimii.
Ei ole oikea paikka säästää jos miettii millainen työ tuossakin hommassa on.
Kierteet sieltä lohkosta puhtaaksi ja pultit saa lillua öljykylvyssä ennen asennusta. Jos on vakio kone niin ei tarvitse edes liimailla pahvia...kunhannyt on puhtaat, öljyttömät, pinnat niin varmasti toimii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep jep. kiitos vaan vinkeistä. kyllähän ne kannet aina on oikastu. ohjehan menee niin, että irrota kansi, vie se koneistamoon, laita takas nippuun uusilla tiivisteillä.
tuli vaan mieleen toi koneistus juttu, että onko se pakollista, kun jotkut nyrkkipajat ei niitä oijo.. ja kai ne sit ainakin jonkin aikaa kestää.
kyllä mää ne aikasemmin oon aina oikassu, nyt vaan rups mietityttään, kun kyselin noista koneistamoista, niin aika suolanen hinta tollasen pitkän kannen höylääminen. ja jonookin oli, että sais odotella.. no saa nähä, ei tässä mitään kiirettä, kun kl:läkin teki oharit. eilen soitin sinne ja kyselin tiivisteitä. piti olla yks kappale yläpään tiivistesarjoja, jonka ne (mukamas) laitto sivuun, ja varas mun nimelläkin vielä, että on sitten niitä tiivisteitä, kun tuun hakeen. no tänään sitten vaivauduin sinne kooällään ja yritin ostaa niitä tiivisteitä, ei niillä mitään tiivisteitä ollu. ihmetteli vaan, että ei oo...no joo, tilaukseen meni.
tuli vaan mieleen toi koneistus juttu, että onko se pakollista, kun jotkut nyrkkipajat ei niitä oijo.. ja kai ne sit ainakin jonkin aikaa kestää.
kyllä mää ne aikasemmin oon aina oikassu, nyt vaan rups mietityttään, kun kyselin noista koneistamoista, niin aika suolanen hinta tollasen pitkän kannen höylääminen. ja jonookin oli, että sais odotella.. no saa nähä, ei tässä mitään kiirettä, kun kl:läkin teki oharit. eilen soitin sinne ja kyselin tiivisteitä. piti olla yks kappale yläpään tiivistesarjoja, jonka ne (mukamas) laitto sivuun, ja varas mun nimelläkin vielä, että on sitten niitä tiivisteitä, kun tuun hakeen. no tänään sitten vaivauduin sinne kooällään ja yritin ostaa niitä tiivisteitä, ei niillä mitään tiivisteitä ollu. ihmetteli vaan, että ei oo...no joo, tilaukseen meni.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Onkos teillä päin ammattikoulua jossa ois vielä tuttavia /sukulaisia niin vois
laitattaa kannen kokonaan ja jos ois hyvä tuuri niin sais just kesäksi ajoon.
Ei tosiaan mutta kannen oikaisu ei oo kovin kummonen homma ja onnistuu amiksellakin.
Tai kiikuta toiseen kaupunkiin just varatulle ajalle niin nehän tekee sen odotellessa
laitattaa kannen kokonaan ja jos ois hyvä tuuri niin sais just kesäksi ajoon.

Ei tosiaan mutta kannen oikaisu ei oo kovin kummonen homma ja onnistuu amiksellakin.
Tai kiikuta toiseen kaupunkiin just varatulle ajalle niin nehän tekee sen odotellessa

Jos ne esikammiot ottaisi siitä itse irti niin ei kannen tasohionta kestä kauaa eikä maksa paljoa ja ainakin täällä päin sen on saanut jonottamatta seuraavaksi päiväksi..ja varmaan hätätilanteessa voisi saada vaikka miltei heti.
Kuitillakin nelosen kansi jotain 40...45 € kun kammiot oli siis irti. Eikös kutosen kansi mene koneesta läpi ihan samalla vaivalla
Mulla tosiaan kesti 45 tkm se ammattimiehen asentama kannentiiviste, jota ei tasohiottu.
Kuitillakin nelosen kansi jotain 40...45 € kun kammiot oli siis irti. Eikös kutosen kansi mene koneesta läpi ihan samalla vaivalla

Mulla tosiaan kesti 45 tkm se ammattimiehen asentama kannentiiviste, jota ei tasohiottu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ni kaikki perus tonnimittalaitteet ja 3d mittalaitteet piiloon muilta.atlas kirjoitti:Sellasen jos saat niin on pidettävä pumpulissa pois muilta piilossa.veskola kirjoitti:Suorasyrjä ?
On hankintalistalla...toisikohan joulupukki semmosen
Mitähän ois muita vastaavanlaisia työkaluja jotka on heti pantava piiloon?

niin no. 40 euroo ei ole edes puolia siitä, mitä ne tammerdiiselissä pyytää tollasen pitkän kannen jyrsinnästä.
tossa kyselin, niin yks heppu tampereella lupas tehdä sen 50 euroon, mutta jonoo on sen 2 viikkoo. ei ihan kauheesti innosta alkaa odotteleen mitään joulua ennen ku sen saa nippuun.
tarttee hankkia se mitta jostain, ni voi vähän tarkastella sitä. en kyllä oikein usko, että se kauheen joikkelissa on, kun jo munkin aikana pysyny saman laisena. ja kilsojakin on tullu melkein 40tkm. ei siis oo keittäny, eikä mitään sellasta perus kansivaivaa pitäny. tiuruttanu vaan sitä öljyä pakosarjan puolelta ja nostajat naputtanu aina kylmällä koneella.
no huomenna selviää se oikasunkin tarve, kun pääsen tarkasteleen lähemmin.
tossa kyselin, niin yks heppu tampereella lupas tehdä sen 50 euroon, mutta jonoo on sen 2 viikkoo. ei ihan kauheesti innosta alkaa odotteleen mitään joulua ennen ku sen saa nippuun.
tarttee hankkia se mitta jostain, ni voi vähän tarkastella sitä. en kyllä oikein usko, että se kauheen joikkelissa on, kun jo munkin aikana pysyny saman laisena. ja kilsojakin on tullu melkein 40tkm. ei siis oo keittäny, eikä mitään sellasta perus kansivaivaa pitäny. tiuruttanu vaan sitä öljyä pakosarjan puolelta ja nostajat naputtanu aina kylmällä koneella.
no huomenna selviää se oikasunkin tarve, kun pääsen tarkasteleen lähemmin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ei kai ne kierossa olekkaan...ennen kuin aukasee ne pultit
Kummallista palveluhaluttomuutta havaittavissa koneistamoissa...sun kannattaa lähteä kyselemään vähän pienemmiltä paikkakunnilta tästä lähiympäristöstä. Niin ja pienemmiltä pajoilta. Saa parempaa jälkeä ja nopeammin. Olen tässä itsekkin huomannut kun on tuo suuri koniestamo tässä lähellä niin sinne kun menee irtokannen tai osan kanssa niin katsovat kuin halpaa makkaraa.
Niin ja kun menet sen kamiottoman kannen kanssa sinne koneistamoon niin marssit suoraan tekijän puheille...ei siinä kauaa nokka tuhise kun jätetään puhelinvastaajan byrokratiat väliin.
Kammionirroituksista luulen etteivät oikein innostu...siinä kun on aina epäonnistumisen pelko, jos ei vain osaa
jaa että mistäkö tiedän 

Kummallista palveluhaluttomuutta havaittavissa koneistamoissa...sun kannattaa lähteä kyselemään vähän pienemmiltä paikkakunnilta tästä lähiympäristöstä. Niin ja pienemmiltä pajoilta. Saa parempaa jälkeä ja nopeammin. Olen tässä itsekkin huomannut kun on tuo suuri koniestamo tässä lähellä niin sinne kun menee irtokannen tai osan kanssa niin katsovat kuin halpaa makkaraa.
Niin ja kun menet sen kamiottoman kannen kanssa sinne koneistamoon niin marssit suoraan tekijän puheille...ei siinä kauaa nokka tuhise kun jätetään puhelinvastaajan byrokratiat väliin.
Kammionirroituksista luulen etteivät oikein innostu...siinä kun on aina epäonnistumisen pelko, jos ei vain osaa


Lisää tietoa: www.skg.fi
pera8x kirjoitti:niin no. 40 euroo ei ole edes puolia siitä, mitä ne tammerdiiselissä pyytää tollasen pitkän kannen jyrsinnästä.
tossa kyselin, niin yks heppu tampereella lupas tehdä sen 50 euroon, mutta jonoo on sen 2 viikkoo. ei ihan kauheesti innosta alkaa odotteleen mitään joulua ennen ku sen saa nippuun.
tarttee hankkia se mitta jostain, ni voi vähän tarkastella sitä. en kyllä oikein usko, että se kauheen joikkelissa on, kun jo munkin aikana pysyny saman laisena. ja kilsojakin on tullu melkein 40tkm. ei siis oo keittäny, eikä mitään sellasta perus kansivaivaa pitäny. tiuruttanu vaan sitä öljyä pakosarjan puolelta ja nostajat naputtanu aina kylmällä koneella.
no huomenna selviää se oikasunkin tarve, kun pääsen tarkasteleen lähemmin.
Jos haluat kasata plaanaamatta niin pistä uuden tiivisteen molemmille puolille hyvä laatuinen tiivisteliimaspray ja pitää VARMASTI.
Huippuliimaa saa ainakin Kalajoelta liikkeestä nimeltä Tarvike Motti puh.08-463110,eikä ole kallista.
On hyviä kokemuksia mm.superturbojen kanssa.
Luonnollisestikkin lohkon ja kannen tasopinnat moitteettoman puhtaaksi.
voi voi . ton kun olis tienny pikkasen aikasemmin, niin olisin lätkässy liimat väliin.japperi kirjoitti:pera8x kirjoitti:niin no. 40 euroo ei ole edes puolia siitä, mitä ne tammerdiiselissä pyytää tollasen pitkän kannen jyrsinnästä.
tossa kyselin, niin yks heppu tampereella lupas tehdä sen 50 euroon, mutta jonoo on sen 2 viikkoo. ei ihan kauheesti innosta alkaa odotteleen mitään joulua ennen ku sen saa nippuun.
tarttee hankkia se mitta jostain, ni voi vähän tarkastella sitä. en kyllä oikein usko, että se kauheen joikkelissa on, kun jo munkin aikana pysyny saman laisena. ja kilsojakin on tullu melkein 40tkm. ei siis oo keittäny, eikä mitään sellasta perus kansivaivaa pitäny. tiuruttanu vaan sitä öljyä pakosarjan puolelta ja nostajat naputtanu aina kylmällä koneella.
no huomenna selviää se oikasunkin tarve, kun pääsen tarkasteleen lähemmin.
Jos haluat kasata plaanaamatta niin pistä uuden tiivisteen molemmille puolille hyvä laatuinen tiivisteliimaspray ja pitää VARMASTI.
Huippuliimaa saa ainakin Kalajoelta liikkeestä nimeltä Tarvike Motti puh.08-463110,eikä ole kallista.
On hyviä kokemuksia mm.superturbojen kanssa.
Luonnollisestikkin lohkon ja kannen tasopinnat moitteettoman puhtaaksi.
mersu tuli kuntoon. KL:stä soitti ja ilmotti, että tiivistesarja on tullu. ei muutakun hakeen. sitten vaan putsaileen lisää ja tarkasteleen kannen suoruutta. ostin samalla KL:stä jarrujen putsaus sprayta, oli halpaa ja tehokasta. 3,5 eskoo 600 tai 750ml purkki. tarkastelin pitkällä metalliviivaimella kannen suoruutta. ainakaan mun silmään en havainnu siinä mitään vinoutta, taikka kieroutta. rakotulkilla sörkin joka kohdasta kannen ja viivaimen välistä, minnekkään se ei menny. eili ihan riittävän suora se oli mulle. jos alkaa oireileen, niin sitten vaihdetaan pahvi uudestaan ja käytetään kansi koneistamolla ja pisteään liima väliin.
ite moottori oli hienossa kunnossa. oikein ihmettelin, että mitenkä se voi olla noinkin uuden veronen. varmaan parhailla öljyillä ajettu. hoonausjäljet näky vielä ihan selvästi, ketju ei ollu venyny oikeestaan ollenkaan ja nokka ja nokan laakeripukitkin oli vailla naarmun naarmua. entinen 190:sen 200D oli kanispahvi remontissa näyttäny jo nokka-akselin pukeissa kulumisen merkkejä. oli siinäkin hoonausjäljet kyllä melko lailla uuden veroset. siinä vehkeessä oli mittarissa jotakin 200tkm, saksan tuonti tosin.. heh.
jep, hienosti lähti käyntiin heti, kun halusinkin. ekana piti pyöritellä öljynpaineet koneeseen suutinputket löysällä. sitten kiristelin putket ja heti hörähti. tosin pikkasen ontuen ja ekaks vaan 4 taikka 5 pytyllä. terävän kalkatuksen kanssa. karseen kuulosia noi paloäänet tollasen remontin jälkeen. kait siellä on joka paikassa aina sen verran sontaa ja öljyä, että hetken aikaa kalkattaakin. no, siinä se kävi varmaan kymmene minuuttia, niin alko käymään tasasemmin ja savuttikin jo paljon vähemmän. kalkatus vaimeni pikkuhiljaa. lopulta kun sain koneen käyntilämpötilaansa, niin ääni oli jo varmsin normaali. oikeestaan ehkä pikkasen parempikin, kun ennen. saman lailla se 200d:kin teki aikoinaan, karseet paloäänet, kun laitto kansirempan jälkeen käyntiin. sillon pelkäsin, että joku meni pieleen, mutta kummasti se vaan siitä hiljeni. kaiken kaikkiaan homma meni hienosti. aikaa tohon niputtamiseen meni melkein tuplaten, mitä purkaamiseen.
jees, tässä oli tää 650tk huolto ja taas mennään niin kauan, kunnes tulee seuraava huolto. kiitos vaan kaikille vinkeistä ja avusta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Luulen että ne karseat äänet liittyvät aina ilmakupliin polttoainejärjestelmässä. Minä kun tuo koneen kasasin atomoista ja ilmasin kaikki letkut, putket ja suodattimet sekä käynnistin kaasupohjassa (jolloin ilma pääsee tehokkaasti pois) niin se kävi hienosti heti kun vain lähti käyntiin. Jos siellä on ilmaa suodattimessa niin se tulee pikkuhiljaa pois ja kuulostaa kamalalle.
Tuosta liimasta oli puhetta aiemmin
ja on ollut muutamia kertoja forumilla. Kaikki ei siihen usko, mutta minä kyllä ainakin nyt 1000 km kokemuksella
Liimaa muuten myy myös us-parts...tai se siis tuo sitä maahan ja sitä myy monikin tarvikeliike. Suosittelen silti tilaamaan jeemulta, koska mieluummin sitä tukee forumilla kirjoittelia kuin tuommosta "amerikan liikettä".
Sitten vain rauhallista sisäänajoa, jotta kansi asettuu hyvin paikalleen
Mersun moottorit ei kulu, niistä rapenee ainostaan tiivisteet...tai sitteh ne räjähtää totaalisesti. Ihan eri luokkaa kuin joku volkkarin nokka-akselin. Mitään käytännön eroa ei ole mersunnokissa, oli ne tehtaan paketista tai ajettu 600 tkm
Tuosta liimasta oli puhetta aiemmin


Liimaa muuten myy myös us-parts...tai se siis tuo sitä maahan ja sitä myy monikin tarvikeliike. Suosittelen silti tilaamaan jeemulta, koska mieluummin sitä tukee forumilla kirjoittelia kuin tuommosta "amerikan liikettä".
Sitten vain rauhallista sisäänajoa, jotta kansi asettuu hyvin paikalleen

Mersun moottorit ei kulu, niistä rapenee ainostaan tiivisteet...tai sitteh ne räjähtää totaalisesti. Ihan eri luokkaa kuin joku volkkarin nokka-akselin. Mitään käytännön eroa ei ole mersunnokissa, oli ne tehtaan paketista tai ajettu 600 tkm

Lisää tietoa: www.skg.fi
Nuo liimatkin ovat kehittyneet huimasti vuosien saatossa ja näitähän käytetään noissa kiihdytysajo vempeleissä mm. Mersuissa niin että jos kantta täytyy käyttää auki niin liima pistetään VANHAAN tiivisteeseen ja ei kun menoksi.
Eiväthän nämä laitteet tietenkään ole verrannollisia käyttöautoihin,mutta niidenkin osalta on kyllä ollut tosi hyviä kokemuksia niin bensiini-kuin diesel moottoreíden osalta.
Kun tiiviste suihkutetaan liimalla,se jättää kumimaisen pinnan joka sitten moottorin lämmetessä muuttaa koostumustaan.
Tuo liima sana on vähän väärä,olen muutaman liimatun kannen aukaissut(aivan muista syistä) ja kansi lähtee lähes normaalisti irti ja liiman rippeetkin on helppo poistaa tasopinnoistaLiimaa voi suihkuttaa useammankin kerroksen jolloin liimakerroksesta tulee paksumpi ja nimenomaan tiivisteeseen eikä tasopintoihin.
Eiväthän nämä laitteet tietenkään ole verrannollisia käyttöautoihin,mutta niidenkin osalta on kyllä ollut tosi hyviä kokemuksia niin bensiini-kuin diesel moottoreíden osalta.
Kun tiiviste suihkutetaan liimalla,se jättää kumimaisen pinnan joka sitten moottorin lämmetessä muuttaa koostumustaan.
Tuo liima sana on vähän väärä,olen muutaman liimatun kannen aukaissut(aivan muista syistä) ja kansi lähtee lähes normaalisti irti ja liiman rippeetkin on helppo poistaa tasopinnoistaLiimaa voi suihkuttaa useammankin kerroksen jolloin liimakerroksesta tulee paksumpi ja nimenomaan tiivisteeseen eikä tasopintoihin.