joskami kirjoitti:Ois mukava nähdä minkälaisia teholappuja näistä cdi koneista on saatu irti milläkin muutoksella.. Vai onko niitä?
Joo, siinähän sinä olet aivan oikeassa....
Minustakin se olisi mukavaa.
No, sen verran niitä on eri kokoonpanoilla käytettykkin, että jonkinlainen kuva asiasta on tullut.
Kuvittelisin tietäväni ihan jo ohjelmasta katsomalla, minkä verran pitää tehoa tulla, jos moottorissa on kaikki ok.
Samoin tiedän omista tekosistani jo ilman koeajojakin, savuttaako vaiko eikö.
No, se dynottaminen on tieten jokaisen oma asia.
Tietysti pääasia on, että on itse tyytyväinen ja auto tosiaankin toimii.
Käyrät on toisaalta vaan ... tahroja paperilla, ei asiat siitä...
Dieselieissä tehon ja väännön määrä "tottelee" kyllä orjallisesti
toteutuneen syötön määrää.
Ja nämä määrät mielestäni osaan jo mersun ohjelmista laskea.
Kuriositeettina voisi sen verran sanoa, että toteutunut 100nm/syl vääntö, on mersun ohjelmassa 90milliä syöttöjä.
Siitä voi sitten itse kukin laskeskella, paljonko missäkin lastussa on sitä lisätty.
Maksimitehon kohdalla tilanne on sitten toinen, monestakin syystä, mutta suurimman väännön kohdalla ei tekniset rajoitteet vielä niin paljoa vaikuta, vaan vääntö tosiaankin toteutuu todellisen syöttömäärän mukaisesti.
Dieselit on siinä mielessä "helppoja".
Näissä uudemmissa 1600bar/edc-16 autoissa on joko siellä ecussa itsessään, tai ohjelmassa rajoite ~90millin kohdalla, jota en minä, enkä usko monen muunkaan löytäneen.
Siis, jos näissä autoissa vääntöä on yli 100nm/syl, on suutinkarttoja naplattu.
Sen taas näkee myös siitä, että max tehon kierrokset tulee alas, kun ohjelma ei tunnista oikeaa syöttömäärää ja toimii "väärin".
Mirmirrin autossa on tosiaan
ohjelmassa syöttöjä suunnilleen 90milliä max, ja AMG,t antaa lisää ~35%
"Lastuttaminen" on ihan vaan yhteen ja vähennyslaskua, hirmuisesti on sitten etua, jos vielä kertolaskun hallitsee.
...Jos vakioilla suuttimilla nelipyttyisestä saa sen parisataa, niin AMG,llä... niin, ei kolmesatanen rikkoonnu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5