Kokemuksia Holys Smoken 7mm elementit
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Kokemuksia Holys Smoken 7mm elementit
Terve onko kukaan vielä ehtiny laitattaa, pumppuunsa 7mm elementtejä Varkauden Holys Smokella.....?
Kokemuksia kaivataan.
Esim. Voiko verrata Mynällä tehtyyn pumppuun
Kokemuksia kaivataan.
Esim. Voiko verrata Mynällä tehtyyn pumppuun
Re: Kokemuksia Holys Smoken 7mm elementit
Taitaapi olla Italian pojan 7mm tapit.Kuningassorvari kirjoitti:Terve onko kukaan vielä ehtiny laitattaa, pumppuunsa 7mm elementtejä Varkauden Holys Smokella.....?
Kokemuksia kaivataan.
Esim. Voiko verrata Mynällä tehtyyn pumppuun
Tehdään sille pumpulle vähän muutakin kuin vaihdetaan pelkät elementit. Joten suoran vertaamisen voipi unohtaa, mutta kaitpa net tapit johonkin 400hv:n riittää.
märssua odotellaan....
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
epäilen kyllä tota 400hv:tä tai tietenki riippuu mikä motori.pitäshän siinä vähä tietää miten ajotus muuttuu yms. eikä vaan lätkästä isoja elementtejä.
ei tämä mersun viritys sentään niin halpaa ja helppoa ole
ei tämä mersun viritys sentään niin halpaa ja helppoa ole

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Heitinkin vain jonkinlaisen arvion. tiedän kyllä, että minkää'n virittäminen ei ole halpaa.Toisiin se on vain helpompaa.tdt leka kirjoitti:epäilen kyllä tota 400hv:tä tai tietenki riippuu mikä motori.pitäshän siinä vähä tietää miten ajotus muuttuu yms. eikä vaan lätkästä isoja elementtejä.
ei tämä mersun viritys sentään niin halpaa ja helppoa ole
märssua odotellaan....
Italian 7mm elementtien maksimituotta riippuu ruiskutuspumpun vuosimallista eli siellä olevan nokka-akselin profiilista. Vanhemmalla profiililla saatiin jopa 133 kuution syöttöjä ja kaupanpäälle karkea tyhjäkäyntiääni.
Uudemmalla profiililla syöttömäärä jää 120 kuutioon mutta vastaavasti saatiin sivistynyt tyhjäkäynti, joka ei juurikaan eroa vakioautosta.
Mihin tuo syöttömäärä riittää tehona riippuu täysin kokoonpanosta, miten se kone on rakennettu, millainen turbo ja välijäähdytin on käytössä ja ennen kaikkea millä kierroksilla maksimiteho otetaan ulos.
Nykyään on saatavilla jo parempiakin elementtejä, joilla noiden elementtien "ongelmat", lähinnä siis tuo karkea käyntiääni, on ratkaistu. Mynä-Dieselistä.
Edellä oleva tieto perustuu ihan kuultuun asiaan, eikä pitäisi olla kovastikkaan mutua mukana.
Jokatapauksessa noilla elementeillä saadaan kyllä aivan riittävästi tehoa moneen katukäyttöön.
Uudemmalla profiililla syöttömäärä jää 120 kuutioon mutta vastaavasti saatiin sivistynyt tyhjäkäynti, joka ei juurikaan eroa vakioautosta.
Mihin tuo syöttömäärä riittää tehona riippuu täysin kokoonpanosta, miten se kone on rakennettu, millainen turbo ja välijäähdytin on käytössä ja ennen kaikkea millä kierroksilla maksimiteho otetaan ulos.
Nykyään on saatavilla jo parempiakin elementtejä, joilla noiden elementtien "ongelmat", lähinnä siis tuo karkea käyntiääni, on ratkaistu. Mynä-Dieselistä.
Edellä oleva tieto perustuu ihan kuultuun asiaan, eikä pitäisi olla kovastikkaan mutua mukana.
Jokatapauksessa noilla elementeillä saadaan kyllä aivan riittävästi tehoa moneen katukäyttöön.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Itsellä Nikon tekemä 7mm pumppu. Tehoja tarpeeksi OM617(T+IC) pystärissä. Penkissä en ole käynyt, kun tuo automaatti alkoi luistamaan koeajoviikon aikana. Tyhjäkäynti on lähes samanlainen kuin pienemmilläkin tapeilla. Jonkin verran "kilistää" lämpöisenä ns. silloin kun ei vielä ole veto päällä rpm~2500. Koetetaan vielä jos ajoitusta muuttamalla, tuokin saatais rauhoittumaan. Aika tarkka tuo tuntuu olevan ajoitettava.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Nyt on tapit pumpussa...
Voi pojat ku alko Mersu hätäsee rientämää.
Nyt on ilo dieselillä ajella. Tosiaan toi käynti ääni vähän muuttu karkeemaks mut eipä tuo minua haittaa.
Taitaa se Hallamakin osata pumpun tehdä.
Kyllä kannatti panostaa koska kulkua tuli hivat V###sti lisää, Seuravaks saakin sitten panostaa laatikkoo He He..



Nyt on ilo dieselillä ajella. Tosiaan toi käynti ääni vähän muuttu karkeemaks mut eipä tuo minua haittaa.
Taitaa se Hallamakin osata pumpun tehdä.
Kyllä kannatti panostaa koska kulkua tuli hivat V###sti lisää, Seuravaks saakin sitten panostaa laatikkoo He He..

- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
juuso he kirjoitti:tai sit vaan bleedaat sitä hukkikselle menevää ilmaa tai rajapaine venttiili. harmi ku itellä ei ole omaan talvipyöriä ja leimaa ois viel kuun loppuun nii vois tulla käymään omalla ja vähän vertailla nuita.
Niinpä onhan siitä puhetta ollu noh ens kesänä viimestää..

Ainahan sitä tälläkin Kuopioon päsee.
On mulla sinä solmun kylessä ruuvi joka säätää kellolle menevä ilmaa.
Ruuvi on kyllä aivan kiinni. Pitäs periaatteessa ahtimen työntää kaikki mitä lähtee. Ruoka pitäs ainakin riittää.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Hyvä että toimii. Mulla kyllä Switseri 50/60 siivillä nostaa paineet hyvin. Syötöllä oon niitä nyt rajoittanut 1,5bar. Ainakin tossa viisisylinterisessä syöttöjä riittää. Koetahan saada vuodot pois, tolla sun ahtimella pitäis kyllä paineita saada.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Eipä oo ei, kuten minkään muunkaa arvon vertailemine eri mittauspaikkojen toimesta. Sitä en kysynykkää, että onko vertailukeleponen vai ei, vaan mikä on pumpun tuotto.xr5 kirjoitti:eri pumppupajojen tuotto arvot eivät ole ihan vertailu kelpoisia
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Toi tarkoittaa 120 kuutiomilliä per tuhat työtahtia (ei rpm)
eli semmonen 7mm peruspumppu...luokkaa 75 hp / sylinteri.
Niin joo, piti vielä kirjoittaa että ahtoja ei kyllä mun mielestä kanata rajoittaa syötöllä vaan hukkaportilla. Sillain saa eniten sitä tehoa. Aina kannattaa antaa syöttöä niin paljon että miltei savuttaa ja savuttaakin hitusen.

eli semmonen 7mm peruspumppu...luokkaa 75 hp / sylinteri.
Niin joo, piti vielä kirjoittaa että ahtoja ei kyllä mun mielestä kanata rajoittaa syötöllä vaan hukkaportilla. Sillain saa eniten sitä tehoa. Aina kannattaa antaa syöttöä niin paljon että miltei savuttaa ja savuttaakin hitusen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
niin sitä itekkin aloin miettiä että onko vain vaihdettu elementit ja se siinä vai onko syöttöihin koskettu olleenkaan, ja onkos se pumppu miten rakennettu siis onko muita hienouksia pumpussa vai ainoastaan ne elementit vaihettu. vai pittääkö tässä joku ilta ajella rosvarin luo secillä ja ihmetellä yhessä 

hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
No tuollahan tuo teho tuli kirjoitettua edellä. 450 hp pitäisi lävähtää taululle kuudella elementillä ainakin om60x sarjan koneista. Muissa koneissa se sitten voi olla enemmän koneen viilaajasta kiinni, eli paljonko tarvitsee kansia kairata ja sisuskaluja keventää. Ei niitä elementtejä nyt niin montaa eri tyyppiä ole olemassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kyllä niitä ilmeisesti on joitakin eri tyyppejä olemassa. valmistajista en oikein tiedä, että ketkä kaikki niitä tekee, mutta boschilta ainakin oli vaikka kuinka ja montaa eri tyyppiä ja kokoo olemassa, kun tammerdiiselistä kyselin.veskola kirjoitti:No tuollahan tuo teho tuli kirjoitettua edellä. 450 hp pitäisi lävähtää taululle kuudella elementillä ainakin om60x sarjan koneista. Muissa koneissa se sitten voi olla enemmän koneen viilaajasta kiinni, eli paljonko tarvitsee kansia kairata ja sisuskaluja keventää. Ei niitä elementtejä nyt niin montaa eri tyyppiä ole olemassa.
ja huhupuheiden mukaan niitä tulee joitakin italiasta ja sitten on jotakin höpinää ollu, että mynädiiselillä olis ihan omat elementtinsä. siis joku oma suunnittelema, minkä sitten teettävät jossakin. mutta nämä vaan joitakin puheita, varmuudesta en osaa sanoa mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No ei ihan niinkään.. 120kuutiomillimetriä per elementin yksi isku. Joskus ilmoitetaan myös kierrosluku, jolla pumpun tuotto on mitattu.. Jos pumppupajat noudattaisivat samaa mittausstandardia tuottomittauksissaan, niin pumppujen tuotot olisivat vertailukelpoisia keskenään. Näin joku selitti asiaa holysmoken puolella taannoin.Toi tarkoittaa 120 kuutiomilliä per tuhat työtahtia (ei rpm)
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Mistä hitosta mulla kummittelee päässä sitkeästi se 1000 iskua ?
No kuitenkin, ilmoitetaan se miten vain niin jakolaskulla pitäisi tulla samalle elementille samat tulokset, ilmoitti ne mitä vain.
Miten pitkän liikkeen se elementti tekee, siitä kai sen voi laskea ?
edit: joo eli noinkaukaa se on jäänyt mieleen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 791#115791
No kuitenkin, ilmoitetaan se miten vain niin jakolaskulla pitäisi tulla samalle elementille samat tulokset, ilmoitti ne mitä vain.
Miten pitkän liikkeen se elementti tekee, siitä kai sen voi laskea ?
edit: joo eli noinkaukaa se on jäänyt mieleen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 791#115791
130 kuutiosenttimetriä=millilitraa/tuhat iskua
Lisää tietoa: www.skg.fi
No saakos niitä ns. viistettyjä elementtejä sitten mistään muualta, kun mynältä? Jotka tietysti haluavat kiskurihinnan...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.