Mb 220cdi farkku automaatti vm2000 osto-ohjeita?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Mb 220cdi farkku automaatti vm2000 osto-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Moi,



Olen huomenna menossa ostamaan ilmoituksen otsikon mukaista autoa ja neuvot on todella tervetulleita.

Itse huomasin kun tänään kävin katsomassa, että takakaaret on kupruilla(helppo korjaus kun on pinnassa) sekä muutama muu ruostepilkku.

Kulutukset ja kestävyys?

Onko herkkä ruostumaan pohjasta?

Onko tyyppivikoja muuten?

Onko varmaa keinoa tarkastaa kilometrit (kyseisessa 260t)

Onko jotain varmuudenvuoksikorjauksia mitä tämän ikäiseen kannattaa hoitaa, ettei mikään kalliimpi menis?

Ja viimeisenä, jos tuo menopuoli rupeaa kyllästyttämään, kuinka kestää ohjelmoimista(laatikko, turbo, suuttimet yms.)

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

W203 vai W202 ? Tyyppivikoja löytyy helpommin tuolta kilpailevalta foorumilta, jossa eri mallit on lajiteltu: mese.fi
W203CDI
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Auto on siis Väyrynen kaksoislampuilla, eli olisko w211 vai meneekö puihin?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Taitaa olla kyseessä 202-sarjan auto sillä tuo 203-farkku taisi
valmistua vasta 2001 - ?

Eihän siinä juuri muuta ongelmaa ole kuin ruoste. Jos sitä on jo
lokasuojien reunoissa niin sitä on myös ovissa sekä takaluukun kannessa.

Itse kyllä miettisin vielä kaksi kertaa ruosteisen auton ostamista?
Eiköhän löytyisi lähes ruosteetonkin yksilö ?

Muutenhan on kiva peli. Cdi-kone vetää mukavasti ja vaihteisto
vaihtaa tasaisesti jos on kunnossa.

Tarkista ettei polttoaine haise konehuoneessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Kiitoksia vastauksesta,


Ruoste ei ongelma, katoin ovien alareunat oli vielä kunnossa ja takaluukussa vain pari pientä kohtaa..

Auton ruoste ei ongelma kunhan pysyy pintäpellissä, on maalarikaveri palveluksen velkaa :wink:
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

vai ei muuta ongelmaa kun ruoste.
Meillä on w203 220cdi -00 aj 202tkm, suomiauto, ollaan 2 omistaja.
Edellinen omistaja joutunut vaihdattamaan laatikon n.150tkm(autom)
meidän aikana (1vuosi) laitettu
-p-aine putket
-välijäähdytin
-ilmastoinnin patteri
-etujouset poikki
-vesijäähd.laturi
-ilmanohjaimet imusarjassa
-ja nyt poiki sähköinen lisälämmitin imusarjan ja startin välissä.
ei kymppitonni riitä töineen.

suosittelen että menet juoksujalkaa ostamaan sen mersun.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Ei herneitä, mutta kuulostaa 400 tkm huollolta :!:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Kyseiseen autoon vaihdettu alusta ja vaihdettu tiivisteitä pa-linjoihin?

Eli pari pois...


Jos auto on hyvällä pidolla niin kyllä perus 1.3l bensa kiiankin pitäs 202t kestää?

Onko siis maanantai malli vai yhtyykö muutkin kyseiseen?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Siinäpä se.Hankala verrata todistettavasti 260 tkm ajettuun kun ei taida pallolta montaa löytyä :wink:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Vaimo sillä ajaa rauhallista matka-ajoa välillä Lohja- kehä3, auto huollettu säännöllisesti, jos ei tuommoista ajoa kestä niin laatu on kyllä per......
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Siis auto ei ole todistettavasti 260t ajettu, vaan kysyinkin että onko mahdollista tarkistaa jostain(esim mesen huollossa tietokoneelta tai vast)
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

mites tän auto kaupan kävi tuliko uusi mersu mies?? missä päin auto oli?
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Kaupat tuli, pienellä varauksella...

Nyt autoon on ilmestyny muutama vika (matka-ajossa hävii tehot eikä toimi kickdown) ja pari muuta pientä..


Huomenna huoltoon niin saa infoa ja kattoo purkaako koko kaupan ja jatkaa metsästystä...
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

mistäpäin hait? ite vein tuusulaan vaihossa tos viime viikolla yhen 257 ajetun farkun
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Tutun tutulta tikkurilasta 287t ajettu...

Laitoin jo tekniikkalistalle uuden jos sais seuraaviin vastausta...


Muutama kysymys fiksummille.


Kun hehkuttaa ja starttaa, pitääkö hehkun valon syttyä muutamaksi hetkeksi startin jälkeen ja sitten häipyä toisen kerran?

Tänään ilmennyt vika on kun lähdin kehä3 rampille kiihdyttämään tuntui auto tehottomalta eikä kiihtynyt tippaakaan yli 80km/h koko kaistalla, meni noin 2km niin kipusi noin 100km/h, ei siis ottanut noin 2000rpm enempää eikä kickdown tehnyt mitään, stepperillä sain pakotettua vaihdetta alemmas, mutta silti ei kierrokset noussu yli 2300 ja vaihto heti ylemmäs...
Muuten toimii eli vähän aikaa sammuksissa niin taas ottaa kierroksia ja kiihtyy kunnes hetki matka-ajoa niin lopettaa pelittämisen?!?

Mikä on minimi vannekoko tälläseen(jarrusatuloiden määrittämä?).

Lämmöt nousee "eberin" ta mikä lämmityslaite onkaan tuhkakupin vieressä kanssa maks 82asteeseen vaikka käyttäis tyhjäkäyntiä, onko termarin vaihto??
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

jounir kirjoitti:Vaimo sillä ajaa rauhallista matka-ajoa välillä Lohja- kehä3, auto huollettu säännöllisesti, jos ei tuommoista ajoa kestä niin laatu on kyllä per......
Olen vähän samoilla linjoilla, vaikka autosta pidänkin ja meinaan sillä vielä sinnitellä kunnes joskus ostan sähköauton:

W203 2001. 210 tkm mittarissa, itse ajettu 160 tkm. ja uusittu:

-takajouset + toinen etujousi
-takaiskarit
-2 x termari
-polttoaineputkien tiivisteet
-laturin visko
-pari hehkua
-useita niveliä tukivarsineen alustaan
-1 kaiutin
-perän stefat
-ilmastoinnin vipu
-ilmamassamitari
-pintaruosteita korjailtu ovista ja lokareista
-sivuttaiskiihtyvyysanturi
-jarrulevyjä ym huoltotavaraa

Ja auto ollut tosi rauhallisessa ajossa.
Vertailun vuoksi vaimon Civic, 2003, ajettu 115 tkm, EI PIENINTÄKÄÄN vikaa, vain öljyt ym huolto-osat vaihdettu.

Että jos huoletonta autoa haet niin....
W203CDI
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Jos saat purettua, niin vie takaisin. Että tutun tuttu möi sitten rikkinäisen auton. Siitä on ainakin hehkupimeänä ja vikatila voi johtua mistä tahansa. Tommoset viat huomaa sokea Reettakin, joten ne viat on tutun tuttu vaan "unohtanu" kertoa sulle.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Nooh odotellaan...

Auto on muuten mitä olen etsinyt ja erittäin halpa( näköjään syystä 8) )

Mutta mieluummin pitäisin jos vielä alle tonnin korjauksilla laittaa...


Ville
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Vie se kipkap piuhan päähän, että selvii edes vähän mikä ton vikatilan aiheuttaa. Ei välttämättä alle tonnilla selvii... vikakoodien luku ei maksa ku viiskymppiä.

hehkujen ja termarin vaihto ei oo kallista (paitti jos hehkut katkee vaihdossa) ja hommaa teetetään veholla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Menossa huomenna piuhaan ja vaihtoon menee;

Peräöljyt, laatikkoöljyt/suodin, moottoriöljyt/suodin, ilmansuodattimet, hehkut ja tietenki vikakoodit jotka katotaan ekana(jos sieltä ei tuu pahoja ylläreitä pidän auton)

Illalla huomasin että vuotaa naftaa kuskin eturenkaan lähistöltä?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

taitaa mennä muoviputkien O-renkaat vaihtoon saman tien, ei kallista
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eikös tossa nyt ole jo aika monta vikaa just ostetulle autolle :D Aika tyynesti suhtaudut ja pitkähermoinen kaveri olet.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Nooh,


sanotaan vaikka näin että oletin jotain tällästä :roll: ...

Niinkuin ylempänä sanoin hinta se on joka määrää :D
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Sulla on lehmän hermot...
Vikakoodien luku on kaiken aa ja oo, välissä äl ja koo.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

mersu

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Kyllä meikäläisen sulake olis jo siinä palamisen kohilla kun lukee tuota juttua mutaa jos siltä tuntuu että tämä mersu on minun niin eihän siinä mitään.mutta jos on ollu noin paljon vikoja ja yhtäpaljon ainakin edessä niin pitäis hälykellojen soida .Onhan niitä metallista ja muovis tehtyjä värkkejä siis samoista aineista tehtyjä menopelejä mitkä toimii kuin junan vessa.(itekin olen ajellu japanialaisella toyotalla kun en muutasaanut mutta se oli vaan auto eisille tarvinnu tehä muuta kuin ajaa tylsä peli. mutta mersuissa on haastetta pitää tehdä jotain jos meinaa ajaa)
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Vikatilaanhan tuo tuntuu menevän. Kuten sanottu piuhan päässä selviää. 82 on normaali lämpö, kesät talvet. Asuntovaunu perässä kesäkuumalla ilmastointi päällä sain 92 lämmöt mutta sen yli ei ole koskaan mennyt.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

ekakertalainen kirjoitti:Auto on siis Väyrynen kaksoislampuilla, eli olisko w211 vai meneekö puihin?
Onkohan porukoilla jäänyt tämä kommentti huomaamatta, kun keskustelusta saa sen käsityksen että puhuttaisiin C-mallista?

2000 vm. "väyrynen" E-malli on siis w210.
Ei sillä että tekniikkaongelmissa ei varmaankaan suuremmin eroa, mutta parempi että kaikki tietää mistä puhutaan
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Jep..

Eli W210 on 220cdi ja meni huoltoon 30min sitten...
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
tuny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 16.07.2009 11:45

w210

Viesti Kirjoittaja tuny »

Hep
Mulla on -01 220 e malli. Ostettaessa kilsoja oli 350 tkm nyt 510tkm. Tandem pumppu on vaihdettu ja yhden suuttimen tiiviste. Halpoja kilometrejä. Muuten autosta en tykkää. Jotenkin on semmonen tasapaksu kulkuväline.
tuny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 16.07.2009 11:45

Öljyt automaattiin

Viesti Kirjoittaja tuny »

Huomasin että olet vaihdattamassa öljyjä laatikkoon. Voisitko ilmoittaa mitä öljyä laatikkoon kuuluu ja mikä suodatin. Omaan pitäis vaihtaa. Laitoin kyselyn tuonne tekniikkaankin, mutta sinähän sen nyt tietäisit sanoa.
Vastaa Viestiin