Mb 220cdi farkku automaatti vm2000 osto-ohjeita?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Mb 220cdi farkku automaatti vm2000 osto-ohjeita?
Moi,
Olen huomenna menossa ostamaan ilmoituksen otsikon mukaista autoa ja neuvot on todella tervetulleita.
Itse huomasin kun tänään kävin katsomassa, että takakaaret on kupruilla(helppo korjaus kun on pinnassa) sekä muutama muu ruostepilkku.
Kulutukset ja kestävyys?
Onko herkkä ruostumaan pohjasta?
Onko tyyppivikoja muuten?
Onko varmaa keinoa tarkastaa kilometrit (kyseisessa 260t)
Onko jotain varmuudenvuoksikorjauksia mitä tämän ikäiseen kannattaa hoitaa, ettei mikään kalliimpi menis?
Ja viimeisenä, jos tuo menopuoli rupeaa kyllästyttämään, kuinka kestää ohjelmoimista(laatikko, turbo, suuttimet yms.)
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Olen huomenna menossa ostamaan ilmoituksen otsikon mukaista autoa ja neuvot on todella tervetulleita.
Itse huomasin kun tänään kävin katsomassa, että takakaaret on kupruilla(helppo korjaus kun on pinnassa) sekä muutama muu ruostepilkku.
Kulutukset ja kestävyys?
Onko herkkä ruostumaan pohjasta?
Onko tyyppivikoja muuten?
Onko varmaa keinoa tarkastaa kilometrit (kyseisessa 260t)
Onko jotain varmuudenvuoksikorjauksia mitä tämän ikäiseen kannattaa hoitaa, ettei mikään kalliimpi menis?
Ja viimeisenä, jos tuo menopuoli rupeaa kyllästyttämään, kuinka kestää ohjelmoimista(laatikko, turbo, suuttimet yms.)
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Taitaa olla kyseessä 202-sarjan auto sillä tuo 203-farkku taisi
valmistua vasta 2001 - ?
Eihän siinä juuri muuta ongelmaa ole kuin ruoste. Jos sitä on jo
lokasuojien reunoissa niin sitä on myös ovissa sekä takaluukun kannessa.
Itse kyllä miettisin vielä kaksi kertaa ruosteisen auton ostamista?
Eiköhän löytyisi lähes ruosteetonkin yksilö ?
Muutenhan on kiva peli. Cdi-kone vetää mukavasti ja vaihteisto
vaihtaa tasaisesti jos on kunnossa.
Tarkista ettei polttoaine haise konehuoneessa.
valmistua vasta 2001 - ?
Eihän siinä juuri muuta ongelmaa ole kuin ruoste. Jos sitä on jo
lokasuojien reunoissa niin sitä on myös ovissa sekä takaluukun kannessa.
Itse kyllä miettisin vielä kaksi kertaa ruosteisen auton ostamista?
Eiköhän löytyisi lähes ruosteetonkin yksilö ?
Muutenhan on kiva peli. Cdi-kone vetää mukavasti ja vaihteisto
vaihtaa tasaisesti jos on kunnossa.
Tarkista ettei polttoaine haise konehuoneessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
vai ei muuta ongelmaa kun ruoste.
Meillä on w203 220cdi -00 aj 202tkm, suomiauto, ollaan 2 omistaja.
Edellinen omistaja joutunut vaihdattamaan laatikon n.150tkm(autom)
meidän aikana (1vuosi) laitettu
-p-aine putket
-välijäähdytin
-ilmastoinnin patteri
-etujouset poikki
-vesijäähd.laturi
-ilmanohjaimet imusarjassa
-ja nyt poiki sähköinen lisälämmitin imusarjan ja startin välissä.
ei kymppitonni riitä töineen.
suosittelen että menet juoksujalkaa ostamaan sen mersun.
Meillä on w203 220cdi -00 aj 202tkm, suomiauto, ollaan 2 omistaja.
Edellinen omistaja joutunut vaihdattamaan laatikon n.150tkm(autom)
meidän aikana (1vuosi) laitettu
-p-aine putket
-välijäähdytin
-ilmastoinnin patteri
-etujouset poikki
-vesijäähd.laturi
-ilmanohjaimet imusarjassa
-ja nyt poiki sähköinen lisälämmitin imusarjan ja startin välissä.
ei kymppitonni riitä töineen.
suosittelen että menet juoksujalkaa ostamaan sen mersun.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
W124 300TD -92
W211 240 -02
Ei herneitä, mutta kuulostaa 400 tkm huollolta 

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Kyseiseen autoon vaihdettu alusta ja vaihdettu tiivisteitä pa-linjoihin?
Eli pari pois...
Jos auto on hyvällä pidolla niin kyllä perus 1.3l bensa kiiankin pitäs 202t kestää?
Onko siis maanantai malli vai yhtyykö muutkin kyseiseen?
Eli pari pois...
Jos auto on hyvällä pidolla niin kyllä perus 1.3l bensa kiiankin pitäs 202t kestää?
Onko siis maanantai malli vai yhtyykö muutkin kyseiseen?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Siinäpä se.Hankala verrata todistettavasti 260 tkm ajettuun kun ei taida pallolta montaa löytyä 

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Kaupat tuli, pienellä varauksella...
Nyt autoon on ilmestyny muutama vika (matka-ajossa hävii tehot eikä toimi kickdown) ja pari muuta pientä..
Huomenna huoltoon niin saa infoa ja kattoo purkaako koko kaupan ja jatkaa metsästystä...
Nyt autoon on ilmestyny muutama vika (matka-ajossa hävii tehot eikä toimi kickdown) ja pari muuta pientä..
Huomenna huoltoon niin saa infoa ja kattoo purkaako koko kaupan ja jatkaa metsästystä...
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Tutun tutulta tikkurilasta 287t ajettu...
Laitoin jo tekniikkalistalle uuden jos sais seuraaviin vastausta...
Muutama kysymys fiksummille.
Kun hehkuttaa ja starttaa, pitääkö hehkun valon syttyä muutamaksi hetkeksi startin jälkeen ja sitten häipyä toisen kerran?
Tänään ilmennyt vika on kun lähdin kehä3 rampille kiihdyttämään tuntui auto tehottomalta eikä kiihtynyt tippaakaan yli 80km/h koko kaistalla, meni noin 2km niin kipusi noin 100km/h, ei siis ottanut noin 2000rpm enempää eikä kickdown tehnyt mitään, stepperillä sain pakotettua vaihdetta alemmas, mutta silti ei kierrokset noussu yli 2300 ja vaihto heti ylemmäs...
Muuten toimii eli vähän aikaa sammuksissa niin taas ottaa kierroksia ja kiihtyy kunnes hetki matka-ajoa niin lopettaa pelittämisen?!?
Mikä on minimi vannekoko tälläseen(jarrusatuloiden määrittämä?).
Lämmöt nousee "eberin" ta mikä lämmityslaite onkaan tuhkakupin vieressä kanssa maks 82asteeseen vaikka käyttäis tyhjäkäyntiä, onko termarin vaihto??
Laitoin jo tekniikkalistalle uuden jos sais seuraaviin vastausta...
Muutama kysymys fiksummille.
Kun hehkuttaa ja starttaa, pitääkö hehkun valon syttyä muutamaksi hetkeksi startin jälkeen ja sitten häipyä toisen kerran?
Tänään ilmennyt vika on kun lähdin kehä3 rampille kiihdyttämään tuntui auto tehottomalta eikä kiihtynyt tippaakaan yli 80km/h koko kaistalla, meni noin 2km niin kipusi noin 100km/h, ei siis ottanut noin 2000rpm enempää eikä kickdown tehnyt mitään, stepperillä sain pakotettua vaihdetta alemmas, mutta silti ei kierrokset noussu yli 2300 ja vaihto heti ylemmäs...
Muuten toimii eli vähän aikaa sammuksissa niin taas ottaa kierroksia ja kiihtyy kunnes hetki matka-ajoa niin lopettaa pelittämisen?!?
Mikä on minimi vannekoko tälläseen(jarrusatuloiden määrittämä?).
Lämmöt nousee "eberin" ta mikä lämmityslaite onkaan tuhkakupin vieressä kanssa maks 82asteeseen vaikka käyttäis tyhjäkäyntiä, onko termarin vaihto??
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Olen vähän samoilla linjoilla, vaikka autosta pidänkin ja meinaan sillä vielä sinnitellä kunnes joskus ostan sähköauton:jounir kirjoitti:Vaimo sillä ajaa rauhallista matka-ajoa välillä Lohja- kehä3, auto huollettu säännöllisesti, jos ei tuommoista ajoa kestä niin laatu on kyllä per......
W203 2001. 210 tkm mittarissa, itse ajettu 160 tkm. ja uusittu:
-takajouset + toinen etujousi
-takaiskarit
-2 x termari
-polttoaineputkien tiivisteet
-laturin visko
-pari hehkua
-useita niveliä tukivarsineen alustaan
-1 kaiutin
-perän stefat
-ilmastoinnin vipu
-ilmamassamitari
-pintaruosteita korjailtu ovista ja lokareista
-sivuttaiskiihtyvyysanturi
-jarrulevyjä ym huoltotavaraa
Ja auto ollut tosi rauhallisessa ajossa.
Vertailun vuoksi vaimon Civic, 2003, ajettu 115 tkm, EI PIENINTÄKÄÄN vikaa, vain öljyt ym huolto-osat vaihdettu.
Että jos huoletonta autoa haet niin....
W203CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Vie se kipkap piuhan päähän, että selvii edes vähän mikä ton vikatilan aiheuttaa. Ei välttämättä alle tonnilla selvii... vikakoodien luku ei maksa ku viiskymppiä.
hehkujen ja termarin vaihto ei oo kallista (paitti jos hehkut katkee vaihdossa) ja hommaa teetetään veholla.
hehkujen ja termarin vaihto ei oo kallista (paitti jos hehkut katkee vaihdossa) ja hommaa teetetään veholla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Menossa huomenna piuhaan ja vaihtoon menee;
Peräöljyt, laatikkoöljyt/suodin, moottoriöljyt/suodin, ilmansuodattimet, hehkut ja tietenki vikakoodit jotka katotaan ekana(jos sieltä ei tuu pahoja ylläreitä pidän auton)
Illalla huomasin että vuotaa naftaa kuskin eturenkaan lähistöltä?
Peräöljyt, laatikkoöljyt/suodin, moottoriöljyt/suodin, ilmansuodattimet, hehkut ja tietenki vikakoodit jotka katotaan ekana(jos sieltä ei tuu pahoja ylläreitä pidän auton)
Illalla huomasin että vuotaa naftaa kuskin eturenkaan lähistöltä?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
mersu
Kyllä meikäläisen sulake olis jo siinä palamisen kohilla kun lukee tuota juttua mutaa jos siltä tuntuu että tämä mersu on minun niin eihän siinä mitään.mutta jos on ollu noin paljon vikoja ja yhtäpaljon ainakin edessä niin pitäis hälykellojen soida .Onhan niitä metallista ja muovis tehtyjä värkkejä siis samoista aineista tehtyjä menopelejä mitkä toimii kuin junan vessa.(itekin olen ajellu japanialaisella toyotalla kun en muutasaanut mutta se oli vaan auto eisille tarvinnu tehä muuta kuin ajaa tylsä peli. mutta mersuissa on haastetta pitää tehdä jotain jos meinaa ajaa)
Onkohan porukoilla jäänyt tämä kommentti huomaamatta, kun keskustelusta saa sen käsityksen että puhuttaisiin C-mallista?ekakertalainen kirjoitti:Auto on siis Väyrynen kaksoislampuilla, eli olisko w211 vai meneekö puihin?
2000 vm. "väyrynen" E-malli on siis w210.
Ei sillä että tekniikkaongelmissa ei varmaankaan suuremmin eroa, mutta parempi että kaikki tietää mistä puhutaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
- Paikkakunta: helsinki
Öljyt automaattiin
Huomasin että olet vaihdattamassa öljyjä laatikkoon. Voisitko ilmoittaa mitä öljyä laatikkoon kuuluu ja mikä suodatin. Omaan pitäis vaihtaa. Laitoin kyselyn tuonne tekniikkaankin, mutta sinähän sen nyt tietäisit sanoa.