Hätätilanne! Missä on moottorin numero?
Hätätilanne! Missä on moottorin numero?
Pitäisi löytää numero moottorista kun näyttää etten saa muutoin rekisteröityä autoa täällä eräässä EU-maassa(?).
Auto on W124 E220 CE -96 ja moottorin numerohan on siellä koneen takaosassa. On vain kulunut niin paljon ettei sitä saa luettua. Löytyykö tieto jostain muualta?
Auto on W124 E220 CE -96 ja moottorin numerohan on siellä koneen takaosassa. On vain kulunut niin paljon ettei sitä saa luettua. Löytyykö tieto jostain muualta?
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tuskin se moottorista mihinkään kuluu. Öljyä ja muuta sontaa siinä voi olla päällä. Teräsharjaa vähän näyttää.
Olen silti joskus törmännyt m110 moottoriin mistä oli numero hiottu pois. Jäi sen moottorin ostaminen siihen. Ihmettelin kun "näkyy" niin huonosti. No ei sitä sitten siinä ollut edes
Olen silti joskus törmännyt m110 moottoriin mistä oli numero hiottu pois. Jäi sen moottorin ostaminen siihen. Ihmettelin kun "näkyy" niin huonosti. No ei sitä sitten siinä ollut edes
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Fyysisessä muodossa pitäis löytyä. Löytyy se papereistakin: 1196020042128Timo L. kirjoitti:Onko kantakortti tallella? Vai pitääkö sen löytyä fyysisessä muodossa?
Ilmeisesti moottorista sitä on yritetty poistaa missä on aika hyvin onnistuttukin. Kysymys kuuluu, onko se vain yhteen paikkaan lyöty moottoriin?
Kiitos huomautuksesta. Niin ironista kuin se onkin, brittiläisen rekisteriotteen mukaan moottorin numero on tosiaan 119...
Valmistenumeron ohjeistuksen mukaan ja myös itänaapurin sivuston ohjeistuksen mukaan numero on tietenkin 1119...
Tuolla brittidokumentillakaan ei nyt ole merkitystä - onhan sen mukaan auton korimallikin "4 Door Saloon", pitäis tuolta moottorista löytää numero.
Liekö sen vuoksi yritetty poistaa tuo numero koneesta kun ei käy yksiin papereiden kanssa - helpompaa olisi kai ollut tarkentaa papereita mikä nyt täällä itäeuroopassa on myöhäistä.
Valmistenumeron ohjeistuksen mukaan ja myös itänaapurin sivuston ohjeistuksen mukaan numero on tietenkin 1119...
Tuolla brittidokumentillakaan ei nyt ole merkitystä - onhan sen mukaan auton korimallikin "4 Door Saloon", pitäis tuolta moottorista löytää numero.
Liekö sen vuoksi yritetty poistaa tuo numero koneesta kun ei käy yksiin papereiden kanssa - helpompaa olisi kai ollut tarkentaa papereita mikä nyt täällä itäeuroopassa on myöhäistä.
en oo ikin enne törmänny siihe että moottorinumeroo alettas kattelemaan. Siin tapaukses että sil o jotai tekemsitä vastaavuustodistuksen tms. kanssa.
Varastamista nyt aika vaikee todistaa moottorinumerolla kun moottorin saa jokatapaukses vaihtaa ilman seuraamuksia.
Varastamista nyt aika vaikee todistaa moottorinumerolla kun moottorin saa jokatapaukses vaihtaa ilman seuraamuksia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
[quote="Sergey"]en oo ikin enne törmänny siihe että moottorinumeroo alettas kattelemaan. Siin tapaukses että sil o jotai tekemsitä vastaavuustodistuksen tms. kanssa.
Varastamista nyt aika vaikee todistaa moottorinumerolla kun moottorin saa jokatapaukses vaihtaa ilman seuraamuksia.[/quote]
Kyllä niitä moottorinnumeroja tuon tuosta katsellaan Suomessakin katsastuksen yhteydessä.
Varastetuksi ilmoitettu moottori jos osuu kohdalle, tulee seuraavaksi poliisit paikalle.
Ja jos moottori on vaihdettu ilman katsastustoimen lupaa, seuraamus on pahimmassa tapauksessa rekisterikilpien lähtö, jos ei kykene todistamaan moottorin alkuperää, päästöisyysvaatimuksia yms.
Varastamista nyt aika vaikee todistaa moottorinumerolla kun moottorin saa jokatapaukses vaihtaa ilman seuraamuksia.[/quote]
Kyllä niitä moottorinnumeroja tuon tuosta katsellaan Suomessakin katsastuksen yhteydessä.
Varastetuksi ilmoitettu moottori jos osuu kohdalle, tulee seuraavaksi poliisit paikalle.
Ja jos moottori on vaihdettu ilman katsastustoimen lupaa, seuraamus on pahimmassa tapauksessa rekisterikilpien lähtö, jos ei kykene todistamaan moottorin alkuperää, päästöisyysvaatimuksia yms.
Hommahan menee vaikkapa niin että kun pöllitty auto esim. puretaan niin moottorista voidaan numero poistaa ettei sitä voitaisi jäljittää varastetuksi. Tai auton valmistenumero voidaan väärentää ja mootorinnumero poistetaan tai muutetaan. Ja näin tässä pahassa maailmassa tapahtuu. Ja on tapahtunut jo kauan. En sano että kenenkään tätä lukevan autossa näin on mutta se on ikävä tosiasia. Omaakin autoa olisi voinut epäillä kun EPC ei tuntenut sitä edes veholla aikanaan. Eikä tunne veli venäläisen epc vieläkään. Sittemmin epäkohta on korjautunut pävityksen myötä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Et sä välttämättä pääse näkemään kaikkia toimenpiteitä, joita katsastusmies tekee auton alla. Jos epäilys herää, sitten tutkitaan koko auto.Harri126 kirjoitti:25 vuotta ja ties kuinka monta omaa ja asiakkaan ja kaverin autoa olen käynyt näyttämässä, eikä kertaakaan ole katsottu moottorin numeroa.
Monessa Mersussa pääsee alakautta näkemään yhtä sun toista.
Voivat ottaa vaikka vaihteistosta numeron samoinkuin vetopyörästöstäkin, ja moottorinnumeronkin näkee alhaaltapäin monessa Mersussa.
tässä tapauksessa nyt olis hyvä tietää miksi se konttorin ukko sitä numeroa haluaa? pitääkö se päästöjuttujen takia olla? Juurikin tuon takia mitä rumilus sanoo..
OT
saa sen moottorin siltikin vaihtaa ilman katsastusaseman lupaa. varsinkin jos vaihdetaan esim. 2,2l M111 kone toiseen 2,2l M111 koneeseen. Ei ole siihen mitään sanomista konttoriukolla. Ainoastaan jos se on tosiaan ilmoitettu varastetuksi.
En tiedä miten siel mantereella katsastus nykyään tapahtuu ku en o 5 vuotee katsastanu, mutta täällä ahvenanmaalla saa katsastusprotokollaan ruksin kaikkiin kohtiin mitkä on tarkistettu. Viimeisin lappu joka mulla on coupesta (ja kaikki muutkin autoni) ei ole kuin runkonumeron kohdalla merkintä WDB124 jne.. moottorin tai vaihdelaatikon sarjanumeron tarkistuksen kohdalla ei oo ikinä ollut numeroita eikä niitä ole myöskään tarkistettu. Toki ne kohdat silti löytyy ko. lapuissa.
ja minäkin olen "niskapoika".
/OT
OT
saa sen moottorin siltikin vaihtaa ilman katsastusaseman lupaa. varsinkin jos vaihdetaan esim. 2,2l M111 kone toiseen 2,2l M111 koneeseen. Ei ole siihen mitään sanomista konttoriukolla. Ainoastaan jos se on tosiaan ilmoitettu varastetuksi.
En tiedä miten siel mantereella katsastus nykyään tapahtuu ku en o 5 vuotee katsastanu, mutta täällä ahvenanmaalla saa katsastusprotokollaan ruksin kaikkiin kohtiin mitkä on tarkistettu. Viimeisin lappu joka mulla on coupesta (ja kaikki muutkin autoni) ei ole kuin runkonumeron kohdalla merkintä WDB124 jne.. moottorin tai vaihdelaatikon sarjanumeron tarkistuksen kohdalla ei oo ikinä ollut numeroita eikä niitä ole myöskään tarkistettu. Toki ne kohdat silti löytyy ko. lapuissa.
ja minäkin olen "niskapoika".
/OT
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ei saa vaihtaa ilman katsastustoimen lupaa.Sergey kirjoitti:tässä tapauksessa nyt olis hyvä tietää miksi se konttorin ukko sitä numeroa haluaa? pitääkö se päästöjuttujen takia olla? Juurikin tuon takia mitä rumilus sanoo..
OT
saa sen moottorin siltikin vaihtaa ilman katsastusaseman lupaa. varsinkin jos vaihdetaan esim. 2,2l M111 kone toiseen 2,2l M111 koneeseen. Ei ole siihen mitään sanomista konttoriukolla. Ainoastaan jos se on tosiaan ilmoitettu varastetuksi.
En tiedä miten siel mantereella katsastus nykyään tapahtuu ku en o 5 vuotee katsastanu, mutta täällä ahvenanmaalla saa katsastusprotokollaan ruksin kaikkiin kohtiin mitkä on tarkistettu. Viimeisin lappu joka mulla on coupesta (ja kaikki muutkin autoni) ei ole kuin runkonumeron kohdalla merkintä WDB124 jne.. moottorin tai vaihdelaatikon sarjanumeron tarkistuksen kohdalla ei oo ikinä ollut numeroita eikä niitä ole myöskään tarkistettu. Toki ne kohdat silti löytyy ko. lapuissa.
ja minäkin olen "niskapoika".
/OT
Vaikka moottori olisi täysin samanlainen kuin alkuperäinen, niin alustan ja moottorin kantakorttitiedot eivät siten täsmää ja näinollen vaihdettujen osien prosenttuaalinen määrä muuttuu. Pelkän moottorin vaihtamisella tulee muistaakseni 18 % vaihdettujen osien määräksi.
Minäkin meinasin ensin poistaa moottorinnumeron tuosta autoni moottorista, ettei se ala kiinnostamaan miksi 97 valmistuneessa autossa on 87 valmistunut moottori, mutta sitten tulin järkiini.
Ei se ketään kiinnosta katsastuskonttorilla ja jos rumiluskin joskus kävisi katsastamassa niitä rom...autojaan niin selviäisi hänellekin, ettei ne moottorin numerot ihan oikeasti ketään kiinnosta. Minä sentään olen katsastanut kymmeniä kertoja erilaisia autoja ja jopa ihme kyllä onnistunut siinä, vaikka asunkin nykyään maaseudulla lounais-suomessa. Muutamissa autoissa on ollut ihan eri moottori mitä alunperin. Miksi muuten moottoreita myydään irrallisina, jos niiden perään kytättäisiin ja vielä yksi tärkeä pointti. Kun AKE:lla on ongelmia edes tulostaa tulostimella perus rekisteriote niin miten ihmeessä ne neropatit saisivat pidettyä niin sanosutsti hienosti matcing numberit omissa tietokannoissaan ja vielä sen tiedon kulkemaan tänne peräkylien katsastuskonttoreille. Hei haloo...on maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin koota runkonumero/moottorinnumero vastaavuus taulukoita, joilla narautetaan globaalisti baltian varaosamafioosoja.
Eli oli moottori sitten vaikka varastettu, saatu, muutettu, viritetty tai vaikka mitä niin ei muuta kun katsastusmiehelle se numero käteen minkä se haluaa ja kovaa ajoa päälle. Jollei numeroa löydy niin naapurin autosta numero ja sitten mennään ja kovaa...
<prosentteja nolla prkl>
Ei se ketään kiinnosta katsastuskonttorilla ja jos rumiluskin joskus kävisi katsastamassa niitä rom...autojaan niin selviäisi hänellekin, ettei ne moottorin numerot ihan oikeasti ketään kiinnosta. Minä sentään olen katsastanut kymmeniä kertoja erilaisia autoja ja jopa ihme kyllä onnistunut siinä, vaikka asunkin nykyään maaseudulla lounais-suomessa. Muutamissa autoissa on ollut ihan eri moottori mitä alunperin. Miksi muuten moottoreita myydään irrallisina, jos niiden perään kytättäisiin ja vielä yksi tärkeä pointti. Kun AKE:lla on ongelmia edes tulostaa tulostimella perus rekisteriote niin miten ihmeessä ne neropatit saisivat pidettyä niin sanosutsti hienosti matcing numberit omissa tietokannoissaan ja vielä sen tiedon kulkemaan tänne peräkylien katsastuskonttoreille. Hei haloo...on maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin koota runkonumero/moottorinnumero vastaavuus taulukoita, joilla narautetaan globaalisti baltian varaosamafioosoja.
Eli oli moottori sitten vaikka varastettu, saatu, muutettu, viritetty tai vaikka mitä niin ei muuta kun katsastusmiehelle se numero käteen minkä se haluaa ja kovaa ajoa päälle. Jollei numeroa löydy niin naapurin autosta numero ja sitten mennään ja kovaa...
<prosentteja nolla prkl>
Lisää tietoa: www.skg.fi
kyllä meikäinen on vaihdellu hitlerin maan vehkeisiin kaikenlaisia osia uusia ja käytettyjä isoja pieniä komponetteja koskaan ei ole katastus mies kysellyt mitään niistä vaikka joskus olis ollut aihettakin. tietenkään en ole tehnyt semmosia suuria poikkeavia muutoksia vaan (huoltoa vähemmän käytetyillä komponenteilla)ei ole paljon numeriden perään kyselty. niin jäi sanomatta että omiin vehkeisiin.
Entinen itä blokin maat varmaan tönkää numerot koska venäjällä on sama juttu.Jos ei ois tarkkaa seurantaa alkais valtava varaosa bisnes.
Tästä tuli mieleen venäjältä juttu kun tuttavan metsäkone varastettiin.Kaveri etsi vuoden työittensä ohella kunnes miliisi löysi eräästä ladosta pietarin läheltä koneen.Runkonumerot oli hiottu mutta vaihteiston numero oli niin pahassa paikassa että se oli koskematon ja se varmisti omistajuuden.Rajalla muuten katsotaan kaikki numerot.
Miliisi rauhoitteli vielä että jos kaikki numerot ois hiottu niin ne löytyis vielä
"röngenillä" vai mikä apparaatti lie,koska kun numero lyödään rautaan sen
iskusta jää jälki myös syvemmälle vaikka numeroa ei näkyiskään enää.
Tästä tuli mieleen venäjältä juttu kun tuttavan metsäkone varastettiin.Kaveri etsi vuoden työittensä ohella kunnes miliisi löysi eräästä ladosta pietarin läheltä koneen.Runkonumerot oli hiottu mutta vaihteiston numero oli niin pahassa paikassa että se oli koskematon ja se varmisti omistajuuden.Rajalla muuten katsotaan kaikki numerot.
Miliisi rauhoitteli vielä että jos kaikki numerot ois hiottu niin ne löytyis vielä
"röngenillä" vai mikä apparaatti lie,koska kun numero lyödään rautaan sen
iskusta jää jälki myös syvemmälle vaikka numeroa ei näkyiskään enää.
Tänne on tullut paljon hyviä vastauksia. Edelleenkin odottelisin vastausta alkuperäiseen kysymykseen eli mistä moottorin numeron löytää? Kaikki ovat vihjanneet että se löytyy "alta", mutta täällä katsoivat sen päältä tuolta moottorin takaa. Katsoin sinne itsekin ja tosiaan aika heikosti näkyy en ole ehtinyt katella tarkemmin kun vettäkin on satanut niin sairaasti ja on ollut muita kiireitä.
Ironista täällä on se että tapahtunutta edellisenä päivänä sain kommarien tavoin leimatun lapun joka on "todiste kilowattimäärästä", ts. katsoivat em. numerot koneesta ja silloin ne näkyi kun "Valtuutetun korjaamon" äijät katsoivat. En kyennyt olemaan paikanpäällä.
Ongelma tuli seuraavana päivänä kun rekisteröinnin yhteydessä viranomaiset toimittivat samaa hommaa josta minulla oli jo todistus. Herää epäilys että ensin mainittu kommari kateuksissaan hioi numeron pois, mutta en oikein usko sitäkään. Syy miksi rekisteröinti lykkäytyi seuraavaan päivään oli se että minulta puuttui yksi asumislupapaperi jota tosin ei EU maassa tarvita, mutta kun tämä maa on pulkaria niin täällä ei säännöt päde.
Joku epäili aiemmin että olen Liettuassa. Olen ollut työasioissa sielläkin takavuosina ja ostin ja rekisteröin saksasta tuodun auton (Audi) siellä. Täytyy sanoa että EU ei ole muuttanut näissä maissa käytäntöjä millään tavalla.
En aluksi aikonut edes mainita missä tämä pelleily tapahtuu koska se on sinänsä sivuseikka. Seuraavan kerran yritetään rekisteröidä ensi keskiviikkona. Kieliongelmat ovat tietenkin tolkuttomat.
Tämä moottorinnumeron tarkistus oli kyllä ihan uusi juttu, siihen en ole törmännyt missään koskaan. Enkä todellakaan ole itse koskaan hilannut persettäni sinne moottorinnumeron suuntaan enkä siis edes tiedä missä sen pitäisi olla tai onko monessakin paikassa.
Auton oston yhteydessä tarkastin tietenkin valmistenumeron ja se täsmää jopa noiden epätarkkojen brittipapereiden kanssa. Valmistenumeron pohjalta myös löytyy tiedot tuolta itänaapurin sivustolta.
Mistään en ole havainnut että moottoria olisi vaihdettu, vaan kaikki näyttää olevan tehtaan jäljiltä (mihin pulkaarialaiset ei todellakaan pysty jos moottorin vaihtaisivat). Ainoastaan äänitorvet ovat italialaiset tarvikemallit.
Ironista täällä on se että tapahtunutta edellisenä päivänä sain kommarien tavoin leimatun lapun joka on "todiste kilowattimäärästä", ts. katsoivat em. numerot koneesta ja silloin ne näkyi kun "Valtuutetun korjaamon" äijät katsoivat. En kyennyt olemaan paikanpäällä.
Ongelma tuli seuraavana päivänä kun rekisteröinnin yhteydessä viranomaiset toimittivat samaa hommaa josta minulla oli jo todistus. Herää epäilys että ensin mainittu kommari kateuksissaan hioi numeron pois, mutta en oikein usko sitäkään. Syy miksi rekisteröinti lykkäytyi seuraavaan päivään oli se että minulta puuttui yksi asumislupapaperi jota tosin ei EU maassa tarvita, mutta kun tämä maa on pulkaria niin täällä ei säännöt päde.
Joku epäili aiemmin että olen Liettuassa. Olen ollut työasioissa sielläkin takavuosina ja ostin ja rekisteröin saksasta tuodun auton (Audi) siellä. Täytyy sanoa että EU ei ole muuttanut näissä maissa käytäntöjä millään tavalla.
En aluksi aikonut edes mainita missä tämä pelleily tapahtuu koska se on sinänsä sivuseikka. Seuraavan kerran yritetään rekisteröidä ensi keskiviikkona. Kieliongelmat ovat tietenkin tolkuttomat.
Tämä moottorinnumeron tarkistus oli kyllä ihan uusi juttu, siihen en ole törmännyt missään koskaan. Enkä todellakaan ole itse koskaan hilannut persettäni sinne moottorinnumeron suuntaan enkä siis edes tiedä missä sen pitäisi olla tai onko monessakin paikassa.
Auton oston yhteydessä tarkastin tietenkin valmistenumeron ja se täsmää jopa noiden epätarkkojen brittipapereiden kanssa. Valmistenumeron pohjalta myös löytyy tiedot tuolta itänaapurin sivustolta.
Mistään en ole havainnut että moottoria olisi vaihdettu, vaan kaikki näyttää olevan tehtaan jäljiltä (mihin pulkaarialaiset ei todellakaan pysty jos moottorin vaihtaisivat). Ainoastaan äänitorvet ovat italialaiset tarvikemallit.
Viimeksi muokannut Verkke, La 05.12.2009 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Vai niin poika meinaat.veskola kirjoitti:Minäkin meinasin ensin poistaa moottorinnumeron tuosta autoni moottorista, ettei se ala kiinnostamaan miksi 97 valmistuneessa autossa on 87 valmistunut moottori, mutta sitten tulin järkiini.
Ei se ketään kiinnosta katsastuskonttorilla ja jos rumiluskin joskus kävisi katsastamassa niitä rom...autojaan niin selviäisi hänellekin, ettei ne moottorin numerot ihan oikeasti ketään kiinnosta. Minä sentään olen katsastanut kymmeniä kertoja erilaisia autoja ja jopa ihme kyllä onnistunut siinä, vaikka asunkin nykyään maaseudulla lounais-suomessa. Muutamissa autoissa on ollut ihan eri moottori mitä alunperin. Miksi muuten moottoreita myydään irrallisina, jos niiden perään kytättäisiin ja vielä yksi tärkeä pointti. Kun AKE:lla on ongelmia edes tulostaa tulostimella perus rekisteriote niin miten ihmeessä ne neropatit saisivat pidettyä niin sanosutsti hienosti matcing numberit omissa tietokannoissaan ja vielä sen tiedon kulkemaan tänne peräkylien katsastuskonttoreille. Hei haloo...on maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin koota runkonumero/moottorinnumero vastaavuus taulukoita, joilla narautetaan globaalisti baltian varaosamafioosoja.
Eli oli moottori sitten vaikka varastettu, saatu, muutettu, viritetty tai vaikka mitä niin ei muuta kun katsastusmiehelle se numero käteen minkä se haluaa ja kovaa ajoa päälle. Jollei numeroa löydy niin naapurin autosta numero ja sitten mennään ja kovaa...
<prosentteja nolla prkl>
Olen tainnut elämäni aikana tuoda pelkästään ulkomailta niin paljon autoja , joita olet mahdollisesti elämässäsi katsastanut.
Olet tainnut olla vielä voikukan lehdellä, kun meikäläinen on hurruutellut autoilla pitkin raitteja ja ollut tekemisissä katsastustoimen kanssa.
Olen sanonut sanomiseni pitkän kokemuksen kautta, joten ei siitä sitten enempää tässäkään yhteydessä.
Lässyn lässyn rumilus, sun lässytykset ei auta tämän forumin yhtäkään lukijaa pätkän vertaa ja sen jo kaikki tietää. Ainoastaan minulle ne aiheuttavat aivan tolkutonta perverssiä mielihyvää.
OM601 ja ilmeisesti om60x, mutta en nyt lähde kylmään talliin tarkistamaan, moottorin numero löytyy plaanatusta lohkon tasopinnasta, jota kansi ei peitä, näistä tuoreemmista en ihan tarkkaan tiedä. Jos sen näkisi niin se näkyisi niin selvästi, että ei varmaan olisi koko kysymystä esitetty. Jos numeroa ei saa selville moottorista niin se kannattaa tekaista siihen paikkaan.
...eli siis siinä jakokopan vieressä kun tulee kaksi alunperin kiitävää liuskaa niin pitäisi olla numeroita. Paprereissa ei noita numeroita ole olemassa. Moottorin ollessa koottuna vain toinen "liuska" on näkyvilla.
Lohkon takaa löytyy valumerkintä, joka kertoo mikä valu on kyseessä...se on siis eri autoyksilöiden välillä identtinen mutta käräyttäisi esimerkiksi minut, jotta autossani on siihen kuulumaton valu.
Jos haluaa merkinnät piiloon niin 250 A hitsauskoneella ajaa ylitse...merkinnät loppuvat siihen kohtaan ja ihan varmasti.
OM601 ja ilmeisesti om60x, mutta en nyt lähde kylmään talliin tarkistamaan, moottorin numero löytyy plaanatusta lohkon tasopinnasta, jota kansi ei peitä, näistä tuoreemmista en ihan tarkkaan tiedä. Jos sen näkisi niin se näkyisi niin selvästi, että ei varmaan olisi koko kysymystä esitetty. Jos numeroa ei saa selville moottorista niin se kannattaa tekaista siihen paikkaan.
...eli siis siinä jakokopan vieressä kun tulee kaksi alunperin kiitävää liuskaa niin pitäisi olla numeroita. Paprereissa ei noita numeroita ole olemassa. Moottorin ollessa koottuna vain toinen "liuska" on näkyvilla.
Lohkon takaa löytyy valumerkintä, joka kertoo mikä valu on kyseessä...se on siis eri autoyksilöiden välillä identtinen mutta käräyttäisi esimerkiksi minut, jotta autossani on siihen kuulumaton valu.
Jos haluaa merkinnät piiloon niin 250 A hitsauskoneella ajaa ylitse...merkinnät loppuvat siihen kohtaan ja ihan varmasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä joo, kuten kuvasta näkyy niin punaisella on merkitty mihin kuuluu sijoittaa biltemasta ostettu lohkolämmitin.
Saitko sä muuten jippolehdestä sen suurennuslasin vai mistä ?
Saitko sä muuten jippolehdestä sen suurennuslasin vai mistä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Numeron pitäisi siis olla tuossa mistä se on tosiaan hiottu pois. Lohkon takaosassa juuri ennen vaihdelaatikkoa. Jotkut numerot näkyy (111X6XXXXXX1X8).
Ilmeisesti siis moottori on vaihdettu. Jos näin on tehty se on tehty joskus Britanniassa koska pulkaarialaiset eivät sitä missään tapauksessa olisi osanneet noin siististi vaihtaa. Siis mistään ei näy merkkiä siitä että kone on vaihdettu. Sanokaas viisaammat mistä kohdin näkyy "työjäljet" jos moottori on vaihdettu?
Toisekseen autoa ei ole kolaroitu koska molemmat airbagit on tallella. Mittarissa on 192 000km ja kaikilta osin auton kunto vastaa kilometrejä. Ja vaikka olis satku enemmän niin eihän silloinkaan moottoria olisi tarvinnut Mersuun vaihtaa.
Yksi teoria mitä ei voi sivuuttaa on tietenkin tämä että moottori on vaihdettu joskus Britanniassa varastetun auton moottoriin.
Toinen teoria on se että kun Britannian papereissa on virhe, niin hölmöt pulkaarialaiset on hangannu numeron pois moottorista kun ovat havainneet että numerot ei täsmää. Tämäkin on täysin mahdollista. Olen tarkastanut monta Mersua täällä ja yleensä kun kysyy auton dokumentteja myyjältä niin myyjä toteaa ilmeisesti jopa vilpittömästi ihmeissään: "Me on hävitetty ne kun ostettiin auto."
No tässä Mersussa on tallella ohjekirja ja jopa (puuttellinen) huoltokirja mikä on erittäin harvinaista.
Ei auta muu kuin mennä keskiviikkona konttorille kommareiden puheille.
Ilmeisesti siis moottori on vaihdettu. Jos näin on tehty se on tehty joskus Britanniassa koska pulkaarialaiset eivät sitä missään tapauksessa olisi osanneet noin siististi vaihtaa. Siis mistään ei näy merkkiä siitä että kone on vaihdettu. Sanokaas viisaammat mistä kohdin näkyy "työjäljet" jos moottori on vaihdettu?
Toisekseen autoa ei ole kolaroitu koska molemmat airbagit on tallella. Mittarissa on 192 000km ja kaikilta osin auton kunto vastaa kilometrejä. Ja vaikka olis satku enemmän niin eihän silloinkaan moottoria olisi tarvinnut Mersuun vaihtaa.
Yksi teoria mitä ei voi sivuuttaa on tietenkin tämä että moottori on vaihdettu joskus Britanniassa varastetun auton moottoriin.
Toinen teoria on se että kun Britannian papereissa on virhe, niin hölmöt pulkaarialaiset on hangannu numeron pois moottorista kun ovat havainneet että numerot ei täsmää. Tämäkin on täysin mahdollista. Olen tarkastanut monta Mersua täällä ja yleensä kun kysyy auton dokumentteja myyjältä niin myyjä toteaa ilmeisesti jopa vilpittömästi ihmeissään: "Me on hävitetty ne kun ostettiin auto."
No tässä Mersussa on tallella ohjekirja ja jopa (puuttellinen) huoltokirja mikä on erittäin harvinaista.
Ei auta muu kuin mennä keskiviikkona konttorille kommareiden puheille.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
jos se o nokkakolaroitu ja lohko saanu vaurioo ja sitten vaihdettu kaikki luovuttaja-autosta. Siististi kun sen tekee niin ei jää mitään jälkiä työstä. ja itäblokin ihmemiehet osaa kyllä tehdä ihmeitä tarpeen vaatiessa. Ei ne automaattisesti aina sutta ja sekundaa tee. Rauta on jotain mitä siellä osataan tosi hyvin käsitellä.
OT
Mun entisen venton omistaja ajo sen venton lunastukseen tuossa pari vuotta sitten. Roudattiin se romaniaan 3 kuukaudeksi ja 500 euroa köyhempänä omistaja sai autonsa takaisin ja työn laatu on suorastaan ihailtavaa. Mistään ei erota että auto olisi ikinä kolaroitu, paremmassa kunnossa kuin mitä se oli minulla ehjänä. Autoon vaihtui käytännössä kaikki A-pilarista eteenpäin ja osat otettiin toisesta peräkolaroidusta autosta moottoreineen.
/OT
Nojoo spekulointi on aina kivaa.
OT
Mun entisen venton omistaja ajo sen venton lunastukseen tuossa pari vuotta sitten. Roudattiin se romaniaan 3 kuukaudeksi ja 500 euroa köyhempänä omistaja sai autonsa takaisin ja työn laatu on suorastaan ihailtavaa. Mistään ei erota että auto olisi ikinä kolaroitu, paremmassa kunnossa kuin mitä se oli minulla ehjänä. Autoon vaihtui käytännössä kaikki A-pilarista eteenpäin ja osat otettiin toisesta peräkolaroidusta autosta moottoreineen.
/OT
Nojoo spekulointi on aina kivaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021