Kaapeleilla käynnistämisen ja akun vaihdon jälkeen ei rättikatto laskeudu.
Nappia "vetäessä" (kattoa laskien) ei tapahdu mitään, (ei edes ala laskemaan ikkunoita, ikkunat kyllä toimii muuten)
nappia "työntäessä" (kattoa sulkien) kuuluu moottorin/pumpun ääni ja nytkäyttää hiukan yrittääkseen sulkea jo kiinni olevaa kattoa.
Pari päivää sitten kattomekanismi toimi moitteetta, kuten ennenkin,
joku ei tykännyt tuosta kaapelikäynnistyksestä tai akun vaihdosta.
Oisko kellään mitään vinkkiä miten saisi katon taas toimimaan?
R129 rättikatto ei "aukea"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Akun pitää olla hyvässä kunnossa ja täyteen ladattu ennenkuin mekanismi lähtee toimimaan. Moottorin käynnissäpitäminenkään ei yksin auta jos akku on vajaa.
Häiriötilanteessa katon voi avata ja sulkea käsikäytöllä.
Häiriötilanteessa katon voi avata ja sulkea käsikäytöllä.

MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Luultavasti akun vaihto on sekoittanut kontrollerin. Aloita lukemalla vikakoodit auton muistista, sitten nollaamalla muisti (omassani jouduin lukemaan ja nollaamaan muistin kahteen kertaan saadakseni sen tyhjäksi).
Jollei sinulla ole koodien luku/purkulaitetta, voit tehdä sen "paukkulangalla" maadoittamalla testeripistokkeen napaa #10 (napa #1 on maa) ja laskemalla kattokytkimen lampun välähdykset maadoituskertojen välillä. Tässä kannattaa pyytää apumiestä mukaan - testeripistoke on konepellin alla vänkärin puolella moottoritilan takaosassa (ei kuitenkaan niin takana, että tarvitsisi avata ruuveilla kiinnitettyä mustaa muovikantta). Löydät sen varmasti, kun avaat pellin.
Ohjeet koodien lukemiseen ja boksin nollaamiseen löytyvät täältä: http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... post991723
Kannattaa myös kokeilla ihan sellaista temppua, että nyit ja heiluttelet kangaskattoa sen "kahvasta" - huono kontakti tuulilasin kehyksen kytkimillä voi aiheuttaa virhekoodin ja boksi luulee katon olevan auki.
Erittäin Huonolla tuurilla tietysti on mahdollista, että kaapelistartti on hpolttanut ohjaimen (= kallista), uskon kuitenkin että boksin nollaamalla saat katon toimimaan.
Jollei sinulla ole koodien luku/purkulaitetta, voit tehdä sen "paukkulangalla" maadoittamalla testeripistokkeen napaa #10 (napa #1 on maa) ja laskemalla kattokytkimen lampun välähdykset maadoituskertojen välillä. Tässä kannattaa pyytää apumiestä mukaan - testeripistoke on konepellin alla vänkärin puolella moottoritilan takaosassa (ei kuitenkaan niin takana, että tarvitsisi avata ruuveilla kiinnitettyä mustaa muovikantta). Löydät sen varmasti, kun avaat pellin.
Ohjeet koodien lukemiseen ja boksin nollaamiseen löytyvät täältä: http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... post991723
Kannattaa myös kokeilla ihan sellaista temppua, että nyit ja heiluttelet kangaskattoa sen "kahvasta" - huono kontakti tuulilasin kehyksen kytkimillä voi aiheuttaa virhekoodin ja boksi luulee katon olevan auki.
Erittäin Huonolla tuurilla tietysti on mahdollista, että kaapelistartti on hpolttanut ohjaimen (= kallista), uskon kuitenkin että boksin nollaamalla saat katon toimimaan.