124 230e mekaanisella ruiskulla.ei käynnisty?VIKA LÖYTYI.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

124 230e mekaanisella ruiskulla.ei käynnisty?VIKA LÖYTYI.

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Parilla viimekerralla huomannut pientä pidentynyttä käynnistys aikaa.Kuumana lähtenyt aina hyvin.Nyt kun on seissyt sateessa viikon, niin eipäs lähtenytkään.Virtaa riittää.Pientä eloa, siis koneen ravistelua tuntuu siinä vaiheessa kun lopettaa starttauksen.Virranjakaja oli sisältä kostea->kuivasin huolella.Yhden tulpan katsoin johon tuli kipuna startilla.Ilmanputsarin purin ja puhdistin sitä isoa läppää siinä reijällä->syvemmältä näkyy olevan vielä pikeentynyt.Pikkasen annoin startti pilottia, ei auttanut asiaa sekään.Autossa on jälkiasennettu varashälytin,luulis ettei tuu kipunaa jos ajonesto olis esteenä.Ruiskun päältä avasin bensaletkua,josta tuli bensaa avaimen kääntämisen jälkeen hetken ja sittan lisää kun starttas.Tankki on aika tyhjä,valokin jo palaa.Osaatteko arvon toverit auttaa mistä jatkan vian kartoittamista.
Viimeksi muokannut mikko a, La 05.12.2009 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oliko virranjakajan kannessa kontaktipinnat kuinka karstoittuneet. Ne voi rapata vaikka puukon kärjellä puhtaammaksi. Samoin se pyöriän nokka joka siellä kannen alla pyörii kun kone käy.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124 230e mekaanisella ruiskulla.Matalapäästöin.ei käynni

Viesti Kirjoittaja napa »

mikko a kirjoitti:Parilla viimekerralla huomannut pientä pidentynyttä käynnistys aikaa.Kuumana lähtenyt aina hyvin.Nyt kun on seissyt sateessa viikon, niin eipäs lähtenytkään.Virtaa riittää.Pientä eloa, siis koneen ravistelua tuntuu siinä vaiheessa kun lopettaa starttauksen.
ryyppysuuttimen vikaan nuo oireet aika hyvin sopis, kun kylmänä on vaikeaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Saisko auton muutamaksi tunniksi lohkolämmittimeen?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tai jos on kaveri apuna, joka hieman painais sitä lautasta siitä määräjakajasta alaspäin, kun toinen kokeile startata tai sitten kokeilee jotain laittaa sinne lautasen väliin startin ajaksi, mutta sen pitää olla niin iso toisestä päästä, että imu ei pysty vetämään sitä koneen sisälle, esim. kirves on hyvä :D

näillä pitäis pystyä selvittämään, onko vika polttoaineen saannissa, eli ei anna ryyppyä kylmänä... jos näistä ei ole apua, niin sitten vikaa pitää ettiä jostain muualta, esim. sytkä jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ylijännitesuoja releen temppuilut voi aiheuttaa myös sen että se kylmäkäynnistys suutin ei aukea.
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Hyviä vastauksia, kiitosta vaan kaikille .Pyörijässä pikkusen hapettunmaa,Pahempiakin olen nähnyt toimivassa autossa.->Putsaan sen.Kokeilen antaa autolle myös kirvestä :lol: Missä ryyppysuutin sijatsee? Kokeilenko ottaa irti ja antaa virtaa,pitäiskö napsua?Kokeilen myös lohkolämmitintä.Palaan huomenissa.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Samanlaiset oireet oli viimeviikolla omassa samanlaisessa kamppeessa ja jakajankansi entinen, en etes noita ala putsaileen jos pari kymppiä pyöriä ja jakajankansi. Niitä on sitten kahta erinlaista 10/14mm akselilla ja ruuvi tai hakaskiinnityksellä.
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Olin jo tänään bilteman tiskillä mutta ei ollut kun pyörijä paikalla niin en sitten ottanut mitään.Ruuvikiinnitys ja akselinkoko täytyy kattoa ettei tuu viä kolmattakin varaosan hakureissua.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Itselläni on 1986 vm ja 10mm akseli sekä ruuvikinnitys.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja sitten jos se ryyppysuutin ei oo viallinen niin samat oireet tulee lisäilmaventiilistä.
Pyörijässä pikkusen hapettunmaa,Pahempiakin olen nähnyt toimivassa autossa.->Putsaan sen.
Oliko se mersu? Mese o äärettömän ärsyttävä tässä asiassa. Näennäisesti uuden veroinen kansi voi olla iha susi. Vaikka ei olis hapettumaakaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

vanha viisaus kait tässäkin ois paikalla virta vehkeet mielellään alkuperäistä siis boschia, ainakin itellä vehkeet pysynny kunnossa kun oon pitänny orkkistasolla, eikä sinne laita mitää mätänet italiaanoa.

mulla ois muuten täydellinen ruiskulaitteisto jouten 2,3 -91.stä
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sergey kirjoitti:ja sitten jos se ryyppysuutin ei oo viallinen niin samat oireet tulee lisäilmaventiilistä.
Pyörijässä pikkusen hapettunmaa,Pahempiakin olen nähnyt toimivassa autossa.->Putsaan sen.
Oliko se mersu? Mese o äärettömän ärsyttävä tässä asiassa. Näennäisesti uuden veroinen kansi voi olla iha susi. Vaikka ei olis hapettumaakaan.
Kyllä. Moni menee orginaalikannella hienosti sen 300 00 km mutta sit tuloo stoppi -- ja motonetin tms. halvemmat kannet ei ole järin kiitosta mersun koneissa toimimisestaan keränneet. Saahan niillä auton hetkeksi liikenteeseen, mutta vähemmällä harmitukselle pääsee jos hankkii laatuosan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin tai sit ei...
Sergey kirjoitti:1v vanha BOSCH virranjakajan kansi tässä mun ex w201 viikko sitten.

http://www.youtube.com/watch?v=iSk0AOCNYVo
kansi vaihdettu viimevuoden tammikuussa ja ajettu 5000km.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

No nythän se taas toimii..

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Akun takaa otin ne kaks relettä irti ja laitoin takasin niin auto alko taas toimimaan.Joku jossain toisessa ketjussa neuvoi samaisen automallin kohdalla tinaamaam ne akun takan olevat releet. En vielä alla tinailemaan. Jos tulee uudestaan samoja ongelmia niin alan sitäkin suunnitelemaan. Mutta joka tapauksessa kaikille taas suuri kiitos ja hyvää lauvantai illan jatkoa..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kiva kun vika löytyi.Jotkut ovat saaneet releen pelittämään kun kolauttaa meisselillä ja mullakin auttoi kun otti irti ja asensi takas mutta se kyllä kertoo että tinaukset ovat huonot.
Varmistaudu vaan kolvin ostoon jos sulla ei ennestään ole.
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

Kyllä se vian löytyminen oli huippu juttu,sen aiheuttamalla hyvällä fiiliksellä jaksaa taas ja pitkään.Täytyy kolvi asiaan vastata reppavasti että on; kakski.Ja tinaakin löytyy. :wink:
Mitä tarkoitatte tinaamisella? Varmaan releiden pohja käteen , johdot poikki ja tinaan suoraan johdot releen napoihinko?
Vai rele purkaa ja tinata sieltä sisältä jotain.Toinen tais olla valettu jollain massalla eli ei aukee ilman rautasahaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Purat ne ja käy läpi ne liitokset mitä siellä releen sisällä on. Monitoimirele kans voi tehä nii mutta siel o liitoksia vino pino. Tarvit hyvän, pienen kolvin hommaan sekä vakaan käden.

NÄIN:

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

kiitos kuvasta ja neuvoista.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Sergey kirjoitti:Purat ne ja käy läpi ne liitokset mitä siellä releen sisällä on. Monitoimirele kans voi tehä nii mutta siel o liitoksia vino pino. Tarvit hyvän, pienen kolvin hommaan sekä vakaan käden.

NÄIN:

[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/P9090003.jpg ]
Mites tuo lankun ylijännitereleen juotokset läpikäydään? Ehjä kun on niin en väkivaltaa alkanu käyttämään mutta vaikutti aika kiinteältä paketilta kun kokeilin :roll: Saako sen järkevästi auki niin että pääsee juotokset läpi käymään ja saa sen vielä takaisin toimivana paikoilleen :)
Vastaa Viestiin