124 230e mekaanisella ruiskulla.ei käynnisty?VIKA LÖYTYI.
124 230e mekaanisella ruiskulla.ei käynnisty?VIKA LÖYTYI.
Parilla viimekerralla huomannut pientä pidentynyttä käynnistys aikaa.Kuumana lähtenyt aina hyvin.Nyt kun on seissyt sateessa viikon, niin eipäs lähtenytkään.Virtaa riittää.Pientä eloa, siis koneen ravistelua tuntuu siinä vaiheessa kun lopettaa starttauksen.Virranjakaja oli sisältä kostea->kuivasin huolella.Yhden tulpan katsoin johon tuli kipuna startilla.Ilmanputsarin purin ja puhdistin sitä isoa läppää siinä reijällä->syvemmältä näkyy olevan vielä pikeentynyt.Pikkasen annoin startti pilottia, ei auttanut asiaa sekään.Autossa on jälkiasennettu varashälytin,luulis ettei tuu kipunaa jos ajonesto olis esteenä.Ruiskun päältä avasin bensaletkua,josta tuli bensaa avaimen kääntämisen jälkeen hetken ja sittan lisää kun starttas.Tankki on aika tyhjä,valokin jo palaa.Osaatteko arvon toverit auttaa mistä jatkan vian kartoittamista.
Viimeksi muokannut mikko a, La 05.12.2009 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 124 230e mekaanisella ruiskulla.Matalapäästöin.ei käynni
ryyppysuuttimen vikaan nuo oireet aika hyvin sopis, kun kylmänä on vaikeaa...mikko a kirjoitti:Parilla viimekerralla huomannut pientä pidentynyttä käynnistys aikaa.Kuumana lähtenyt aina hyvin.Nyt kun on seissyt sateessa viikon, niin eipäs lähtenytkään.Virtaa riittää.Pientä eloa, siis koneen ravistelua tuntuu siinä vaiheessa kun lopettaa starttauksen.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tai jos on kaveri apuna, joka hieman painais sitä lautasta siitä määräjakajasta alaspäin, kun toinen kokeile startata tai sitten kokeilee jotain laittaa sinne lautasen väliin startin ajaksi, mutta sen pitää olla niin iso toisestä päästä, että imu ei pysty vetämään sitä koneen sisälle, esim. kirves on hyvä
näillä pitäis pystyä selvittämään, onko vika polttoaineen saannissa, eli ei anna ryyppyä kylmänä... jos näistä ei ole apua, niin sitten vikaa pitää ettiä jostain muualta, esim. sytkä jne.
näillä pitäis pystyä selvittämään, onko vika polttoaineen saannissa, eli ei anna ryyppyä kylmänä... jos näistä ei ole apua, niin sitten vikaa pitää ettiä jostain muualta, esim. sytkä jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
ja sitten jos se ryyppysuutin ei oo viallinen niin samat oireet tulee lisäilmaventiilistä.
Oliko se mersu? Mese o äärettömän ärsyttävä tässä asiassa. Näennäisesti uuden veroinen kansi voi olla iha susi. Vaikka ei olis hapettumaakaan.Pyörijässä pikkusen hapettunmaa,Pahempiakin olen nähnyt toimivassa autossa.->Putsaan sen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kyllä. Moni menee orginaalikannella hienosti sen 300 00 km mutta sit tuloo stoppi -- ja motonetin tms. halvemmat kannet ei ole järin kiitosta mersun koneissa toimimisestaan keränneet. Saahan niillä auton hetkeksi liikenteeseen, mutta vähemmällä harmitukselle pääsee jos hankkii laatuosan.Sergey kirjoitti:ja sitten jos se ryyppysuutin ei oo viallinen niin samat oireet tulee lisäilmaventiilistä.
Oliko se mersu? Mese o äärettömän ärsyttävä tässä asiassa. Näennäisesti uuden veroinen kansi voi olla iha susi. Vaikka ei olis hapettumaakaan.Pyörijässä pikkusen hapettunmaa,Pahempiakin olen nähnyt toimivassa autossa.->Putsaan sen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
niin tai sit ei...
kansi vaihdettu viimevuoden tammikuussa ja ajettu 5000km.Sergey kirjoitti:1v vanha BOSCH virranjakajan kansi tässä mun ex w201 viikko sitten.
http://www.youtube.com/watch?v=iSk0AOCNYVo
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No nythän se taas toimii..
Akun takaa otin ne kaks relettä irti ja laitoin takasin niin auto alko taas toimimaan.Joku jossain toisessa ketjussa neuvoi samaisen automallin kohdalla tinaamaam ne akun takan olevat releet. En vielä alla tinailemaan. Jos tulee uudestaan samoja ongelmia niin alan sitäkin suunnitelemaan. Mutta joka tapauksessa kaikille taas suuri kiitos ja hyvää lauvantai illan jatkoa..
Kyllä se vian löytyminen oli huippu juttu,sen aiheuttamalla hyvällä fiiliksellä jaksaa taas ja pitkään.Täytyy kolvi asiaan vastata reppavasti että on; kakski.Ja tinaakin löytyy.
Mitä tarkoitatte tinaamisella? Varmaan releiden pohja käteen , johdot poikki ja tinaan suoraan johdot releen napoihinko?
Vai rele purkaa ja tinata sieltä sisältä jotain.Toinen tais olla valettu jollain massalla eli ei aukee ilman rautasahaa.
Mitä tarkoitatte tinaamisella? Varmaan releiden pohja käteen , johdot poikki ja tinaan suoraan johdot releen napoihinko?
Vai rele purkaa ja tinata sieltä sisältä jotain.Toinen tais olla valettu jollain massalla eli ei aukee ilman rautasahaa.
Mites tuo lankun ylijännitereleen juotokset läpikäydään? Ehjä kun on niin en väkivaltaa alkanu käyttämään mutta vaikutti aika kiinteältä paketilta kun kokeilin Saako sen järkevästi auki niin että pääsee juotokset läpi käymään ja saa sen vielä takaisin toimivana paikoilleenSergey kirjoitti:Purat ne ja käy läpi ne liitokset mitä siellä releen sisällä on. Monitoimirele kans voi tehä nii mutta siel o liitoksia vino pino. Tarvit hyvän, pienen kolvin hommaan sekä vakaan käden.
NÄIN:
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/P9090003.jpg ]