124 300d automatic "muljahtaa" kiihdytettäessä
124 300d automatic "muljahtaa" kiihdytettäessä
Normaali lähdöissä ei huomaa mitään, mutta tehokkaammissa lähdöissä tuntuu "muljahdus" ja sitten vasta mennään. Onko vaiva automaattivaihteistossa, perässä vaiko missä. Auto on vuoden 1987 mallia oleva 300d automaatti. Mitä tuolle kannattaisi tehdä?
- MB 124 300 d automatic -87 -
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
Re: 124 300d automatic "muljahtaa" kiihdytettäessä
Eihän tässä ole kyse siitä että normilähdössä auto lähtee kakkosella ja jos komentaa lähtiessä niin loota heittääkin ykkösen pesään?urmas43 kirjoitti:Normaali lähdöissä ei huomaa mitään, mutta tehokkaammissa lähdöissä tuntuu "muljahdus" ja sitten vasta mennään. Onko vaiva automaattivaihteistossa, perässä vaiko missä. Auto on vuoden 1987 mallia oleva 300d automaatti. Mitä tuolle kannattaisi tehdä?
Re: 124 300d automatic "muljahtaa" kiihdytettäessä
[/quote]Eihän tässä ole kyse siitä että normilähdössä auto lähtee kakkosella ja jos komentaa lähtiessä niin loota heittääkin ykkösen pesään?[/quote]
Ei ole kysymys vaihteen vaihtumisesta. Kyse on jonkun sortin väljyydestä jossakin.
Ei ole kysymys vaihteen vaihtumisesta. Kyse on jonkun sortin väljyydestä jossakin.
- MB 124 300 d automatic -87 -
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
entäs niin yksinkertainen asia, kuin pyörän laakerit, onko ne tarkistettu 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No ei ole tietoa mutta tuli mieleen väljä kori kun katsastusasemalla tänään kattelin tänään kun lyötiin ihan heti olalta kanki helmoista läpi...no näkihän niistä ko kilometrin päähän, että korjaukset oli tehty asiallisesti pari vuotta sitten pakkelilla.. No sitten kmies siiryit alle ja veteli ihankevyesti 4 piste reijät sinnepohjaa...jokainen varmaan arvaa minne. En olisi uskonut että noin mätiämersuja on olemassa...tai edes niitä kehdataan esittää katsastuksessa.
No alustuksen ajatus oli ykn oikeasti mersusta lähtee mätänemään ne tukipisteet joissa on takakelkankiinnitys, eli jos sen on joku nero "korjannnut" blastikbddingilla niin varmasti joustaa kiihdytyksissä..tai lähinnä kai on kyse että ne puslaton muka liimattu kiinni.
---> silmä käteen ja sorkkarauta toiseen.
No alustuksen ajatus oli ykn oikeasti mersusta lähtee mätänemään ne tukipisteet joissa on takakelkankiinnitys, eli jos sen on joku nero "korjannnut" blastikbddingilla niin varmasti joustaa kiihdytyksissä..tai lähinnä kai on kyse että ne puslaton muka liimattu kiinni.
---> silmä käteen ja sorkkarauta toiseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
200D:ssä päivä paistoi läpi toisesta takakelkan etu kiinnityksestä, eikä sitä muka huomattu katsastuksessa, en tosin huomannut minäkään, kuin vasta autoa purkaessa, oli niin hienosti paklattu myös, höyrypesuri sitten pestessä paljasti karun totuuden
itse takakelkka piti sitä korissa olevaa kiinnityspistettä kasassa ja matkassa mukana...
300E:stä tänään hitsailin ne molemmat korissa olevat takakelkan etu kiinnitykset varmuuden vuoksi, kun ne siinä tyrkyllä kerran olivat, sellaisen peukalon mentävän reijän sain molemmille puolille aikaiseksi, kun niitä aikani kuonahakulla hakkasin
ei ne vielä kovin pahoja olleet, mutta tulipahan nyt tehdyksi ainakin seuraavaksi 10 vuodeksi taas kuntoon 
tuosta 300E:stä on kyllä pidetty aikoinaan todella hyvää huolta (-98 vuoteen asti tais löytyä ruosteenesto huoltojen merkintöjä), tietysti sieltä nyt jo jotain alkaa löytymään, kun ikää alkaa olla se 20 vuotta, mutta kun vertaa siihen 200D mersuun mikä oli, niin sitä ei oltu varmaan ikinä vaivauduttu edes öljyämään pohjasta, massauksesta nyt puhumattakaan, itse takakelkkakin on 200D:ssä aivan paperia ja kori osittain myös...

300E:stä tänään hitsailin ne molemmat korissa olevat takakelkan etu kiinnitykset varmuuden vuoksi, kun ne siinä tyrkyllä kerran olivat, sellaisen peukalon mentävän reijän sain molemmille puolille aikaiseksi, kun niitä aikani kuonahakulla hakkasin


tuosta 300E:stä on kyllä pidetty aikoinaan todella hyvää huolta (-98 vuoteen asti tais löytyä ruosteenesto huoltojen merkintöjä), tietysti sieltä nyt jo jotain alkaa löytymään, kun ikää alkaa olla se 20 vuotta, mutta kun vertaa siihen 200D mersuun mikä oli, niin sitä ei oltu varmaan ikinä vaivauduttu edes öljyämään pohjasta, massauksesta nyt puhumattakaan, itse takakelkkakin on 200D:ssä aivan paperia ja kori osittain myös...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos kyseisissä kumityynyissä ei ole öljyjä sisällä, voiko niitä täyttää ja vai onko vaihdettava uudet tilalle. Auto pääsee nosturille ensi tiistaina, joten yritän kartottaa, mitä kaikkea tulisi olla varalla, että saisi kerralla kuntoon.Timo L. kirjoitti:Oletko tarkastanut takakekan etummaisten kumityynyjen kunnon? SIellä kuuluisi olla öljy sisällä.
- MB 124 300 d automatic -87 -
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
mulla oli ne takakelkan kiinnityket vähän heikossa kunnossa kans. toiselta puolelta pääsi ruostuun irti asti, niin kyllä sen huomas selvästi ajossa. auto luuli olevansa joku käärme, kiemurteli kovemmissa vauhdeissa, eikä suostunu meneen kunnolla suoraan. sitten se viä kolahti jokakerta, kun paino kaasua.
jos on yhtään happamampi mersu, niin kannattaa kyllä kattoo noi kohdat ihan varmuuden vuoks. jos tosi heikossa kunnossa, niin alkaa oleen jo turvallisuus riskikin, kun jossakin sopivassa töyssyssä tai jarrutuksessa, tai muussa tilanteessa irtoo..
jos on yhtään happamampi mersu, niin kannattaa kyllä kattoo noi kohdat ihan varmuuden vuoks. jos tosi heikossa kunnossa, niin alkaa oleen jo turvallisuus riskikin, kun jossakin sopivassa töyssyssä tai jarrutuksessa, tai muussa tilanteessa irtoo..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E