Muttamutta, eipä tässä taidakkaan olla HC:n raja 100ppm, tämähän on katti-auto mutta ei vähäpäästöinen. Vuosimallia -89
Vanhoja lappuja kun selailin niin viime katsastuksessa on HC ollu 171ppm ja läpi oli menny
Niin tosiaan mitä päästöihin ja sytytysosiin tulee niin tulpilla on ajettu 20km ja virranjakajan kannella, pyörijällä ja tulpanjohdoilla alle 5000km!
Jokatapauksessa tänään kävin auton läpi katsastusta varten.
Muuta vikaa en löytänyt kuin toisen pakkivalopolttimon vaihdoin uuteen ja kirin molemmat etupyörän laakerit ja laitoin samalla uudet rasvat!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mulla -89 ei oo kattiauto, ostaissa oli HC:t 400, mutta kun ajelin pari päivää niin ne putosivat jonnekin 120 tienoille. Oli seisoskellut aika kauan liikkeessä ennen ostoa, katsastivat just ennen kuin satuin paikalle...
Viittaa luullakseni siihen että katti ei toimi jos on parikinsataa mutta mitäpä sillä väliä kun se raja menee 31.12.1991
minun mielipiteeni on että katti ei ole ollut tarpeeksi kuuma.kunnolla isolle tielle ajelemaan pienellä vaihteella ja katsomaan päästöt uudestaan, katti ei oikeen tahdo lämmetä paikallaan kaasutellessa.
Tänään tuli uusi talvirengaspaketti (16" MB Almach replica + 205/55/16 Noranza 2) sekä savunharmaat vilkut eteen/sivuille ja e-mallin takavalot.
Nuo kiinni ja avarimaski niin johan tuolla nuorikin kehtaa kurvailla!
Huolto-osat odottelee kans tallilla, mutta sikäli ei ole kiirettä kun kortti on taskussa aikaisintaan 14.11
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
eikö siellä pohjoisessa tullu lunta niin eikun neuvomaan miten sivuluisussa mennään.Sais paikalliset ihmetellä ja nuorille juipeilla lyödä luu kurkkuun kun tyttö menee sivuluisussa mesellä
Tänään näppäilin harmaat vilkut ja e-mallin takavalot paikoilleen.
Siinä samalla inspiraatiolla vaihdoin öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään, sekä öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen ja moniurahihnan.
Tulpat ja sytytysosat olikin jo kaikki uusittu alle 5000km sitten, samoin iskarit, jarrulevyt ja palat eli kuluvien osien puolesta tällä varmaan ajaa sen mitä on tavoitteena eli vuoden tai kaksi
Kuvia tulee sitten kun saan maskin vielä Suomeen ja paikoilleen
Huomenna leimalle
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Leima tuli tänään täysin huomautuksitta
Öljynpaineita pitää uusillakin öljyilla (Castrol Magnatec 5w40) kuumana vain reilussa kilossa, mutta eipä tuo taida huolen aihe olla?
Ei tuo entinen 300E 4-matic pitäny kuin puolen kiloa korkeammalla
Pukkaa ihan 124 kuumetta kun tuolla ajelee.
Kunnossa oleva 240tkm ajettu w124 on kyllä vielä aivan uskomattoman hyvän tuntoinen auto
Ei kolise, ei nitise mistään ja antaa vielä tänäkin päivänä tasokasta kyytiä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On se jube kyllä antelias (ja rohkea) mies kun tuollaisen auton antaa juuri kortin saaneelle hameväen edustajalle. Toivottavasti pysyy auto lapasessa. Omalla siskolla kun tuntui olevan 1200 ladassakin liikaa tehoja talviliukkaille
Vald0 kirjoitti:Turhan hyvässä kunnossa oleva peli naiselle
Niinpä!
Mun sisko sai ajokortin vuosisitten ja otti ajoon äitini 190:sen sopivasti talven ekoille liukkaille. Alle viikon se sillä ajeli ja lopputuloksen näkee kuvista:
Vika ei ollut autossa, renkaissa, kelissä eikä muussakaan liikenteessä. Syynä ainoastaan liian suuri tilanne nopeus/ajotaidon puute.
Siskolle ei onneksi käynyt mitenkään vaikka auto kääntyi ympäri +80kmh maantie nopeudesta. Kai noi sit turvallisia vehkeitä on vaikkei mitään turvavarusteita ookkaan. Tai sit vaan oli pirun hyvää tuuria matkassa.
Viimeksi muokannut Petehri, Su 25.10.2009 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vald0 kirjoitti:Turhan hyvässä kunnossa oleva peli naiselle
Kunka niin?
Tuollaisen auton myynti-arvo verrattuna käyttö-arvoon on kuitenkin niin olematon, että paljon enemmän saa autosta irti kun antaa sen sellaiselle joka sitä tarvii ja siitä tykkää
Jos kaupittelisin tuota autoa vaikkapa hintaan 2290€ niin kommentteja sataisi tyyliin "samanlaisiahan saa nettiautosta 500€:lla"
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kävin toteamassa ajovalot liian huonoiksi vaikka umpiot onkin hyvässä kunnossa tilasin 4300K 50w bi-xenonit ja lediparkit että pääsee siskokin nauttimaan virkavallan huomiosta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nyt on 55w bi-xenonia, lediparkkia, ledi kilpivaloa, sinistä lediä & mustaa puuta sisällä yms. nuorison suosimaa
Huomenna on omistajalla inssi, että jos "tuuri" käy niin huomenna lähtee Mersu kovaan käyttöön. Kunhan vain malttais opetella rauhassa, että pysyy tiellä
Kelit on kyllä aika surkeat
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sisko sai kortin ja auto vaihtoi virallisesti omistajaa, mutta Mersupa v*ttuuntui ja hajosi ensimmäisen 15min sisään
Pyyhin nimittäis jumahti, eikä rasvaukset auta. Varmaan ainoa osa mitä ei ole tullu kokeiltua koko aikana kun olen tuota autoa laittanut, vaan eipä tuota huomannu katsastusmieskään ettei pyyhin toimi
Noh, uusi pyyhin systeemi paikoilleen (jos satun huomenna jostain lähistöltä sellaisen löytämään), leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä! Niitä nimittäin on yleensä Mersun kans luvassa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Muutama tuhat kilometriä on kuulemma ajeltu ja hyvin on pelannut paitsi että nyt viime-aikoina (kovilla pakkasilla) on muutaman kerran ABS-valo syttynyt ja sammunut.
Oliko se näin, että anturiviasta valo voi syttyä ja sammua ajossaa ja releviasta jää palamaan käynnistyksen jälkeen?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Muutama tuhat kilometriä on kuulemma ajeltu ja hyvin on pelannut paitsi että nyt viime-aikoina (kovilla pakkasilla) on muutaman kerran ABS-valo syttynyt ja sammunut.
Oliko se näin, että anturiviasta valo voi syttyä ja sammua ajossaa ja releviasta jää palamaan käynnistyksen jälkeen?
Näin kävi ainakin minulla. Etuanturit puhdistaen!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
arto79 kirjoitti:Veikkaan, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä syttynyt tuo abs-valo pian?
Sitäpä en hoksannu kysyä onko syttynyt pian käynnistyksen jälkeen?
Käynnistyksen yhteydessä se ei varsinaisesti ole syttynyt koska sanoi sisko, että pariin kertaan syttyny ja sitten sammunu ajossa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
arto79 kirjoitti:Veikkaan, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä syttynyt tuo abs-valo pian?
Sitäpä en hoksannu kysyä onko syttynyt pian käynnistyksen jälkeen?
Käynnistyksen yhteydessä se ei varsinaisesti ole syttynyt koska sanoi sisko, että pariin kertaan syttyny ja sitten sammunu ajossa...
Mulla tenavassa sytytteli tuota valoa lumikeleillä varsinkin, jos oli kovasti kahlattu hangessa. Poistui, kun auton sai sulamaan lämpöseen. Kaippa se lumi/sohjo sekoitti tällöin anturin.