Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Timo L. kirjoitti:Ahaa... i alkuosa oli lainausta tapioh:n tekstistä.
niin olikin .... :D ja sedankin on ...se E300D ...tomaatti.

Tein mokan kun luulin , että vasta E - mallia -93 alkaen kutsutaan FACELIFTiksi.

:oops: Juu..edelisessä -89 mallisessa myös kabiininkin takatilanvalo syttyi takaKONTTIA ( tavaratila auton peräosassa sedan mallissa) avatessa ja sammui valo niin tuolta ko. perätilasta kuin kabiinistakin kuvatunlaisesti tuon
kytkimen vaaleaaa keskiosaa ulospäin vetämällä. Osa oli muotoiltu siten . että siitä sai paremmaan otteen.
Mutta tuo toiminto puuttui tästä nykyisestä E- mallista ., muttei puutu enää.


8)
Muuten tuon konepellin pystyasentoon nostotoiminnon rajoitinvivut on muuttuneet toisenlaisiksi kuin vanhemmassa... mielestäni huonontuneet.
:(
Avatar
mica
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 01.02.2004 15:17

Viesti Kirjoittaja mica »

-90 kolmesatasessa TeeEessä kun ovet on lukittuna, työntää avaimen lukkoon ja pitää siellä 3 sekuntia, aukeaa kaikki ikkunat....
hyvä ominaisuus kesähelteellä.
kattoluukusta en tiedä, taitaapi olla sen verran jäässä.
The only difference between men and little boys, is the price of their toys.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14027
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tapioh kirjoitti: niin olikin .... :D ja sedankin on ...se E300D ...tomaatti Juu..edelisessä -89 mallisessa myös kabiininkin takatilanvalo syttyi takaKONTTIA ( tavaratila auton peräosassa sedan mallissa) avatessa ja sammui valo niin tuolta ko. perätilasta kuin kabiinistakin kuvatunlaisesti tuon
kytkimen vaaleaaa keskiosaa ulospäin vetämällä. Osa oli muotoiltu siten . että siitä sai paremmaan otteen.
Mutta tuo toiminto puuttui tästä nykyisestä E- mallista ., muttei puutu enää.
(
Ihmetys jatkuu. Siis ymmärsinkö oikein: W124:ssä (siis sedan) matkustamon takavalo (takalasin yläpuolella) syttyy, kun avaat tavaratilan kannen. Ennenkuulumatonta! En ole pistänyt tuota merkille isän 1985 W124:ssä. Mitä hyötyä tuosta sedanissa on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

en mä ainakaan oo sellaista sedania nähnyt ,w124, että sisävalo syttyis kun takaluukun avaa...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Täytyy kokeilla tota luukku juttua ja tehdä raportti suuntaan tai toiseen
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Timo L. kirjoitti:
tapioh kirjoitti: niin olikin .... : oikein: W124:ssä (siis sedan) matkustamon takavalo (takalasin yläpuolella) syttyy, kun avaat tavaratilan kannen.

8) Tuossapa totuus hieman redusoituna Timon ja omia juttujani . 8)
En itsekään nähnyt mitään järkeä siinä , että kabiinin takaosan valo siellä katon takaosassa syttyi kun avasi takakontin . :shock:
Näin kuitenkin oli uutena syyskuussa 4. päivä 1989 Veho Helsinki, ostamassani
MB 230E :ssä, ja on edelleen...auto tosin on jo kierrätykseesä toisella omistajallaan( sisarenpoika ).
Koppa oli vielä tuota kapealistaista mallia , eli ennen 8 /-89 linjalta Stutgartissa putkahtanut.
Tosi juttu

:!:
Keskuslukosta ja tavoista lukita ovet ilman avainta .,koskee tuota -90 , 230 E.
Tapanani oli lukita ovet takaoven kautta ottaessani esim. ostokset tms. takapenkiltä. Painoin etuoven napin alas ja kaikkien ovien lukot toimi vetäen
napit alas, myös tuon avoinna olevan takaoven ja lopuksi lunttasin takaoven
kiinni. ...Kätevää kun ei vielä ollut kaukosäätöjä ja säästi myös etuoven lukkopesää.
Pelkääjänpuolen etuovella voi menetellä samoin.

8)
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

R129: Painaa nappia niin katto laskeutuu alas n. 30 s. Sama toimii myös kattoa nostettaessa
:wink: :lol:
SL-Mies
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

ioaalto kirjoitti:R129: Painaa nappia niin katto laskeutuu alas n. 30 s. Sama toimii myös kattoa nostettaessa
:wink: :lol:
Hep hep!!! Oli muuten varmana ohjekirjassa... :mrgreen:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

W124:sen kyynärnoja laskeutuu normaalia alemmas kun painaa kerran sivussa olevaa nappia, ylös nostamalla naksahtaa taas normaaliin kohtaan.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mr_Benz kirjoitti:
epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:

takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
Ainakin Aasta löytyy...
Ja w123:sta. Jos ette usko, niin saa tulla katsomaan ja kokemaan tuon ihmeen :roll:
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Arto.L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.11.2003 12:52
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Arto.L »

Bemareissa joissa on digitaalinen matkamittari, saattaa näyttää kummallisia mittarilukemia kun painaa trippimittarin nollaustapin pohjaan ja kääntää virrat päälle... Testasin tuossa paikallisessa autoliikkeessä. Mittari näytti lukemaa 120tkm. Painoin tappia ja käänsin virrat päälle, mittariin ilmesty 372tkm... Näyttääkö lie todelliset kilometrit... En muista, pitikö nappia piettää hetkinen pohjassa ennen kuin vääntää virrat päälle...

Kylläpä ois harmittanu, kun ois ostanu tuommosen auton ja sitten kotona huomannut tuommoisen homman...
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei näytä Bemarissa todellisia kilometrejä, muistelisin että yleensä 320000 nurkilla, tai olisiko ollut juuri tuo 372000.
Kaikkea muuta tietoa sieltä saa kyllä ulos.
wiimax.fi
Avatar
Arto.L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.11.2003 12:52
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Arto.L »

Eli se on siis jokin vikakoodi?? Toisessa bemarissa oli muistaakseni näyttäny jonkin toisen määrän... En oo kattellu mistään, mitä se tarkottas...
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Mauri H kirjoitti: Niin ja minä en aja mihinkään jäisillä laseilla, joten tulee ne pyyhkijätkin aina kopautettua irti ennen starttia.
So true, so true... :)
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

ioaalto kirjoitti:R129: Painaa nappia niin katto laskeutuu alas n. 30 s. Sama toimii myös kattoa nostettaessa
:wink: :lol:
Mun omassa on sama juttu...

Vähän jo ihmettelinkin että aika työlästä on katon kanssa pelaaminen käsipelillä..mutta olihan siihen toinekin keino.. :lol: :lol: :lol:
Avatar
Jat79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 26.02.2004 21:19

Viesti Kirjoittaja Jat79 »

Ajattelinpas ny alkaa kirjoittelemaan tännekki kun surffaalles tänne eksyin :D

W201 Vikakoodien luku: (saattaa toimia muiskin malliis)

Moottori käyntilämmin

1 Virta pois päältä
2 Kosketuskulma mittari testipistokkeen (kuskin puolella moottori tilassa sytytyksen ohjaushomman yläpuolella) navan 3 ja rungon välille
Kuva
3 Virta päälle. jos mittari näyttää 70% niin autossasi on vikamuisti (kaikiis ei ole, kolmos napaan ei tällöin tule johtoakaan)
4 Starttaa käyntiin ja anna olla tyhjäkäynnillä
jos lukema vaihtelee kuinka sattuu niin vikoja ei ole tallennettu
jos ei vaihtele niin kirjoita lukemat ylös.
5 sammuta auto

0%____Testipistoke/johdot tai laihaseos katalysaattori moottoriis
10%___Tyhjäkäyntikytkin/Ilmavirran mittain
20%___Täyskaasu kytkin
30%___Nesteen lämpötunnistin
40%___Ilmavirran mittain
50%___Lamda - katalysaattori tai Ei vikoja - ilman katalysaattoria
60%___Ajonopeustunnistin - vain dynaamisen testauksen aikana
70%___Moottorin kierrosluku tunnistin
80%___Imuilman lämpötunnistin (9/89)/ilmanpaineen tunnistin
90%___Paine-ero säädin
95%___Moottorijarrutuksen polttoaineenkatkaisu aktiivinen
100%__Rikas seos/lamda tai moottorin ohjaus moduulin syöttöjännite

Vikakoodien poisto:

Virta pois päältä ja sen jälkeen maajohto tai moottorin ohjausboxin piuhat irti minuutiksi
Viimeksi muokannut Jat79, Ke 24.03.2004 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jat79 kirjoitti:Ajattelinpas ny alkaa kirjoittelemaan tännekki kun surffaalles tänne eksyin :D

W201 Vikakoodien luku: (saattaa toimia muiskin malliis)

Moottori käyntilämmin

1 Virta pois päältä
2 Kosketuskulma mittari testipistokkeen (kuskin puolella moottori tilassa sytytyksen ohjaushomman yläpuolella) navan 3 ja rungon välille
3 Virta päälle. jos mittari näyttää 70% niin autossasi on vikamuisti (kaikiis ei ole, kolmos napaan ei tällöin tule johtoakaan)
4 Starttaa käyntiin ja anna olla tyhjäkäynnillä
jos lukema vaihtelee kuinka sattuu niin vikoja ei ole tallennettu
jos ei vaihtele niin kirjoita lukemat ylös.
5 sammuta auto

0%____Testipistoke/johdot tai laihaseos katalysaattori moottoriis
10%___Tyhjäkäyntikytkin/Ilmavirran mittain
20%___Täyskaasu kytkin
30%___Nesteen lämpötunnistin
40%___Ilmavirran mittain
50%___Lamda - katalysaattori tai Ei vikoja - ilman katalysaattoria
60%___Ajonopeustunnistin - vain dynaamisen testauksen aikana
70%___Moottorin kierrosluku tunnistin
80%___Imuilman lämpötunnistin (9/89)/ilmanpaineen tunnistin
90%___Paine-ero säädin
95%___Moottorijarrutuksen polttoaineenkatkaisu aktiivinen
100%__Rikas seos/lamda tai moottorin ohjaus moduulin syöttöjännite

Vikakoodien poisto:

Virta pois päältä ja sen jälkeen maajohto tai moottorin ohjausboxin piuhat irti minuutiksi
Anteeksi vaan, mutta mistähän nämä prosentit on otettu. Latausjännitteestäkö?

Itselläni on W124:ssä ainankin sellainen vikakoodijärjestelmä, että kun testipistokkeisiin laitetaan joihinkin napoihin (En tiedä napoja, kun hovikorjaaja tökkää sen testerin siihen) lampun, niin se vilkkuu tietyssä tahdissa ja pitää väliin pitemmän tauon.

Sitten lasketaan niitten välähdysten määrä ja luetaan kirjasta että mitä mikäkin tarkoitti.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Jat79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 26.02.2004 21:19

Viesti Kirjoittaja Jat79 »

Muuton ja tuskallisen netin siirron odottelun jälkeen pääsin taas surffaamaan :)

Autodata väittää että näin homma hoituu, ainakin <-89 190E:ssä. En Bosch:in ohjelmasta kyllä tarkistanu kun omassa autossa ei vikamuistia ole. Tieto tulee moottorin ohjainlaitteelta jos tämä koodinluku toimii.
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Esa K. kirjoitti:
enska kirjoitti:No ainakin 124sessa kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa.

Mainio toiminto, ei tarvi könytä sisälle jos jäi luukku tai ikkuna auki :D
Toimii vain jos autossa on ns. "Comfort" toiminta, joka on lisävaruste.
Vihdoinkin muistin kokeilla tätä toimintoa ja kyllä menee kaikki ikkunat ja katoluukku kiinni,hyvä hyvä,kiitos vinkistä
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Ajovalojen pesimet ja nestespruut toimivat vain kun ajovalot ovat päällä.
:D
300 SE
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Niin ja kaikki varmaan tiesivät että ilmastoiduissa automaattivaihteisissa Kickdown pudottaa ilmastoinnin pois päältä niin kauaksi kuin pedaali on pohjassa.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Timo L. kirjoitti:
Jani kirjoitti:
-O- kirjoitti:Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Mulla taitaakin olla joku neekerimalli, tai sitten on katkaisija vaihdettu.
Ei sammu valo vaikka kuinka nykii ja nylpyttää :?
Eikä muuten perheen 250 D:ssäkään (1985).
Tulee vasta -90 mallissa faceliftin yhteydessä...
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

W202 kattoluukun saa kiinni vaikka virrat olisi kytketty pois, kun avaa oven (jolloin sisävalo syttyy).
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mr_Benz kirjoitti:Mainittava on tietysti myös "automaattistartista" tai miksi sitä sanotaankaan. Avainta ei tartte kuin käyttää starttiasennossa ja auto sitten starttaa itekseen kunnes lähtee tulille...
Tuo tuli huomattua C200:sta farkkua koeajettaessa yhtenä viikonloppuna vaatimattomat 1300 km.... 8)

Mukava ominaisuus, joskin hiukan hupaisakin samalla :lol:
Tulee semmoinen olo, että kohta on itse kuskikin tarpeeton, jos tuokin pitää automatisoida...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14027
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:Niin ja kaikki varmaan tiesivät että ilmastoiduissa automaattivaihteisissa Kickdown pudottaa ilmastoinnin pois päältä niin kauaksi kuin pedaali on pohjassa.
Eipä tiedetty, mutta tuo kuulostaa jo hienolta :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Mauri H. kirjoitti:Niin ja kaikki varmaan tiesivät että ilmastoiduissa automaattivaihteisissa Kickdown pudottaa ilmastoinnin pois päältä niin kauaksi kuin pedaali on pohjassa.
Missä malleissa tuo toiminto on? Ylettyykö moinen hienous omaan Ässään (vm -86)? Automaatti ja ilmastointi löytyy :D

Taas on saksalainen insinööri ajatellut asiat viimeisen päälle!
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

epk kirjoitti:w123:
w202:

-tuulilasin pyyhkijän katkaisijassa pieni mukavuus toiminto, jos tarvitsee lasia pyyhkäistä vain, ei tarvitse laittaa kytkintä I-asentoon ja takas, vaan pieni painallus kytkimen päästä -> pyyhkijä pyyhkäisee kerran. (siis pienellä voimalla , ettei tule pesunesteet mukaan)
LadyBlue (W124) sama toiminto, mutta osaa laskea kolmeen, eli pyyhkäisee 3 kertaa.

Tuo kattoluukun kiinniajo oven lukosta vaatii avaimen pitämistä "lukitse"-asennossa koko kiinniajon ajan.

Farkun takaluukku aukeaa sivuovesta muiden luukkujen mukana.
Mutta jos lukitsen takaluukun avaimella, ei se aukea sivuovesta.
On kuulemma sitä varten, että harjapesukoneet eivät vahingossa aukaisisi luukkua.

Takaluukussa on aukaisuvipu sisäpuolella. Pääsee apupenkkiläiset ulos omin avuin. Siellä on myös lapsilukko!

Tuossa Ladyssä on tavaratilan 2-peite myös kätevä, tosin lisävaruste koodilla 541.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tomi L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Niin ja kaikki varmaan tiesivät että ilmastoiduissa automaattivaihteisissa Kickdown pudottaa ilmastoinnin pois päältä niin kauaksi kuin pedaali on pohjassa.
Missä malleissa tuo toiminto on? Ylettyykö moinen hienous omaan Ässään (vm -86)? Automaatti ja ilmastointi löytyy :D

Taas on saksalainen insinööri ajatellut asiat viimeisen päälle!
Kyllä se myös sinun autosta löytyy, kaasuvivustossa on mikrokytkin joka tunnistaa täyskaasun (saattaa toimia jo hiukan vajaalla täyskaasulla) ja irroittaa kompuran, tämän huomaa hyvin jos ilmastointi juuri on pihauttamassa kylmää ilmaa sisään ja polkaiset pedaalin pohjaan, pihinä loppuu heti kunnes nostat lapikasta jolloin se jatkuu siitä mihin jäi :D

Eli toimii myös manuaalivaihteisissa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mauri H. kirjoitti:
Tomi L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Niin ja kaikki varmaan tiesivät että ilmastoiduissa automaattivaihteisissa Kickdown pudottaa ilmastoinnin pois päältä niin kauaksi kuin pedaali on pohjassa.
Missä malleissa tuo toiminto on? Ylettyykö moinen hienous omaan Ässään (vm -86)? Automaatti ja ilmastointi löytyy :D

Taas on saksalainen insinööri ajatellut asiat viimeisen päälle!
Kyllä se myös sinun autosta löytyy, kaasuvivustossa on mikrokytkin joka tunnistaa täyskaasun (saattaa toimia jo hiukan vajaalla täyskaasulla) ja irroittaa kompuran, tämän huomaa hyvin jos ilmastointi juuri on pihauttamassa kylmää ilmaa sisään ja polkaiset pedaalin pohjaan, pihinä loppuu heti kunnes nostat lapikasta jolloin se jatkuu siitä mihin jäi :D

Eli toimii myös manuaalivaihteisissa.
Kyseessäoleva toiminto on järjestetty releellä, joka löytyy konehuoneen puolelta. En muista missä se sijaitsee, mutta sen boxin kyljessä on mainintaa Kick-Downista ja Klimaanlaagenista :D

Välttämättä kaikkia manuaaliaskilla olevia ilmastoituja Mercedeksiä ei ole varustettu samalla toiminnolla...(Mutu-tietoa) :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mesedesi kirjoitti: Välttämättä kaikkia manuaaliaskilla olevia ilmastoituja Mercedeksiä ei ole varustettu samalla toiminnolla...(Mutu-tietoa) :roll:
W124 230E:ssä oli ilmastointi ja aski puolestaan oli väkisinvaihdettava. Toiminnassa ei ollut katkoksia, vaikka kaasupolkimen kanssa oli halunnut raivotakin. Mikrokykin tietenkin löytyy, mutta tuossa pelissä se ei viilennintä ohjannut - tai sitten systeemi oli rikki, jota tosin ei reippaan 100.000 km ajetusta pelistä uskoisi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin