Uusi perhekuljetin W210 320cdi farmari, ihastus ja ihmetys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
manuaali
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Uusi perhekuljetin W210 320cdi farmari, ihastus ja ihmetys

Viesti Kirjoittaja manuaali »

Terve vaan kaikille. Tarinan kohde on -01 vuosimallin farkku jonka ostopäätös syntyi kasvaneen tilantarpeen vuoksi. Vaimo kylläkin olisi halunnut C koppaista mutta tilat ei tuntunee farkku corollaa suuremmilta joten kuppi kääntyi eemeliin.

Ajossa auto tuntuu oikein miellyttävältä ja tuo 6 syl kone on juurikin sopiva. Viikon olen töihin ajanut ja kulutus on tietokoneen mukaan vaihdellut 5,5 ja 6 ltr välillä /100km. Voorumia selatessa on syntyny käsitys että tietokoneen ilmoittamat kulutuslukemat on aika optimistisia, oliko näin? Ainakin edellinen kulkine (corolla) näytti työmatkaksi 55,5 km /suunta ja mersun mittariin pyörähtää reilu 58 km.

Autoon en ole ehtinyt tarkemmin tutustua mutta etujouset tuli vaihdettua viikonloppuna. Ihmettelen vaan kun auton mukana tulleen kuittinipun mukaan siihen on vaihdettu jouset edellisen kerran pari vuotta sitten. Onko jouset todella noin kulutustavaraa eemelissä?? Muutenkin kuitteja selatessa selkeni autoon uponneen tuhansia euroja korjauksiin, sinällään hyvä merkki että siitä on pidetty huolta mutta, tuntuu tuota vikaherkkyyttä olevan. Lisäksi autosta kuuluu kolahtelua monttuista tietä ajaessa ja päätä pyöritellen olen paikallistanut vikaa etupäähän. Mikäköhän siellä kolahtelee kun pallonivelet on vähä aikaa sitten uusittu?

Onko kellään tietoa missä hintahaarukassa automaatin öljynvaihto liikkuu alan liikkeissä? Vai onko miten hankala itse suorittaa, tilat löytyy ja muuten olen kyllä autojen kanssa ropannut.
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mulla näyttää kulutuslukemat litraa vähemmän kuin todellinen kulutus.

Etupään kolinat poistuu ku vaihtaa kallistuksenvakaajan korinpuoleiset kumipuslat
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

öljyn vaihto laatikkoon...

Viesti Kirjoittaja Budder »

Onko kellään tietoa missä hintahaarukassa automaatin öljynvaihto liikkuu alan liikkeissä?

Kuopiossa autoliike Hartikaisella 299€
vaihtoivat laatikkoon & perään öljyt + tiivisteitä & liittimiä.
Aikaa meni n.2h
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Mulla on samanmoinen kuljetin alla. Tyytyväinen olen ollut. Auto tuli Saksasta 2009 keväällä.

Niin ikään minulta on toinen etujousi poikki, joten pitää tilailla uudet ennen ensi katsastusta.

Kahdeksan litran nurkalla on ollut kulutus, kun työmatkaa ajelen enimmäkseen. Kaupunki-maantie-sotkotusta siis - n. 20km sivu. Ajotietokone näyttää mitä sattuu, sen lukemiin ei voi luottaa.

Onnea uudelle autolle siis!
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Onnee vaan tulokkaalle !

Tuossa aiemmin tulikin jo vinkit pikku kolinoihin. Ei ne kalliita ole laitella. Jotain muutaman kympin puslia, tikkuja.

Tietokone valehtelee kulutusta ainakin 10% välillä enempikin.

Sinänsä vielä virheenkin jälkeen aika mukavan vähän. Itellä maantiepainotteisessa ajossa 6,5 paikkeille (sedan).

Takajousi on vaihdettu, etujousia ei mulla. Ja varmaan olet tuon pohjan tilanteen tarkistellu, toivottavasti on suojailtu...

Kiinnostaisi tietää, että mitähän "tuhansien" remontteja on mahdettu laitella? Varmaan Vehossa tehty, koska "tuhansia" ei kyllä muuten saa aikaan ihan helposti.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

samanlainen tuli itsekin kuukausi sitten hankittua, entinen e290tdt 97 nuortui e320cdi 02 farkuksi, tilat samat mutta autossa on kyllä eroa muuten...
itse juuri vaihdatin etupään tukitankoja parin joista lumpse/kolke lähti kun monttuihin päästeli, maksoivatkohan n15eur / kpl. semmoset n10cm pitkät luut, nimi jäi unholaan...
jos meinaat automaattiöljyjä vaihtaa, niin joensuussa öljypiste ja autoasennuspalvelu tekee sen ainakin oikein, tulee kaikki vanha öljy pois, myös askiöljyncooleri on imuroitava tyhjäksi, muuten hieman turhaa kun vanhaa kuraa jää paljon. ja suodatin tietty + tiivisteet kans uusiksi samalla. hinnasta: ainakin öljypiste lyö kuopion em. hintaesimerkin 10-0! muutenkin suosittelen rasvatöihin kyseistä firmaa lämpimästi.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
manuaali
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja manuaali »

No niin, ikävät kolkatukset loppui kun vaihdoin "koiranluut" ja vakaajan kumipuslat eteen.

Osaisko joku vielä kertoa mikä on keskikonsolissa oleva liukukytkin joka sijaitsee etu- ja takalasinnostimien nappuloiden välissä. Siinä on pallokuvio/tikku-ukko. Entäpä onko ilmastointi pois päältä kun EC nappia painaa ja valo palaa? (manuaali-ilmastointi)

En nyt kaikkia kalliita remontteja muista mitä autolle oli tehty mutta joitakin mainitakseni: ruiskutuspumppu, ilmastoinnin kenno, tasonsäätöiskari, etujouset, mittariston pikseleiden korjaus ym. Ja kaikki teetetty liikkeessä.
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

manuaali kirjoitti:
Osaisko joku vielä kertoa mikä on keskikonsolissa oleva liukukytkin joka sijaitsee etu- ja takalasinnostimien nappuloiden välissä. Siinä on pallokuvio/tikku-ukko. Entäpä onko ilmastointi pois päältä kun EC nappia painaa ja valo palaa? (manuaali-ilmastointi)
Tikku-ukolla lukitaan takalasien käyttö vain edestä käytettäviksi (lapsien takia, siis).

Juu, ilmastointi POIS kun valo palaa.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Ja webasto on myös silloin pois päältä kun valo palaa
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

manuaali kirjoitti: En nyt kaikkia kalliita remontteja muista mitä autolle oli tehty mutta joitakin mainitakseni: ruiskutuspumppu, ilmastoinnin kenno, tasonsäätöiskari, etujouset, mittariston pikseleiden korjaus ym. Ja kaikki teetetty liikkeessä.
Huhhuh. Tasonsäätöiskaria mulla ei ole. Ja noita muita vikoja ei ole ollut, eli siis ehken odotettavissa. Aijai, ei pitäs lukee näitä juttuja, ei... :shock:

Olin meinaaten aatellu, että ehkä muuta ei enää pitäs hajota, kun startti, laturi ja sähköropelli. :D Nämä on tutuilta hajonnu diesel-Väykyistä. Sitten tietty niitä alustapalikoita.

Muut tyyppiviat on jo laitettu. Siis ilmamassamittari, kampiakselin anturi, suutintiivisteet, EGR, ruosteet. Ainiin olihan vielä imusarjan läpät laittamatta... Ehkä tosin ei niinkän 6-pyttysten ongelma.

Mutta mulla ei ole ollut yhtään yksittäistä "kallista vikaa". Ei nuo laittelut ole ollut kun kymppejä ja satasia max.

Nooh. Tuossa galluppia. Sinne vaan osallistuun: :D

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin