W210 E420 koneremontti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

W210 E420 koneremontti

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Työn alla Saksan tuonti "väyrysen" koneremppa. Löytyisikö neuvoa, mistä löytyisi männäntapit (8kpl) ko moottoriin, tyyppi m119.985.
Männäntapin koko (26mmx56mm, tarkka 25,98mm) Elikkä oikee koko 24 x 56mm.Männät, kun ovat hieman arvokkaat 414,-e kpl.
Viimeksi muokannut Gariant, La 14.11.2009 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

jos 55mm pitkä piisaa niin om601-om603 vaparit ainakin on samalla halkaisijalla.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Uusi koko 24mmx56mm

Viesti Kirjoittaja Gariant »

No,niin! Hain tapin ja mittailin uudestaan, kun löytyi niin nopeasti vaihtoehtoa. Halkaisija onkin 24mm x 56mm, joten ei se millin heitto nyt auttanutkaan. Toki pidemmästä olisi helppo lyhentää.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

http://www.motorenteile.mahle.com/eLIZA ... n/byParams

Nyt ei enää oikein lähelle olevia vaihtoehtoja löytyny, siis semmoisia mitä suomesta helposti löytyy. vw t4 koppaisissa pakuissa 4 ja 5 bensakoneilla olis juuri oikeilla mitoilla olevaa, mutta voi olla aika harvinaisia suomessa.
Saman merkin vapari dieseleissä olisi oikeaa halkaisijaa, mutta pituutta on sitten jo reilusti enemmän.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Osta minulta ehjä kone? Laita yv tai email jos kiinnostaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Joutas nyt sopivaan hintaan tuo mylly tuolta tallilta pois kuleksimasta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W210 E420 koneremontti

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Gariant kirjoitti:Työn alla Saksan tuonti "väyrysen" koneremppa. Löytyisikö neuvoa, mistä löytyisi männäntapit (8kpl) ko moottoriin, tyyppi m119.985.
Männäntapin koko 26mmx56mm, tarkka 25,98mm.
Männät, kun ovat hieman arvokkaat 414,-e kpl.
Mitä vikaa koneessa on? Mikä hajonnut?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Kiitti! Tosta Mahlen sivusta. täytyy tutkailla.

Moottoriin on tullut jo satsattua sen verran, että tietää jatkossa mitä se on ja mitä se syö, joten toista moottoria en osta, ainakaan vielä. Hajonneen motin ilman apulaitteita voisi ostaa, jossa yläkerta kunnossa.

Perinteinen case: Auto tuotu Suomeen - täyssynteettiset sisään. Autolla ajettu todennäköisesti Saksassa mineraaliöljyillä, kun on kerääntynyt ja palanut kiinni todella paksu mustamönjä ympäri konetta. No, en ehtinyt ajaa kuin 12 500km, kun alkoi kolina kuullua konehuoneesta. Asiaa tutkiessa selvisi, öljynsuodatin mennyt tukkoon ja korkannut kuin pullataikina, joten öljynkierto loppunut. Kampiakselista 3 ja 7 kiertokangen alapäänlaakerit sökönä. Lisäksi yhdestä männäntapista kiille lähtenyt. Et, semmonen tapaus.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämänkin koneen olisi pelastanut öljynpainemittari/valo. :?

Melkosen tyhmää jättää moiset pois kokonaan.
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Yes! näin on, mutta onpahan tullut mersun moottori tutuksi.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Gariant kirjoitti:Kiitti! Tosta Mahlen sivusta. täytyy tutkailla.

Moottoriin on tullut jo satsattua sen verran, että tietää jatkossa mitä se on ja mitä se syö, joten toista moottoria en osta, ainakaan vielä. Hajonneen motin ilman apulaitteita voisi ostaa, jossa yläkerta kunnossa.

Perinteinen case: Auto tuotu Suomeen - täyssynteettiset sisään. Autolla ajettu todennäköisesti Saksassa mineraaliöljyillä, kun on kerääntynyt ja palanut kiinni todella paksu mustamönjä ympäri konetta. No, en ehtinyt ajaa kuin 12 500km, kun alkoi kolina kuullua konehuoneesta. Asiaa tutkiessa selvisi, öljynsuodatin mennyt tukkoon ja korkannut kuin pullataikina, joten öljynkierto loppunut. Kampiakselista 3 ja 7 kiertokangen alapäänlaakerit sökönä. Lisäksi yhdestä männäntapista kiille lähtenyt. Et, semmonen tapaus.
Moro,

Luinkin joskus tosta mineraaliöljy-täyssynteettinen jutusta ettei välttämättä toimisi ,mutta en sitä uskonut, paitsi nyt kun luin juttusi

Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Viesti Kirjoittaja Gariant »

No, ainakin kannattaa olla hereillä.
Öljyn väri ratkaisee paljon, pikimusta, niin ei muutakun venttiilikopan kansi irti, ottaisin ainakin itse nyt jälkikäteen, niin näkee miltä venttiilikoneisto näyttää. Omassani oli kannen pulttien päällä sentin kerros möhnää. Elikkä näkee helposti miltä yleisvaikutelma näyttää, eikä tule kalliiksi.
Poikkeuksellisesti tiheämpi öljynvaihtoväli voinee myös auttaa pienempiin ongelmiin.
Moottorin pesu myös voinee tulla eteen, jos pikee on paljon.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Gariant kirjoitti:No, ainakin kannattaa olla hereillä.
Öljyn väri ratkaisee paljon, pikimusta, niin ei muutakun venttiilikopan kansi irti, ottaisin ainakin itse nyt jälkikäteen, niin näkee miltä venttiilikoneisto näyttää. Omassani oli kannen pulttien päällä sentin kerros möhnää. Elikkä näkee helposti miltä yleisvaikutelma näyttää, eikä tule kalliiksi.
Poikkeuksellisesti tiheämpi öljynvaihtoväli voinee myös auttaa pienempiin ongelmiin.
Moottorin pesu myös voinee tulla eteen, jos pikee on paljon.
Joo, täytyypä tehdä asialle jotain ennenku on kone rikko edessä.

Kysyin paikalliselta mersukorjaajalta ennen öljyjenvaihtoa että voiko tulla jotain ongelmia kun vaihtaa täyssynteettiset mineraalien tilalle mutta sanoi ettei vaikuta mitenkään, ennen sitä olin jo netistä lukenut että ongelmia voi tulla.

Vois ottaa öljysuodattimen irti & kattoo mitä se on syöny tähän asti
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.

Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

juhaoh kirjoitti:
hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.

Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
Kysehän oli siitä mitä VOI TAPAHTUA kun vaihtaa mineraaliöljyistä ---> täyssynteettisiin, kuten ylhäältä varmaan luit että konerikkokin siinä voi olla lähellä.
Kyllä varmasti pelittää hyvin jos olet ajellut satoja tuhansia pelkästään mineraaleilla tai satoja tuhansia täyssynteettisillä
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

hc3 kirjoitti:Kyllä varmasti pelittää hyvin jos olet ajellut satoja tuhansia pelkästään mineraaleilla tai satoja tuhansia täyssynteettisillä
Ei pelkästään, huippupakkasilla on ollut jokus synteettistäkin.
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Pitää paikkaansa, enkä voi varmuudella sanoakkaan, että syy on pelkästään mineraaliöljyissä, kun en tiedä mitä koneeseen on syötetty.
Se on kuitenkin yksi vaihtoehto, yhdessä muiden vaikuttavien asioiden kanssa kuten pitkät öljynvaihtovälit, moottoripaanoilla ajo, koneen lämpö jne...

Mutta alkuperäinen aihe oli saada jostain männäntapit, eikä alkaa vääntämään syistä, mitkä ovat voineet aiheuttaa ko homman. Käyny, mikä käyny. Uudet tapit ja kone kasaan. Kaikki olis muuten viittä vaille valmista, koneen osat on pesty nyt moneen kertaan, että pinttynyt lika on saatu pois.

Kiva olis saada mersu baanalle ja päästä kruisaileen.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Vai onko ajettu vaan jollain long-life öljyllä? Pitkät vaihto välit.
Olikohan täällä forumilla joskus kuva jostain moottorista (volkkarin kone muistaakseni) kun oli venttiilikopankansi pois. Se oli kun vaseliinia täynnä. Oli long-lifet tehny tehtävänsä :?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ei se moottori siitä taida hajota jos ajetaan välillä mineraaliöljyillä ja sitten taas synteettisillä, jos öljyjä vaihdetaan eikä ajeta "vaseliiniksi".
Eli "hc3" katsoppas moottorisi öljykorkista sisään jos osat näyttää siistiltä kullan keltaiselta ei hätää pitäisi olla, jos taas moottori näyttää sisältä linkin kaltaiselta niin .... :x

"Vaselliiniä":arrow: http://jani426.1g.fi/kuvat/Ford+Mustang ... rin+purku/
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jupehalm kirjoitti:Vai onko ajettu vaan jollain long-life öljyllä? Pitkät vaihto välit.
Olikohan täällä forumilla joskus kuva jostain moottorista (volkkarin kone muistaakseni) kun oli venttiilikopankansi pois. Se oli kun vaseliinia täynnä. Oli long-lifet tehny tehtävänsä :?
olit jo ehtinyt laittaa samat jutut, mitä mulle tuli mieleen...

eli nämä uudet long life öljyt, pitäis varmaan nimetä moottorin eliniän kestäviksi öljyiksi :D

sillä onko öljy mineraalia vai synteettistä, ei enää ole merkitystä, kun molemmat on peseviä... long life öljyissä taas peseviä lisäaineita on ollut pakko vähentää, jos meinaa, että öljy kestäis sen 40 000 km moottorissa, jos se öljy liottais sen kaiken paskan itseensä, niin eihän se enää pian tulisi pois öljyropustakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Nimen omaan, väri ratkaisee.

Huoltokirja oli täydellinen, mutta vaseliiniksi oli öljyt ajettu. Autolla oli kilometrejä 150 000, eikä tullut pieneen mieleenkään vilkaista kunnolla konepellin alle kuin vasta öljynvaihdon yhteydessä. Eipä kestänyt siihen asti.

Yhtä kokemusta ja mersua rikkaampi.

Kone muuten vaikuttaa ihan ok! Männät ja renkaat putsaamisen jälkeen ovat siinä kunnossa, että uskaltaa laittaa takaisin. Hydrauliset venttiilin nostimet olivatten myös aika moisessa piessä. Kolme oli sellaista, että alkoivat norjistua polttoöljyssä liottelun jälkeen. Nokan ajotuksen säädin oli myös niin pinttyyneessä moskassa, ettei sillä ollut mahdollisuuksia toimia kunnolla. Auto kävi kuitenkin yllättävän siististi, silloin kun vielä hyrisi. Kohta alkaa kasaaminen. Kampiakselin runkolaakereiden välyksen mittaus seuraavaksi vuorossa.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jos nyt kuitenkin koneelle tulis tarvista niin tonnilla lähtis mylly ilman apulaitteita ja muita härpäkkeitä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

juhaoh kirjoitti:
hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.

Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
Näinhän se on. Kyllä kai suurin merkitys puhtaana pysymiseen on säännölliset öljyn- ja suodativaihdot ja ennen kaikkea se että konetta ajetaan lämpimäksi säännöllisesti ja etta se myös käy oikean lämpöisenä>termari kunnossa.
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

8xkolbenbolzen brauchen

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Ebay:ltä löytyi 4xvw t4 mäntiä (mahlen) 230,- ekua ja risat hintaa. Näitä kun tilaa kaks sarjaa saa sopivat tapit. Olisko jollain käyttöä vw:n männille 81,01mm tais olla koko?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Jälleen mitään tietämättä mistään sanoisin, että jostain täytyy löytyä pelkät tapitkin. :shock:
Koneistamot?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
SalmiP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 17.10.2006 22:20
Paikkakunta: Savo

M119

Viesti Kirjoittaja SalmiP »

Täältä löytyy myös hyväkuntoisia alkuperäisiä mäntiä ja männäntappeja tarvitseville ja muokattavaksi. Myös M119.960 koneen veivejä ja kampi-akseli yms (poraus 96,5 mm)...

Aj. 150 tkm, jäi yli kun tein 5.5 litraisen stroukkikoneen M119.960 koneesta...

yht.otot ; Pekk@mymail.fi

Pee
Avatar
Gariant
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 20.03.2009 13:41

Tapit tai männät (kokonaan), edelleen hakusessa

Viesti Kirjoittaja Gariant »

Ei vaan satu osuun asiat kohdalleen. Tuskaa!!

Löysin käytetyt vw:n t4 männät, mutta niinhän siinä kävi, että kaksi sadasosaa olivatten liian suuret ja eivät uppoa reikään ainakaan käsin painettuna. Työstäminen taitaa viedä kovakromauksesta pinnan?

Kaveri kyllä sanoi, että jos laitat mersuun volkkarin tapit, vittuilu ei lopu ikinä. Omistaa VW:n.

Kiitokset Pee1975, viestistä. Moottoreissa oli vain erilaiset männät. E420 on pienemmät 92mm.

Mäntien ja tappien etsintä jatkuu.
Löytyiskö kenelläkään tallien perukoilta seuraavia moottorin romuja m119.971 , m 119.975 , m119,981 tai sitten tämä m119.985?

Koneistamoja on ehdotettu ja tietysti alkuperäisetkin tapit voisi työstää, mutta yksi tappi on jo matkan varrella kadonnut, heh, heh!
Edelleen yritän löytää tappeja.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tapit tai männät (kokonaan), edelleen hakusessa

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Gariant kirjoitti:Ei vaan satu osuun asiat kohdalleen. Tuskaa!!

Löysin käytetyt vw:n t4 männät, mutta niinhän siinä kävi, että kaksi sadasosaa olivatten liian suuret ja eivät uppoa reikään ainakaan käsin painettuna. Työstäminen taitaa viedä kovakromauksesta pinnan?

Kaveri kyllä sanoi, että jos laitat mersuun volkkarin tapit, vittuilu ei lopu ikinä. Omistaa VW:n.

Kiitokset Pee1975, viestistä. Moottoreissa oli vain erilaiset männät. E420 on pienemmät 92mm.

Mäntien ja tappien etsintä jatkuu.
Löytyiskö kenelläkään tallien perukoilta seuraavia moottorin romuja m119.971 , m 119.975 , m119,981 tai sitten tämä m119.985?

Koneistamoja on ehdotettu ja tietysti alkuperäisetkin tapit voisi työstää, mutta yksi tappi on jo matkan varrella kadonnut, heh, heh!
Edelleen yritän löytää tappeja.
Gariant kirjoitti:Ebay:ltä löytyi 4xvw t4 mäntiä (mahlen) 230,- ekua ja risat hintaa. Näitä kun tilaa kaks sarjaa saa sopivat tapit. Olisko jollain käyttöä vw:n männille 81,01mm tais olla koko?
juhape kirjoitti:Jos nyt kuitenkin koneelle tulis tarvista niin tonnilla lähtis mylly ilman apulaitteita ja muita härpäkkeitä.
Johan se kohta maksaa itsensä takaisin, jos ostat juhapelta koko koneen :) Ainakin vaivassa mitattuna :P
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Vastaa Viestiin