W210 E420 koneremontti
W210 E420 koneremontti
Työn alla Saksan tuonti "väyrysen" koneremppa. Löytyisikö neuvoa, mistä löytyisi männäntapit (8kpl) ko moottoriin, tyyppi m119.985.
Männäntapin koko (26mmx56mm, tarkka 25,98mm) Elikkä oikee koko 24 x 56mm.Männät, kun ovat hieman arvokkaat 414,-e kpl.
Männäntapin koko (26mmx56mm, tarkka 25,98mm) Elikkä oikee koko 24 x 56mm.Männät, kun ovat hieman arvokkaat 414,-e kpl.
Viimeksi muokannut Gariant, La 14.11.2009 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uusi koko 24mmx56mm
No,niin! Hain tapin ja mittailin uudestaan, kun löytyi niin nopeasti vaihtoehtoa. Halkaisija onkin 24mm x 56mm, joten ei se millin heitto nyt auttanutkaan. Toki pidemmästä olisi helppo lyhentää.
http://www.motorenteile.mahle.com/eLIZA ... n/byParams
Nyt ei enää oikein lähelle olevia vaihtoehtoja löytyny, siis semmoisia mitä suomesta helposti löytyy. vw t4 koppaisissa pakuissa 4 ja 5 bensakoneilla olis juuri oikeilla mitoilla olevaa, mutta voi olla aika harvinaisia suomessa.
Saman merkin vapari dieseleissä olisi oikeaa halkaisijaa, mutta pituutta on sitten jo reilusti enemmän.
Nyt ei enää oikein lähelle olevia vaihtoehtoja löytyny, siis semmoisia mitä suomesta helposti löytyy. vw t4 koppaisissa pakuissa 4 ja 5 bensakoneilla olis juuri oikeilla mitoilla olevaa, mutta voi olla aika harvinaisia suomessa.
Saman merkin vapari dieseleissä olisi oikeaa halkaisijaa, mutta pituutta on sitten jo reilusti enemmän.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: W210 E420 koneremontti
Mitä vikaa koneessa on? Mikä hajonnut?Gariant kirjoitti:Työn alla Saksan tuonti "väyrysen" koneremppa. Löytyisikö neuvoa, mistä löytyisi männäntapit (8kpl) ko moottoriin, tyyppi m119.985.
Männäntapin koko 26mmx56mm, tarkka 25,98mm.
Männät, kun ovat hieman arvokkaat 414,-e kpl.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kiitti! Tosta Mahlen sivusta. täytyy tutkailla.
Moottoriin on tullut jo satsattua sen verran, että tietää jatkossa mitä se on ja mitä se syö, joten toista moottoria en osta, ainakaan vielä. Hajonneen motin ilman apulaitteita voisi ostaa, jossa yläkerta kunnossa.
Perinteinen case: Auto tuotu Suomeen - täyssynteettiset sisään. Autolla ajettu todennäköisesti Saksassa mineraaliöljyillä, kun on kerääntynyt ja palanut kiinni todella paksu mustamönjä ympäri konetta. No, en ehtinyt ajaa kuin 12 500km, kun alkoi kolina kuullua konehuoneesta. Asiaa tutkiessa selvisi, öljynsuodatin mennyt tukkoon ja korkannut kuin pullataikina, joten öljynkierto loppunut. Kampiakselista 3 ja 7 kiertokangen alapäänlaakerit sökönä. Lisäksi yhdestä männäntapista kiille lähtenyt. Et, semmonen tapaus.
Moottoriin on tullut jo satsattua sen verran, että tietää jatkossa mitä se on ja mitä se syö, joten toista moottoria en osta, ainakaan vielä. Hajonneen motin ilman apulaitteita voisi ostaa, jossa yläkerta kunnossa.
Perinteinen case: Auto tuotu Suomeen - täyssynteettiset sisään. Autolla ajettu todennäköisesti Saksassa mineraaliöljyillä, kun on kerääntynyt ja palanut kiinni todella paksu mustamönjä ympäri konetta. No, en ehtinyt ajaa kuin 12 500km, kun alkoi kolina kuullua konehuoneesta. Asiaa tutkiessa selvisi, öljynsuodatin mennyt tukkoon ja korkannut kuin pullataikina, joten öljynkierto loppunut. Kampiakselista 3 ja 7 kiertokangen alapäänlaakerit sökönä. Lisäksi yhdestä männäntapista kiille lähtenyt. Et, semmonen tapaus.
Moro,Gariant kirjoitti:Kiitti! Tosta Mahlen sivusta. täytyy tutkailla.
Moottoriin on tullut jo satsattua sen verran, että tietää jatkossa mitä se on ja mitä se syö, joten toista moottoria en osta, ainakaan vielä. Hajonneen motin ilman apulaitteita voisi ostaa, jossa yläkerta kunnossa.
Perinteinen case: Auto tuotu Suomeen - täyssynteettiset sisään. Autolla ajettu todennäköisesti Saksassa mineraaliöljyillä, kun on kerääntynyt ja palanut kiinni todella paksu mustamönjä ympäri konetta. No, en ehtinyt ajaa kuin 12 500km, kun alkoi kolina kuullua konehuoneesta. Asiaa tutkiessa selvisi, öljynsuodatin mennyt tukkoon ja korkannut kuin pullataikina, joten öljynkierto loppunut. Kampiakselista 3 ja 7 kiertokangen alapäänlaakerit sökönä. Lisäksi yhdestä männäntapista kiille lähtenyt. Et, semmonen tapaus.
Luinkin joskus tosta mineraaliöljy-täyssynteettinen jutusta ettei välttämättä toimisi ,mutta en sitä uskonut, paitsi nyt kun luin juttusi
Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
No, ainakin kannattaa olla hereillä.
Öljyn väri ratkaisee paljon, pikimusta, niin ei muutakun venttiilikopan kansi irti, ottaisin ainakin itse nyt jälkikäteen, niin näkee miltä venttiilikoneisto näyttää. Omassani oli kannen pulttien päällä sentin kerros möhnää. Elikkä näkee helposti miltä yleisvaikutelma näyttää, eikä tule kalliiksi.
Poikkeuksellisesti tiheämpi öljynvaihtoväli voinee myös auttaa pienempiin ongelmiin.
Moottorin pesu myös voinee tulla eteen, jos pikee on paljon.
Öljyn väri ratkaisee paljon, pikimusta, niin ei muutakun venttiilikopan kansi irti, ottaisin ainakin itse nyt jälkikäteen, niin näkee miltä venttiilikoneisto näyttää. Omassani oli kannen pulttien päällä sentin kerros möhnää. Elikkä näkee helposti miltä yleisvaikutelma näyttää, eikä tule kalliiksi.
Poikkeuksellisesti tiheämpi öljynvaihtoväli voinee myös auttaa pienempiin ongelmiin.
Moottorin pesu myös voinee tulla eteen, jos pikee on paljon.
Joo, täytyypä tehdä asialle jotain ennenku on kone rikko edessä.Gariant kirjoitti:No, ainakin kannattaa olla hereillä.
Öljyn väri ratkaisee paljon, pikimusta, niin ei muutakun venttiilikopan kansi irti, ottaisin ainakin itse nyt jälkikäteen, niin näkee miltä venttiilikoneisto näyttää. Omassani oli kannen pulttien päällä sentin kerros möhnää. Elikkä näkee helposti miltä yleisvaikutelma näyttää, eikä tule kalliiksi.
Poikkeuksellisesti tiheämpi öljynvaihtoväli voinee myös auttaa pienempiin ongelmiin.
Moottorin pesu myös voinee tulla eteen, jos pikee on paljon.
Kysyin paikalliselta mersukorjaajalta ennen öljyjenvaihtoa että voiko tulla jotain ongelmia kun vaihtaa täyssynteettiset mineraalien tilalle mutta sanoi ettei vaikuta mitenkään, ennen sitä olin jo netistä lukenut että ongelmia voi tulla.
Vois ottaa öljysuodattimen irti & kattoo mitä se on syöny tähän asti
Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.
Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
Kysehän oli siitä mitä VOI TAPAHTUA kun vaihtaa mineraaliöljyistä ---> täyssynteettisiin, kuten ylhäältä varmaan luit että konerikkokin siinä voi olla lähellä.juhaoh kirjoitti:Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.
Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
Kyllä varmasti pelittää hyvin jos olet ajellut satoja tuhansia pelkästään mineraaleilla tai satoja tuhansia täyssynteettisillä
Pitää paikkaansa, enkä voi varmuudella sanoakkaan, että syy on pelkästään mineraaliöljyissä, kun en tiedä mitä koneeseen on syötetty.
Se on kuitenkin yksi vaihtoehto, yhdessä muiden vaikuttavien asioiden kanssa kuten pitkät öljynvaihtovälit, moottoripaanoilla ajo, koneen lämpö jne...
Mutta alkuperäinen aihe oli saada jostain männäntapit, eikä alkaa vääntämään syistä, mitkä ovat voineet aiheuttaa ko homman. Käyny, mikä käyny. Uudet tapit ja kone kasaan. Kaikki olis muuten viittä vaille valmista, koneen osat on pesty nyt moneen kertaan, että pinttynyt lika on saatu pois.
Kiva olis saada mersu baanalle ja päästä kruisaileen.
Se on kuitenkin yksi vaihtoehto, yhdessä muiden vaikuttavien asioiden kanssa kuten pitkät öljynvaihtovälit, moottoripaanoilla ajo, koneen lämpö jne...
Mutta alkuperäinen aihe oli saada jostain männäntapit, eikä alkaa vääntämään syistä, mitkä ovat voineet aiheuttaa ko homman. Käyny, mikä käyny. Uudet tapit ja kone kasaan. Kaikki olis muuten viittä vaille valmista, koneen osat on pesty nyt moneen kertaan, että pinttynyt lika on saatu pois.
Kiva olis saada mersu baanalle ja päästä kruisaileen.
Vai onko ajettu vaan jollain long-life öljyllä? Pitkät vaihto välit.
Olikohan täällä forumilla joskus kuva jostain moottorista (volkkarin kone muistaakseni) kun oli venttiilikopankansi pois. Se oli kun vaseliinia täynnä. Oli long-lifet tehny tehtävänsä
Olikohan täällä forumilla joskus kuva jostain moottorista (volkkarin kone muistaakseni) kun oli venttiilikopankansi pois. Se oli kun vaseliinia täynnä. Oli long-lifet tehny tehtävänsä

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Ei se moottori siitä taida hajota jos ajetaan välillä mineraaliöljyillä ja sitten taas synteettisillä, jos öljyjä vaihdetaan eikä ajeta "vaseliiniksi".
Eli "hc3" katsoppas moottorisi öljykorkista sisään jos osat näyttää siistiltä kullan keltaiselta ei hätää pitäisi olla, jos taas moottori näyttää sisältä linkin kaltaiselta niin ....
"Vaselliiniä":arrow: http://jani426.1g.fi/kuvat/Ford+Mustang ... rin+purku/
Eli "hc3" katsoppas moottorisi öljykorkista sisään jos osat näyttää siistiltä kullan keltaiselta ei hätää pitäisi olla, jos taas moottori näyttää sisältä linkin kaltaiselta niin ....

"Vaselliiniä":arrow: http://jani426.1g.fi/kuvat/Ford+Mustang ... rin+purku/
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
olit jo ehtinyt laittaa samat jutut, mitä mulle tuli mieleen...jupehalm kirjoitti:Vai onko ajettu vaan jollain long-life öljyllä? Pitkät vaihto välit.
Olikohan täällä forumilla joskus kuva jostain moottorista (volkkarin kone muistaakseni) kun oli venttiilikopankansi pois. Se oli kun vaseliinia täynnä. Oli long-lifet tehny tehtävänsä
eli nämä uudet long life öljyt, pitäis varmaan nimetä moottorin eliniän kestäviksi öljyiksi

sillä onko öljy mineraalia vai synteettistä, ei enää ole merkitystä, kun molemmat on peseviä... long life öljyissä taas peseviä lisäaineita on ollut pakko vähentää, jos meinaa, että öljy kestäis sen 40 000 km moottorissa, jos se öljy liottais sen kaiken paskan itseensä, niin eihän se enää pian tulisi pois öljyropustakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nimen omaan, väri ratkaisee.
Huoltokirja oli täydellinen, mutta vaseliiniksi oli öljyt ajettu. Autolla oli kilometrejä 150 000, eikä tullut pieneen mieleenkään vilkaista kunnolla konepellin alle kuin vasta öljynvaihdon yhteydessä. Eipä kestänyt siihen asti.
Yhtä kokemusta ja mersua rikkaampi.
Kone muuten vaikuttaa ihan ok! Männät ja renkaat putsaamisen jälkeen ovat siinä kunnossa, että uskaltaa laittaa takaisin. Hydrauliset venttiilin nostimet olivatten myös aika moisessa piessä. Kolme oli sellaista, että alkoivat norjistua polttoöljyssä liottelun jälkeen. Nokan ajotuksen säädin oli myös niin pinttyyneessä moskassa, ettei sillä ollut mahdollisuuksia toimia kunnolla. Auto kävi kuitenkin yllättävän siististi, silloin kun vielä hyrisi. Kohta alkaa kasaaminen. Kampiakselin runkolaakereiden välyksen mittaus seuraavaksi vuorossa.
Huoltokirja oli täydellinen, mutta vaseliiniksi oli öljyt ajettu. Autolla oli kilometrejä 150 000, eikä tullut pieneen mieleenkään vilkaista kunnolla konepellin alle kuin vasta öljynvaihdon yhteydessä. Eipä kestänyt siihen asti.
Yhtä kokemusta ja mersua rikkaampi.
Kone muuten vaikuttaa ihan ok! Männät ja renkaat putsaamisen jälkeen ovat siinä kunnossa, että uskaltaa laittaa takaisin. Hydrauliset venttiilin nostimet olivatten myös aika moisessa piessä. Kolme oli sellaista, että alkoivat norjistua polttoöljyssä liottelun jälkeen. Nokan ajotuksen säädin oli myös niin pinttyyneessä moskassa, ettei sillä ollut mahdollisuuksia toimia kunnolla. Auto kävi kuitenkin yllättävän siististi, silloin kun vielä hyrisi. Kohta alkaa kasaaminen. Kampiakselin runkolaakereiden välyksen mittaus seuraavaksi vuorossa.
Jos nyt kuitenkin koneelle tulis tarvista niin tonnilla lähtis mylly ilman apulaitteita ja muita härpäkkeitä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Näinhän se on. Kyllä kai suurin merkitys puhtaana pysymiseen on säännölliset öljyn- ja suodativaihdot ja ennen kaikkea se että konetta ajetaan lämpimäksi säännöllisesti ja etta se myös käy oikean lämpöisenä>termari kunnossa.juhaoh kirjoitti:Tuossahan ei ole kysymys onko mineraali vai synteettinen vaan pelkästään öljyn "pesevyydestä".hc3 kirjoitti:Itelläkin M104 ajettu mineraaliöljyillä aiemmin & nyt on täyssynteettiset sisällä, Eli pitäiskö nyt sitten tehdä koneelle täyshuuhtelu vai riittääkö pelkkä öljyjen& suodattimen vaihto vai mitä ettei käy kun sulla?
Näillä öljyillä ajeltu nyt 3500km
Itse ajellut satoja tuhansia mineraaleilla eikä venttiilikopassa eikä muuallakaan minkäänlaista kerrostumaa puhumattakaan mömmöistä.
Kunnon mineraalit pitää koneen yhtä puhtaana kuin hyvät synteettiset.
8xkolbenbolzen brauchen
Ebay:ltä löytyi 4xvw t4 mäntiä (mahlen) 230,- ekua ja risat hintaa. Näitä kun tilaa kaks sarjaa saa sopivat tapit. Olisko jollain käyttöä vw:n männille 81,01mm tais olla koko?
M119
Täältä löytyy myös hyväkuntoisia alkuperäisiä mäntiä ja männäntappeja tarvitseville ja muokattavaksi. Myös M119.960 koneen veivejä ja kampi-akseli yms (poraus 96,5 mm)...
Aj. 150 tkm, jäi yli kun tein 5.5 litraisen stroukkikoneen M119.960 koneesta...
yht.otot ; Pekk@mymail.fi
Pee
Aj. 150 tkm, jäi yli kun tein 5.5 litraisen stroukkikoneen M119.960 koneesta...
yht.otot ; Pekk@mymail.fi
Pee
Tapit tai männät (kokonaan), edelleen hakusessa
Ei vaan satu osuun asiat kohdalleen. Tuskaa!!
Löysin käytetyt vw:n t4 männät, mutta niinhän siinä kävi, että kaksi sadasosaa olivatten liian suuret ja eivät uppoa reikään ainakaan käsin painettuna. Työstäminen taitaa viedä kovakromauksesta pinnan?
Kaveri kyllä sanoi, että jos laitat mersuun volkkarin tapit, vittuilu ei lopu ikinä. Omistaa VW:n.
Kiitokset Pee1975, viestistä. Moottoreissa oli vain erilaiset männät. E420 on pienemmät 92mm.
Mäntien ja tappien etsintä jatkuu.
Löytyiskö kenelläkään tallien perukoilta seuraavia moottorin romuja m119.971 , m 119.975 , m119,981 tai sitten tämä m119.985?
Koneistamoja on ehdotettu ja tietysti alkuperäisetkin tapit voisi työstää, mutta yksi tappi on jo matkan varrella kadonnut, heh, heh!
Edelleen yritän löytää tappeja.
Löysin käytetyt vw:n t4 männät, mutta niinhän siinä kävi, että kaksi sadasosaa olivatten liian suuret ja eivät uppoa reikään ainakaan käsin painettuna. Työstäminen taitaa viedä kovakromauksesta pinnan?
Kaveri kyllä sanoi, että jos laitat mersuun volkkarin tapit, vittuilu ei lopu ikinä. Omistaa VW:n.
Kiitokset Pee1975, viestistä. Moottoreissa oli vain erilaiset männät. E420 on pienemmät 92mm.
Mäntien ja tappien etsintä jatkuu.
Löytyiskö kenelläkään tallien perukoilta seuraavia moottorin romuja m119.971 , m 119.975 , m119,981 tai sitten tämä m119.985?
Koneistamoja on ehdotettu ja tietysti alkuperäisetkin tapit voisi työstää, mutta yksi tappi on jo matkan varrella kadonnut, heh, heh!
Edelleen yritän löytää tappeja.
Re: Tapit tai männät (kokonaan), edelleen hakusessa
Gariant kirjoitti:Ei vaan satu osuun asiat kohdalleen. Tuskaa!!
Löysin käytetyt vw:n t4 männät, mutta niinhän siinä kävi, että kaksi sadasosaa olivatten liian suuret ja eivät uppoa reikään ainakaan käsin painettuna. Työstäminen taitaa viedä kovakromauksesta pinnan?
Kaveri kyllä sanoi, että jos laitat mersuun volkkarin tapit, vittuilu ei lopu ikinä. Omistaa VW:n.
Kiitokset Pee1975, viestistä. Moottoreissa oli vain erilaiset männät. E420 on pienemmät 92mm.
Mäntien ja tappien etsintä jatkuu.
Löytyiskö kenelläkään tallien perukoilta seuraavia moottorin romuja m119.971 , m 119.975 , m119,981 tai sitten tämä m119.985?
Koneistamoja on ehdotettu ja tietysti alkuperäisetkin tapit voisi työstää, mutta yksi tappi on jo matkan varrella kadonnut, heh, heh!
Edelleen yritän löytää tappeja.
Gariant kirjoitti:Ebay:ltä löytyi 4xvw t4 mäntiä (mahlen) 230,- ekua ja risat hintaa. Näitä kun tilaa kaks sarjaa saa sopivat tapit. Olisko jollain käyttöä vw:n männille 81,01mm tais olla koko?
Johan se kohta maksaa itsensä takaisin, jos ostat juhapelta koko koneenjuhape kirjoitti:Jos nyt kuitenkin koneelle tulis tarvista niin tonnilla lähtis mylly ilman apulaitteita ja muita härpäkkeitä.


- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen