MB 220 D -97 Sammuu kun moottori lämpenee
MB 220 D -97 Sammuu kun moottori lämpenee
Mikä mahtaa olla vikana kun moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilan, moottori sammuu varsinkin moottorijarrutuksessa ja risteyksissä, Myös EPC- merkkivalo syttyy? Kylmänä kaikki ok.
tarkennetaanpas kuvausta kun omasta väykystä kyse. eli kone pelaa aivan normaalisti niin kauan kun koneen lämpö alle 80 astetta. 80 astetta kun alkaa tulemaan täyteen tai mennyt jo yli niin alkaa meno pätkimään, mutta vasta sitten kun epc valo syttyy muttei kuitenkaan sammu vaikka otsikko niin väittää. moottorijarrutus tuntuu usein polttelevan epc valoa. epc valon palaessa ja auton liikkuessa meno on tyyliin joka toinen sekuntti toimii ja joka toinen ei. paikallaan tyhjäkäynti röpeltää. sammutus ja uusi startti sammuttaa valon ja taas toimii jonkiaikaa eikä käynnistys tuota ongelmia. tässä ollaan jo viis päivää mietitty mikä on vikana. on käytetty testerissä ja ilmoitti viaksi viallisen pumpun määränsäätimen. ja yllätys yllätys pumpun virkaa hoitaa lucas 

nyt vaikuttaisi ongelma olevan poissa. otettii lämpöanturin roikka irti ja putsattii paineilmalla. samalla vaihettii uudet paluuletkut. aika näyttää miten käy mutta ei kannata alottaa korjaamista pumppua vaihtamalla vaikka mersu huollossa sanoivat että sulla on pummpu menny. 1900e olis pumppuremontti kustantanu mutta vika ois jääny 

itku pitkästä ilosta. vika tuli takasin. ilmavaivat tutkittu eikä näy kuplia, sähköpuolelle vaihettu uudet releet mutta ei sekään auttanu niinkuin autto entistä omistajaa. jäljelle jäänee enää lucacsen hakeutuminen eläkkeelle
määränsäätimen putsaus vois auttaa ja siihen sattu löytymään vielä ohjeetki. mutta voiko olla totta mitä mersuhuollossa sanoivat että jos määränsäätäjän menee avaamaan niin pumppu pitäs penkissä säätää uudestaan vaikka kasaa säätäjän juuri samanlaiseksi mitä se oli ennen purkua? itteä kyllä epäilyttää, varsinkin kun muistelen että aluksi sanoivat ettei määränsäätäjälle voi tehä yhtään mitään. taitavat vaan haluta myyä uuden pumpun 

