124 200D:llä pärjää

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

124 200D:llä pärjää

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Aloitetaan lauantai-ilta 200D:n puolustuspuheenvuorolla. Aika useinhan sanotaan, että 200D:llä ei ehdi edes omiin hautajaisiinsa, liian laiska, rauhallisen miehen peli yms. Joo eihän se mikään tykki ole ja kyllähän 0-100 kiihtyy melkeen mikä vaan kiihtyy vanhan A-mallin 160cdi:tä lukuunottamatta paremmin. Oman yksilön pumppua tosin on ruuvattu, joten vääntöä hieman paremmin. Olen ajanut kakkosnelosta monella eri koneella. 300E manuaalina ja tomaattina sekä 300TD (farkkuvapari siis) automaatillla. Varsinkin 300TD oli yllättävänkin vaisu, ei juuri eroa kakssatasen (massaa enempi, tomaatti, ruuvaamaton pumppu). 300E manuaalina kulki kyllä varsin liukkaasti ja ehkä jopa herätti pientä omistamishalua toisaalta taas kaupunkiajossa bensamittarin neula tuntui laskeutuvan melkoista tahtia.
Jopa perävaunua tuo 200D tuntuu vetävän varsin kiltisti. Vedin viime viikonloppuna 500kg venetraileria ja kabiinissa vielä viisi miestä ja ihan mukavasti matka taittui. Nelosvaihteella kiihtyvyys toki aika olematonta ja ylämäissä jopa negatiivista :D. Mutta kolmosella veti kyllä nätisti mäkienkin päälle. Mitää isoa asuntovaunua en kyllä lähtisi vetämään, siihen ehkä 300DT olisi sopivampi peli. Normaaliin ajoon ilman karavaanailua 200D minusta sopii hyvin 6 vuoden kokemuksella ja paljon halvemmalla kuin nuilla isommilla padoilla. Kommentteja 200D:n ystäviltä ja vihamiehiltä kuuntelen mieluusti :lol:
c203 180K -05
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

200D

Viesti Kirjoittaja Rise »

Täältä pisteet 200D:n puolesta. Autohan kestääkin vaikka III:teen maailmansotaan asti ja hyvässä lykyssä takaisinkin, jos huoltaa kunnolla.
Nuorilla on tänä päivänä niin kiire, että suoriutuvat elämästäkin, jopa alle 20 vuodessa, mihin aikaisemmilla sukupolvilla meni 60-70 vuotta.
Evoluutio jatkuu yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, kun tekniikka kehittyy, ainakin Suomessa.
Niinpä henkiin jääneet miehet joutuvat tekemään useamman pesueen tähän Suomenmaahan, jotta väkiluku pysyisi edes entisellään.
Monikohan tästä uudesta polvesta jää henkiin...
Ennen pitkään evoluutio muuttaa ihmislajia...

Taisi karata ajatukset vähän sivupolulle, mutta sallittakoon näin lauantai-ilta.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Joo hyvin tuo tuntuu kestävän. Vähemmän huollossa kuin perheen/suvun uudet vag-konsernin tuotteet vaikkapa eipä nekään ole tien päälle jättäneet. Tosin itselläki ikää vasta 24 vuotta ja 200D tuli kun kortti saatiin taskuun, jotta en osaa maailmansota kysymyksiin vastailla, mutta paljon mahdollista :lol:
c203 180K -05
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla oli 200 D automaatti hetken ajossa, oli muuten ihan tehtaan säädöissä, eli vois kuvailla sanoilla rauhallinen etenijä :D

mikäs tuos, olisin ehkä jatkanut autoilua tuon 200 D:n kanssa kauemminkin, mutta en saanut itselleni valehdeltua, miksi siitä pitäis maksaa yli 500 € dieselveroa/vuosi, jos kilometrejä tulee alle 2000/vuosi sillä autolla...

nyt on ollut etsinnässä joku bensakoneella ja automaatilla oleva 124 (ihan harrastus mielessä)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minullakin on ollut 200D 124-korinen, sitä ennen W123 ja kyllä noilla pärjäili ihan mukavasti muiden joukossa. Useimmiten jalkoihin jäi autoja joilla olisi kyllä päässyt lujempaakin. Nyt on tainnut perheessä olla ainakin 6 kuutosdieseliä mutta en lähtisi yhtään vähättelemään 200:sta, minusta se on edelleen kulutus ja muut tekijät huomioiden ihan hyvä kokonaisuus. Oikeastaan kadehdin niitä jotka malttavat pitäytyä tuossa perustyökalussa.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

200d on mainio peli, sillä merkee ihan hyvin. Kunhan kaikki on kunnossa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos joutuisin ajamaan oikeasti paljon henkilöautolla, niin voisin jopa harkita tuollaista 200 D mallia, mutta mun kilometreillä tulee halvemmaksi ajaa bensalla, vaikka sitten isommallakin koneella :D

500 €:lla saa kutenkin n. 380-400 ltr bensaa ja sillä ajaa reippaallakin kulutuksella ainakin 2000 km... mikä taas riittää mun ajoiksi h-autolla/vuosi...
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

joitakin moitteita kuitenki joutuu antamaan tuolle -86 w124 200d autolle.

600 000km mittariin vaihtuessa tulleita murheita:

-kuminen lattiamatto kului puhki kuskin kantapään alta
-kuskinpuolen oven lukko rasahti ja meni rikki,joutui vähän käsittelemään kovinottein että pääsi sisään
-ylävesiletkun klemmari nitkunu poikki,alkuperäinen oli
-oikeanpuolen lyhyiden valojen sulake oli palanut

mitenhän pitkään muuten noissa tuo alkuperäinen kytkin kestää
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

No mulla on nyt talviautona W123 300DA farmari ja meillä oli sille yks tuttu nainen kuskina tuossa muutama viikko sitten.Sitä ennen sama nainen oli kuskina 124 200DA:lle ja tämän 200DA kokemuksen jälkeen tuumi että kylläpä tuo vanhempi mersu liikkuu hyvin paljon vaivattomammin verrattuna uudempaan.Tiedä sitten mutta omasta mielesäni tuo mun 123 300DA ei kulje mihinkään,mutta kulkisko se 200DA sitten vielä paljonkin huonommin :?: Itse en ole koskaan ajanut W124 200D:llä niin ei ole itsellä vertailu pohjaa.Onhan vanhassa 300D:ssä enemmän tehoa mutta toisaalta painoakin on enemmän ja ilmanvastus huonompi.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vanhaan 300:Seen verrattuna uudempi 200D ei ole juurikaan laiskempi. Mutta ero on siinä että 200D:ssä ei ole alavääntöä, vanha 300D tuntuu tehokkaammalle ja kulkee helpommin ilman huudattamista.

124 200D:llä pärjää ihan hyvin, mutta laiska se on :lol: Jos paljon maantie ajoa, varsinkin seudulla missä ei ole rekkoja/ruuhkaa niin 200D on ihan pätevä kulkupeli. Kärryn vetoon ja rekkojen ohitteluun löytyy varmaan sopivampiakin..
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Kyllähän 200D:llä ohittaa rekatkin mukavasti kunhan katsoo tarpeeksi kauas ennen ohitusta.
Kesäloma reissulla pärjäsi ihan hyvin ja ennen rekkojen ohittamista piti ohittaa ensin se h.auto letka...
Kaupungissa vallanmainio kampe,siksi en tarvitsekkaan yhtään enemmän tehoja koska maantiejoa tulee niin vähän.

Puutteitakin tuosta löytyy eli silloin harvoin kun käyn motarilla niin 5 vaihde olisi ihan kiva,muuten varustetaso riittää(perus taxi)...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

masah kirjoitti:joitakin moitteita kuitenki joutuu antamaan tuolle -86 w124 200d autolle.

600 000km mittariin vaihtuessa tulleita murheita:

-kuminen lattiamatto kului puhki kuskin kantapään alta
-kuskinpuolen oven lukko rasahti ja meni rikki,joutui vähän käsittelemään kovinottein että pääsi sisään
-ylävesiletkun klemmari nitkunu poikki,alkuperäinen oli
-oikeanpuolen lyhyiden valojen sulake oli palanut

mitenhän pitkään muuten noissa tuo alkuperäinen kytkin kestää
Minun ensimmäiseen lankkuun piti vaihtaa kytkin reilussa 500tkm,huoltokirjassa ei ainakaan ollut mainintaa että olisi aikaisemmin vaihdettu.
Riippuu varmaan paljon myös kuljettajista tuo kuluminen...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

jari_w123 kirjoitti:No mulla on nyt talviautona W123 300DA farmari ja meillä oli sille yks tuttu nainen kuskina tuossa muutama viikko sitten.Sitä ennen sama nainen oli kuskina 124 200DA:lle ja tämän 200DA kokemuksen jälkeen tuumi että kylläpä tuo vanhempi mersu liikkuu hyvin paljon vaivattomammin verrattuna uudempaan.Tiedä sitten mutta omasta mielesäni tuo mun 123 300DA ei kulje mihinkään,mutta kulkisko se 200DA sitten vielä paljonkin huonommin :?: Itse en ole koskaan ajanut W124 200D:llä niin ei ole itsellä vertailu pohjaa.Onhan vanhassa 300D:ssä enemmän tehoa mutta toisaalta painoakin on enemmän ja ilmanvastus huonompi.

Juuri äsken ajoin semmoiset melkein 300km isän 200DA:lla W124:lla ja hyvin kulkee, kerkee hyvinki rekkojen ohi, mutta toki pumppu on ruuvattu.. Niin, vanha 300DA on alavääntöisempi kone, siksi se minustakin tuntuu aina mukavan leppoisalta ajella ja kiihtyy ihan sopivasti, mutta se että sulla se on farmari korissa niin se vie omansa pois. Itsellä ollut 2kpl W124:a 200D:nä ja aina tykkäsin, idioottivarma kone ja pieniruokainen, kulkee mun luonteeseen riittävästi, hyvä vain ettei kerkee liikaa kaahaamaan, tykkään ajamisesta niiiin paljon ettei kestäisi jos kortti menisi :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Viesti Kirjoittaja melastinen »

jaahas, tulipa sitten liityttyä tännekin forumille.. on joskus tullut näitä juttuja luettua, hieno forumi ja paljon asiaa! :D

itsellä on tallissa -07 mitsu lancer evo ix hieman piristettynä (luokkaa 400hv/500nm), käyttöpelinä -93 W124 200d, ajettu vajaa 400tkm.

onhan noissa vehkeissä kulkupuolessa pieni ero, mutta eipä paljon tota mersua varmempaa ja nöyrempää työjuhtaa voisi olla. joten täältäkin yksi kannatusääni 200d:lle. itse olen ajanut paljonkin mersuilla, mutta suurimmaksi osaksi uudehkoilla ja kutoskoneisilla. 200d:stä ennen tätä satakaksnelkkua omat ajot on suoritettu edelleen perheestä löytyvällä -88 190 kiisselillä.

koitin haulla löytää tietoa aiheesta, mutta ei löytynyt, joten laitetaan tähän; auttaako pumpun säätö myös noissa takaisinkierrätyskoneissa? entä paikka, onko muita varteenotettavia kuin mynädiesel? onhan ton toimenpiteen hinta suuri, mutta jos tota meinaa pitää pidempään, voisihan sitä harkita. vai onko koko säätöoperaation hyödyt henkimaailman juttuja? onhan toi vähän laiskan tuntuinen verrattuna vaikkapa tohon pikkumersuun, joka vetää ainakin perstuntumalla selvästi paremmin.

entäpä kulutus? varmaan suurin syy on oma ajotapa, mutta toi tuntuu vievän sekalaisessa ajossa reilua 8l/100km. onko paljon? muistaakseni toi pikkumersu (4-vaihteinen) vei mun vastaavassa käytössä sen rapiat 7l/100km, joten toisaalta eihän toi ero ole suuri..
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Mulla -90 200 nakussa ei keskikulutus kyllä juuri koskaan yli 7l noussut.. Matka-ajossa jopa alle 6l. Vaihteisto oli 4-v manual.

124 200d on kyllä tosi mukava ja hiljainen matka-ajossa, jos ei tarvi ohitella ja saa pitää matkanopeuden yllä. Varmasti mukavampi ja hiljaisempi kuin moni uusi riisikippo.

Olen myös omistanut w123 300:lla dieselillä ja kyllähän se selkeesti pirteempi on w124 200d:liä! Kulutus 5-manuaalilla oli luokkaa 8,5l.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

melastinen kirjoitti:auttaako pumpun säätö myös noissa takaisinkierrätyskoneissa? entä paikka, onko muita varteenotettavia kuin mynädiesel
Auttaa toki ihan samallalailla kuin muissakin. Lisäksi samalla voidaan tulpata se takaisinkierrätys niin ei mene imusarja tukkoon. Itse en jaksanut Mynään lähteä, kun kuulin puskaradiosta että Riihimäen Dieselhuolto on myös osaava paikka. Olin oikeen tyytyväinen heidän toimintaansa. Palvelu oli ystävällistä ja hommat hoitui ammattitaitoisesti. Ajoin aamulla auton pajalle, irroittivat pumpun, säätivät penkissä, laittoivat takaisin joten iltapäivällä auto olikin jo taas ajossa. Hinta oli osineen muutama vuosi sitten 300e luokkaa. Vääntö parani selkeästi ja esim 60-90 kiihdytyksestä tipahti useampi sekunti pois.
c203 180K -05
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Joel S. kirjoitti:
melastinen kirjoitti:auttaako pumpun säätö myös noissa takaisinkierrätyskoneissa? entä paikka, onko muita varteenotettavia kuin mynädiesel
Auttaa toki ihan samallalailla kuin muissakin. Lisäksi samalla voidaan tulpata se takaisinkierrätys niin ei mene imusarja tukkoon.

Vääntö parani selkeästi ja esim 60-90 kiihdytyksestä tipahti useampi sekunti pois.
joo, olen käsittänyt, että takaisinkierrätyksen voi "ohittaa". onko tästä mitään haittaa esim. päästöjen kannalta katsastuksessa? tosin eihän niitä ton ikäisistä taideta niin tarkkaan seurata..

vaikea uskoa, että pumpun säätö muuttaisi kulkupuolta niin, että se oikeasti tuntuu! vaikka toisaalta pienitehoisissa vehkeissä pienikin lisä on aina tervetullut. kaipa sitä jotenkin suhtautuu 200d:hen valmiiksi niin, ettei se todellakaan liiku mihinkään. :? vaikka oikeasti esim. moottoritiellä sillä pärjää vakionakin ilman onkelmia.

vois soittaa tonne hiirimäelle, ainakin matka on lyhyempi hellsingistä. kiitos vinkistä!
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Täältä kanssa plussaa W124 200D:N puolesta. Niinhän ne "isot pojat" väittää että viimeinen oikea diisselimersu tehtiin -95. :wink: On edullinen ajaa ja omistaa, verosta huolimatta. MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA :lol:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

raketti.

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Kun minulla oli nuorenpana käyttiksenä ponttooni 180d:siä ja myöhemmin sitten siipi 190 :siä niin sitten kun myöhemmin ajelin noita 115,123 ja 124 200.sia niin nehän oli kuin raketteja entisiin verrattuna.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin kuka milläkin pärjää.. Mutta suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on aika huono tuossa 200d:ssä ja hyvin lämpimästi suosittelen kyllä kokeilemaan cdi-moottorilla varustettua mersua.

Tuo 200D maksoi käsittääkseni aikonaan lähes 300 000 mummon markka ja Suomen verotuksen takia siitä tuli suosituin mersumalli. Suomessa .
Onneksi on jo aika päästä nuo sotaratsu kierrätykseen!

Nettiautossa myynnissä olevilla näyttää olevan ajettu keskimäärin 600 tkm , ja kun muistaa että suurin osa on ollut ammattikäytössä eli ajettu eka vuosina paljon niin ei kai todellisuudessa juuri kenenkään enää kannata ajaa dielsel autoa on kilometrejä tulee vuosittain noin vähän ?
Eli jos autolla(vm 1990) on ajettu esim 300 tkm kahtena eka vuonna ja nyt sitten 1992-2009 välisenä aikana (17 vuotta ) 300 tkm eli n 17,6 tkm/vuosi.
Ehkä dieselveron kerääjä on hyötynyt eniten ?

Itselläkin oli vuoden 1991 mallin 124 200D ja siitä sain kyllä riittävästi kokemusta.
Ymmärrän hyvin miksi legendan mukaan Kirvesniemen Harrilla on niska vinossa ? Hän ajaa 200D mersulla ja on kytännyt pääulkona liian kauan ohituspaikkaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

"Itselläkin oli vuoden 1991 mallin 124 200D ja siitä sain kyllä riittävästi kokemusta.
Ymmärrän hyvin miksi legendan mukaan Kirvesniemen Harrilla on niska vinossa ? Hän ajaa 200D mersulla ja on kytännyt pääulkona liian kauan ohituspaikkaa."

:lol:
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Viesti Kirjoittaja melastinen »

sportsman kirjoitti:Niin kuka milläkin pärjää.. Mutta suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on aika huono tuossa 200d:ssä ja hyvin lämpimästi suosittelen kyllä kokeilemaan cdi-moottorilla varustettua mersua.
niin no.. itse olen ajanut ehkä n. puoli miljoonaa kilometriä cdi-koneisilla mersuilla, pääasiassa kutosilla. toki en itsekään tiedä kulku/kulutuspuolta paremmin yhdistävää kikotinta kuin W211 320cdi suoralla kutosella. näissä W124 200d puolustuspuheissa oli kai ennemminkin kyse kakkosnelosen käyttövarmuudesta suhteutettuna lähes ilmaiseen autoon ja pieniin korjauskuluihin. uskoisin, että cdi-koneisissa tulee paljon ajettuina yllättäviä rahareikiä, koska läheskään kaikkea, mitä vanhemmissa pystyy, ei kykene tekemään itse. ainakin uutena noissa uusissa mersuissa tuntuisi olevan jonnin verran kalliitakin pikkuvikoja.

täytyy myöntää, että itse olen melko kädetön mekaanikko. en edes suunnittelisi pitäväni vanhaa 200d:tä kakkosautona, ellei olisi isää, joka voi pitää sitä kasassa.

ja rehellisesti sanottuna, mielestäni toi satalauta menee paremmin maantiellä kuin vaikka 200cdi väyrynen perus alustalla ja säätymättömällä ohjauksella. hirveetä omistamisen iloa se ei kylläkään tarjoa. :roll:
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Totta verottaja näistä tykkää :D. Tuossa omassa autossa ei ainakaan kuuden vuoden ja 130tkm aikana ole ollut kertaakaan moottoriongelmia. Vastaavan ikäisissä bensakoneissa(todennäköisesti täysikäisissä cdi-koneissakin jos sellaisia olisi) taas tuppaa olemaan kaikenlaista käyntihäiriöitä, jos huono tuuri käy. Toki tuossakin on pitänyt laturia ja termarin tyyppistä osaa vaihdella parin vuoden välein. Väitän kuitenkin ettei huolettomampia kilometrejä ois voinut tulla uudellamallakaan mersulla, koska tuo ei ole vielä yhtään suunnittelematonta huoltopäivää aiheuttanut. Joten sopii minusta hyvin ihmiselle, joka ei hirveästi ole rassailusta kiinnostunut ja voi teettää kaikki korjaukset korjaamolla, koska vikoja ei ole paljoa(ei edes vikakohteita).
Stressi Erkin perässäroikkumisauto tämä ei tosiaan kuitenkaan ole ja ei herätä naapureissakaan kateutta (enemmän kai sääliä).
c203 180K -05
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Viesti Kirjoittaja melastinen »

nyt mennään pahasti offtopickin puolelle, mutta;
Joel S. kirjoitti:ei herätä naapureissakaan kateutta (enemmän kai sääliä).
äläs sano, ite olin joskus pari vuotta sitten liikkeellä siskon muovihelmattomalla ja värilasittomalla -88 190 mersulla. (itse olin ostanut juuri uutena -07 type-r civicin.) törmäsin puolituttuun äijään, joka sanoi, että taitaa olla raha-asiat kunnossa, kun voi mersulla ajella. :D yritin siinä kertoa, että tämä on aika vanha, eikä kovin kallis, eikä edes oma, mutta ei paljon auttanut.. lopuksi totesin, että mulla on itellä uusi honda, jonka hinnalla saa aika monta pikkumersua. tämäkään ei poistanut porvarin leimaa otsasta, vaan loppukommentti oli "mersu on kuitenkin mersu".

2005 vaihdoin -99 A170cdi:n uuteen typerä civicciin ja heti oli joku tuttu kommentoimassa, että "v**uttaako, kun ei ole enää mersua?".

kummatkaan tapaukset eivät olleet mitään huumoriheittoja, vaan rehellisiä mielipiteitä autoista mitään tietämättömiltä aikuisilta ihmisiltä. että on siinä vanhassa ja ruosteisessakin tähdessä välillä joku käsittämätön kateuden aiheuttaja. :roll: vaikka eihän uudetkaan mercedekset enää ole täysin tavallisten ihmisten saavuttamattomissa (verrattuna muiden merkkien vastaavankokoisiin autoihin).
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Justiinsa kävin ostamassa kormakan 200 D:n käyttöajoon. Onhan taas mukava ajaa pitkästä aikaa perusraudalla, joka muistuttaa ajasta, jolloin miehet ja autot olivat rautaa. Nythän autot on muovia/alumiinia ja miehet nettiä/kännykkää raplaavia vemppoja. :D

Ihme vehe, vaikka ikää on, niin ei siinä vikaa tunnu olevan. Kiihtyvyyskin on sopiva ja pitää tie nopeuden. Arvonalenemaa ei voi olla, kun ei ole arvoakaan. Tein samoin tein 10 tkm huollon eli 6 litraa delvacia ja suodin. 25 eur. Naftaa ei kulu kuin haju.

Jos joku keksii halvemman tavan ajaa 60-70 tkm vuosisuoritteita äärimmäisen luotettavalla tavalla niin kertokoon sen minulle?
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
T_Ruokojärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
Paikkakunta: Kolari, Lappi

Viesti Kirjoittaja T_Ruokojärvi »

Kukas se sanoikaan että ei se 200D riitä nyky nuorille :D Itse olen tänä vuonna saanut kortin ja omistan w201 200D. Ja nauttinut olen joka kilometristä. Ei varmempaa ikiliikujaa löydä.
Yhden tenevatähden sain romutettua ja arvet löytyvät sen johdosta. Pää auki jne. :D Nyt on sitte toinen kolme vuotta uudempi tenavatähti alla vm92. Harkinnassa kyllä oli kaikkia mersuja laidasta laitaan. 250 300 ilman turboa ja turbon kanssa ja CDI mersuja. Mutta päädyin silti 200D:hen. Hullunahan nuo muut poikaset pietti. Mutta mihis mulla olis hoppu ei minnekkään. Ja kun hintakaan ei ollukko 1100euora niin miksei.

Eikä sitä autoa aina kannata järki syillä ostaa mutta tämä oli sellanen. Poikasten harrastus auto parhaimmasta päästä. Jos joku hajoaa aika pitkälle voit säätä ja huoltaa itse. :)
Minultakin ääni 200diiselille.
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00

Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!

190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D

R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Vastaa Viestiin