W211 E 280CDI Webasto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AJK28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.10.2009 00:39

W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja AJK28 »

No niin elikkä kyseessä tuo w211 -07 facelift ja ongelmana on se, että siinä on webasto, mutta olen hukannut ohjekirjat tyystin. Olen ostanut auton hiljattain joten kokemusta ei vielä webastosta ole.

Kysyisinkin pikavinkit:

Ajotietokoneesta saa ajastimella ohjelmoitua webaston päälle ja siellä on 3 eri kohtaa mihin säätää jokin aika. Onko nämä ajastimet sellaisia mihin kytketään se aika monenko tunnin päästä halutaan webaston käynnistyvän?
Tällä hetkellä ajastimessa lukee myös "timer off" eikä se siitä mihinkään muutu. Miten näihin saisi selkoa?

Ja sitten on vaihdekepin vieressä webaston painike. Olen sitä kokeillut painaa ja silloin syttyy punainen valo siihen ja alkaa hurina. Ja kun uudelleen painaa niin syttyy keltainen valo ja se jää palamaan. Mikähän näiden merkitys mahtaa olla?

Ja sitten on vielä tuo kaukosäädin =) Taitaa olla parempi että hommaan siihen käyttöohjekirjan koska mielestäni se taitaa olla suht monimutkainen käyttää. Säästän muut vaivalta ja opettelen sen itse.

Kunhan saisi noihin kahteen ensimmäiseen hieman selkoa niin auttaisi jo kummasti!


Kiitokset.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

En tiiä löytyykö tuolta mitään:
http://www.mbusa.com/mercedes/data/pdf/ ... _sedan.pdf

U.S. mallien käyttöohjekirja..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AJK28 kirjoitti:No niin elikkä kyseessä tuo w211 -07 facelift ja ongelmana on se, että siinä on webasto, mutta olen hukannut ohjekirjat tyystin. Olen ostanut auton hiljattain joten kokemusta ei vielä webastosta ole.

Kysyisinkin pikavinkit:

Ajotietokoneesta saa ajastimella ohjelmoitua webaston päälle ja siellä on 3 eri kohtaa mihin säätää jokin aika. Onko nämä ajastimet sellaisia mihin kytketään se aika monenko tunnin päästä halutaan webaston käynnistyvän?
Tällä hetkellä ajastimessa lukee myös "timer off" eikä se siitä mihinkään muutu. Miten näihin saisi selkoa?

Ja sitten on vaihdekepin vieressä webaston painike. Olen sitä kokeillut painaa ja silloin syttyy punainen valo siihen ja alkaa hurina. Ja kun uudelleen painaa niin syttyy keltainen valo ja se jää palamaan. Mikähän näiden merkitys mahtaa olla?

Ja sitten on vielä tuo kaukosäädin =) Taitaa olla parempi että hommaan siihen käyttöohjekirjan koska mielestäni se taitaa olla suht monimutkainen käyttää. Säästän muut vaivalta ja opettelen sen itse.

Kunhan saisi noihin kahteen ensimmäiseen hieman selkoa niin auttaisi jo kummasti!


Kiitokset.
Ajat mittarissa ovat suoraan kellon aikoja(mihin aikaan webasto lähtee pääle huom käyttä auton kelloa "eli jos auton kello pielessä voi lähteä outoon aikaan")on sitten päälä niin kauan kun on asetuksissa asetettu aika yleensä 50min, vaihdekepin vierssä olevasta nappulasta (lieskan kuva) lähtee hetken päästä pääle(eka painallus), siitä myös sammu

kaukosäätimen malli? (mikä malli vaan, on nappulasta pääle off sammutta)

näin siis jos kaikki kunnossa ja asetukset kohdallan

kestää aina hetkisen
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13755
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:En tiiä löytyykö tuolta mitään:
http://www.mbusa.com/mercedes/data/pdf/ ... _sedan.pdf

U.S. mallien käyttöohjekirja..
AUX heater ei ole ollut USA:ssa myynnissä tehdasvarusteena joten ei taida US-ohjekirjasta löytyä ohjeita, itse en ainakaan löytänyt.

Mutta nappulat ja valot aika lailla vastaavia kuin nykyisessä E:ssä, tuosta kun katsoo Auxiliary heating topikkeja niin toiminnan pitäisi selvitä.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... ex_a.shtml

Siis punainen merkkivalo tarkoittaa että lämmitin on toiminnassa, keltainen tarkoittaa että ajastin on toiminnassa ja sininen tarkoittaa jäähdytystä (kesällä).

Niin ja nuo linkin ohjeet voi valita myös suomeksi.

Tuota ajastinta jäin miettimään kun itse en käytännössä koskaan ole käyttänyt ajastinta vaan pelkästään kaukosäädintä ja 212:n ohjekirjassa sanotaan että sinne ohjelmoidaan lähtöaika ja lämmitin käynnistyy ulkolämpötilan mukaan riittävästi ennen lähtöaikaa, ja jatkaa sen jälkeen 5 minuuttia jos kahvikuppi ei kaatunutkaan suunnitellussa ajassa. Onkohan W211 vastaava vai olisko siinä tosiaan ohjelmoitu lämmittimen käynnistymisaika? Koneelta varmaa löytyy W211 Euro ohjekirja tuolta osin mutta en lähtenyt tarkistamaan.

Lisäys: vanhan 211 käyttöohjekirjakopion mukaan 211:n timeri on tosiaan lämmittimen käynnistysajalle. Faceliftille tätä en saanut tarkistettua.
AJK28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.10.2009 00:39

Viesti Kirjoittaja AJK28 »

Kiitokset neuvoista. Homma alkoi luonnistua mutta enää on vain mysteeri se, että kauankohan tuo webasto yleensä hurisee ennen ku sammuu? Laitoin kaukosäätimestä webaston pöhisemään ja menin 40min kuluttua tarkastaan lämmöt. Moottorin lämpötila oli vajaa 70c ja sisälämpötila oikein mukava, mutta webasto jauhoi siltikin. Saakohan tota kestoaikaa mitenkään pienennettyä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ainakin tolla *:illa saa säädettyä lämmitys ajan puhaluksen suhteen suhteessa lämpärin käynti aikkan, jännite tason mihin jos laskke niin sammutta ittensä(taisi jossain mallissa olla vielä polttoaineen tason vahti ei yritä lähteä pääle alle säädetyn tason, että ei tule turhia epä onnistuneita käynnistys yrityksiä) ja lämppärin co arvon
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13755
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Juu, Starilla saa käyntiaikaa muutettua mutta suoraan kuskille näkyvää valintaa ei ole. Itsellä taitaa olla rajattu 30 minuuttiin, riittää Etelä-Suomessa.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja harriba »

AJK28 kirjoitti:No niin elikkä kyseessä tuo w211 -07 facelift ja ongelmana on se, että siinä on webasto, mutta olen hukannut ohjekirjat tyystin. Olen ostanut auton hiljattain joten kokemusta ei vielä webastosta ole.

Kysyisinkin pikavinkit:

Ajotietokoneesta saa ajastimella ohjelmoitua webaston päälle ja siellä on 3 eri kohtaa mihin säätää jokin aika. Onko nämä ajastimet sellaisia mihin kytketään se aika monenko tunnin päästä halutaan webaston käynnistyvän?
Tällä hetkellä ajastimessa lukee myös "timer off" eikä se siitä mihinkään muutu. Miten näihin saisi selkoa?

Ja sitten on vaihdekepin vieressä webaston painike. Olen sitä kokeillut painaa ja silloin syttyy punainen valo siihen ja alkaa hurina. Ja kun uudelleen painaa niin syttyy keltainen valo ja se jää palamaan. Mikähän näiden merkitys mahtaa olla?

Ja sitten on vielä tuo kaukosäädin =) Taitaa olla parempi että hommaan siihen käyttöohjekirjan koska mielestäni se taitaa olla suht monimutkainen käyttää. Säästän muut vaivalta ja opettelen sen itse.

Kunhan saisi noihin kahteen ensimmäiseen hieman selkoa niin auttaisi jo kummasti!


Kiitokset.
Itse käytän siten, että painan 15-30 min ennen lähtöä kaukosäätimestä webaston päälle, ja ajoon lähdettäessä vaihdekepin napista sen pois. Kaukari on radiotoiminen ja ranget riittää hyvin sisältä parkkipaikalle (n. 50m).

Minulla se toimii puolisen tuntia. Kaupunkiajossa akku ei välttämättä ehdi latautua, joten hyvin tyypillistä on että ajoon lähdettäessä auto kitisee siitä että akun säästämiseksi ylimääräiset sähköheepelit eivät ole käytössä. Talvella pidän auton yleensä töpselissä, joka menee sähkölämmittimen sijaan akkulaturiin (=pieni ylläpitolaturi konepellin alla).

Aivan ehdoton vehje.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Lämmitys pysyy päällä automaattisesti tehdasasetuksilla 50 min .
Ellei sitten akku tai polttoaineen vähyys estä sitä.
Tankissa pitää olla neljäsosa että yleensäkin lähtee päälle
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Minulla myös defan akkulaturi ja virta riittää. Laiton sen pienemmän laturin,muistaakseni se latasi jotain 3,6A. Ei muutako töpseli yöksi seinään (pistokkeessa jatkuva virta) ja sit 15-30min ennen lähtöä kaukosäätimellä lämmitin tulille. Pieni laturi ei varmaan riitä, jos sähköpistokkeessa on kello joka antaa vain 2 h sähköä.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Ite just tuskailin saman homman kanssa. Auto saksantuonti C-Mursu (203), jossa samanlainen systeemi kuin topikin aloittajan E:ssä. Ohjekirja germaaniaksi, jota tässä olen yrittänyt kääntää.

Laitoin lämmittimen käynnistymään aamulla klo 7:40, mutta kauanko tuon pitää olla päällä, jotta moottori on lämmin eli vastaa esim. tuntia lohkolämmittimessä (riippuu varmaan myös ilman lämpötilasta)? Riittääkö vartti? Eli enemmän kiinnostaa tuo moottorin riittävä lämpö kuin sisätilan lämpö. Säädin ilmastoinnin namiskuukkelit lähelle 18-astetta, sillä oletan webaston pöhisevän kunnes tuo haluttu sisätila on saavutettu tai ajastuaika tulee täyteen tahi akku loppuu tms. Mielestäni webaston logiikka on outo eli se, että tuohon laitetaan aloitusaika. Esim. Volvoissa on sellainen ajastin, johon säädetään milloin auton pitää olla valmis, joka on mielestäni loogisempaa...

Eli kysymykset:
1) kauanko tarvii pitää, jotta kone on lämmin?
2) Määrittääkö ilmastoinnin nappuloiden asento sisätilan tavoitelämpötilan?

Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että pitäiskö tuossa olla kaukosäätö myös? Eli mulla sellaista ei ole, joten onko se hukkunut (on aina webaston yhteydessä) vai onko se ollut valinnainen varuste, jota tällä kertaa nuuka saksalainen ei ole ottanut? Paljonko tuollaisen kaukosäätimen tilaaminen erikseen maksaa?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13755
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Bercedes Menz kirjoitti:Mielestäni webaston logiikka on outo eli se, että tuohon laitetaan aloitusaika. Esim. Volvoissa on sellainen ajastin, johon säädetään milloin auton pitää olla valmis, joka on mielestäni loogisempaa...
Myös mersuissa asetetaan ajastimeen lähtöaika, pitää vaan olla vähän uudempi malli.

Ilmastoinnin lämpötilasäätö asettaa sisätilan lämmitystason. Tarkkaan ottaen noissa on rajoja, olisko jossakin mallissa minimi ollut 20 ja maksimi 24 astetta.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti: Ilmastoinnin lämpötilasäätö asettaa sisätilan lämmitystason. Tarkkaan ottaen noissa on rajoja, olisko jossakin mallissa minimi ollut 20 ja maksimi 24 astetta.
Juu, ainakin meikäläisen ohjekirjan mukaan juuri noin
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 E 280CDI Webasto

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Bercedes Menz kirjoitti:Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että pitäiskö tuossa olla kaukosäätö myös? Eli mulla sellaista ei ole, joten onko se hukkunut (on aina webaston yhteydessä) vai onko se ollut valinnainen varuste, jota tällä kertaa nuuka saksalainen ei ole ottanut? Paljonko tuollaisen kaukosäätimen tilaaminen erikseen maksaa?
Muistelen aiemmin kysyneeni itse samaa, ja saaneeni vastauksen että kaukosäätö pitäisi olla. Itse hommasin ebaystä, n. 50€. Veholla 254,- (Webasto T-90 kaukosäädin, osanumero A2218200497. Sinun autossasi voi olla eri tyyppi).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Re:

Viesti Kirjoittaja NMu »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:En tiiä löytyykö tuolta mitään:
http://www.mbusa.com/mercedes/data/pdf/" onclick="window.open(this.href);return false; ... _sedan.pdf

U.S. mallien käyttöohjekirja..
AUX heater ei ole ollut USA:ssa myynnissä tehdasvarusteena joten ei taida US-ohjekirjasta löytyä ohjeita, itse en ainakaan löytänyt.

Mutta nappulat ja valot aika lailla vastaavia kuin nykyisessä E:ssä, tuosta kun katsoo Auxiliary heating topikkeja niin toiminnan pitäisi selvitä.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca" onclick="window.open(this.href);return false; ... ex_a.shtml

Siis punainen merkkivalo tarkoittaa että lämmitin on toiminnassa, keltainen tarkoittaa että ajastin on toiminnassa ja sininen tarkoittaa jäähdytystä (kesällä).

Niin ja nuo linkin ohjeet voi valita myös suomeksi.

Tuota ajastinta jäin miettimään kun itse en käytännössä koskaan ole käyttänyt ajastinta vaan pelkästään kaukosäädintä ja 212:n ohjekirjassa sanotaan että sinne ohjelmoidaan lähtöaika ja lämmitin käynnistyy ulkolämpötilan mukaan riittävästi ennen lähtöaikaa, ja jatkaa sen jälkeen 5 minuuttia jos kahvikuppi ei kaatunutkaan suunnitellussa ajassa. Onkohan W211 vastaava vai olisko siinä tosiaan ohjelmoitu lämmittimen käynnistymisaika? Koneelta varmaa löytyy W211 Euro ohjekirja tuolta osin mutta en lähtenyt tarkistamaan.

Lisäys: vanhan 211 käyttöohjekirjakopion mukaan 211:n timeri on tosiaan lämmittimen käynnistysajalle. Faceliftille tätä en saanut tarkistettua.
Uusi foorumilainen ja mersukuski (W211 E280 -07) hyväksikäyttää vanhaa lankaa, kun en löydä vastausta tähän mistään.

Eli räpelsin tuota webastoa (niin kuin kaikkia muitakin auton sähkölaitteita :D) ja sain tuon ajastimen päälle, eli keltainen valo palaa. Mutta en kuolemaksenikaan keksi, miten sen saisi nyt pois päältä. Ei ainakaan tunnu menevän pois päältä siitä samasta napista vaihdekepin vieressä, eikä kaukosäätimen OFF-napista, enkä mittariston asetuksistakaan löydä muuta kuin ne kolme ajastuksen päällemenoaikaa. Eli apuja pliis :?: :?: :?:
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja NMu »

NMu kirjoitti:
Uusi foorumilainen ja mersukuski (W211 E280 -07) hyväksikäyttää vanhaa lankaa, kun en löydä vastausta tähän mistään.

Eli räpelsin tuota webastoa (niin kuin kaikkia muitakin auton sähkölaitteita :D) ja sain tuon ajastimen päälle, eli keltainen valo palaa. Mutta en kuolemaksenikaan keksi, miten sen saisi nyt pois päältä. Ei ainakaan tunnu menevän pois päältä siitä samasta napista vaihdekepin vieressä, eikä kaukosäätimen OFF-napista, enkä mittariston asetuksistakaan löydä muuta kuin ne kolme ajastuksen päällemenoaikaa. Eli apuja pliis :?: :?: :?:
Ratkesihan se, kun löysin vihdoin valinnan, millä mittariston kielen sai vaihdettua ruotsista englantiin :idea: :oops: :lol:. Tuo ruotsinkielinen käännös siinä asetuksessa oli kyllä päin sitä itteään, niin en sitä tajunnut, vaikka en ihan käsi ruotsin kielessä olekaan :roll:.
Vastaa Viestiin