No, ensin täytyy varmaan varmistua että mokkula on epäkunnossa..
W109 300 SE L 6.3 1971, myyty pois
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Unskin uusin tehoversio...? 
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Olen kyllä miettinyt... mutta nyt pidetään välivuosi auton hankinnoissaAapo.T kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/450/2670784
Aika halpa, osta w109:lle kaveriksi.
Tämän auton tunnen hyvin, on kaverini auto. Tuossa on nyt alla minun vanhat vanteet ja oman 6.3:n vanhat renkaat
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies

- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Höh, eihän tossa oo ees kunnon kattoo
Ihan siisti peli, mut mitähän toi epämääränen räkäjaroiskis vasemmassa takasisälokarissa oikeen on olevinaan
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
lisää
Menee nyt reilusti ehkä OT puolelle, mutta kertokaas, että mitä hienoutta on noissa kuvan "Elektromoottoreissa" ?
Ei muuten - mutta kun olen parikin kertaa meinannut heivata tallistani samannäkoisen smirgelin Sorttiasemalle, mutta olisi kai harmittanut kun ne nyt tähänkin oikein on kuvattu
http://w-100.de/cms/index.php?option=co ... &Itemid=42
Ei muuten - mutta kun olen parikin kertaa meinannut heivata tallistani samannäkoisen smirgelin Sorttiasemalle, mutta olisi kai harmittanut kun ne nyt tähänkin oikein on kuvattu
http://w-100.de/cms/index.php?option=co ... &Itemid=42
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
lisää
Juu - mutta jos ajelee 600:sella, niin raha ei ole objekti.
Sergey: kiitos vinkistä - jos kyllästyn lopullisesti Elektromoottoriin, niin laivataan sitten sinne (mutta ei vielä.....)
Sergey: kiitos vinkistä - jos kyllästyn lopullisesti Elektromoottoriin, niin laivataan sitten sinne (mutta ei vielä.....)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
OT
ja karra ei saa/voi (?) ite puolustautua lainkaan meidän offtopic juttuja vastaan
/OT
www.laikat.com on mulle tarpeen vaatiessa toimittanut kaiken tarpeellisen. Itel tulossa kans hidas pyöritin, joho saa koko vanteen esim. kii. mut tollanen nopee olis jees kevyempiä tavaroita varten.Aapo.T kirjoitti:Pitää vaan enää hommata kara ja laikat.
ja karra ei saa/voi (?) ite puolustautua lainkaan meidän offtopic juttuja vastaan
/OT
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Se on reissussa (lomalla siis) viel jonku päivän.Sergey kirjoitti:ja karra ei saa/voi (?) ite puolustautua lainkaan meidän offtopic juttuja vastaan
/OT
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Omakohtaiset kokemukset ovat kuitenkin olleet sellaiset, että juuri sinne ne kaikki ulkoisen näyttävyyden panokset pitäisikin pistää.Sergey kirjoitti:no siihenhän se aina lopahtaaJuhaP kirjoitti:Tossa konehuoneen kohdallako se into sitten lopahti, kun ei viittiny sitä siistiä
Eräällä ystävällä (rekkautunut myös tänne) on todella hieno SL sekä ulkoisesti, että pannuhuoneesta. Kun auto on joissain näyttelyissä, ei sen ympärillä pahemmin pyöritä - se on vaan yksi mersu muitten joukossa.
Mutta todella uskomaton kuhina alkaa käydä auton ympärillä sitten, kun pannuhuoneen luukku avataan.
Se on todella vaikuttavan näköinen. Eikä mitään spesiaalia. Ihan orkkistyylinen, mutta kaikki paikat on ihan putsplank ja keltapassivoinnit, alumiinit kaikki on just eikä melkein.
Mulla jos ois semmonen, niin en varmaan raaskis ajaa metriäkään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kyllä näin on, puunattu konehuone on vaivan arvoinen. Samalla löytää vikoja ja puutteita. 220:sen konehuone on tarkoitus saattaa perus siistiin kuntoon, näkyvät ruosteet pois, lika pois. Kumiosat puhtaaksi. Siinä samallahan joutuu putsaamaan erilaisia osakokonaisuuksia, kaasuvivusto, vaihteensiirtäjä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Hahaa, kylla tata luetaan... nyt toista kertaa foorumilla... ei malta pois pysyajackie kirjoitti:Se on reissussa (lomalla siis) viel jonku päivän.Sergey kirjoitti:ja karra ei saa/voi (?) ite puolustautua lainkaan meidän offtopic juttuja vastaan
/OT
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tallainen oli tehty paaville 1966:petri kirjoitti:Höh, eihän tossa oo ees kunnon kattoo![]()
Ihan siisti peli, mut mitähän toi epämääränen räkäjaroiskis vasemmassa takasisälokarissa oikeen on olevinaan
http://image.motortrend.com/f/9504264%2 ... r_view.jpg
Tuossa ebayn autossa on joku esi- tai lisalammittimen kello kuskin puolella kojelaudassa.
Viimeksi muokannut karra, La 07.11.2009 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt palaan topikissa vähän taaksepäin ja spekuloin AMG pentoja ja niiden kopioita.
Ostin tänään 8x16 e11 pentat W126 ässääni, kävin hakemassa Valtimosta, eli reissua kertyi reilu 1100km uudella V70 Drive e 1,6D Volvolla. Ja menee Volvo pienellä kulutuksella; TODELLINEN mitattu kulutus 4,6l/100km!
Vanteissa lukee made in britain, ei siis ATS tai AMG, onko nämä siis kopiot, vai mitä? Lukeeko ATS:sissä aina ATS?
Haulla löysin karran kirjoituksen koskien juuri kyseisiä vanteita, lienee mieli muuttunut ajan saatossa?
-Teo
Ostin tänään 8x16 e11 pentat W126 ässääni, kävin hakemassa Valtimosta, eli reissua kertyi reilu 1100km uudella V70 Drive e 1,6D Volvolla. Ja menee Volvo pienellä kulutuksella; TODELLINEN mitattu kulutus 4,6l/100km!
Vanteissa lukee made in britain, ei siis ATS tai AMG, onko nämä siis kopiot, vai mitä? Lukeeko ATS:sissä aina ATS?
Haulla löysin karran kirjoituksen koskien juuri kyseisiä vanteita, lienee mieli muuttunut ajan saatossa?
karra kirjoitti:Lähetetty: Maa 05.02, 2007 01:07
Hyi, kyllä teillä on sitten rumia vanteita autoissanne Mad Wink . Minulla oli ton tapaset A-Asconassa vuonna 1985, puolat oli valua ja hitsattu kiinni teräsvanneosaan.
-Teo
Kyllä muistan kommenttiini, ja mieli on muuttunutTeo kirjoitti:Nyt palaan topikissa vähän taaksepäin ja spekuloin AMG pentoja ja niiden kopioita.
Ostin tänään 8x16 e11 pentat W126 ässääni, kävin hakemassa Valtimosta, eli reissua kertyi reilu 1100km uudella V70 Drive e 1,6D Volvolla. Ja menee Volvo pienellä kulutuksella; TODELLINEN mitattu kulutus 4,6l/100km!
Vanteissa lukee made in britain, ei siis ATS tai AMG, onko nämä siis kopiot, vai mitä? Lukeeko ATS:sissä aina ATS?
Haulla löysin karran kirjoituksen koskien juuri kyseisiä vanteita, lienee mieli muuttunut ajan saatossa?
karra kirjoitti:Lähetetty: Maa 05.02, 2007 01:07
Hyi, kyllä teillä on sitten rumia vanteita autoissanne Mad Wink . Minulla oli ton tapaset A-Asconassa vuonna 1985, puolat oli valua ja hitsattu kiinni teräsvanneosaan.
-Teo
Aiemmin en pitänyt edes W108/109 koria mitenkään kauniina mutta nyt siinä alkaa olla jo sitä wanhaa arvokkuutta... ja W116 lähestyy myös sitä kategoriaa mutta ei ihan vielä.
M-100 foorumilla kerrottiin että brittiläisen firman nimi oli Penta joka noita valmisti. Aidot AMG:t on ATS:n tekemiä ja niissä lukee molemmat tekstit. Minulla on pari aitoja ja pari brittiläisiä.
Ilmeisesti ATS on taottu ja Penta on valettu.
Oliko tuo ostamasi sarja se ainut 16" sarja pienellä ET:llä joka oli myynnissä sekä nettivaraosissa että vannehaussa? Nyt siellä on toinenkin 16" sarja mutta vaikutti olevan kapeammat ja isolla ET:llä, aika oudot
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Nehän ne oli ainoat myynnissä olevat pienellä ET:llä, aika harvoin on näitä kaupan. Mulla oli tällaiset samanlaiset pari vuotta sitten, ja vielä takavanteet 9" leveinä. Olen pikkasen katunut myyntiä, mutta nämä tasalevyiset sopivat paremmin ässän alle. Uudet renkaatkin oli jo valmiiksi varastossa; Michelin Primacy HP 225/60/16.
Noi sopii muuten aivan täydellisesti tohon sun autoon noi pentat, ja onhan W108/9 komeimpia autoja, voisin vaihtaa oman ässän koska tahansa 8 -koneiseen sataysiin, tai no kyllähän se M189 moottorinenkin kävisi.
Minkäkän levyisenä noita pentoja oli niisä AMG -kilpureissa ja waxenbergerissä?
-Teo
Noi sopii muuten aivan täydellisesti tohon sun autoon noi pentat, ja onhan W108/9 komeimpia autoja, voisin vaihtaa oman ässän koska tahansa 8 -koneiseen sataysiin, tai no kyllähän se M189 moottorinenkin kävisi.
Minkäkän levyisenä noita pentoja oli niisä AMG -kilpureissa ja waxenbergerissä?
-Teo
Tässä waxenberger topicissahan on asiaa sivuttu:Teo kirjoitti:Minkäkän levyisenä noita pentoja oli niisä AMG -kilpureissa ja waxenbergerissä?
-Teo
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Mutta siihen aikaan ei tainnut olla 16" koossa vaan taisivat olla 15" ellei jopa 14"
Pitkästä aikaa tallissa tapahtuu; uudet korkeudensäätöventtiilit on paikoillaan edessä ja vasemman puolen uusi putkisto myös. Väliputket, kuulapäätangot ja runkoaisan letkut pitää vielä asentaa.
Sitten öljynputsari ja öljynjäähdyttimen letku sekä öljyä koneeseen ja kokeilemaan. Jos huomenna saisi valmiiksi
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Renkaista vielä; päädyin siihen että hommaan 14" valkosivulliset "paraatiajoon". Cooper Trendsetterit maksaa Sami Lassilalla noin 130,- / kpl ja ne on ns jenkkirenkaita.
Nordenrenkaalta saa nopeusluokan S Maxxis renkaita koossa 215/70R14 vajaat 70,- / kpl.
http://www.maxxis.com/AutomobileLight-T ... /MA-1.aspx
Näitä Yokohama Aegis LS4 renkaita kehuttiin M-100 foorumilla mutta näitä ei taida Suomesta saada, S on myös nopeusluokka.
http://www.yokohamatire.com/tires/aegis_ls4.pdf
Tulee sitten käyttöön omat peltivanteet sekä kapselit ja täyttää ainakin museoauton kriteerit
.
Nordenrenkaalta saa nopeusluokan S Maxxis renkaita koossa 215/70R14 vajaat 70,- / kpl.
http://www.maxxis.com/AutomobileLight-T ... /MA-1.aspx
Näitä Yokohama Aegis LS4 renkaita kehuttiin M-100 foorumilla mutta näitä ei taida Suomesta saada, S on myös nopeusluokka.
http://www.yokohamatire.com/tires/aegis_ls4.pdf
Tulee sitten käyttöön omat peltivanteet sekä kapselit ja täyttää ainakin museoauton kriteerit
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vaikuttaisi nyt että remontti oli onnistunut; auto on ollut ryhdissään jo puoli vuorokautta eikä mitään vuotoja ainakaan vaikuta korvakuulolla olevan.
Oikea etukulma on kolmisen milliä alempana kun muut kulmat joten sitä asennoitintankoa joutuu vielä säätämään.
Kun on tuota luntakin satanut niin jätän koeajon kuivemmalle kelille ja seurailen nyt että kauanko kestää mersu ylhäällä
.
Oli kuukauden tauko ettei päässyt M100 hörinää kuulemaan ja vihdoin eilen tallissa sai taas nauttia siitä äänimaailmasta (ja rikastetusta pakokaasusta, köh...)
.
Oikea etukulma on kolmisen milliä alempana kun muut kulmat joten sitä asennoitintankoa joutuu vielä säätämään.
Kun on tuota luntakin satanut niin jätän koeajon kuivemmalle kelille ja seurailen nyt että kauanko kestää mersu ylhäällä
Oli kuukauden tauko ettei päässyt M100 hörinää kuulemaan ja vihdoin eilen tallissa sai taas nauttia siitä äänimaailmasta (ja rikastetusta pakokaasusta, köh...)
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
lisää
No nyt - ei muuta kuin purkittamaan 6.3 pakokaasua....karra kirjoitti: Oli kuukauden tauko ettei päässyt M100 hörinää kuulemaan ja vihdoin eilen tallissa sai taas nauttia siitä äänimaailmasta (ja rikastetusta pakokaasusta, köh...) .
....no kun kerran olimme saksassa F1-kisojen aikaan, niin telkkarissa mainostettiin "kaljatölkkejä", joihin oli purkitettu Schumin Ferrarin pakokaasua. Ideana on saada kotitatsomoon aitoa kisatunnelmaa - purkit auki, kun kisa alkaa !
Sittenhän me projektia seuranneet laittasimme tuon koneäänivideon pyörimään - ja avaisimme mekin purkit
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T





