220cdi farmari-99 lämppäriongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

220cdi farmari-99 lämppäriongelma

Viesti Kirjoittaja uate »

Eli. Lämppärin puhallin pätkii eli välillä toimii ja välillä ei toimi ja samalla sisäilmankierto ja ec nappula hiljenee. Jostain montusta saattaa lähtee päälle tai sammua. Kävin läpi puhaltimen virtajohdot hantin jalkotilasta, paskat mitään auttanut. Oisko kellään hajua että onko vika sairaan kallis vai mielisairaan kallis. Ei kyllä ikinä aiemmin ole yhdenkään auton eikä toyotan kanssa ollut mitään ongelmaa lämppärien kanssa. Perkele on näissä nykyään liikaa sähkövempaimia, taidan siirtyä takaisin 80 luvulle.Taitaa autosähkö kutsua? :cry:
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mulla oli just samallainen vika omassa c-mallissa
vika löyty puhaltimen moottorista,oli täynnä havuja ja muuta kökköä ja hiilet jumissa vähä crc:eetä ja paineilmaa ja taas mennään!
moottori lähtee helposti ainakin tuosta ceestä apukuskin jalkotilasta potkupahvin alta klipsit auki ja moottorin neljä torxi ruuvia auki+liitin irti ja moottori on kädessä!
ML W164
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Kiitoksia vinkistä. Puhaltimen moottori putsattu paineella ja crc:llä. Toimi heti hyvin mutta taas päivällä hiljeni noin 15min ajaksi ja sitten taas toimi ihan hyvin tunnin. Ihmetellään taas lisää kun päästään liikenteeseen.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
THä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:24

Viesti Kirjoittaja THä »

Silloin kun se ei toimi, niin mittaa tuleeko moottorille asti jännite. Saa edes selvyyden onko vika moottorissa vai tehonsyötössä. Muutenkin sellainen looginen ongelman jäljittäminen on nopeampaa ja fiksumpaa kuin summassa purkaminen ja osien uusiminen :roll:
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Kokeile heilutella sitä nopeudensäätönuppia josko syy pätkintään voisi olla siellä.

Itsellä puhaltimen tehoasetus sekoilee, huutaa välistä täysillä vaikka pyynti olisi 3:sella. Nupin koputtelu ja heiluttaminen sivusuunnassa auttaa. Joskus sain ohjeeksi tuohon, että lämmönsäätöpaneelin liittimen pinnit voivat olla hapettuneet. Niiden puhdistus, raaputtelu ja taivuttelu pitäisi auttaa. En ole vielä ehtinyt kokeilla, auttaako.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Vastaa Viestiin