W210 Väyrysen puhaltimen moottori laukesi - Vaihdettu tänään
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
W210 Väyrysen puhaltimen moottori laukesi - Vaihdettu tänään
-96 diesel väyrynen ilman ilmastointia, lämmityslaitteen puhallin meni tänään mykäksi. Joku laakeri siellä ehti huutaa kuukauden verran ja nyt on valmis.
Mitäs veikkaatte puhaltimen moottorin ja asennustyön hinnaksi? Noin niinkun tavallisella pajalla tehtynä, ei Vehossa...
Mitäs veikkaatte puhaltimen moottorin ja asennustyön hinnaksi? Noin niinkun tavallisella pajalla tehtynä, ei Vehossa...
Viimeksi muokannut Kestotähti, Ti 13.03.2007 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei oo paha paikka.
Hanttimiehen jalkatilan katosta vaan paffit pois ja moottorin muovisuoja.
Siinä se sitten jo möllöttääkin.
Edelleen suosittelisin hankkimaan Alfamerin korjausoppaan.
Toimenpide on selostettu sivulla 11.20
Hanttimiehen jalkatilan katosta vaan paffit pois ja moottorin muovisuoja.
Siinä se sitten jo möllöttääkin.
Edelleen suosittelisin hankkimaan Alfamerin korjausoppaan.
Toimenpide on selostettu sivulla 11.20
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täysautomaatti-ilmastoinnin kyseessä ollen puhaltimen moottori on lähemmäs 2x kalliimpi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kyllä on. Tai oli. Viime kesänäe320 kirjoitti: Onneksi suami-autossa ei ole sellaista 'ongelmaa'.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tuli tuohon cdi:hin vaihdettua, homma oli erittäin helppo. Yksi pahvi pois (lähtee käsin) hanskalokeron alta ja tähtiruuvit moottorista auki. Uusi motti tilalle, piuhat kiinni ja vot johan puhaltaa taas.
Onnettomuus ei vaan tule yksin ja nyt sama ongelma vaivaa tuota bensakoneista, tässä tapauksessa taitaa vaan olla se tyyppivika, elektroninen säätö, hajalla kun puhaltaa vain pienimmällä nopeudella.
Toimintatonnille on taas kysyntää. Nyt onkin mennyt jo monta kuukautta putkeen niin että sen toimintatonnin on saanut sijoitettua noihin kulkuvälineisiin. Huoltokulut alkaa olla sen 12t€ vuodessa kohta jos tätä vauhtia mennään.
Mikäs sen mukavampaa.
Onnettomuus ei vaan tule yksin ja nyt sama ongelma vaivaa tuota bensakoneista, tässä tapauksessa taitaa vaan olla se tyyppivika, elektroninen säätö, hajalla kun puhaltaa vain pienimmällä nopeudella.
Toimintatonnille on taas kysyntää. Nyt onkin mennyt jo monta kuukautta putkeen niin että sen toimintatonnin on saanut sijoitettua noihin kulkuvälineisiin. Huoltokulut alkaa olla sen 12t€ vuodessa kohta jos tätä vauhtia mennään.
Mikäs sen mukavampaa.
Pistetääs nyt vaikka tänne lisäkysymystä, kun en muutakaan löytänyt...
Eli -99 Väyrysessä ei puhalla tuulilasiin ilmaa laisinkaan. Muuten puhallukset kyllä toimii, eli kuskin lärville esim. saa kunnon puhurit. Säätönuppeja- ja rullia kun veivailee, niin johonkin se siinä "tuulilasiasennossakin" yrittää puhkua, ainakin ääni on sellainen, ulos ilmaa vaan ei oikeen mistään tule. Paitsi niistä sivuikkunoiden suuttimista...
Jotain pientä vikinääkin puhaltimen moottorista ilmeisesti kuuluu isommilla tehoilla. Oisko siellä kuitenkin vaan joku putki tms. irti ja ilmat menee minne sattuu...?
Ja autossa on siis ilmeisesti tämä puoliautomaattinen ilmastointi, eli niillä rullilla pelaava.
Eli -99 Väyrysessä ei puhalla tuulilasiin ilmaa laisinkaan. Muuten puhallukset kyllä toimii, eli kuskin lärville esim. saa kunnon puhurit. Säätönuppeja- ja rullia kun veivailee, niin johonkin se siinä "tuulilasiasennossakin" yrittää puhkua, ainakin ääni on sellainen, ulos ilmaa vaan ei oikeen mistään tule. Paitsi niistä sivuikkunoiden suuttimista...
Jotain pientä vikinääkin puhaltimen moottorista ilmeisesti kuuluu isommilla tehoilla. Oisko siellä kuitenkin vaan joku putki tms. irti ja ilmat menee minne sattuu...?
Ja autossa on siis ilmeisesti tämä puoliautomaattinen ilmastointi, eli niillä rullilla pelaava.
Joku väyryne
joo
Minun väykyssä-99 cdi myös puhallinmottori pyörii tai ei vähän miten sattuu remontiia tarviis-ja autossa on käsittääkseni automaattiilmastoint i paljonkohan uus puhallinmoottori mahtanee maksaa..onko han millainen pyörintänopeuden säätö--vastuksilla vai joku muu järjestelmä.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
Itselläni oli W210 -97, automaatti-ilmastoinnilla. Siinä kans hajos puhaltimen moottori. Ostin eräältä käytetyn puhallinmoottorin ja alkoi toimia. Vanhassani oli hieman erilainen vastus ja moottori kuin siinä jonka ostin. Kuitenkin muuten samanlainen, toimi moitteetta. Taisi maksaa pari kesää sitten joku 40-70€ moottori, vastus ja se hamsterin pyörä yhteensä. Sitten itse sen asentaa puolessa tunnissa. Etsi vaikka nettivaraosasta.
Jaaha, korjasin omat jälkeni, ja taas toimii. Eli kojelaudan valaistuksia tuli uusittua, ja siinä samalla oli vissiin jäänyt niiden säätönuppien takana olevat valkoiset tapit sojottamaan hiukan hassusti. Nyt siis toimii vehkeitten valot ja ilmaakin tulee mukavasti.Hansen78 kirjoitti: Eli -99 Väyrysessä ei puhalla tuulilasiin ilmaa laisinkaan. Muuten puhallukset kyllä toimii, eli kuskin lärville esim. saa kunnon puhurit. Säätönuppeja- ja rullia kun veivailee, niin johonkin se siinä "tuulilasiasennossakin" yrittää puhkua, ainakin ääni on sellainen, ulos ilmaa vaan ei oikeen mistään tule.
Raitisilmasuodatinkin tuli irrotettua ja imuroita pahimmat havut pois, taisi hiukan sekin auttaa.
Joku väyryne