W210 Väyrysen puhaltimen moottori laukesi - Vaihdettu tänään

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

W210 Väyrysen puhaltimen moottori laukesi - Vaihdettu tänään

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

-96 diesel väyrynen ilman ilmastointia, lämmityslaitteen puhallin meni tänään mykäksi. Joku laakeri siellä ehti huutaa kuukauden verran ja nyt on valmis.

Mitäs veikkaatte puhaltimen moottorin ja asennustyön hinnaksi? Noin niinkun tavallisella pajalla tehtynä, ei Vehossa...
Viimeksi muokannut Kestotähti, Ti 13.03.2007 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

300-350 e.
Veikkaus siis :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

motonetin osa näkyi olevan 179€, en ole vaihtanut mutta tuskin kovin iso homma on, voin kyllä olla väärässäkin, jotkut on hankalassa paikassa.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei oo paha paikka.
Hanttimiehen jalkatilan katosta vaan paffit pois ja moottorin muovisuoja.
Siinä se sitten jo möllöttääkin.

Edelleen suosittelisin hankkimaan Alfamerin korjausoppaan.
Toimenpide on selostettu sivulla 11.20
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Ari66 kirjoitti:300-350 e.
Veikkaus siis :wink:
Aika lähelle osui. Tänään vaihdettiin uusi puhaltimen moottori ja se oli töineen 280 e. Samaan hintaan sisältyi vielä kesärenkaiden vaihto. Hommat tehtiin sekamerkkikorjaamolla Raisiossa.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Sama mulla edessä tuossa cdi:ssä. Lopetti jo pyörimisen hetkeksi.

Voi olla että hiilien vaihdolla selviäisi tosin.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Täysautomaatti-ilmastoinnin kyseessä ollen puhaltimen moottori on lähemmäs 2x kalliimpi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ari66 kirjoitti:Täysautomaatti-ilmastoinnin kyseessä ollen puhaltimen moottori on lähemmäs 2x kalliimpi.
Onneksi :roll: suami-autossa ei ole sellaista 'ongelmaa'.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti: Onneksi :roll: suami-autossa ei ole sellaista 'ongelmaa'.
Kyllä on. Tai oli. Viime kesänä :?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ari66 kirjoitti:
e320 kirjoitti: Onneksi :roll: suami-autossa ei ole sellaista 'ongelmaa'.
Kyllä on. Tai oli. Viime kesänä :?
Tarkoitin tätä omaani - ja yleisesti ottaen taitaa mennä kyllä em. mukaan. Hyvä kun ei veivi-ikkunoilla tehty.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tuli tuohon cdi:hin vaihdettua, homma oli erittäin helppo. Yksi pahvi pois (lähtee käsin) hanskalokeron alta ja tähtiruuvit moottorista auki. Uusi motti tilalle, piuhat kiinni ja vot johan puhaltaa taas.

Onnettomuus ei vaan tule yksin ja nyt sama ongelma vaivaa tuota bensakoneista, tässä tapauksessa taitaa vaan olla se tyyppivika, elektroninen säätö, hajalla kun puhaltaa vain pienimmällä nopeudella.

Toimintatonnille on taas kysyntää. Nyt onkin mennyt jo monta kuukautta putkeen niin että sen toimintatonnin on saanut sijoitettua noihin kulkuvälineisiin. Huoltokulut alkaa olla sen 12t€ vuodessa kohta jos tätä vauhtia mennään.

Mikäs sen mukavampaa. :roll:
Hansen78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 29.10.2009 19:22

Viesti Kirjoittaja Hansen78 »

Pistetääs nyt vaikka tänne lisäkysymystä, kun en muutakaan löytänyt...
Eli -99 Väyrysessä ei puhalla tuulilasiin ilmaa laisinkaan. Muuten puhallukset kyllä toimii, eli kuskin lärville esim. saa kunnon puhurit. Säätönuppeja- ja rullia kun veivailee, niin johonkin se siinä "tuulilasiasennossakin" yrittää puhkua, ainakin ääni on sellainen, ulos ilmaa vaan ei oikeen mistään tule. Paitsi niistä sivuikkunoiden suuttimista...

Jotain pientä vikinääkin puhaltimen moottorista ilmeisesti kuuluu isommilla tehoilla. Oisko siellä kuitenkin vaan joku putki tms. irti ja ilmat menee minne sattuu...?

Ja autossa on siis ilmeisesti tämä puoliautomaattinen ilmastointi, eli niillä rullilla pelaava.
Joku väyryne
byhbyh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 26.12.2008 19:04

joo

Viesti Kirjoittaja byhbyh »

Minun väykyssä-99 cdi myös puhallinmottori pyörii tai ei vähän miten sattuu remontiia tarviis-ja autossa on käsittääkseni automaattiilmastoint i paljonkohan uus puhallinmoottori mahtanee maksaa..onko han millainen pyörintänopeuden säätö--vastuksilla vai joku muu järjestelmä.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Itselläni oli W210 -97, automaatti-ilmastoinnilla. Siinä kans hajos puhaltimen moottori. Ostin eräältä käytetyn puhallinmoottorin ja alkoi toimia. Vanhassani oli hieman erilainen vastus ja moottori kuin siinä jonka ostin. Kuitenkin muuten samanlainen, toimi moitteetta. Taisi maksaa pari kesää sitten joku 40-70€ moottori, vastus ja se hamsterin pyörä yhteensä. Sitten itse sen asentaa puolessa tunnissa. Etsi vaikka nettivaraosasta.
Hansen78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 29.10.2009 19:22

Viesti Kirjoittaja Hansen78 »

Hansen78 kirjoitti: Eli -99 Väyrysessä ei puhalla tuulilasiin ilmaa laisinkaan. Muuten puhallukset kyllä toimii, eli kuskin lärville esim. saa kunnon puhurit. Säätönuppeja- ja rullia kun veivailee, niin johonkin se siinä "tuulilasiasennossakin" yrittää puhkua, ainakin ääni on sellainen, ulos ilmaa vaan ei oikeen mistään tule.
Jaaha, korjasin omat jälkeni, ja taas toimii. Eli kojelaudan valaistuksia tuli uusittua, ja siinä samalla oli vissiin jäänyt niiden säätönuppien takana olevat valkoiset tapit sojottamaan hiukan hassusti. Nyt siis toimii vehkeitten valot ja ilmaakin tulee mukavasti.

Raitisilmasuodatinkin tuli irrotettua ja imuroita pahimmat havut pois, taisi hiukan sekin auttaa.
Joku väyryne
Vastaa Viestiin