W124 ja subwoofer
W124 ja subwoofer
Eli minkälaisia kokemuksia teillä on subbareista 124 takakontissa, tuleeko sieltä ääni/paine sisälle miten? Kaveri sanoi että sieltä ei taho kuulua mitään kun on niin paljon tavaraa kontin ja sisätilan välissä. Pitääkö paikkansa?
Tuolla nurkassa lojuu 12" jbl:n subi ja se pitäisi laittaa soimaan, mutta vielä ei ole vahvistinta niin ei ole päässyt koittamaan.. Olen tässä mietiskellyt että pitäisikö pistää kiertoon tuo ja ostaa joku pienempi subi jonka saisi piilotettua esim. etupenkin alle. Mitä mieltä olette?
En tiedä onko näissä mitään eroja, mutta kyseessä 260E ja vuosimalli -87..
Tuolla nurkassa lojuu 12" jbl:n subi ja se pitäisi laittaa soimaan, mutta vielä ei ole vahvistinta niin ei ole päässyt koittamaan.. Olen tässä mietiskellyt että pitäisikö pistää kiertoon tuo ja ostaa joku pienempi subi jonka saisi piilotettua esim. etupenkin alle. Mitä mieltä olette?
En tiedä onko näissä mitään eroja, mutta kyseessä 260E ja vuosimalli -87..
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Minä tein Kylmän viileesti hattuhyllyyn järjettömän reijän..
Siihen sovitin semmosen 300mm leveen Rosteri kauluksen.
Johan alko möyhy Kapiiniin kuulumaa.
Kontista kannattaa eristää vähän niitä sivumuoveja ja rekkari kilven alle kumia. Soipi ainaskin puhtaammin ja ei tarvii kunnella vittuilia et kontti rämisee....
Itse olen ainaskin tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Siihen sovitin semmosen 300mm leveen Rosteri kauluksen.
Johan alko möyhy Kapiiniin kuulumaa.
Kontista kannattaa eristää vähän niitä sivumuoveja ja rekkari kilven alle kumia. Soipi ainaskin puhtaammin ja ei tarvii kunnella vittuilia et kontti rämisee....

Itse olen ainaskin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
-
- Mersumies
-
- Vakiokalustoa
Onko kukaan koittanu auton sisälle asentaa minkäänlaista matalien toistoa?
Eihän sinne mitään 10" mahdu mutta joistain pienistä (kotikaapeista) tulee ihan yllättävästi hyvälaatuista ääntä. Vois kuvitella että ellei äänenpainetta hae vaan laatua niin sen saa aikaiseksi ihan kohtuukokoisilla elementeillä autossakin? Sijoittelu vaan tulee ongelmaksi.
Takaronkassa mullakin ollu suljettu kotelo 12" Liian iso kotelo ja äänenlaatu huono. Nyt kokeilussa pienikoppainen 10" mutta ei oikein toimi sekään. Ääntä kyllä tulee tästäkin mutta laatu ei ole kummoinen.
Eihän sinne mitään 10" mahdu mutta joistain pienistä (kotikaapeista) tulee ihan yllättävästi hyvälaatuista ääntä. Vois kuvitella että ellei äänenpainetta hae vaan laatua niin sen saa aikaiseksi ihan kohtuukokoisilla elementeillä autossakin? Sijoittelu vaan tulee ongelmaksi.
Takaronkassa mullakin ollu suljettu kotelo 12" Liian iso kotelo ja äänenlaatu huono. Nyt kokeilussa pienikoppainen 10" mutta ei oikein toimi sekään. Ääntä kyllä tulee tästäkin mutta laatu ei ole kummoinen.
ittelläni on ollu lankus refleksi ja suljettu kotelo. suljettu sai kontin ja rekisterikilven tärisemään nii lujaa jotta melkee kuuli sen sisällekki. (joka ainaki mua ketuttaa aikaa myöre). sitte tein refleksin. tein ensiapu pakkauksen paikalle 4"reiän. rasiaporalla tuli kätevästi. siitä vain refleksi matkustamon puolelle ikkunan suuntaiseen kulmaan. joha rupes ääntä ja painetta tulemaan. äänen laatuki säilyy hyvänä ku se ei peilale niin paljoa lasien/pellien kautta. huomaatavasti pareet verrattuna suljettuun..
tämä soi kuskille paremmin jos on aina autos porukkaa nii sitte laittaisen refleksi pystysuoraan niii paine jakautuu taas paremmin
. vaikkei tällä ny seksuaalista merkitytä olekkaan
jos sitte haluaa vain basson ääntä nii sitte vain joku 8"tai 10" ja tehdä suljettu kotelo siihen ensiapu pakkauksen tilalle
Sen sanon kyllä viä etten oo nähny viä hyvin soivaa yhdistelmää lankussa jokka on alle 1000w päättellä
mutta nää taas riippuu mitä kuuntelia haluaa.. mutta tuos oma kertomus

tämä soi kuskille paremmin jos on aina autos porukkaa nii sitte laittaisen refleksi pystysuoraan niii paine jakautuu taas paremmin

jos sitte haluaa vain basson ääntä nii sitte vain joku 8"tai 10" ja tehdä suljettu kotelo siihen ensiapu pakkauksen tilalle
Sen sanon kyllä viä etten oo nähny viä hyvin soivaa yhdistelmää lankussa jokka on alle 1000w päättellä

mutta nää taas riippuu mitä kuuntelia haluaa.. mutta tuos oma kertomus

meikäläinen toteutti ratkaisun ns pämppäri(band bass ) kotelolla tässäpä hivenen kuvaa. ja makiasti se soikin 2kw luokassa lahdessa 1sia 135.1db MB raidalla
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... 0017&pos=3
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... 0017&pos=6

http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... 0017&pos=3
http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... 0017&pos=6
Omassa sedanissa oli vuosi pari sitten 2x15" cerwin vegat. 1kw päätteellä soittelin sopivilla säädöillä. kyllä sieltä painetta tuli kabiinin puolelle ja bassonkin sai kuulumaan nätisti kun jaksoi säätää
kyseisillä elementeillä mitattiin 141.9db calibran kontissa, tosin väärällä biisillä ja huonoilla säädöillä.
mersun kontissa ollessa ei käyty mittauttamassa

kyseisillä elementeillä mitattiin 141.9db calibran kontissa, tosin väärällä biisillä ja huonoilla säädöillä.
mersun kontissa ollessa ei käyty mittauttamassa

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Kyllä se ihan hyvä luku oli. ooppeli oli vain huonompaa tekoa kun ratti rupes vipattamaan viimestä päivää kun löi nupit kaakkoon
jälkeenpäin vain harmitellut kun ei mersulla tullut käytyä kokeilemassa kun oli kyseiset kamppeet siinä paikoillaan. olisi osannut jotain lukua sanoa.
niin ja hattuhyllyä kannattaa muokata
itsellä oli tosin vain 2kpl 3x6cm reiät ja kuului siltikin ihan tarpeeksi (liikaa) ensiapupakkauksen paikalle tekee reiän fiksusti niin rupeaa kuulumaan halvemmillakin kamppeilla sisälle asti basso 

jälkeenpäin vain harmitellut kun ei mersulla tullut käytyä kokeilemassa kun oli kyseiset kamppeet siinä paikoillaan. olisi osannut jotain lukua sanoa.
niin ja hattuhyllyä kannattaa muokata

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d