Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:ssa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Muumio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 12.03.2009 19:13

Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:ssa

Viesti Kirjoittaja Muumio »

Kahdenlaista "varmaa" käsitystä on liikkeellä laillisuudesta, kun tämä ihana Lucaksen syöttöpumppu on vaihdettu Bochin mekaaniseen rivipumppuun vm -98 E D220 Paavossa. Katsastus lähestyy..., muutoin (pakokaasut jne.) kaikki on autossa ok, mutta sutimisen esto lienee remontissa hävinnyt. Onko kukaan selvitellyt tätä laillisuusasiaa perusteellisesti?
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Ei saa lailllisesti vaihtaa,koska vähäpäästöinen ja tyypitetty juuri sille pumpulle vaikka päästöt meneekin että heilahtaa läpi!
periaatteessa tuon muutoksen saa katsastettua jos tekee vtt:n testit jotka kustantaa n.2-3 tonttua :roll:
ei sitä kukaan sielä huomaa,leimalle vaan :D
ML W164
Muumio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 12.03.2009 19:13

Viesti Kirjoittaja Muumio »

Auton rekisteriotteessa ei ole kyllä minkäänlaista mainintaa vähäpäästöisyydestä. Onkohan tämä mahdollinen vähäpäästöisyys sitten vuosimallista riippuvainen tms.?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kaikki tuon ikäiset autot on automaattisesti vähäpäästöisiä, siksi ei ole merkintää rekisteriotteessa. Pumpun vaihto ei ole sallittua ilman VTT:n testiä, joka pitää myös läpäistä. Luistonesto ei ole katsastusvaruste, joten siitä on turha huolestua.

Leimalle vaan ja ei sanaakaan pumpusta, niin läpi menee. Älä ainakaan katsastushetkellä kysy mitään.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei sitä vähäpäästöisyyttä enää tuon ikäisissä luekkaan kun ovat sitä kaikki. eikä ilmeisesti näissä uusissa rekisteriotteissa muutenkaan.

turhaa sitä laillisuutta miettii ei ne sitä siellä katastuksesa tajua, tai jos tajuaakin nii tuskin kiinnostaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Muumio kirjoitti:Kahdenlaista "varmaa" käsitystä on liikkeellä laillisuudesta, kun tämä ihana Lucaksen syöttöpumppu on vaihdettu Bochin mekaaniseen rivipumppuun vm -98 E D220 Paavossa. Katsastus lähestyy..., muutoin (pakokaasut jne.) kaikki on autossa ok, mutta sutimisen esto lienee remontissa hävinnyt. Onko kukaan selvitellyt tätä laillisuusasiaa perusteellisesti?


Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.

Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mika.T kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.

Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.

En itse ainakaan kyselisi lupaa,jos Lugas rupeaa haisemaan,sen vaihtamiseen Boch pumppuun.Eihän sitä tarvi katsastusmiehelle erikseen esitellä,pääasia että päästöt on kunnossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.

Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.

En itse ainakaan kyselisi lupaa,jos Lugas rupeaa haisemaan,sen vaihtamiseen Boch pumppuun.Eihän sitä tarvi katsastusmiehelle erikseen esitellä,pääasia että päästöt on kunnossa.
No en minäkään. :D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onko se pienempi paha jos on toimiva auto, kuin että semmonen miten sattuu nykivä naftaa tielle tiputtava paska :?:

Saahan sen auton hylättyä katsastuksessa jos oikein yrittää.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Aki P kirjoitti:Onko se pienempi paha jos on toimiva auto, kuin että semmonen miten sattuu nykivä naftaa tielle tiputtava paska :?:

Saahan sen auton hylättyä katsastuksessa jos oikein yrittää.
Niin saa... :lol:
Polttoaineen ruiskutustekniikan muuttamisesta ei nähdäkseni ole mitään esteitä, jos muuten ei mennä sorkkimaan pakokaasun kierrätykseen ja savutusarvot ovat asetetuissa rajoissa.
Tulehaan katsastuksessa hylkäys jarrulevyjen kuluneisuudenkin perusteella, vaikka jarrut olisi jarrudynamometrin mukaan A1. :lol:
Vastaa Viestiin