Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:ssa
Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:ssa
Kahdenlaista "varmaa" käsitystä on liikkeellä laillisuudesta, kun tämä ihana Lucaksen syöttöpumppu on vaihdettu Bochin mekaaniseen rivipumppuun vm -98 E D220 Paavossa. Katsastus lähestyy..., muutoin (pakokaasut jne.) kaikki on autossa ok, mutta sutimisen esto lienee remontissa hävinnyt. Onko kukaan selvitellyt tätä laillisuusasiaa perusteellisesti?
Kaikki tuon ikäiset autot on automaattisesti vähäpäästöisiä, siksi ei ole merkintää rekisteriotteessa. Pumpun vaihto ei ole sallittua ilman VTT:n testiä, joka pitää myös läpäistä. Luistonesto ei ole katsastusvaruste, joten siitä on turha huolestua.
Leimalle vaan ja ei sanaakaan pumpusta, niin läpi menee. Älä ainakaan katsastushetkellä kysy mitään.
Leimalle vaan ja ei sanaakaan pumpusta, niin läpi menee. Älä ainakaan katsastushetkellä kysy mitään.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s
Muumio kirjoitti:Kahdenlaista "varmaa" käsitystä on liikkeellä laillisuudesta, kun tämä ihana Lucaksen syöttöpumppu on vaihdettu Bochin mekaaniseen rivipumppuun vm -98 E D220 Paavossa. Katsastus lähestyy..., muutoin (pakokaasut jne.) kaikki on autossa ok, mutta sutimisen esto lienee remontissa hävinnyt. Onko kukaan selvitellyt tätä laillisuusasiaa perusteellisesti?
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s
Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s
Mika.T kirjoitti:Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.
En itse ainakaan kyselisi lupaa,jos Lugas rupeaa haisemaan,sen vaihtamiseen Boch pumppuun.Eihän sitä tarvi katsastusmiehelle erikseen esitellä,pääasia että päästöt on kunnossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Lucaksen -pumpun vaihdon laillisuus Bochiin E220 D -98:s
No en minäkään.jussilampi kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Vähäpäästöiseksi tyyppihyväksyttyjä polttoainelaitteita ei saa (saisi) muuttaa toisenlaiseksi.jussilampi kirjoitti:
Tietenkin sen saa vaihtaa,ei missään sanota minkä merkkinen pumppu siinä pitää olla,tietenkin päästöt pitää olla kunnossa,eri asia on saako sitä sinne kohtuudella laitettua.
Tuo itse vaihtotyö ei ole kovinkaan kumma homma.
En itse ainakaan kyselisi lupaa,jos Lugas rupeaa haisemaan,sen vaihtamiseen Boch pumppuun.Eihän sitä tarvi katsastusmiehelle erikseen esitellä,pääasia että päästöt on kunnossa.

Niin saa...Aki P kirjoitti:Onko se pienempi paha jos on toimiva auto, kuin että semmonen miten sattuu nykivä naftaa tielle tiputtava paska![]()
Saahan sen auton hylättyä katsastuksessa jos oikein yrittää.

Polttoaineen ruiskutustekniikan muuttamisesta ei nähdäkseni ole mitään esteitä, jos muuten ei mennä sorkkimaan pakokaasun kierrätykseen ja savutusarvot ovat asetetuissa rajoissa.
Tulehaan katsastuksessa hylkäys jarrulevyjen kuluneisuudenkin perusteella, vaikka jarrut olisi jarrudynamometrin mukaan A1.
