Kertokaa mistä johtuu melutason ero! w201 ja muut
Tällaisissa halpamerkeissä kuten MB melutason erot varmaan johtuu yksilökohtaisista laatutoleransseista!
Hiljaset on tehty keskellä viikkoa päiväsaikaan ja äänekkäät maanantaina krapulassa tai perjantaina poltot päällä
Halpatyövoimalla tehtyjä laitoksia...

Hiljaset on tehty keskellä viikkoa päiväsaikaan ja äänekkäät maanantaina krapulassa tai perjantaina poltot päällä

Halpatyövoimalla tehtyjä laitoksia...


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Oisko oven tiivisteissä eroa. Tulis siis ihan ulkokautta melu sisään? Ei kai sentään... No, autot vierekkäin ja toinen käymään ja toiseen istumaan sisälle ja sitten toisinpäin....
Testi vielä tehtävä sokkotestinmä ettei ole puolueellinen kotiinpäin tai poispäin. Nenä myös tukittava jottei haista wunderbaumista missä autossa istuu....
Testi vielä tehtävä sokkotestinmä ettei ole puolueellinen kotiinpäin tai poispäin. Nenä myös tukittava jottei haista wunderbaumista missä autossa istuu....

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Palataanpa vielä tähän mielenkiintoiseen asiaan.
Konepellin äänieriste tuli uusittua. Vanhastahan ei juuri ollut enää mitään jäljellä. Ulospäin käyntiääni kyllä hiljeni aika paljonkin, mutta sisälle koneen ääni kuuluu edelleen kovaa.
Ovien repaleiset tiivisteet on vaihdettu uusiin. Ei juuri vaikuttanut mihinkään. Tuuli ei suhise ovista, mutta tuulilasin paikkeilta hieman puhinaa kuuluu.
Mitenkäs tuo rattiakselin läpivienti. Onko se vanhuuttaan hapertuessaan selvästi riekaleina. Omasta ei ainakaan pikaisesti maton alle vilkaisemalla näyttänyt huonolta.
Sitten vielä boonuskysymys. Onko muitten Mersujen maton alla jonkinnäköinen raskasmatto. Omassa tuota on koko lattian alunen ja takapenkin alunen. Alkuperäiseltä vaikuttaa ja piukassa on kiinni.
Kaverin -92 w124 on taas täysin puhtaalla pellillä mattojen alta. Samoin toisen kaverin w201.
Mietin vaan, että miten vibroplastin kanssa. Lätkitäänkö suoraan tuon raskasmaton päälle vai pitääkö vanha kaapia alta pois ennen vibron asennusta.
Konepellin äänieriste tuli uusittua. Vanhastahan ei juuri ollut enää mitään jäljellä. Ulospäin käyntiääni kyllä hiljeni aika paljonkin, mutta sisälle koneen ääni kuuluu edelleen kovaa.
Ovien repaleiset tiivisteet on vaihdettu uusiin. Ei juuri vaikuttanut mihinkään. Tuuli ei suhise ovista, mutta tuulilasin paikkeilta hieman puhinaa kuuluu.
Mitenkäs tuo rattiakselin läpivienti. Onko se vanhuuttaan hapertuessaan selvästi riekaleina. Omasta ei ainakaan pikaisesti maton alle vilkaisemalla näyttänyt huonolta.
Sitten vielä boonuskysymys. Onko muitten Mersujen maton alla jonkinnäköinen raskasmatto. Omassa tuota on koko lattian alunen ja takapenkin alunen. Alkuperäiseltä vaikuttaa ja piukassa on kiinni.
Kaverin -92 w124 on taas täysin puhtaalla pellillä mattojen alta. Samoin toisen kaverin w201.
Mietin vaan, että miten vibroplastin kanssa. Lätkitäänkö suoraan tuon raskasmaton päälle vai pitääkö vanha kaapia alta pois ennen vibron asennusta.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Olisiko sinulla kuvaa raskasmatosta ja jostain sen reunasta?Timo T. kirjoitti: Sitten vielä boonuskysymys. Onko muitten Mersujen maton alla jonkinnäköinen raskasmatto. Omassa tuota on koko lattian alunen ja takapenkin alunen. Alkuperäiseltä vaikuttaa ja piukassa on kiinni.
Kaverin -92 w124 on taas täysin puhtaalla pellillä mattojen alta. Samoin toisen kaverin w201.
Mietin vaan, että miten vibroplastin kanssa. Lätkitäänkö suoraan tuon raskasmaton päälle vai pitääkö vanha kaapia alta pois ennen vibron asennusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
sisä ilman suodatin puuttuu vänkärin puolella jalkojen edessäeepi kirjoitti:Ei johdu siitä.
pois se pahvi niin sielä on luukku missä pitäisi olla suodatin
ehkä otettu pois ollu jo tukossa paskassa
kun se suodatin on paikalla on hiljaista ja heikompi puhallin teho
itte otin pois suodattimen nyt on tehoo ja myös meteliä
että niin
c180t
c180T 1997 330000KM
Ei tartte olla tuo ratin läpivientikumi ees rikki vaan riittää
että on etupäästä väljä eli hölökkäsee siinä akselin päällä.
Ite laitoin vaan äänieristettä sisäpuolelle akselinympärille
tulipeltiä vasten ja ero on huomattava.
Ja veikkaisin että pikku bensakoneisista tuo parin millin tehdastakoinen
pikimatto saattaa puuttua. Omassa exässä eli 300e -91: ssä tuo
pikimatto oli.
että on etupäästä väljä eli hölökkäsee siinä akselin päällä.
Ite laitoin vaan äänieristettä sisäpuolelle akselinympärille
tulipeltiä vasten ja ero on huomattava.
Ja veikkaisin että pikku bensakoneisista tuo parin millin tehdastakoinen
pikimatto saattaa puuttua. Omassa exässä eli 300e -91: ssä tuo
pikimatto oli.
Juu tuommoinen pikimatto sieltä löytyy koko lattian alalta. Muistaakseni löytyy EPC:ltäkin. Varaosanumeroita ei kyllä nyt tähän ole heittää.
Mutta tuo matto nyt ei niihin koneen ääniin juuri vaikuta. Rattiakselin kumi on muistaakseni hieman löysä akselin ympärillä, vaikka ehjä onkin. Siihen pitää tutustua tarkemmin. Jostain reiästähän sen äänen on tultava. Ensi kesänä tarvii nypätä kojelauta irti, jos tämä möykkämysteerio ei ala selkiämään.
Mutta tuo matto nyt ei niihin koneen ääniin juuri vaikuta. Rattiakselin kumi on muistaakseni hieman löysä akselin ympärillä, vaikka ehjä onkin. Siihen pitää tutustua tarkemmin. Jostain reiästähän sen äänen on tultava. Ensi kesänä tarvii nypätä kojelauta irti, jos tämä möykkämysteerio ei ala selkiämään.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Jokanen w124 ja w201 on vakiona varustettu sillä bitumimatolla pohjassa lattiamaton alla. Jos ei ole, on se joskus poistettu. Vanhemmissa on hiukan tyyppivikana, että pohjaan kun tulee reikä, niin vesi ja paska pääsee virtaamaan bitumin alla avoimissa kohdissa ruostuttaen pohjaa sisältäpäin. Jouduin itsekin vaihtamaan tämän takia bitumeista puolet. Mersuthan on oikein tunnettuja siitä, että pohja voi olla vaikka kuinka mätä, vaikkei ulospäin näy mitään. Vahva pohjamassa ja bitumi yhdessä kantaa yllättävän hyvin, vaikkei välissä olisi enää peltiä.
Oma auto w201 190E 2.0 -86.
Vakiosisusta --> Facelift, hiljeni oikein huomattavasti. Etenkin juuri ne koneäänet. Sen huomasin , että kojetaulu on takaa kauttaaltaan vuorattu sentin paksuisella vaimennusvillalla(tämä siis 2.6 sportlinesta). Alkuperäisessä kojetaulussa oli takana vain puhdas pelti. Myös osansa varmasti tekee se, että vanhan lattiamaton vaimennus oli jo huomattavan kovettunut.
Mutta tosiaan mallien ja vuosimallien välillä on ainakin huomattavat erot. tuosta facelift 2.6 sportlinesta löytyi vaimennusta monesta paikasta, jossa ei omassa autossa ole mitään, tai vähemmän vaimennusta. Esim. vaihdelaatikon päällä pohjassa, tulipellissä sisällä, kojetaulussa, ym. ym.
Mielestäni tää oma oli ennen sisustan vaihtoa äänekkäin mersu, jossa olen ollut.
Nyt on ihan ok. Rengasäänet vielä kuuluu mun mielestä liikaa. Samoten vastaantulevien "kohahdus". Johtunee osittain siitä, että olen joutunut poistamaan bitumit ovista.
Oma auto w201 190E 2.0 -86.
Vakiosisusta --> Facelift, hiljeni oikein huomattavasti. Etenkin juuri ne koneäänet. Sen huomasin , että kojetaulu on takaa kauttaaltaan vuorattu sentin paksuisella vaimennusvillalla(tämä siis 2.6 sportlinesta). Alkuperäisessä kojetaulussa oli takana vain puhdas pelti. Myös osansa varmasti tekee se, että vanhan lattiamaton vaimennus oli jo huomattavan kovettunut.
Mutta tosiaan mallien ja vuosimallien välillä on ainakin huomattavat erot. tuosta facelift 2.6 sportlinesta löytyi vaimennusta monesta paikasta, jossa ei omassa autossa ole mitään, tai vähemmän vaimennusta. Esim. vaihdelaatikon päällä pohjassa, tulipellissä sisällä, kojetaulussa, ym. ym.
Mielestäni tää oma oli ennen sisustan vaihtoa äänekkäin mersu, jossa olen ollut.

Eiköhän silloin oleellisimmat mahdolliset erot ole juuri Tulipellin-, kardaanitunnelin/laatikon-, sekä kojetaulun taustan äänieristeet. Toisissa on eristettä enemmän, toisissa vähemmän/ei yhtään.
Ainiin, ainakin omassa autossa tulee huomattavasti koneen ääntä kabiiniin lisää, kun avaa raitisilmasuuttimet kojetaulusta. Tosin tuon olette varmaan huomanneetkin.
Ainiin, ainakin omassa autossa tulee huomattavasti koneen ääntä kabiiniin lisää, kun avaa raitisilmasuuttimet kojetaulusta. Tosin tuon olette varmaan huomanneetkin.
Minulla ollut kymmeniä 124/201mersuja. Olen huomannu kans että on aivan uskomattomia yksilö eroja melutasossa. Joissakin kuuluu koneen ääni selvästi sisälle eikä auta vaikka mitä osia vaihtelee. Kilometrit ei näytä vaikuttavan asiaan. Nyt minulla käytössä w124 300d autom. -90 ajettu 774tkm ja on todella hiljainen.
Kyllä se ero on jotain henkimaailmaa
Minulla oli aikanaan sellainen 300DT -91 ollut yhdellä omistajalla -92-05. Minulla se oli -06-07. Siinä kuulu todella selvästi koneen ääni sisälle. Vaihdoin moottorinkumityynyt, vaihdelaatikonkannatin kumen, kaikki läpiviennit kävin läpi, purin sisustan ja vuorasin lattian, ovet ja konepeltiä vibroplastilla, koelaudan taakse niin paljon äänieristettä ku mahtu, uusi pakoputki ja ei mitään vaikutusta!
