W211 Sadetunnistin lahosi
W211 Sadetunnistin lahosi
W211:n Sadetunnistin lahosi. Pari viikkoa sitten alkoi tihkuasennossa toimimaan huonosti ja tällä hetkellä ei toimi käytännössä katsoen ollenkaan. Joutuu käyttämään nopeampaa 2. asentoa, että näkee sateessa ajaa.
Onko sadetunnistimessa jotain tekniikkaa, joka voi kulua loppuun, eli valokennot vai miten se nyt toimiikaan? Tuulilasissa ei päällepäin näy mitään erikoista sadetunnistimen kohdalla ja sen putsaaminen ei auta asiaa. Vaihdoin myös sulat, joilla ei ollut vaikutusta.
Mitä uusi tunnistin maksaa, onko kokemuksia?
Onko sadetunnistimessa jotain tekniikkaa, joka voi kulua loppuun, eli valokennot vai miten se nyt toimiikaan? Tuulilasissa ei päällepäin näy mitään erikoista sadetunnistimen kohdalla ja sen putsaaminen ei auta asiaa. Vaihdoin myös sulat, joilla ei ollut vaikutusta.
Mitä uusi tunnistin maksaa, onko kokemuksia?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
IR ledit ja vastaanottimet siellä tunnistimessa on, ei minusta mitään kuluvia osia. Tietenkin kosteudesta olisi saattanut joku osa rikkoutua tms.
Mutta oletko varma ettei ongelma ole viiksessä? 211:n viiksen kontaktit tuppaavat sekoilemaan. Omassa oli ongelmia satunnaisesti jatkuvalla hitaalla nopeudella.
Mutta oletko varma ettei ongelma ole viiksessä? 211:n viiksen kontaktit tuppaavat sekoilemaan. Omassa oli ongelmia satunnaisesti jatkuvalla hitaalla nopeudella.
Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mulla oli sadetunnistin sekaisin, kun lasi halkesi tunnistimen kohdalta.
Oli sellainen halkeama, ettei näkynyt siinä tumman tunnistimen kohdalla alviistosta katsottuna. Näkyi vain, kun nousi kynnyskotelolle seisomaan ja katsoi ylhäältä päin.
lasi vaihtoon ja taas toimi.
Toinen voisi olla ikkunanpesuspray, tms. päässyt sinne tunnistimeen, jos on lasia sisältä putsaillut.
Oli sellainen halkeama, ettei näkynyt siinä tumman tunnistimen kohdalla alviistosta katsottuna. Näkyi vain, kun nousi kynnyskotelolle seisomaan ja katsoi ylhäältä päin.

Toinen voisi olla ikkunanpesuspray, tms. päässyt sinne tunnistimeen, jos on lasia sisältä putsaillut.
S212 E350CDI
Pitäisikö lasinpyyhkijöiden pyyhkäistä, kun on tihkuasennossa ja peittää lasin ulkopuolelta kädellä tunnistimen kennot? Vai miten se vaistoaa sateen? Minulla ei nyt tapahdu mitään, kun peittää niitä kennoja ulkoa päin kädellä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
En tiedä miten 211 mutta 210 kun ottaa tunnistimesta piuhan pois niin tilalle tulee normi tihku. Pärjää ainakin hätätilassa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
No mitenkäs se tunnistin huomasi että puuttuu tähti lasin leimasta jos pariviikkoa sitten toimi? Sinällään hyvä huomio jos autoon on vaihdettu erivärinen lasi kuin tehtaalla asennettu voi olla ongelmia, mutta tuskin kovin pitkällä viivelläDBFI kirjoitti:Onko tuulilasi alkuperäinen? .Division kirjoitti:Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.

W124 300D aut -89
Lasin vaihtoon liittyy ainakin kaksi asiaa. Anturi on kiinni sisäpuolella ja se pitää asentaa huolellisesti, myös jos lasi on alkuperäisvarasosa. Tarkoitin alkuperäisellä lasilla sitä lasia joka on tullut autoon tehtaalta mutta myös varaosien kanssa pitää olla tarkkana. Anturin kohdalla pitää olla lasin filtterikerroksissa aukko. Lasin ulkopinnan reflektiivisyys IR-valolle pitää olla oikea tai sitten anturi pitää kalibroida uudelle lasille.yttewi kirjoitti:No mitenkäs se tunnistin huomasi että puuttuu tähti lasin leimasta jos pariviikkoa sitten toimi? Sinällään hyvä huomio jos autoon on vaihdettu erivärinen lasi kuin tehtaalla asennettu voi olla ongelmia, mutta tuskin kovin pitkällä viivelläDBFI kirjoitti:Onko tuulilasi alkuperäinen? .Division kirjoitti:Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.
Siis anturi hyvinkin tunnistaa onko lasi samanlainen kuin alkuperäinen. Tähtimerkki varmistaa tuon mutta en ollut markkinoimassa alkuperäisvaraosia.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sitten löytyy vielä kohta missä sille kerrotaan lasin sävy(eli vaikka olis merkki lasissa mutta eri sävy täytyy se kerto sade tunistimelle)DBFI kirjoitti:Lasin vaihtoon liittyy ainakin kaksi asiaa. Anturi on kiinni sisäpuolella ja se pitää asentaa huolellisesti, myös jos lasi on alkuperäisvarasosa. Tarkoitin alkuperäisellä lasilla sitä lasia joka on tullut autoon tehtaalta mutta myös varaosien kanssa pitää olla tarkkana. Anturin kohdalla pitää olla lasin filtterikerroksissa aukko. Lasin ulkopinnan reflektiivisyys IR-valolle pitää olla oikea tai sitten anturi pitää kalibroida uudelle lasille.yttewi kirjoitti:No mitenkäs se tunnistin huomasi että puuttuu tähti lasin leimasta jos pariviikkoa sitten toimi? Sinällään hyvä huomio jos autoon on vaihdettu erivärinen lasi kuin tehtaalla asennettu voi olla ongelmia, mutta tuskin kovin pitkällä viivelläDBFI kirjoitti:Onko tuulilasi alkuperäinen? .Division kirjoitti:Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.
Siis anturi hyvinkin tunnistaa onko lasi samanlainen kuin alkuperäinen. Tähtimerkki varmistaa tuon mutta en ollut markkinoimassa alkuperäisvaraosia.
Tuulilasia ei ole minun omistusaikana vaihdettu.
Lasinpesusprayta en käytä, halkeamaa lasissa ei ole. Yksi syy tosin tuli mieleen, eli tupakointi. Olisiko kennot tervan peitossa ja putsausta vailla?
Lisäksi asia, joka on tullut mieleen, liittyy johonkin nopeustunnistimiin. Tämä siksi, kun usein auton paikallaan ollessa tai hiljempaa ajaessa, tihkutunnistin toimii normaalisti, mutta lujempaa ajaessa ei taas toimi riittävästi.
Lisäksi olen huomannut, että, kun esim. ajaa sateella kävelyvauhtia pihatietä niin pyyhintänopeus on esim. 1 krt/sec ja siitä pysäyttää kokonaan auton niin samalla pyyhkijöiden liike hidastuu esim. nopeuteen 1 krt/5 sec.
Tuntuu kuin sateentunnistuksen lisäksi mukana olisi myös jokin auton vauhdin tunnistin, jonka kombinaatiolla sulkien liiketahti säädellään. Noilla vauhtieroilla sitä sadetta ei kuitenkaan suhteellisesti tule niin paljon vähempää tuulilasiin, että ero sen takia muuttuisi 1 krt/sec --> 1 krt/5 sec, sama juttu suhteessa on koskenut noita suurempia nopeuksia.
Lasinpesusprayta en käytä, halkeamaa lasissa ei ole. Yksi syy tosin tuli mieleen, eli tupakointi. Olisiko kennot tervan peitossa ja putsausta vailla?
Lisäksi asia, joka on tullut mieleen, liittyy johonkin nopeustunnistimiin. Tämä siksi, kun usein auton paikallaan ollessa tai hiljempaa ajaessa, tihkutunnistin toimii normaalisti, mutta lujempaa ajaessa ei taas toimi riittävästi.
Lisäksi olen huomannut, että, kun esim. ajaa sateella kävelyvauhtia pihatietä niin pyyhintänopeus on esim. 1 krt/sec ja siitä pysäyttää kokonaan auton niin samalla pyyhkijöiden liike hidastuu esim. nopeuteen 1 krt/5 sec.
Tuntuu kuin sateentunnistuksen lisäksi mukana olisi myös jokin auton vauhdin tunnistin, jonka kombinaatiolla sulkien liiketahti säädellään. Noilla vauhtieroilla sitä sadetta ei kuitenkaan suhteellisesti tule niin paljon vähempää tuulilasiin, että ero sen takia muuttuisi 1 krt/sec --> 1 krt/5 sec, sama juttu suhteessa on koskenut noita suurempia nopeuksia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tekisi mieli väittää että kaikki johtuu tupakoinnistaDivision kirjoitti:Tuulilasia ei ole minun omistusaikana vaihdettu.
Lasinpesusprayta en käytä, halkeamaa lasissa ei ole. Yksi syy tosin tuli mieleen, eli tupakointi. Olisiko kennot tervan peitossa ja putsausta vailla?
Lisäksi asia, joka on tullut mieleen, liittyy johonkin nopeustunnistimiin. Tämä siksi, kun usein auton paikallaan ollessa tai hiljempaa ajaessa, tihkutunnistin toimii normaalisti, mutta lujempaa ajaessa ei taas toimi riittävästi.
Lisäksi olen huomannut, että, kun esim. ajaa sateella kävelyvauhtia pihatietä niin pyyhintänopeus on esim. 1 krt/sec ja siitä pysäyttää kokonaan auton niin samalla pyyhkijöiden liike hidastuu esim. nopeuteen 1 krt/5 sec.
Tuntuu kuin sateentunnistuksen lisäksi mukana olisi myös jokin auton vauhdin tunnistin, jonka kombinaatiolla sulkien liiketahti säädellään. Noilla vauhtieroilla sitä sadetta ei kuitenkaan suhteellisesti tule niin paljon vähempää tuulilasiin, että ero sen takia muuttuisi 1 krt/sec --> 1 krt/5 sec, sama juttu suhteessa on koskenut noita suurempia nopeuksia.

Eikös 211:ssäkin ole Starilla ohjelmoitavissa muuttuuko pyyhintänopeus auton pysähtyessä. Sen vaan pitäisi hidastua paikallaan oltaessa ja ymmärsin että nyt ongelma on liian hidas pyyhkäisy liikkeessä. Yleensä likainen lasi ja huonot sulat aiheuttavat liian tiheän pyyhkimisen, pitäisikö ehdottaa huonompien sulkien käyttöä.

Ehkä parasta käyttää testerissä ja tarkistaa kalibrointi.
DBFI kirjoitti:Tekisi mieli väittää että kaikki johtuu tupakoinnistaDivision kirjoitti:Tuulilasia ei ole minun omistusaikana vaihdettu.
Lasinpesusprayta en käytä, halkeamaa lasissa ei ole. Yksi syy tosin tuli mieleen, eli tupakointi. Olisiko kennot tervan peitossa ja putsausta vailla?
Lisäksi asia, joka on tullut mieleen, liittyy johonkin nopeustunnistimiin. Tämä siksi, kun usein auton paikallaan ollessa tai hiljempaa ajaessa, tihkutunnistin toimii normaalisti, mutta lujempaa ajaessa ei taas toimi riittävästi.
Lisäksi olen huomannut, että, kun esim. ajaa sateella kävelyvauhtia pihatietä niin pyyhintänopeus on esim. 1 krt/sec ja siitä pysäyttää kokonaan auton niin samalla pyyhkijöiden liike hidastuu esim. nopeuteen 1 krt/5 sec.
Tuntuu kuin sateentunnistuksen lisäksi mukana olisi myös jokin auton vauhdin tunnistin, jonka kombinaatiolla sulkien liiketahti säädellään. Noilla vauhtieroilla sitä sadetta ei kuitenkaan suhteellisesti tule niin paljon vähempää tuulilasiin, että ero sen takia muuttuisi 1 krt/sec --> 1 krt/5 sec, sama juttu suhteessa on koskenut noita suurempia nopeuksia.mutta kyllä sen anturin pitäisi olla lasissa kiinni niin etteivät savut pääse anturin ja lasin väliin mutta eihän sitä koskaan tiedä jos joku liimasauma vuotaa.
Eikös 211:ssäkin ole Starilla ohjelmoitavissa muuttuuko pyyhintänopeus auton pysähtyessä. Sen vaan pitäisi hidastua paikallaan oltaessa ja ymmärsin että nyt ongelma on liian hidas pyyhkäisy liikkeessä. Yleensä likainen lasi ja huonot sulat aiheuttavat liian tiheän pyyhkimisen, pitäisikö ehdottaa huonompien sulkien käyttöä.![]()
Ehkä parasta käyttää testerissä ja tarkistaa kalibrointi.
Lasissa on kiinni linssiosa ja itse erotiikkayksikkö on linssissä ihan muviklipsuilla kiinni et kaipa sinneväliin vois norssinsauhut päästäkkin

W124 300D aut -89
DBFI kirjoitti:Lasin vaihtoon liittyy ainakin kaksi asiaa. Anturi on kiinni sisäpuolella ja se pitää asentaa huolellisesti, myös jos lasi on alkuperäisvarasosa. Tarkoitin alkuperäisellä lasilla sitä lasia joka on tullut autoon tehtaalta mutta myös varaosien kanssa pitää olla tarkkana. Anturin kohdalla pitää olla lasin filtterikerroksissa aukko. Lasin ulkopinnan reflektiivisyys IR-valolle pitää olla oikea tai sitten anturi pitää kalibroida uudelle lasille.yttewi kirjoitti:No mitenkäs se tunnistin huomasi että puuttuu tähti lasin leimasta jos pariviikkoa sitten toimi? Sinällään hyvä huomio jos autoon on vaihdettu erivärinen lasi kuin tehtaalla asennettu voi olla ongelmia, mutta tuskin kovin pitkällä viivelläDBFI kirjoitti:Onko tuulilasi alkuperäinen? .Division kirjoitti:Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.
Siis anturi hyvinkin tunnistaa onko lasi samanlainen kuin alkuperäinen. Tähtimerkki varmistaa tuon mutta en ollut markkinoimassa alkuperäisvaraosia.
Ei tämä lasin vaihto noin tieteellistä touhua ole,varaosalaseissa(ainakin kelvollisissa) tulee sadetunnistimen linssiosat valmiiksi asennettuna, lasin vaihtajan homma on siirtää itse tunnistin uuteen lasiin.Tarkkana pitää tietenkin olla lasin värin kanssa ja saada asikaskin ymmärtämään miksei autoon voi vaihtaa kaksiväristä lasia jos alkuperäinen on yksivärinen tai avantgardeen sitä halvempaa vihreää lasia


W124 300D aut -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep pitää käyttä vaan johdon nokassa jossain missä sopivat laittetyttewi kirjoitti:DBFI kirjoitti:Lasin vaihtoon liittyy ainakin kaksi asiaa. Anturi on kiinni sisäpuolella ja se pitää asentaa huolellisesti, myös jos lasi on alkuperäisvarasosa. Tarkoitin alkuperäisellä lasilla sitä lasia joka on tullut autoon tehtaalta mutta myös varaosien kanssa pitää olla tarkkana. Anturin kohdalla pitää olla lasin filtterikerroksissa aukko. Lasin ulkopinnan reflektiivisyys IR-valolle pitää olla oikea tai sitten anturi pitää kalibroida uudelle lasille.yttewi kirjoitti:No mitenkäs se tunnistin huomasi että puuttuu tähti lasin leimasta jos pariviikkoa sitten toimi? Sinällään hyvä huomio jos autoon on vaihdettu erivärinen lasi kuin tehtaalla asennettu voi olla ongelmia, mutta tuskin kovin pitkällä viivelläDBFI kirjoitti:Onko tuulilasi alkuperäinen? .Division kirjoitti:Viiksi vaihdettu uuteen vuosi sitten, eli en jaksaisi uskoa, että vika on siinä.
Siis anturi hyvinkin tunnistaa onko lasi samanlainen kuin alkuperäinen. Tähtimerkki varmistaa tuon mutta en ollut markkinoimassa alkuperäisvaraosia.
Ei tämä lasin vaihto noin tieteellistä touhua ole,varaosalaseissa(ainakin kelvollisissa) tulee sadetunnistimen linssiosat valmiiksi asennettuna, lasin vaihtajan homma on siirtää itse tunnistin uuteen lasiin.Tarkkana pitää tietenkin olla lasin värin kanssa ja saada asikaskin ymmärtämään miksei autoon voi vaihtaa kaksiväristä lasia jos alkuperäinen on yksivärinen tai avantgardeen sitä halvempaa vihreää lasiaTai vissiin voi kun käyttää siellä vehon töpselissä mutta siitäpä minä en tiedä mitään
Oon näitäkin laseja muutamia kymmeniä vaihtanut eikä koskaan tunnistimen kanssa ole ollut ongelmia (koputtaa puuta)

No niin, tihkutunnistin tokeni 5 päivää sitten itsestään ja toimii taas kuin junan vessa!
Mitään erityistä en ole autolle tehnyt (edes pesua) joka tuon korjaantumisen selittäisi.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää se, että siellä kennoissa on ollut huurua/kosteutta ja se on estänyt kunnollisen toiminnan.
Epäilyksen syy:
-Ongelmat alkoi vuoden kosteimpana aikana ja nollakelien sahatessa edes takaisin. Tätä myös edelsi parin viikon jakso, kun raitisilmasuodatin oli tukossa ennen huoltoa ja ikkunat huurtuivat usein.
-Ongelma poistui kun oli ollut pari pakkasyötä ja päivää putkeen, eikä sadellut. Päässyt siis kondensoituneet vedet kuivumaan pois?
Mitään erityistä en ole autolle tehnyt (edes pesua) joka tuon korjaantumisen selittäisi.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää se, että siellä kennoissa on ollut huurua/kosteutta ja se on estänyt kunnollisen toiminnan.
Epäilyksen syy:
-Ongelmat alkoi vuoden kosteimpana aikana ja nollakelien sahatessa edes takaisin. Tätä myös edelsi parin viikon jakso, kun raitisilmasuodatin oli tukossa ennen huoltoa ja ikkunat huurtuivat usein.
-Ongelma poistui kun oli ollut pari pakkasyötä ja päivää putkeen, eikä sadellut. Päässyt siis kondensoituneet vedet kuivumaan pois?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Miten sen kattokonsolissa olevan muovisuojan saa irti? Menee hermo tohon sensorin epätoimintaan ja haluaisin siitä johdon irti.
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Mercedes wonderwedge-työkalulla näkyy irtoovan paneeli kuin paneeli kun sitä vähän näyttää saumaan:putukiffeli kirjoitti:Miten sen kattokonsolissa olevan muovisuojan saa irti? Menee hermo tohon sensorin epätoimintaan ja haluaisin siitä johdon irti.
http://www.youtube.com/watch?v=Wx3M8yRvcus" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re:
no ei kyllä tarvi! kauheeta rantua jäätyneistä pyyhkijästä jää ja toimii silti kuin ajatus, eli juuri silloin kun mieleni ajattelee että ompas sitä vettä kertynyt, niin onkin automaatti jo sen haistanut ja pyyhkisee lasia juuri ennen kuin minun oma alitajunta siirtää ajatuksen tajuntaannautseri kirjoitti:Tunistin pitää olla tosi puhdas,samoin pyyhkijän sulka.
Sitten pelittää hyvin.
Voihan se elää ajoittaan omaa elämäänsäkkin,

Ja minulla on tarvikelasi sekä bilteman halvin rungoton sulka vuodelta 2011.
BTW lasin vaihdon jälkeen ko. laite toimi päin helvettiä. Mutta otin töpselin ja sulakeet irti pariks viikoksi ja sitten kokeilin uudelleen niin vika oli poissa ja toiminta on ollut erinomaista sen jälkeen vaikka onkin sulka jo kauhean huono.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Re:
Mulla taasen lasi jäi pyyhkimien jäljiltä silminnähden kirkkaaksi ja kuivaksi ja raidattomaksi mutta ensimmäisen sadepisaran jälkeen heikossa tihkusateessa automatiikka heitti aina monsuuniasentoon. Koetin pestä sulkia ja pestä tuulilasia eikä mitään vaikutusta. Olin jo varma sadetunnistimen tilttaamisesta, mutta sulkien vaihto palautti toiminnan täsmälleen oikeaksi.Sergey kirjoitti:no ei kyllä tarvi! kauheeta rantua jäätyneistä pyyhkijästä jää ja toimii silti kuin ajatus, eli juuri silloin kun mieleni ajattelee että ompas sitä vettä kertynyt, niin onkin automaatti jo sen haistanut ja pyyhkisee lasia juuri ennen kuin minun oma alitajunta siirtää ajatuksen tajuntaan![]()
Se voipi olla, että kulahtaneen sulan mahdollisesti jättämä ohuen ohut näkymätön vesikerros vaikuttaa enemmän kuin reilumpi raita?
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Muutoinkin koko tunnistimen herkkyys tuntuu eroavan 'oman silmän' subjektiivisesta sademäärän mittauksesta; pisarakoolla ja tiheydellä on suuri merkitys kuinka tunnistin pyyhkii. Lisäksi tunnistin adaptoituu herkästi liian kovaan pyyhintätahtiin, nollaus saattaa tilanteen taas 'sopivaksi'. Tuulilasin pesu auttaa myös aina, mutta onkohan pesuaineiden jättämässä kalvossa eroja? TM testiin: ajan säästämiseksi laitoimme pesunesteet aakkosjärjestykseen... 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
MiHe kirjoitti:onkohan pesuaineiden jättämässä kalvossa eroja?
Käytin auton käsinpesussa pari viikkoa sitten ja pyysin kuumavahausta pesun yhteyteen. Sen jälkeen ei ole tuo sadetunnistus pahemmin toiminut. Täytyy tänään kokeilla putsata lasi kunnon myrkyillä jos siinä on joku kortsu edessä..
Re: Re:
No missään tilanteessa ei ole mulla kyllä jäänyt toimimatta. Olen kyllä nähnyt sellaisen väyrysen jossa se ei selvästi toimi vaikka ulkoisesti silmin havaittavaa vikaa ei ole. mistä lie johtuu.pforsell kirjoitti:Mulla taasen lasi jäi pyyhkimien jäljiltä silminnähden kirkkaaksi ja kuivaksi ja raidattomaksi mutta ensimmäisen sadepisaran jälkeen heikossa tihkusateessa automatiikka heitti aina monsuuniasentoon. Koetin pestä sulkia ja pestä tuulilasia eikä mitään vaikutusta. Olin jo varma sadetunnistimen tilttaamisesta, mutta sulkien vaihto palautti toiminnan täsmälleen oikeaksi.Sergey kirjoitti:no ei kyllä tarvi! kauheeta rantua jäätyneistä pyyhkijästä jää ja toimii silti kuin ajatus, eli juuri silloin kun mieleni ajattelee että ompas sitä vettä kertynyt, niin onkin automaatti jo sen haistanut ja pyyhkisee lasia juuri ennen kuin minun oma alitajunta siirtää ajatuksen tajuntaan![]()
Se voipi olla, että kulahtaneen sulan mahdollisesti jättämä ohuen ohut näkymätön vesikerros vaikuttaa enemmän kuin reilumpi raita?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Jynssää se lasi tosi puhtaaksi,laita uusi sulka.
Laita puhaltamaan lasille lämmitys täysille,jos ei vieäkään toimi on jossakin vikaa.
Laita puhaltamaan lasille lämmitys täysille,jos ei vieäkään toimi on jossakin vikaa.

Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Noniin, itellä eilen ja tänään ihan samoja oireita, toimii mutta tdella harvakseltaan...Division kirjoitti:W211:n Sadetunnistin lahosi. Pari viikkoa sitten alkoi tihkuasennossa toimimaan huonosti ja tällä hetkellä ei toimi käytännössä katsoen ollenkaan. Joutuu käyttämään nopeampaa 2. asentoa, että näkee sateessa ajaa.

Edittiä: ei vaikuttanut oliko valoisaa vai pimeää, vaikka vähän siltä aluksi tuntuikin.... ja tosiaan paikoillaan toimi 'oikein'

Jäädään ihmettelemään ja raportoidaan jos pakkasten tulo ei auta.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Sadetunnistin lahosi
Väliraporttia;
toiminta on parantunut, ei palannut ennalleen, vaikka kelit eivät vieläole kuivaneetkaan. Eli nyt toimii niinkuin pitääkin, ei pyyhi liian herkästi kuten tähän asti.
Tällainen ohje löytyi:
Rain Sensor: All Technical Service Bulletins
Instruments - Erratic Windshield Wiper Operation
Date: February 16, 2006
Order No.: P-B-82.30/488
Supersedes:
Group: 82
SUBJECT:
Model 211.026/065/070/076/082/083/087/265/276/282/283/287, from VIN A861245 up to VIN A868449
Model 219.375, from VIN A042244 up to VIN A044179
Windshield Wipers Not Functioning Properly
If you receive customer reports in the above model vehicles regarding any of the below conditions, these may occur with a rain / light sensor (RLS) with
software version SW8.7 and DTC 9093 may be stored in the overhead control panel (OCP).
Conditions:
^
Windshield wipers only wipe with excessive moisture on windshield
^
In winter operation with salty residue on the windshield, wipers wipe continuously with wiper switch in position I
^
Lights do not turn off with light switch in position AUTO,
To resolve,
1.
Read coding from original rain/light sensor (RLS) using SDS by following the path Control units --> Body --> OCP - Overhead control panel -->
Initial startup --> Initial startup with automatic takeover of settings of previous control unit --> F3 --> Parameterization and windshield adaptation.
2.
Determine windshield tint as described, select windshield tint and confirm with F3.
3.
Remove the rain/light sensor (RLS) per WIS Document AR82.30-P-7800T (211) or AR82.30-P-7800TX (219).
4.
Replace RLS with A211 820 54 26 with either software version 8.6 or preferably optimized software available as of December 2005.
5.
Reinstall the rain/light sensor (RLS) per WIS Document AR82.30-P-7800T (211) or AR82.30-P-7800TX (219).
6.
Transfer coding to the new rain light sensor (RLS) using SDS by following the path Parameterization and windshield adaptation --> F3 to transfer
coding to the new control unit --> Windscreen adaptation of rain sensor --> F5 to start --> F2 after adaptation is successfully completed -->
Adaptation of light sensor amplification factor --> F3 to keep the value at 79 or 50% --> F3 to transfer coding to the new control unit --> Initial
startup with automatic takeover of settings previous control unit --> F1 to finish.
toiminta on parantunut, ei palannut ennalleen, vaikka kelit eivät vieläole kuivaneetkaan. Eli nyt toimii niinkuin pitääkin, ei pyyhi liian herkästi kuten tähän asti.
Tällainen ohje löytyi:
Rain Sensor: All Technical Service Bulletins
Instruments - Erratic Windshield Wiper Operation
Date: February 16, 2006
Order No.: P-B-82.30/488
Supersedes:
Group: 82
SUBJECT:
Model 211.026/065/070/076/082/083/087/265/276/282/283/287, from VIN A861245 up to VIN A868449
Model 219.375, from VIN A042244 up to VIN A044179
Windshield Wipers Not Functioning Properly
If you receive customer reports in the above model vehicles regarding any of the below conditions, these may occur with a rain / light sensor (RLS) with
software version SW8.7 and DTC 9093 may be stored in the overhead control panel (OCP).
Conditions:
^
Windshield wipers only wipe with excessive moisture on windshield
^
In winter operation with salty residue on the windshield, wipers wipe continuously with wiper switch in position I
^
Lights do not turn off with light switch in position AUTO,
To resolve,
1.
Read coding from original rain/light sensor (RLS) using SDS by following the path Control units --> Body --> OCP - Overhead control panel -->
Initial startup --> Initial startup with automatic takeover of settings of previous control unit --> F3 --> Parameterization and windshield adaptation.
2.
Determine windshield tint as described, select windshield tint and confirm with F3.
3.
Remove the rain/light sensor (RLS) per WIS Document AR82.30-P-7800T (211) or AR82.30-P-7800TX (219).
4.
Replace RLS with A211 820 54 26 with either software version 8.6 or preferably optimized software available as of December 2005.
5.
Reinstall the rain/light sensor (RLS) per WIS Document AR82.30-P-7800T (211) or AR82.30-P-7800TX (219).
6.
Transfer coding to the new rain light sensor (RLS) using SDS by following the path Parameterization and windshield adaptation --> F3 to transfer
coding to the new control unit --> Windscreen adaptation of rain sensor --> F5 to start --> F2 after adaptation is successfully completed -->
Adaptation of light sensor amplification factor --> F3 to keep the value at 79 or 50% --> F3 to transfer coding to the new control unit --> Initial
startup with automatic takeover of settings previous control unit --> F1 to finish.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01