Nimenomaan.Esimerkiksi jos katotte uusia skodia niin voi perkule että niiden xenonit häikäisevät aivan älyttömästi vaikka ovat kuinka tehdas asenteiset että ei ne jälkiasenteiset ainoita ole jotka häikäisevät.laineracing kirjoitti:hassua kun laillisesti saa olla xenoneita ja niistäkin osa häikäsee vaikka tuijjotakkaan valojaettä samakai onko ite laitettu vai tehtaalta
Xenoneilla kirjallinen huomautus
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ensinnäkin mä en ole tietääkseni maininnu väärin asennetuista xenoneista missään vaiheessa mitään vaan puhun asianmukaisesti asennettuja ja säädettyjä valoja mitkä ei häikäise sen enempää ku halogeenitkaan oli sitte kyseessä normaali tai xenonumpioJuselius kirjoitti:Tuskin eurooppalaiset silmät ovat sen "vahvemmat" ja kestävät väärin laitettuja xenoneita yhtään sen paremmin kuin suomalaisetkaan, joten tuollainen yleistäminen ilman näyttöä on ihan turhaa. Vai onko...?![]()
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Suosittelisin ensimmäisenä vaihtamaan ajovalojen lasit sekä heijastinpinnat tai koko umpiot uusiin. Lisäksi kunnolliset ja lailliset polttimot.
Jos tuntuu ettet nää vieläkään, käy silmälääkärillä.
Jos ajovalojen kunnostuksen sekä näöntarkastuksen ja mahdollisten silmälasien hankinnan jälkeenkin tuntuu, ettet näe ajaa pimeässä on parasta pysyä poissa autonratista.
Eikä alkaa sooloilemaan mitään valonheitinpatteristoa keulalle, pilaamaan vanhan mersunraadon muutenkin ruma ulkonäkö totaalisesti ja näitä väärin käyttämällä sokaisemaan muita.
Eräs tuttu 15vuotias poika ajoi Valmetilla yleisellä tiellä, takatyövalot päällä. Kaverinsa olivat kyselleet syytä, "jotta näkisin takaa tulevat autot paremmin"
E: Unohtui kiireessä mainita, kannattaa myös tarkistaa polttimolle tuleva jännite sekä maadoitus.
Jos tuntuu ettet nää vieläkään, käy silmälääkärillä.
Jos ajovalojen kunnostuksen sekä näöntarkastuksen ja mahdollisten silmälasien hankinnan jälkeenkin tuntuu, ettet näe ajaa pimeässä on parasta pysyä poissa autonratista.
Eikä alkaa sooloilemaan mitään valonheitinpatteristoa keulalle, pilaamaan vanhan mersunraadon muutenkin ruma ulkonäkö totaalisesti ja näitä väärin käyttämällä sokaisemaan muita.
Eräs tuttu 15vuotias poika ajoi Valmetilla yleisellä tiellä, takatyövalot päällä. Kaverinsa olivat kyselleet syytä, "jotta näkisin takaa tulevat autot paremmin"
E: Unohtui kiireessä mainita, kannattaa myös tarkistaa polttimolle tuleva jännite sekä maadoitus.
Kyse ei oo siintä etteikö sitä näkis vaan siintä et koskaa ei voi nähdä liian hyvin... taidat itsekkin olla kotona wattivalaistuksessa vaikka kynttilän valollakin pärjäis vallan mainiostvon_Karl kirjoitti:Suosittelisin ensimmäisenä vaihtamaan ajovalojen lasit sekä heijastinpinnat tai koko umpiot uusiin. Lisäksi kunnolliset ja lailliset polttimot.
Jos tuntuu ettet nää vieläkään, käy silmälääkärillä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mitä hyötyä on sitten asentaa valoja, jotka häikäisevät toisia jos näkee jo muutenkin laillisilla valoilla?jarkki kirjoitti:Kyse ei oo siintä etteikö sitä näkis vaan siintä et koskaa ei voi nähdä liian hyvin... taidat itsekkin olla kotona wattivalaistuksessa vaikka kynttilän valollakin pärjäis vallan mainiostvon_Karl kirjoitti:Suosittelisin ensimmäisenä vaihtamaan ajovalojen lasit sekä heijastinpinnat tai koko umpiot uusiin. Lisäksi kunnolliset ja lailliset polttimot.
Jos tuntuu ettet nää vieläkään, käy silmälääkärillä.
Kyllä varmaan kynttilävalaistus olisi riittävä, ja tunnelmallisempikin. Mutta turvallisuuden kannalta kynttilävalaistus on mielestäni tulipalon kannalta vaarallisempi.
Samoin kun vastaantulijoiden turhanpäiväinen häikäisy lisää onnettomuusriskiä, ei niinkään paranna liikenneturvallisuutta.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa

- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Ilmeisesti mulla on vaan niin s*tnan hyvä pimeänäkö, kun itsekin ajelen noita päin-taivaan-vastakohtaa-suunnattuja kiinansontaksenoneita vastaan päivittäin täysin pimeällä tieosuudella eikä ole vielä kertaakaan häikäissyt niin pahasti että en olisi nähnyt eteenpäin samalla tavalla kuin ennen kohtaamista. 
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Niissäkin tehdään "perussäätö" ihan perinteisesti ruuveja säätelemällä...dante kirjoitti:Kun herrat kirjoittavat Xenonien suuntauksesta,niin eikös autossa jossa on Xenonit pidä olla valojen automaattisäätö???
Automaattisäätö ei tee muuta kuin säätää umpion asentoa auton etu/taka-akseleiden korkeuseron mukaan. Se ei tiedä mihin se valo on ruuveista "perussäädetty" Tai että kuinka ylös se valokuvio todellisuudessa näyttää.
Väärin "perussäädetty" Automaattisäätöinen umpiokin häikäisee aina oli kontissa painoa 50kg tai 1000kg.
- Heimonen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Meinaakko että ne, joilla on huonompi pimeänäkö kuin sulla saisi pysyä poissa liikenteestä, tai äinakin turpansa kiinni? Turhaanhan ne siellä tienpäällä pyörii xenontunaajien häirinnän kohteena.ThaBandit^ kirjoitti:Ilmeisesti mulla on vaan niin s*tnan hyvä pimeänäkö, kun itsekin ajelen noita päin-taivaan-vastakohtaa-suunnattuja kiinansontaksenoneita vastaan päivittäin täysin pimeällä tieosuudella eikä ole vielä kertaakaan häikäissyt niin pahasti että en olisi nähnyt eteenpäin samalla tavalla kuin ennen kohtaamista.
Noita lakeja ja säädöksiä yhteiskunnassa kai yleensä tehdään sillä ajatuksella, että niillä yritetään turvata oikeuksia ja selviytymismahdollisuuksia myös heikompiosaisille. Siis vaikkapa niille, joilla on paska pimeänäkö.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Niinpä, ihmettelen miten tommoset Skodat on edes laillisia. Lähivalotkin on niin perkeleen häikäsevät, että todella häiritse melkeen päivälläkin joskus jos on synkkä sää.Hessu kirjoitti:Nimenomaan.Esimerkiksi jos katotte uusia skodia niin voi perkule että niiden xenonit häikäisevät aivan älyttömästi vaikka ovat kuinka tehdas asenteiset että ei ne jälkiasenteiset ainoita ole jotka häikäisevät.laineracing kirjoitti:hassua kun laillisesti saa olla xenoneita ja niistäkin osa häikäsee vaikka tuijjotakkaan valojaettä samakai onko ite laitettu vai tehtaalta
-
Kettunen111
- Vakiokalustoa

- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Näin asiaan hieman liittyvänä kerrottakoon että Japanissa asennetaan laiilisesti näitä kiinassa tehtyjä xenon sarjoja Esim. Toyotan merkkikorjaamossa. Ja siellä on myyjillä automallikohtaiset suositukset polttimoista ja tarvittavista lisäosista. Meillä tämä touhu on lainsäädännöstä johtuen hieman erilaista josta aiheutuu varmaan joskus vähän häikäiseviä valoja. Kumma kyllä ettei niitä liiku tässä eteläosuuden nelos tiellä 
W213 220d +W242 electric drive
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Sinne vaan nokalle ja paiskaa ne aatamin aikaiset holokeenit romuihin. Niin mäkin tein ja laitan vielä molempiin moottoripyöriinkin samanlaiset, on ne niin paljon paremmat. Kiinalaiset tai ei mutta hyvät on.Kettunen111 kirjoitti:mites tuo valokuvio/teho noissa halvoissa? onko halvan hintansa väärti? olis tarkotus tuommoset rassata keulille ellei ole täyttä timangia.. vakio lyhdyt halogeeneillä suorastaan surkeatMullaki on kiinanksenonit eikä ainakaan omaan silmään häikäise
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
- Heimonen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Pakko kysyä, että mikä on halpa hinta? Sekö, että kinkkimaassa epämääräisissä oloissa valmistettuja, satunnaista laatua olevia tuotteita kuskataan tänne länteen ja myydään pienellä rahalla? Onko se halpaa, kun oman maanosan työpaikat ja elinkeinot katoavat kilpailulle, jolle ei ole mitään velvoitteita työolosuhteista tai ympäristöstä? Tai jolla ei ole mitään rajoitteita tai kunnioitusta kopioinnille, patenteille tai muullekaan länsimaailman hapatukselle.Kettunen111 kirjoitti:mites tuo valokuvio/teho noissa halvoissa? onko halvan hintansa väärti?Mullaki on kiinanksenonit eikä ainakaan omaan silmään häikäise
No joo, paskanko väliä, kunhan on halavat xenonit nokalla joilla MÄ ..ttu näen.
No huh, jopas helpotti. Kiitos ja anteeksi. Menin jo.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
-
Kettunen111
- Vakiokalustoa

- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
reimah kirjoitti:Näkipähän tämänkin.
Foorumilla uusi itkun ja vali(s)tuksen aihe keksitty.
Ollaan niin laillisia että..
Niin, meinaatko että noin 15.500 käyttäjää tällä foorumilla voisi olla harmonisesti samaa mieltä kaikesta? Onko tämä foorumi "Pohjois-Korea"?
Ymmärrän osittain hyvinkin sen, että paikoissa joissa on vähän liikennettä, ei myöskään ole kovastipaljon katuvalaistusta ja tämä houkuttaa hakemaan parempia valoja autoon, mutta pitäisi kai siinä joku vastuu kuitenkin olla mukana. Vai pitääkö?
reimah kirjoitti:Mullaki on kiinanksenonit eikä ainakaan omaan silmään häikäise
Tuosta saa käsityksen että sun omat valot ei häikäse sun silmään. No ei varmaan... Selvennetään nyt sinullekin, että täällä ihmetellään yleisesti niitä ylikirkkaita ja sopimattomiin umpioihin kyhättyjä xenoneita, joiden käytössä ei tunnu olevan v*tunkaan vastuuta. Tungetaan kirkkaimmat saatavilla olevat ja nautitaan omasta valokiilasta, mutta mitäs sitten muut? V*ttuakos se enää sille valovammaselle nauttijalle kuuluu, ei ne kirkkaat valot sitä vaivaa. Vilkkaan liikenteen alueella tuo kaikki on idiotismia jos mikä!
Tottakai on olemassa myös hyviä ja hyväksyttyjä xenoneita, mutta niistä tämä topicci ei alkanutkaan!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kysyisin jokaiselta tämän topicin lukijalta että koska omat valosi on viimeksi suunnattu?
Jos siitä on yli ½vuotta niin mene suuntaamaan ne!
ja jos "suuntaus" on tehty katsastusyhtiön toimesta, niin suuntaa ne ennen kuin ajat pimeällä! (ainakin täälläpäin katsastus ukot suuntaa valot aivan perseelleen. Jos edes suuntaavat. Katsastuksessahan huomiota kiinnitetään enemmänkin valokuvioon kuin suuntaukseen, näköjään)
Jos siitä on yli ½vuotta niin mene suuntaamaan ne!
ja jos "suuntaus" on tehty katsastusyhtiön toimesta, niin suuntaa ne ennen kuin ajat pimeällä! (ainakin täälläpäin katsastus ukot suuntaa valot aivan perseelleen. Jos edes suuntaavat. Katsastuksessahan huomiota kiinnitetään enemmänkin valokuvioon kuin suuntaukseen, näköjään)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa

- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Juu, en tässä nyt sitä ajanut takaa, että muilla ei olisi liikenteeseen asiaa. Ihmettelen vain, että miten niin paljon muita ne valot tuntuvat häikivän, kun itseä ei käytännössä yhtään halogeenivaloja enempää.Heimonen kirjoitti:Meinaakko että ne, joilla on huonompi pimeänäkö kuin sulla saisi pysyä poissa liikenteestä, tai äinakin turpansa kiinni? Turhaanhan ne siellä tienpäällä pyörii xenontunaajien häirinnän kohteena.ThaBandit^ kirjoitti:Ilmeisesti mulla on vaan niin s*tnan hyvä pimeänäkö, kun itsekin ajelen noita päin-taivaan-vastakohtaa-suunnattuja kiinansontaksenoneita vastaan päivittäin täysin pimeällä tieosuudella eikä ole vielä kertaakaan häikäissyt niin pahasti että en olisi nähnyt eteenpäin samalla tavalla kuin ennen kohtaamista.
Noita lakeja ja säädöksiä yhteiskunnassa kai yleensä tehdään sillä ajatuksella, että niillä yritetään turvata oikeuksia ja selviytymismahdollisuuksia myös heikompiosaisille. Siis vaikkapa niille, joilla on paska pimeänäkö.
Kokemuksen ja opetuksen perusteella minua on aina neuvottu katsomaan hieman ojaan (eli seuraavan sitä piennarviivaa) päin jonkun ajoneuvon vastaan tullessa, että eivät häikäise edes ne 55w H4:set, joihin kannalle tulee maahäiriöisessä W124sessa tai Väykyssä ehkä 10 V.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]


