
Kertokaas joku jos on kokemusta tälläsesta.
Onko kytky kaavioita missään? Voi varmaan itsekkin tehdä tollaset "pikku" kytkennät

Huomasin että olitkin löytänyt sen UK-ekspertin jota ylempänä tarkoitin.simppa80 kirjoitti:Ok. Ainakin saman ikänen C55 on ratin nappuloilla (muuten saman näkönen ratti). Mutta voihan se tuo C55 olla muutenkin ihan omaa laatuaan. Pitää tutkiskella asiaa. Onkos noi vaihdelaatikonkin tiptronicin puolen kytkimet väylässä?
Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)
sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)
auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Osuvasti sanottu, Richard Almeida pyörittää myös tätä foorumia. Pisti pystyyn taannoin kun MBClubUK:lla moderaattorit kävi hankaliksi, alkoivat vaatia kauheita käyttömaksuja kavereilta jotka mainostavat businestaan vaikka käytännössä koko elektroniikkaosion arvo pyöri muutaman ekspertin ympärillä.simppa80 kirjoitti: Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
NO nii! TUNNUSTUKSIA! Tuntuu se olevan tuo UK foorumi sellanen että muutama sielä hommaa/rahaa pyörittää aikalailla fooruminkin voimalla.DBFI kirjoitti:Eiköhän muitakin pallolle mahdu, uskaltaako täällä joku tunnustautua joukkoon?
Voisn tota yrittä tuloksista ei voi luvat kun ei ole tommosta asenusta tehnnyt, mutta jos se löytty valikoista niin luulis onistuvansimppa80 kirjoitti:Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)
sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)
auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Siinä on CDI:lle pikku tehtävä kun purat mulle koodin auki![]()
Onko se star sitten niin monimutkainen että se ois liika hankala käsittää normaalin ihmisen miten asetukset pitää laitella?
Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Ok. Varmaan tämä pitää nyt jättää hautumaan tämä homma eikä se ole tämän talvenasia. Tämän talven asia on webaston asennus. Ratin ehkä homaan kun sattuu tulemaan sopivasti vastaan.. Ratti maksaa varmaan sen 300 ainakin.. Vaan juurikin kyseessä mersun kautta tuo mistä sanoit että onnistuu mutta tulee kalliiksi..CDI203 kirjoitti:Voisn tota yrittä tuloksista ei voi luvat kun ei ole tommosta asenusta tehnnyt, mutta jos se löytty valikoista niin luulis onistuvansimppa80 kirjoitti:Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)
sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)
auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Siinä on CDI:lle pikku tehtävä kun purat mulle koodin auki![]()
Onko se star sitten niin monimutkainen että se ois liika hankala käsittää normaalin ihmisen miten asetukset pitää laitella?
Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Ton * monimutkaisuudesta(ei ole monimutkainen) sen verran että siinä on pari erikos toimintoa(muissa jutuissa tullut vastaan)mitä käyttäkseen pitää soitta tehtaalta kerta käyttö koodi,
sitten siinä on tullut vastaan ohjainyksiköiden ohjelmisto päivitysten latausta tikulta,levyltä, verkosta, yksi erikos konsti mikä niilä voi olla että saavat jollain konstilla ton * menemään sinne sisään eri ikään kuin olisi eri malli/vuosimalli missä koo syteemi löytyy valikosta ja sitä kautta saa napattu pääle sen(ehkä kesineet keinnon kiertää näitä haittoja)
Uskoisin kyllä että onnistuu mersulla tosin saataa vaatia yhteyttä pää konttorille eikä välttämättä ole halpaa(ja voi olla että eivät ala tekemään tämmöstä niiten mielestä ei ehkä pysty laskutamaan niin paljoa että kannataisi)
mitäs toi ratti maksaa?
Palaa asiaan jos haluat että yritetään
Kuulostaa kivalta. En tiedä varustekoodista. Ei toimi tollanen ratti prefaceliftin kanssa. Eikä toimi tuo ratti edes sellaisen 4-puolaisen faceliftin kanssa johon yritetään tälläista 3 puolaista tilalle laittaa. Sen verran ymmärsin tuolta engelsmannien sivuilta. Onko prefaceliftin aikoina ollut jotakin rattia jossa vaihteet?CDI203 kirjoitti:Näytää siltä että tähän löytyi ratkaisu
Niin siis siihen että miten ne asetukset pitää laitta,CDI203 kirjoitti:Näytää siltä että tähän löytyi ratkaisu
Joo kyllä mä äsen tajusin itekkinJani Anttila kirjoitti:Niin ja se airbag on kiinni niillä kahdella syvässa reijässä olevalla torxilla takapuolelta.
Juu ei taida olla sporttipenkit noi vaan iha normi nahkajakkarat. Onneks on ne ilmanpaine säädöt niin saa nihin kuitenkin tukea vähän laiteltua..Jani Anttila kirjoitti:No onnea matkaan, toivottavasti onnistuu.
Miten muuten sun jakkarat?
Mikäli muistan oikein niin C30:ssä on duunarimallin penkit. Suosittelen päivittämään jos vaan kukkaro kestää. C55 penkit on aivan tautisen hyvät, mutta kyllä C32 penkissäkin istuu jo eri tavalla.
Juu on niitä koodattu. Pitää kattoo jos huomenna aukasis tuon ratin ja kattois meneekö se sinne alkuunkaanCDI203 kirjoitti:air bagin irrotus akun johdot irti
Kaksi ratin takan olevaa ruuvia irti
Nosta air bagia varovasti siinä kasi liitintä mitkä irti(järjestys taisi olla että ensin hantin puoli)
Staatista sähköä pitää varoa
Eikö se englanin heppu mistä tuolla aikasemmin oli juttua noita käy just tuolla jenkkilässä koodamassa?
Noh joo. Kyllä mää sitä mietin heti kun ajoin auton pois Ruotsista. Kyllä tuon C30 on paljon mukavampi ajaa ja lähtä ohittaan kun SE oikea vaihde päällä. Tuo loota ainakin mulla valitsee juuri sen parhaimmalla vetoalueella olevan vaihteen kun pitää miinus puolta kepistä päällä hetken. Näyttöön hyppää numero mikä vaihde sattui kohdalleen. Seuraava vaihde laitetaan itse päälle.Division kirjoitti:En nyt haluaisi iloa pilata, mutta suosittelen, että käyt jossain ensin koeajamassa sellaista autoa, jossa on nuo rattivaihteet, ennen kuin sijoitat paljon aikaa ja rahaa tuohon projektiin.
Itselläni oli taannoin auto, jossa oli automaattiloota, siinä käsitiptronic sekä lisäksi rattivaihteet. Voin kertoa, että ne rattivaihteet hivelevät ajatuksissa nuoren miehen teknistä himoa, mutta todellisuudessa niille ei ollut yhtään mitään käyttöä. Käytin niitä muutaman hassun kerran, kun ostin auton ja sen jälkeen niistä tuli vain pyyhittyä pölyjä.
Syyt:
-Normaaliajossa automaattiloota hoitaa vaihtamisen
-Mutkaisella tiellä rällätessä keppitiptronic on helpompi, koska se on aina samassa paikassa, ratin näppavaihteet puolestaan pyörivät ratin mukana ja ratissa joutuu kuljettamaan käsiä järjettömään asentoon, jos haluaa silloin painella nappeja. Tämä haittaa ohjaamista tai jopa pilaa sen.
-Suoralla tiellä kiihdytellessä voi käyttää nappivaihteita, mutta ihan yhtä hyvin myös vaihdekeppitiptronikkia, kun ei tarvitse suoralla kaksin käsin ohjailla.
Ps. Millainen laatikko sinulla on tuossa autossa Simppa? itselläni on Eemelissä 5 portainen, jossa on ainoastaan käsikäyttöinen korkeimman vaihteen lukitsin. Laatikko siis halutessaan vaihtelee pienempää, jos siltä tuntuu, mutta ei esim. vaihda 3. vaihdetta ylemmäs, jos se on lukittu siihen 3:seen.
Tuossa aiemmassa autossani puolestaan oli ihan oikea tiptronic, joka piti aina sen vaihteen, johon oli sen kulloinkin vaihtanut. Ainoastaan silloin, jos kuski ei ymmärtänyt vaihtaa itse ja kone olisi tykännyt hallaa valitusta vaihteesta niin silloin auto vasta puuttui peliin.
Kysyn siksi, että esim. minun nykyisessä autossani tuon laatikon takia ei olisi mitään iloa rattivaihteista, kun se ei kuitenkaan täysin niitä tottelisi.
Parit kysymykset(ainakin parit)simppa80 kirjoitti:Laitetaas tänne päivitystä:
http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ost2950595
Kukas meillä on Suomessa sellanen Star guru joka ton osaa ilman SCN koodausta tehdä?![]()
Ilmoittautukaa!