muksunkuljetin W140

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

muksunkuljetin W140

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

morjensta!

Tuli hankittua pitkästä aikaa mersu siviiliautoksikin.
Semmoinen heräteostos, kun Vaimo sanoi että isännänkin kulkineella pitäisi pystyä hakemaan
molemmat muksut hoidosta (eikä aina kehtaa jyräyttää Ategolla tarhaan)
löytyi sopivan oloinen W140 320:n koneella(-94 180tkm). ihan ok siisti yksilö, vähän nuhaisen oloinen kone.
Ajattelin ensin että ei tämmöinen lotja vaan jaksa kulkea vajaasylinterisellä, mutta kun bensaa palaa
n.20l/100km niin jossain on jotain pielessä. Ensimmäinen mahdollinen syyllinen paikallistui aika nopeasti;
ilmansuodatin oli kuin dieselin öljynsuodatin väriltään. poisottaessa siitä myös murtui paloja, ja suodattimen
kyljessä oleva leima näytti valmistusajankohdaksi 11/1993!! JUMALAUTA! siis oikeasti, voiko tämänikäisessä ja tasoisessa
vehkeessä olla alkuperäinen ilmansuodatin??

No tästä tämä lähtee. pakoputkistokin on jo aika ruosteessa :roll: , uutta rosteria alle. Ja vähän muutakin jos kone ei ole ihan susi..
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ole kiitollinen!

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Ei ole ainakaan pilattu huonolla huollolla :-)
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

onko huoltokirjassa mitään merkintöjä Vehon/muun valtuutetun autoliikkeen huolloista. Kyllä ilmansuodattimen vaihto pitäisi kuulua ihan normi-huolto ohjelmaan kaiken järjen mukaan. Tai onko auton omistanut alusta asti semmoinen tee-se-itse mies jokavaan ei sitä ilmansuodatinta muistanut. :shock:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Kyllä se sillä suodattimen vaihdolla voi kulutus pudota jo viiteentoista :lol:

Minäkin siirryin kesällä pikkudieselin jälkeen ässään ja kyllä se aluksi tuntui että konkurssi tulee justiinsa. Mutta onhan se muuten Auton oloinen.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tuon perusteella ihme, jos ilmamassamittari vielä pelaa...
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Muistan jossain lukeneeni että ilmansuodattimen vaihto on 100tkm välein :shock:
Voi olla että olen nähnyt unta. Omassa pirsissä oli n.175tkm mittarissa kun ostin ja suodatin oli kans ihan valmis. Vaikka oli täydellinen huoltokirja saksasta asti. Ja suomessakin oli jokunen leima laitettu. Että olikohan toinen suodatin ollut 75tkm paikallaan.(Niin oli muuten se MAF silloin rikki)..
Ja mielestäni siinä huoltokirjassa ei lukenut sitä ilmanputsarin vaihdosta mitään jos se ei sitten sisälly johonkin A tai B huoltoon..

No kuitenkin ei ole paha vaihtaa ja maksaa sen 10-23€ paikasta riippuen. On halvempaa sitä vaihtaa kun MAFia.

Niin onkos muuten muksuilla tarpeeksi jalkatilaa takapenkillä :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

Huoltokirjassa on Vehoa ja vähän muutakin. Seinäjoen Käyttöautolla ollut 140tkm:n kohdalla..
Katsotaan nyt että putoaako kulutus kun on uusi suodatin paikalla. (5min homma pimeässä..) Tosin tuosa kaverin kanssa tuumailtiin että ei 20l/100km ole paha jos kulkupuoli on kunnossa.. kilometrejä kun ei kovin paljoa vuodessa tule.
--> Talven aikana kehitellään projektisuunnitelma/budjetti valmiiksi.
*ke-jetti vaihtuu ohjelmoitavaan poksiin?
*suuttimet sopiviksi?
*pakopuoli virtaavammaksi?
*nokat uusiksi?
*järkeä? Ei.
*hauskaa? Kyllä.

Ainiin, nyt ei 5-vuotiaan saappaista jää rapaa selkänojaan :D
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Täällä 420:nen V8 lutkuttaa kesällä kaupunkiajossa n.15litraa ja talvella pakkasesta riippuen 19-22litraa, maantiellä pääsee kesällä 10:n litran kulunkiin eikä talvellakaan mene juuri enempää.

Ja suodattimet vaihdetaan aina öljyjen kanssa samaan aikaan, n. 10tkm:n välein.

Konkurssi tai ei kulutuksen kanssa, kuka mitenkin sen hankkii, mutta onhan ainakin ajettu hemmetin mukavalla autolla. Ei paljoa rämise ja pompi turhia pakkasellakaan. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Vaikka tuollainen 320 kone olisi täysin kunnossa (en oleta että tämä ei ole), niin näin ison korin kanssa se vie bensaa. Sen takia on suorastaan "järkevämpää" ottaa ässä kasilla. Jo sen väännönkin takia.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Vastaa Viestiin