Seisonnasta kone jumissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vielä kun astat ne kuvaboxin asetukset silleen, että kansiot on julkisia kaikille, niin näkyy muutakin kun vaan kuvaboxin etusivu...

Lataat kuvaboxiin kuvan. Valitset esikatselun, sitten hiiren oikealla klikkaat kuvan päällä ja otat esille ominaisuudet. Senjälkeen ominaisuus-laatikossa on suora osoite kuvaan. Kopioit sen osoitteen leikepöydälle ja tuot linkin tänne foorumillle kirjoittaen viestikenttä ruutuun seuraavasti.

[img]TÄHÄNKOHTAAN%20KOPIOITU%20OSOITE[/img]

Niin pitäis näkyä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

JeremyH kirjoitti:
nyffikaakoo kirjoitti:Mutta se mikä on ainoata ja oikea-oppisuutta? Ruosteenirrotuksessa? Kuulostaa jotenkin al-qaedalta... :lol:
Menetit juuri mahdollisuutesi saada 70 neitsyttä tämän pyhän ruoste-sodan jälkeen :lol:
Häpeä sinä vääräuskoinenKuva
Hui! Vaik ei se mitään, ne ois olleet kuiteski inarilaisia naisia hunnuilla ja sunneilla... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

Kuva

jos tuo nytten näkyis niin vois laittaa muutaman kuvan lisääkin

ja tuossa pitäis nyt näkyä kuvaboxissa kaikki kuvat
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dk2u+p ... mersa.html
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=41653.0 VMPK:n puolella asiasta ollut myös juttua...

Niin, onhan butaani (tohottimella lämmittämisestä tuli mieleen) hiiilivety ja viinakin on hiilivety-yhdiste, sitruunahappokin... Fosforihappohan taas ei oo. Että sikäli... Voisko koivuhalko muuten laajalti ottaen olla hiilivety-yhdiste, siinähän on hiiltä ja vetyä... sillä kun tuolla suosittelivat kopauttamaan mäntää... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

nyffikaakoo kirjoitti:http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=41653.0 VMPK:n puolella asiasta ollut myös juttua...

Niin, onhan butaani (tohottimella lämmittämisestä tuli mieleen) hiiilivety ja viinakin on hiilivety-yhdiste, sitruunahappokin... Fosforihappohan taas ei oo. Että sikäli... Voisko koivuhalko muuten laajalti ottaen olla hiilivety-yhdiste, siinähän on hiiltä ja vetyä... sillä kun tuolla suosittelivat kopauttamaan mäntää... :lol:
Minun kemian tietoni kyllä kertoo alkoholin olevan OH-tuote,vaikka kemiallinen molekyylikaava onkin C2H5OH :lol:
Sitruunahappo on alalajina lievä hiilivety-tuote, butaani kuin kaikki muutkin palavat kaasut ovat hiilivety-yhdisteitä.

Puu ei ole hiilivety-yhdiste, vaikka siinä onkin hiiltä joka lämmössä palaa.
Jos puussa oleva kosteus poistetaan, jää jäljelle moninaisia yhdisteitä ja sen perusteella puu ei ole hiilivety-yhdiste.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

pjkorkko kirjoitti:seisonu vanhan rautatieaseman pihalla noin 6 vuotta
Ettei vaan olisi "herranlahjat" kaataneet hiekkaa tms. koneeseen :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

rumilus kirjoitti:Minun kemian tietoni...
Ei se mitään. Ei tässä ollutkaan kemia niin tärkeä. Tässähän oli oikeastaan kyse siitä (pohdiskelusta) että uumoilin sinun kelpuuttavan oikeaoppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmään muutaman hivenen väljemmin sinne mahtuvan, joista on kokemusperäistä tehoa irroittelussa: Alkoholeissahan OH on vain hydroksyyliryhmä hiilivedyn perässä? Siinä mielessä arvelin että tarkoitat sitä tilannetta jossa nousuhumalassa oleva moottorinelvyttäjä paljain käsin vääntää kiinnijumittuneen moottorin pyörimään. Tai korkeintaan voimahylsyn ja vääntövarren avulla? Sitruunahapon arvelin kelpaavan hiilivety-yhdisteittesi ryhmään siitä syyystä että se todellakin puree ruosteeseen. Mutta tunkeutuu siis huonosti ahtaisiin rakosiin vain veteen veteen liuotettuna... Koivukalikan, jota muistaakseni suositeltiin jollain foorumilla ("kolauta sillä suoraan männän päälle"), arvelin taasen kelpaavan oikea-oppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmääsi, koska siinähän rakenne on paljolti selluloosaa ja ligniiniä, ja jos molemmat ovat sekalainen yhdistelmä alkoholeja niin eiköhän se saada jotenkin verenkiertoon ja nousuhumalavisio toteutunee.

Aivan niin, se butaani (esim.) on ihan oikea hiilivety, jossa on vain hiiltä ja vetyä mutta ei tietysti irroita kuin poltettuna ja metallin lämmittämisen ja jäähdyttämisen aiheuttaman mekaanisen liikkeen avulla. :lol:

Ja, vähän asiaakin: 6 vuotta liikuttelematta sään armoilla - villi veikkaus että ruostunut todella tiukkaan kiinni... Kansi irti ja lämpöä toholla mäntien päälle (jos ei oo alumännät, ei kai) ja ehkä sitä fosforihappoa...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Lähes kaikki koostuu jollakin tavalla hiilestä ja vedystä kun tarpeeksi tarkkaan aletaan hiuksia halkomaan. (myös sinä)

Laittaa sen koivuhalon kiinni täryporaan ja alkaa "poraamaan" männästä läpi. Sillä tavalla saa ainakin jotain aikaan, jos ei muuta niin tuhoa.

Kun en näistäkään mersun koneista paljoa teidä, niin onkos tuommosessa M117-moottorissa sylinteriputket? märät/kuivat?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vai että D-jettikone. No ei muuta kun onnea vaan. Onhan nuo alumiinit vähän hapettunu...

M117 moottorin kannet ja imusarja, sekä öljypohja ovat alumiinia. Lohko on valu.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

nyffikaakoo kirjoitti:
rumilus kirjoitti:Minun kemian tietoni...
Ei se mitään. Ei tässä ollutkaan kemia niin tärkeä. Tässähän oli oikeastaan kyse siitä (pohdiskelusta) että uumoilin sinun kelpuuttavan oikeaoppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmään muutaman hivenen väljemmin sinne mahtuvan, joista on kokemusperäistä tehoa irroittelussa: Alkoholeissahan OH on vain hydroksyyliryhmä hiilivedyn perässä? Siinä mielessä arvelin että tarkoitat sitä tilannetta jossa nousuhumalassa oleva moottorinelvyttäjä paljain käsin vääntää kiinnijumittuneen moottorin pyörimään. Tai korkeintaan voimahylsyn ja vääntövarren avulla? Sitruunahapon arvelin kelpaavan hiilivety-yhdisteittesi ryhmään siitä syyystä että se todellakin puree ruosteeseen. Mutta tunkeutuu siis huonosti ahtaisiin rakosiin vain veteen veteen liuotettuna... Koivukalikan, jota muistaakseni suositeltiin jollain foorumilla ("kolauta sillä suoraan männän päälle"), arvelin taasen kelpaavan oikea-oppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmääsi, koska siinähän rakenne on paljolti selluloosaa ja ligniiniä, ja jos molemmat ovat sekalainen yhdistelmä alkoholeja niin eiköhän se saada jotenkin verenkiertoon ja nousuhumalavisio toteutunee.

Aivan niin, se butaani (esim.) on ihan oikea hiilivety, jossa on vain hiiltä ja vetyä mutta ei tietysti irroita kuin poltettuna ja metallin lämmittämisen ja jäähdyttämisen aiheuttaman mekaanisen liikkeen avulla. :lol:

Ja, vähän asiaakin: 6 vuotta liikuttelematta sään armoilla - villi veikkaus että ruostunut todella tiukkaan kiinni... Kansi irti ja lämpöä toholla mäntien päälle (jos ei oo alumännät, ei kai) ja ehkä sitä fosforihappoa...
Kyllä hiilivety-yhdisteellä ja OH-tuotteella on vissi ero.
Hiilivety-yhdisteen perusolemusta ei voi erottaa siten kuin OH-tuotetta.
Minun kemian osaaminen on vähäpätöistä, mutta petroli on perinteisistä " liuottimista " paras ja halvin ratkaisu ruosteen irrotukseen. Siinä ohessa lämmön tuonti kohteeseen, jolloin apuun tulee termofysikaaliset ilmiöt.
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

Tänään tuli napattua venttiilikopat auki ja tarkistettua että yläkerrassa ei ole kuitenkaan mitään jumissa. Muuten ei kone suostu vielä pyörimään vaan täytyy vielä jatkaa petrooli liotusta että jos se joskus vielä herkistyisi.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Anna maltillisesti lämpöä moottorille, olemme antaneet aikaisemmassa ketjussa siitä vinkkejä.
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

kone on ollu roikannokassa nyt useamman päivän ja lämmennyt ihan kohtalaisesti eli lokilämppäriki tuntuu toimivan. vaan vois kai sille vielä jotenki muutenki antaa lämpöä mutta on vain sen verran tullu läträttya petroolin ja muittenki palavien nesteitten kanssa että ei oikein tiijä millä sitä uskaltais oikein lämmittää.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Höh, ostin kaverille täysraadon W110 200D:n 40-vee lahjaksi, vm. -65 vielä. Oli seissyt ladossa ja taivasalla niin kauan ettei mitään rajaa. Edellinen rekkariin merkitty omistaja oli muuan Unelma Balzar Konnevedeltä ja katsastanut oli mustalaisämmä auton edelisen kerran vuonna 1987. Ainoa mitä kone vaati käyntiin lähteäkseen oli löpön ja öljyn kaatelua männille ja varovaista kampiakselin kääntöä räikällä ja jatkovarrella

Kaverillani on kanttia: käänteli, hehkutteli ja maanitteli aikansa kunnes dielelvanhus parkaisi ja mylväisi ja kehitti sellaiset savut ja metelit ettei Porvoossa ole enne kuultu! :roll: Nyt käy, mutta joku laakeri on huonona kun vähän kolkottaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Anna jäähtyä välillä ja taas lohkolämppäri muutamaksi tunniksi päälle..ja taas annat jäähtyä, niin eiköhän lämpöliike tee tehtävänsä.
Ja kyllä sitä alkaa uskaltamaan vääntää kampiakselin putin päästä vähän kovemmin...vähän jatkovarttakin mukaan. :lol:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on :oops: ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

mistäpä onnistuu niinlujaa vääntämään että saa kiertokanget solmuun kun tuosta hihnapyöränpultista ei ainakaan uskalla niin lujaa vääntää. Meinaan että mahtaa mennä se pultti ennemmin poikki ko mitä kiertokanget
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Lievä herättelykään ei ole pahasta, kunhan on malttia siinäkin hommassa. :lol:
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

Tänäpä kokkeilin startilla pyöräyttää ja puoli kiekkaa sain pyörähtämäänki mutta taisi olla akku sen verran tyhjä että siihen stoppasi tai sitten meni lopullisesti jumiin koska vieläkään ei uskaltanut kampuranpultista niin lujaa vääntää että olisi lähtenyt liikkeelle. Huomenna uusia yrityksiä startilla kun on akussa varmasti virtaa. Saas nähhä pyörähtääkö.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Se on niin vaikeaa sanoa että kuinka paljon on liikaa, mutta kyllä tuon kokoisen koneen pyöräyttämiseen tarvitaan molemmat kädet ja hieman jatkoakin. vaikka se olisi täysin kunnossakin.

Hieman lisää rohkeutta siihen pyörittämiseen vaan. (muttei liikaa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

adenauer300 kirjoitti:Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on :oops: ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Tämä nyt on vähän taas huonon muistin varaan laitettuja juttuja, mutta kulkiko siinä imusarjassa muka vesi?
Minä olisin kovasti tällähetkellä sitä mieltä, että se on vaan kuiva putkihässäkkä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mesedesi kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on :oops: ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Tämä nyt on vähän taas huonon muistin varaan laitettuja juttuja, mutta kulkiko siinä imusarjassa muka vesi?
Minä olisin kovasti tällähetkellä sitä mieltä, että se on vaan kuiva putkihässäkkä...
Ainakin uudemmissa M116 ja M117 koneessa termarilta menee putki imusarjaan ja sieltä kansille :wink: . Muistaakseni vanhassa samoin :shock:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

on meinaan ollu 3/4 hylsy sarjasta isoräikkä ja siihen vielä puolitoista metriä jatkoa ja yleensä tuolla jo onnistuu vääntämään isommatki pultit poikki.
vilippus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 17.11.2003 22:42

Viesti Kirjoittaja vilippus »

Mika.T kirjoitti:Täällä eräs vanha mies on liuotellut fairyllä noita 20-luvun foortin koneita ja ovatpa ne lähtenee pyörimään. :D
Fairy on varmaan OK silloin kun pytyssä on vettä, jolloin öljyt ei pääse tunkeutumaan märkiin renkaisiin asti.
Esim. traktoreissahan vesi voi pakoputken kautta sataa koneeseen sisään.
Pitäis joskus testata tuokin konsti. :D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

pjkorkko kirjoitti:on meinaan ollu 3/4 hylsy sarjasta isoräikkä ja siihen vielä puolitoista metriä jatkoa ja yleensä tuolla jo onnistuu vääntämään isommatki pultit poikki.
Älä väännä väkisin, ei se pultti katkea... Kannattaa liottaa tai sitten purkaa... Tulee pidemmän päälle halvemmaksi :wink:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

Eli ei katkea vaan menee kampurasta kierteet joka on vielä pahempi vaihtoehto ko katkeaminen
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kyllä luulen, että pultti kestää niinkuin jenkakin, mutta mistä löytyy sellainen voimahylsy joka kestis. :lol:
Järki päässä kuitenkin sen kovan voimankäytön sijaan. :lol:
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

eipä ole tullu vielä vastaan semmosta pulttia autossa joka olis kestäny nuita raskaankaluston työkaluja.

on nimittäin tuommonen tosin eri merkkinen ja kolmekertaa hintavampi satsi mistä on työkalut vääntämiseen

http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=306
pjkorkko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 11.09.2007 20:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja pjkorkko »

Ei alkanu kone kohtuuella pyörimään niin tuli napattua koko paska pois ja aukastua öljypohja. Alakerran laakerin ei ainakaan ole jumiss eli jumitus löytyy jostain sylinteristä. Nyt häätyy alkaa liottelemaan pyttyjä alhaaltapäin ja ehkä jopa käyttää kiertokankia irti ja kokkeilla sitä kautta mistä se jumitus löytyy.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Kaikissa Mersun 1-nokka V-kaseissa menee vesi imusarjassa...ja versiosta riippuen uudemmissa aluversioissa vielä lisänä pakokaasuakin... ;)

Huonohan niitä lämpöantureita siihen imusarjaan muuten olis ruuvailla....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin