Seisonnasta kone jumissa
Vielä kun astat ne kuvaboxin asetukset silleen, että kansiot on julkisia kaikille, niin näkyy muutakin kun vaan kuvaboxin etusivu...
Lataat kuvaboxiin kuvan. Valitset esikatselun, sitten hiiren oikealla klikkaat kuvan päällä ja otat esille ominaisuudet. Senjälkeen ominaisuus-laatikossa on suora osoite kuvaan. Kopioit sen osoitteen leikepöydälle ja tuot linkin tänne foorumillle kirjoittaen viestikenttä ruutuun seuraavasti.
[img]TÄHÄNKOHTAAN%20KOPIOITU%20OSOITE[/img]
Niin pitäis näkyä.
Lataat kuvaboxiin kuvan. Valitset esikatselun, sitten hiiren oikealla klikkaat kuvan päällä ja otat esille ominaisuudet. Senjälkeen ominaisuus-laatikossa on suora osoite kuvaan. Kopioit sen osoitteen leikepöydälle ja tuot linkin tänne foorumillle kirjoittaen viestikenttä ruutuun seuraavasti.
[img]TÄHÄNKOHTAAN%20KOPIOITU%20OSOITE[/img]
Niin pitäis näkyä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Hui! Vaik ei se mitään, ne ois olleet kuiteski inarilaisia naisia hunnuilla ja sunneilla...JeremyH kirjoitti:Menetit juuri mahdollisuutesi saada 70 neitsyttä tämän pyhän ruoste-sodan jälkeennyffikaakoo kirjoitti:Mutta se mikä on ainoata ja oikea-oppisuutta? Ruosteenirrotuksessa? Kuulostaa jotenkin al-qaedalta...
Häpeä sinä vääräuskoinen
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
jos tuo nytten näkyis niin vois laittaa muutaman kuvan lisääkin
ja tuossa pitäis nyt näkyä kuvaboxissa kaikki kuvat
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dk2u+p ... mersa.html
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=41653.0 VMPK:n puolella asiasta ollut myös juttua...
Niin, onhan butaani (tohottimella lämmittämisestä tuli mieleen) hiiilivety ja viinakin on hiilivety-yhdiste, sitruunahappokin... Fosforihappohan taas ei oo. Että sikäli... Voisko koivuhalko muuten laajalti ottaen olla hiilivety-yhdiste, siinähän on hiiltä ja vetyä... sillä kun tuolla suosittelivat kopauttamaan mäntää...
Niin, onhan butaani (tohottimella lämmittämisestä tuli mieleen) hiiilivety ja viinakin on hiilivety-yhdiste, sitruunahappokin... Fosforihappohan taas ei oo. Että sikäli... Voisko koivuhalko muuten laajalti ottaen olla hiilivety-yhdiste, siinähän on hiiltä ja vetyä... sillä kun tuolla suosittelivat kopauttamaan mäntää...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Minun kemian tietoni kyllä kertoo alkoholin olevan OH-tuote,vaikka kemiallinen molekyylikaava onkin C2H5OHnyffikaakoo kirjoitti:http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=41653.0 VMPK:n puolella asiasta ollut myös juttua...
Niin, onhan butaani (tohottimella lämmittämisestä tuli mieleen) hiiilivety ja viinakin on hiilivety-yhdiste, sitruunahappokin... Fosforihappohan taas ei oo. Että sikäli... Voisko koivuhalko muuten laajalti ottaen olla hiilivety-yhdiste, siinähän on hiiltä ja vetyä... sillä kun tuolla suosittelivat kopauttamaan mäntää...
Sitruunahappo on alalajina lievä hiilivety-tuote, butaani kuin kaikki muutkin palavat kaasut ovat hiilivety-yhdisteitä.
Puu ei ole hiilivety-yhdiste, vaikka siinä onkin hiiltä joka lämmössä palaa.
Jos puussa oleva kosteus poistetaan, jää jäljelle moninaisia yhdisteitä ja sen perusteella puu ei ole hiilivety-yhdiste.
Ettei vaan olisi "herranlahjat" kaataneet hiekkaa tms. koneeseenpjkorkko kirjoitti:seisonu vanhan rautatieaseman pihalla noin 6 vuotta
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Ei se mitään. Ei tässä ollutkaan kemia niin tärkeä. Tässähän oli oikeastaan kyse siitä (pohdiskelusta) että uumoilin sinun kelpuuttavan oikeaoppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmään muutaman hivenen väljemmin sinne mahtuvan, joista on kokemusperäistä tehoa irroittelussa: Alkoholeissahan OH on vain hydroksyyliryhmä hiilivedyn perässä? Siinä mielessä arvelin että tarkoitat sitä tilannetta jossa nousuhumalassa oleva moottorinelvyttäjä paljain käsin vääntää kiinnijumittuneen moottorin pyörimään. Tai korkeintaan voimahylsyn ja vääntövarren avulla? Sitruunahapon arvelin kelpaavan hiilivety-yhdisteittesi ryhmään siitä syyystä että se todellakin puree ruosteeseen. Mutta tunkeutuu siis huonosti ahtaisiin rakosiin vain veteen veteen liuotettuna... Koivukalikan, jota muistaakseni suositeltiin jollain foorumilla ("kolauta sillä suoraan männän päälle"), arvelin taasen kelpaavan oikea-oppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmääsi, koska siinähän rakenne on paljolti selluloosaa ja ligniiniä, ja jos molemmat ovat sekalainen yhdistelmä alkoholeja niin eiköhän se saada jotenkin verenkiertoon ja nousuhumalavisio toteutunee.rumilus kirjoitti:Minun kemian tietoni...
Aivan niin, se butaani (esim.) on ihan oikea hiilivety, jossa on vain hiiltä ja vetyä mutta ei tietysti irroita kuin poltettuna ja metallin lämmittämisen ja jäähdyttämisen aiheuttaman mekaanisen liikkeen avulla.
Ja, vähän asiaakin: 6 vuotta liikuttelematta sään armoilla - villi veikkaus että ruostunut todella tiukkaan kiinni... Kansi irti ja lämpöä toholla mäntien päälle (jos ei oo alumännät, ei kai) ja ehkä sitä fosforihappoa...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Lähes kaikki koostuu jollakin tavalla hiilestä ja vedystä kun tarpeeksi tarkkaan aletaan hiuksia halkomaan. (myös sinä)
Laittaa sen koivuhalon kiinni täryporaan ja alkaa "poraamaan" männästä läpi. Sillä tavalla saa ainakin jotain aikaan, jos ei muuta niin tuhoa.
Kun en näistäkään mersun koneista paljoa teidä, niin onkos tuommosessa M117-moottorissa sylinteriputket? märät/kuivat?
Laittaa sen koivuhalon kiinni täryporaan ja alkaa "poraamaan" männästä läpi. Sillä tavalla saa ainakin jotain aikaan, jos ei muuta niin tuhoa.
Kun en näistäkään mersun koneista paljoa teidä, niin onkos tuommosessa M117-moottorissa sylinteriputket? märät/kuivat?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kyllä hiilivety-yhdisteellä ja OH-tuotteella on vissi ero.nyffikaakoo kirjoitti:Ei se mitään. Ei tässä ollutkaan kemia niin tärkeä. Tässähän oli oikeastaan kyse siitä (pohdiskelusta) että uumoilin sinun kelpuuttavan oikeaoppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmään muutaman hivenen väljemmin sinne mahtuvan, joista on kokemusperäistä tehoa irroittelussa: Alkoholeissahan OH on vain hydroksyyliryhmä hiilivedyn perässä? Siinä mielessä arvelin että tarkoitat sitä tilannetta jossa nousuhumalassa oleva moottorinelvyttäjä paljain käsin vääntää kiinnijumittuneen moottorin pyörimään. Tai korkeintaan voimahylsyn ja vääntövarren avulla? Sitruunahapon arvelin kelpaavan hiilivety-yhdisteittesi ryhmään siitä syyystä että se todellakin puree ruosteeseen. Mutta tunkeutuu siis huonosti ahtaisiin rakosiin vain veteen veteen liuotettuna... Koivukalikan, jota muistaakseni suositeltiin jollain foorumilla ("kolauta sillä suoraan männän päälle"), arvelin taasen kelpaavan oikea-oppisten hiilivety-yhdisteiden ryhmääsi, koska siinähän rakenne on paljolti selluloosaa ja ligniiniä, ja jos molemmat ovat sekalainen yhdistelmä alkoholeja niin eiköhän se saada jotenkin verenkiertoon ja nousuhumalavisio toteutunee.rumilus kirjoitti:Minun kemian tietoni...
Aivan niin, se butaani (esim.) on ihan oikea hiilivety, jossa on vain hiiltä ja vetyä mutta ei tietysti irroita kuin poltettuna ja metallin lämmittämisen ja jäähdyttämisen aiheuttaman mekaanisen liikkeen avulla.
Ja, vähän asiaakin: 6 vuotta liikuttelematta sään armoilla - villi veikkaus että ruostunut todella tiukkaan kiinni... Kansi irti ja lämpöä toholla mäntien päälle (jos ei oo alumännät, ei kai) ja ehkä sitä fosforihappoa...
Hiilivety-yhdisteen perusolemusta ei voi erottaa siten kuin OH-tuotetta.
Minun kemian osaaminen on vähäpätöistä, mutta petroli on perinteisistä " liuottimista " paras ja halvin ratkaisu ruosteen irrotukseen. Siinä ohessa lämmön tuonti kohteeseen, jolloin apuun tulee termofysikaaliset ilmiöt.
kone on ollu roikannokassa nyt useamman päivän ja lämmennyt ihan kohtalaisesti eli lokilämppäriki tuntuu toimivan. vaan vois kai sille vielä jotenki muutenki antaa lämpöä mutta on vain sen verran tullu läträttya petroolin ja muittenki palavien nesteitten kanssa että ei oikein tiijä millä sitä uskaltais oikein lämmittää.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2811
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Höh, ostin kaverille täysraadon W110 200D:n 40-vee lahjaksi, vm. -65 vielä. Oli seissyt ladossa ja taivasalla niin kauan ettei mitään rajaa. Edellinen rekkariin merkitty omistaja oli muuan Unelma Balzar Konnevedeltä ja katsastanut oli mustalaisämmä auton edelisen kerran vuonna 1987. Ainoa mitä kone vaati käyntiin lähteäkseen oli löpön ja öljyn kaatelua männille ja varovaista kampiakselin kääntöä räikällä ja jatkovarrella
Kaverillani on kanttia: käänteli, hehkutteli ja maanitteli aikansa kunnes dielelvanhus parkaisi ja mylväisi ja kehitti sellaiset savut ja metelit ettei Porvoossa ole enne kuultu! Nyt käy, mutta joku laakeri on huonona kun vähän kolkottaa..
Kaverillani on kanttia: käänteli, hehkutteli ja maanitteli aikansa kunnes dielelvanhus parkaisi ja mylväisi ja kehitti sellaiset savut ja metelit ettei Porvoossa ole enne kuultu! Nyt käy, mutta joku laakeri on huonona kun vähän kolkottaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tänäpä kokkeilin startilla pyöräyttää ja puoli kiekkaa sain pyörähtämäänki mutta taisi olla akku sen verran tyhjä että siihen stoppasi tai sitten meni lopullisesti jumiin koska vieläkään ei uskaltanut kampuranpultista niin lujaa vääntää että olisi lähtenyt liikkeelle. Huomenna uusia yrityksiä startilla kun on akussa varmasti virtaa. Saas nähhä pyörähtääkö.
Se on niin vaikeaa sanoa että kuinka paljon on liikaa, mutta kyllä tuon kokoisen koneen pyöräyttämiseen tarvitaan molemmat kädet ja hieman jatkoakin. vaikka se olisi täysin kunnossakin.
Hieman lisää rohkeutta siihen pyörittämiseen vaan. (muttei liikaa)
Hieman lisää rohkeutta siihen pyörittämiseen vaan. (muttei liikaa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tämä nyt on vähän taas huonon muistin varaan laitettuja juttuja, mutta kulkiko siinä imusarjassa muka vesi?adenauer300 kirjoitti:Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Minä olisin kovasti tällähetkellä sitä mieltä, että se on vaan kuiva putkihässäkkä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ainakin uudemmissa M116 ja M117 koneessa termarilta menee putki imusarjaan ja sieltä kansille . Muistaakseni vanhassa samoinMesedesi kirjoitti:Tämä nyt on vähän taas huonon muistin varaan laitettuja juttuja, mutta kulkiko siinä imusarjassa muka vesi?adenauer300 kirjoitti:Kannatta irroittaa ruisku+imusarja.
Jos imusarjan tiivisteet ovat antautuneet vuosien saatossa ja männille on päässyt jäädytysnestettä/vettä imusarjasta on männät taatusti tiukassa kiinni ( kokemusta on ). Silloin väkisin vääntämällä saa vain kirtokanget hajalle/poikki = totaali tuho = uusi kone huonossa tapauksessa
Minä olisin kovasti tällähetkellä sitä mieltä, että se on vaan kuiva putkihässäkkä...
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Fairy on varmaan OK silloin kun pytyssä on vettä, jolloin öljyt ei pääse tunkeutumaan märkiin renkaisiin asti.Mika.T kirjoitti:Täällä eräs vanha mies on liuotellut fairyllä noita 20-luvun foortin koneita ja ovatpa ne lähtenee pyörimään.
Esim. traktoreissahan vesi voi pakoputken kautta sataa koneeseen sisään.
Pitäis joskus testata tuokin konsti.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Älä väännä väkisin, ei se pultti katkea... Kannattaa liottaa tai sitten purkaa... Tulee pidemmän päälle halvemmaksipjkorkko kirjoitti:on meinaan ollu 3/4 hylsy sarjasta isoräikkä ja siihen vielä puolitoista metriä jatkoa ja yleensä tuolla jo onnistuu vääntämään isommatki pultit poikki.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
eipä ole tullu vielä vastaan semmosta pulttia autossa joka olis kestäny nuita raskaankaluston työkaluja.
on nimittäin tuommonen tosin eri merkkinen ja kolmekertaa hintavampi satsi mistä on työkalut vääntämiseen
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=306
on nimittäin tuommonen tosin eri merkkinen ja kolmekertaa hintavampi satsi mistä on työkalut vääntämiseen
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=306
Ei alkanu kone kohtuuella pyörimään niin tuli napattua koko paska pois ja aukastua öljypohja. Alakerran laakerin ei ainakaan ole jumiss eli jumitus löytyy jostain sylinteristä. Nyt häätyy alkaa liottelemaan pyttyjä alhaaltapäin ja ehkä jopa käyttää kiertokankia irti ja kokkeilla sitä kautta mistä se jumitus löytyy.
Kaikissa Mersun 1-nokka V-kaseissa menee vesi imusarjassa...ja versiosta riippuen uudemmissa aluversioissa vielä lisänä pakokaasuakin...
Huonohan niitä lämpöantureita siihen imusarjaan muuten olis ruuvailla....
Huonohan niitä lämpöantureita siihen imusarjaan muuten olis ruuvailla....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.