Turussa vikakoodinlukijaa?
Turussa vikakoodinlukijaa?
Oisko jollain Mb gurulla Turun seudulla vikakoodinluku laitetta, pois lukien Veho/Rouvali, sais tsiikata/nollata mitä auto on syönyt?
Viimeksi muokannut hc3, Ma 12.10.2009 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäs tuossa nyt niin vaikeaa on?? Ihan normi koodien luku ja toimenpiteet sen mukaan.rumilus kirjoitti:Melkein kannattaa Rouvalille mennä, koska hänellä on muutkin tarvittavat laitteet, jos/ kun joutuu kuitenkin säätämään muutakin kuin lukea vikakoodit.
Sinulla on sellainen auto jos se mättää, niin on vaikea tapaus.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tuppaa vaan toi Rouvali olla kiireinen mies & palvelukin hieman laskenut suurien asiakasvirtojen myötä eikä olisi aikaa jättää hänelle päiväksi autoa " että katson jossain vaiheessa päivää jos kerkeän ".
Missä päin Lietoa vaikutat & teidän vehkeillä varmaan nollaus onnistuu?
Väyrynen on Väyrynen
aja millä ajat mut muijan toyotalla loput 
Missä päin Lietoa vaikutat & teidän vehkeillä varmaan nollaus onnistuu?
Väyrynen on Väyrynen


Tapaushan on sellainen että kylmänä auto toimii erittäin hyvin mut koneen lämmettyä häviää suuriosa hevosia jonnekkin & ajamisesta tulee hieman tahmeaa eikä vastaa kaasuun niinkuin kylmänä.rumilus kirjoitti:Kyllä vikakoodien luku onnistuu ja nollauskin, mutta siitä ei ole paljon apua, jos statukset on kuitattu ja auton käynnistää ja lähtee ajamaan...vika toistuu. Siinä sitten ihmetellään ilman kunnon muita testereitä, mistä alkaa vikaa hakemaan, kun niitä voi olla vian aiheuttajia useita.
Boschin ilmamäärämittarin olen sinne vaihtanut, ei vaikutusta.
Tarvike lambdan jouduin pistämään että sain auton katsastettua/päästöt kohdilleen (oli viimeinen katsastuspäivä jälkikatsastuksessa eikä saanut "alkuperäistä siihen hätään").
Bensasuodattimen tänään aikanikuluksi vaihdoin, hieman auttoi, mutta kiihtyminen tällä hetkellä välillä aika porrastettua.
Ja nämä toimenpiteet olen tehnyt sen jälkeen kun ko. auto kävi vikokoodin luvussa että sen jälkeen ei ole nollattu ym...
Välttämättä vikakoodeja ei tule lainkaan tapauksessasi. Railpaineen mahdollisesti saisi selville diagnostiikalla, mutta vika voi olla itse bensapumpussa, ohjaavassa bensapumpun releessä tai...tai...tai jossain muualla. Jokin sensori/tunnistin voi antaa väärää tietoa jonnekin. Jokin mitätön sähkövikakin voi aiheuttaa mainitulaisia oireita. Rouvalilla on kyllä Mersun huippulaitteet, jolla vika selviäisi vaivatta. 

Aikoinaan kun kävin lukemassa koodit niin antoi just ton lambdan & nokka akselin asentotunnistimen, hyvin mahtollisesti nok-aks asentotunnistin oireilee vastaavalla tavalla.rumilus kirjoitti:Välttämättä vikakoodeja ei tule lainkaan tapauksessasi. Railpaineen mahdollisesti saisi selville diagnostiikalla, mutta vika voi olla itse bensapumpussa, ohjaavassa releessä tai...tai...tai jossain muuaalla. Jokin sensori/tunnistin voi antaa väärää tietoa jonnekin. Rouvalilla on kyllä Mersun huippulaitteet, jolla vika selviäisi vaivatta.
Tosin lambdankin vaihto auttoi hetken mut sitä tässä nyt epäilenki että " tarvike on tarvike " jota ei saisi koskaan käyttää et se siellä nyt oireilee.
Mutta enpä arvaile enempää

Sitä tässä vaan lähinnä ajointakaa et jos jollain ois ollut "vastaavia vehkeitä" kuin esim Rouvalilla niin ei olisi tarvinnut odottaa kahta viikkoa et pääsee tietoisuuteen vikokoodinluvusta.
Kyllä Rouvalilla täällä Turun seudulla on parhaat laitteet Mersujen vikojen seulomiseksi...lähinnä bensiikäyttöisten.
Ei taida olla miehelle kilpailijoita, muutakuin Raision Veho.
Kyllä niitä vikakoodeja pystyy lukemaan melkein laitteella kuin laitteella, mutta bensavehkeissä täytyy olla lisäksi tietokonepohjainen simulaattori koko toiminnan selvillesaamiseksi.
Ei taida olla miehelle kilpailijoita, muutakuin Raision Veho.

Kyllä niitä vikakoodeja pystyy lukemaan melkein laitteella kuin laitteella, mutta bensavehkeissä täytyy olla lisäksi tietokonepohjainen simulaattori koko toiminnan selvillesaamiseksi.
Niinkun sanottu, vikakoodien luku ei auta tässä tapauksessa mitään, täytyy olla Mersun oma tietokoneohjelmallinen simulaattori, jolla vika/viat selviää. Valitettavasti.
Kyllä minäkin voin lukea ko. autosta vikakoodit ja kuitata ne, mutta mahdolliset vian aiheuttajat jäävät pimentoon. Siihen tarvitaan kunnon vehkeet.
Kyllä minäkin voin lukea ko. autosta vikakoodit ja kuitata ne, mutta mahdolliset vian aiheuttajat jäävät pimentoon. Siihen tarvitaan kunnon vehkeet.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Täytyypä koitta kysellä laitten tyypiä ym tietoja ja toimiiko muihin kuin MB ja minkä ikäisiinrumilus kirjoitti: Hintaakin on laitteella melkoisesti, ei joka pojan ostettavissa.
Tosta hinnasta tarkemppa tietoa



Ostettavuus riipune joka pojan taskun pohjalla olevan rullan tilanteesta

Käy kaikkiin Mersuihin, siis kysymys on Mersun simulaattorista, jolla voidaan testata kaikki Mersut ikään katsomatta.CDI203 kirjoitti:Täytyypä koitta kysellä laitten tyypiä ym tietoja ja toimiiko muihin kuin MB ja minkä ikäisiinrumilus kirjoitti: Hintaakin on laitteella melkoisesti, ei joka pojan ostettavissa.
Tosta hinnasta tarkemppa tietoaTonneja(1-5 5-10)
kymmeniä tonneja (20-30)
Ostettavuus riipune joka pojan taskun pohjalla olevan rullan tilanteesta
Hintaluokka menee viimeiseen kategoriaan, eli hintaa laitteella on.

On sellainen kutina, että kyseisellä laitteella tehdään rahaa...ja on vara valita kuka on asiakas. Maksaa varmaan itsensä takaisin kohtuullisessa ajassa.



Kyseisellä laitteella on sen puoleen rahaa ja aikaa säästävä vaikutus, kun jos vaihtaa kokeilumielessä jonkin 1000-2000 euron ohjausboksin ja se tuhoutuu samantien, kun vika onkin jossain muualla.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kiitos tiedoista rumilusrumilus kirjoitti:Käy kaikkiin Mersuihin, siis kysymys on Mersun simulaattorista, jolla voidaan testata kaikki Mersut ikään katsomatta.CDI203 kirjoitti:Täytyypä koitta kysellä laitten tyypiä ym tietoja ja toimiiko muihin kuin MB ja minkä ikäisiinrumilus kirjoitti: Hintaakin on laitteella melkoisesti, ei joka pojan ostettavissa.
Tosta hinnasta tarkemppa tietoaTonneja(1-5 5-10)
kymmeniä tonneja (20-30)
Ostettavuus riipune joka pojan taskun pohjalla olevan rullan tilanteesta
Hintaluokka menee viimeiseen kategoriaan, eli hintaa laitteella on.
On sellainen kutina, että kyseisellä laitteella tehdään rahaa...ja on vara valita kuka on asiakas. Maksaa varmaan itsensä takaisin kohtuullisessa ajassa.Jos muistan oikein, tuntiveloitus kyseisellä laitteela 300 euroa/tunti + valohoito.
No , onhan niitä asiakkaita, joille moiset summat eivät tunnu missään, rahaa kun on joka taskut täynnä.
Kyseisellä laitteella on sen puoleen rahaa ja aikaa säästävä vaikutus, kun jos vaihtaa kokeilumielessä jonkin 1000-2000 euron ohjausboksin ja se tuhoutuu samantien, kun vika onkin jossain muualla.
Perskele tietty tohon vikaan hinta vällin

Bensavehkeistä on vähän tietoja, vanhemmassa W124 ne oli akun takana.
W210 kysymäsi releet varmaan sijaitsee konehuoneessa vasemalla puolen lähellä saranointia olevassa mustassa laatikossa.
Molemmille toiminnoille on omat releensä/ohjausyksiköt.
Ohjainyksiköissä lukee selvästi mikä yksikkö on kyseessä.
W210 kysymäsi releet varmaan sijaitsee konehuoneessa vasemalla puolen lähellä saranointia olevassa mustassa laatikossa.
Molemmille toiminnoille on omat releensä/ohjausyksiköt.
Ohjainyksiköissä lukee selvästi mikä yksikkö on kyseessä.