Tomason vanteet

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Tomason vanteet

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Onko kellään kokemuksia näistä tomason vanteista?
Ja niitä myyvästä vannetukku.fi liikkeestä?

Sekä miten nämä vanteet passaavat w124 meseen...
Mikä et olis hyvä ettei raavi kaariin eikä ole huono ajaa..

http://www.vannetukku.fi/1-mb-keskio-hopea-p-1939.html
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kaverilla on tollaset 18" C- kopassa ja ihan hyvältä näyttää ainakin siinä.
Et riippuu aika pitkälti siitä että kuinka matala sun auto on ja minkä kokoisen vanteet meinaat ostaa ja sitten minkä levyset kumit. Kerro vähän tarkemmin.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

NO mulla on tuo w124 250 20v -94
Ja madallettu sitä on alustan korkeutta en tiiä mennä sanomaan mutta keula on matala. Edellinen omistaja sitä madaltanu.

Ajattelin että jos 17tuumaiset laittaa ja 225/45-17 kumit. tai voihan eteen laittaa 215/45-17 vaikuttaneeko tuo ajo ominaisuuksiin.. Onko se ET sitte 35 vai?

Mulla nykiset vanteet ihan siistit muuten mutta väärällä et:llä niin on semmonen vetelä ajettava ku ovat vanteet niin leveällä..
Olisko niiden ET sitte joku 38 ku en ajatuksissani kattonu ku paikalleen laitoin...
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mulla ois TN1:set cupeessa. Mahtuu ihan siinä missä muutkin vanteet. Ihan hyvän oloset on, mutta ei ne minusta loppupelissä sopinu minun silmääni.
Ps minulla olis mahdollisesti kaupan alle 100km ajatut vanteet. täysin kuin pakasta vedetty. Oli talven alla, kun auto seisos..

TN1
220.128 Black Mirror
-tiisel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 23.04.2007 00:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -tiisel- »

Ps minulla olis mahdollisesti kaupan alle 100km ajatut vanteet. täysin kuin pakasta vedetty. Oli talven alla, kun auto seisos..

Paljonko piät vanteilla hintaa, kuin isot ne on? :roll:

Muuten on samallainen auto kun sinulla kuvassa mutta itsellä sedan ja 300DT
Kyllähä mersu..

W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo pistäppä hintaa näkösälle...ja kokoa
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

-King Of The Road- kirjoitti:Joo pistäppä hintaa näkösälle...ja kokoa
http://www.vannetukku.fi/1-p-1777.html

nämä ne on. Hinnasta sen verta, että tarjoa omantuntosi mukaan. Uudet maksaa 519.60EUR/kierto.

tosiaan kyseessä on kuin uudet vanteet. Uusiksi ei voi siksi sanoa, kun on renkaat päälle pistetty. Ennen renkaiden laittoa vahasin vanteet pariin kertaan. Tosiaan en myy renkaiden kanssa. pelkät vanteet ja pultit.
220.128 Black Mirror
-tiisel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 23.04.2007 00:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -tiisel- »

330euroa tarjous.. :?
Kyllähä mersu..

W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

-turbomersu- kirjoitti:330euroa tarjous.. :?
Eipä taida lähteä.. Tarjouksia voi pistää yvillä. Varmaankin säilytän
varavanteina nuo. Jos tulee joku auto myytyä, niin onpahan hyvät myyntivanteet sitten. Itse ajattelin hinnaksi lähempänä 469e

Ostin nuo vanteet viime marraskuussa. ajokilometrejä ei ole tullut oikeastaan laisinkaan, kun auto seisos dieselimersun hankinnan takia. Keväällä taas vaihdoin AMG-vanteet alle, niin nyt ovat nuo vanteet rengasliikkeessä varastossa. Eli koska vanteet on kuin uudet, niin voin antaa 50e alennusta verrattuna uusiin, jos ei mene kaupaksi niin ei mene. Säilytän myyntivanteina sitten.

Vaihtokin käy aitoihin AMG-vanteisiin, taikka RH:n AMG replica huulivanteisiin. Vanteiden kunnoista riippuen voin maksaa väliä. Vain jos virheettömät.
220.128 Black Mirror
-tiisel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 23.04.2007 00:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -tiisel- »

Joo. :roll:
Kyllähä mersu..

W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

En kyllä usko että tuo 2-3mm ET ero tekee ajettavuuten juuri mitään eroa, oletko pyörän kulmat millon säädättänyt viimeksi? Vetelykin voi johtua monesta asiasta esim. väärä rengas paine, auraukset, kumit jne jne. Jos vanne on 7,5" leveä niin se et35 on varmaankin hyvä, ainakin omassa pyörii aikas nätisti sillä setupilla.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mulla oli CLK:ssa 18" Tomasonit,eikä niistä ollut valittamista missään suhteessa.

Varsinkin hinta huomioiden hinta-laatusuhde oli mielestäni kohdillaan, merkittävää painoeroa CLK:n originaaleihin Ronaleihin ei ollut ja muutenkin vanne pelitti aivan hyvin.

Itseasiassa Tomason pelitti sen verran hyvin että hankin myös nykyiseen BMW:hen talvikiekoiksi samanlaiset Tomasonit..joskin 17" kokoiset.
Ja edelleen on toiminut aivan moitteettomasti, eikä niistä ole mitään negaa sanottavaksi.

Eihän ne varmaan mitkään huippu-BBS:n veroiset ratavanteet ole, mutta normaalikäytössä siis mielestäni varsin toimivat vanteet.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo kulmat säädin vasta tuossa viimeviikolla...
Kumeina on nuo hankook ventus k104...

paineet pitäis olla oikeat laitoin kaikkiin 2.9 ja se kulmien säädössä meinasi että ne on ihan oikeat...

mutta en tiiä sitte onko ainoa mahdollisuus enää tuo ku etu pyörän laakerit on hieman liian löysällä.. jos se vaikka siitä johtuu tuo vetely..
ku ei kuulemma ole missään nivelissä välystä..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

-King Of The Road- kirjoitti:NO mulla on tuo w124 250 20v -94
Ja madallettu sitä on alustan korkeutta en tiiä mennä sanomaan mutta keula on matala. Edellinen omistaja sitä madaltanu.

Ajattelin että jos 17tuumaiset laittaa ja 225/45-17 kumit. tai voihan eteen laittaa 215/45-17 vaikuttaneeko tuo ajo ominaisuuksiin.. Onko se ET sitte 35 vai?

Mulla nykiset vanteet ihan siistit muuten mutta väärällä et:llä niin on semmonen vetelä ajettava ku ovat vanteet niin leveällä..
Olisko niiden ET sitte joku 38 ku en ajatuksissani kattonu ku paikalleen laitoin...
Niin joo, tähän pitikin vielä sanoa että ihan pienet ET-muutokset tuskin havaittavasti vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Sen sijaan esimerkiksi eri rengasmerkeillä/malleilla olen ollut havaitsevinani hyvinkin huomattavia eroja juuri esim vetelyn suhteen.

Sitten yksi vetelyä mielestäni 100% varmasti aiheuttava tekijä on eri levyiset renkaat edessä ja takana.
Omia kokemuksia aiheesta on SLK:sta,CLK:sta ja nykyisestä BMW:stä.
Kaikki nuo kolme vetelivät/hakivat uriin selkeästi silloin kun alla on eri leveyttä olevat renkaat..ja vastaavasti samanlevyisillä renkailla ilmiö on hävinnyt lähes tyystin.
Toki urattomalla tiellä vetelyä ym ei ole, mutta kun täällä Suomessa tuppaa niitä uria olemaan niin...
SLK:ta pidin kovana hakemaan uria, mutta kyllä tuo nykyinen BMW vie kesägummeilla 225 edessä ja 255 takana ylivoimaisen voiton "uramagneettina"..kontrasti on häkellyttävä kun vertaa samaa autoa 225-levyisiin talvirenkaisiin -> ei pienintäkään uraherkkyyttä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

sitä mieki olen kuutioinu ku ei tuo vetele talvirenkailla
Ja kyllä siinä joka rengas on samanlainen 225/45 mutta onhan se tietysti leveä..ajattelin kokeilla seuraavan sarjan jos laittaa 215/45 nii miten eroaa... varmasti jotain eroa löytyy.
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Entisessä 124:ssa mulla oli vanteina 18"x8,5" et35 ja kumit 215x40x18 ventus k104 sportit ja ei niillä ainakaan hakenut juuri ollenkaan. Se etupyörän laakeri kannattas fiksaa ihan ekana niin voi vähän jo parantua.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo seuraavalla vapaalla olis tarkoitus vaihtaa taakse alatukivarren ulommat puslat ja sitte kiriä/vaihtaa ne laakerit..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Tämmönen aihetta sivuava topikki löytyi niin jatkan...

vannetukku tarjoaa vitoon Tomason aluvanteita lähses ihmismäiseen hintaan...
Onko kellään kokemusta miten tällainen vanne normaalikorkuisessa vito-kaapissa toimii ja kestää?

Vai pitääkö laittaa puolet lisää hintaa ja ottaa foxin viper vanit...?
(niitä ei toistaiseksi ole kukaan haukkunut pahasti... :roll: )

Ulkonäöllisesti mulla ei ole mitään väliä noille vanteille, mutta olis pahuksen kivaa, jos soratieltä kertyvän loskakauden paksat vois pestä paineella pois puolien välistä, se kun ei peltivanteella onnistu...
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

ei ole sitte näkemä kukaan tainnu laittaa tomasonin vanteita vitoon... :roll: :lol:

Viime talvi meni peltivanteilla edelleen kun ei tuota loskaa ollu ihan kauheesti tarjolla...

Mutta taas on kuulemma uusi talvirengaskausi tulossa, ja edelleen kiinnostaisi mahdolliset kokemukset kyseisestä tomason TN3 vanteesta...

Ja lisätään nyv viälä kysely Gislaved Nord Frost C- renkaasta, kokoluokka 195/70-15, senhän pitäis olla sama rengas kuin continentalin vanco viking.
Jotta onko siitä renkaaksi...?

Tuolla jo toisessa keskustelussa oli todettu nokialaisen kumin olevan pidoltaan parempi... mutta kun näkyy nokialaisen C-luokan talvirenkaan hinta olevan noussut aika järjettömiin lukemiin, niin pakko katsella vähän muitakin...
HeikkiS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.07.2008 16:29

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

vanttom kirjoitti:ei ole sitte näkemä kukaan tainnu laittaa tomasonin vanteita vitoon... :roll: :lol:

Viime talvi meni peltivanteilla edelleen kun ei tuota loskaa ollu ihan kauheesti tarjolla...

Mutta taas on kuulemma uusi talvirengaskausi tulossa, ja edelleen kiinnostaisi mahdolliset kokemukset kyseisestä tomason TN3 vanteesta...

Ja lisätään nyv viälä kysely Gislaved Nord Frost C- renkaasta, kokoluokka 195/70-15, senhän pitäis olla sama rengas kuin continentalin vanco viking.
Jotta onko siitä renkaaksi...?

Tuolla jo toisessa keskustelussa oli todettu nokialaisen kumin olevan pidoltaan parempi... mutta kun näkyy nokialaisen C-luokan talvirenkaan hinta olevan noussut aika järjettömiin lukemiin, niin pakko katsella vähän muitakin...
En tiedä vanteista, peltivanteilla mennään.

Sprintterissä oli Gislavedit kun myydessä rengaskauppias sano että on sama rengas kuin continental vähän halvempi

Parin talven jälkeen oli vaihtokunnossa ja huomasin että oli toinen eturengas kulunut laineen muotoiseksi ja mistä kysyin samassa rengasliikkeessä. Vastas että todennäköisesti vannenauha tai joku kudos poikki :shock: ja kun sanoin ettei uudet ainakaan ole Gislavedit niin tarjos Continentalia mihin sanoin että nehän on samat kun Gislavedit. myyjä vastas että vaan samannäköinen kuvio muuten eri rengas.


Niin 639 vitossa on talvirenkaina 215/65-16 Hakkapeliitta 5 eli henkilöauton renkaat ja ne ainakin pitää hyvin talvella :D
Vastaa Viestiin