S203 perheautona?
S203 perheautona?
Alkaa tuo Vectra pikkuhiljaa käymään vanhaksi, vaikka täysin toimiva peli onkin. Mökkimatkaa on tuollaiset 250 km välillä HKI - Ugin saaristo ja haluaisin tuon matkan olevan mahdollisimman kivuton niin kuskille kuin matkustajillekin. Foorumeilta olen lukenut, että C-sarjan Mersuissa olisi hyvä alusta. Sellaista rauhallisesta ja vakaasta kyydistä haaveilen. Lapsi tarttis kuitenkin saada takapenkille mahtumaan tuollaisessa selkä menosuuntaan istuimessa, mikä vie paljon tilaa. Vaimokin olisi hyvä saada mukavasti sinne takapenkille. Saisivat molemmat nukkua matkan ajan ja itse saisi olla rauhassa. E-sarjalaiseen varmaan turvaistuimet jne. mahtuisi, mutta kun en viitsisi turhaan isoa ostaa.
Täältä tuskin kovin objektiivista mielipidettä saa, mutta kannattaako lisäinvestointi jos vertaa esim. Avensikseen tai Passattiin?
Täältä tuskin kovin objektiivista mielipidettä saa, mutta kannattaako lisäinvestointi jos vertaa esim. Avensikseen tai Passattiin?
Vastailen W203
Niin kyllä itse täytyy tunnustaa, että pikkuauto 203:n on sisätiloitaan. Ongelma ei niinkään ole lastenistuimen sijoittaminen selkä menosuuntaan, meillä ei tilaongelmia sen kanssa ollut (Britax two way). Mutta kun vanhempi alkoi käyttämään koroketta, ei jalat meinaa sopia etupenkin taakse mitenkään. Jalat kun ei vielä yllä lattialle vaan on lähes vaakasuorassa penkin selkänojaa vasten. Kun takapenkille laitat lastenistuimen ja korokkeen ei tilaa ole edes kolmannelle lapselle turvavöissä.
Takakontti ei myöskään ole lapsiperheen unelma, mutta taisit farkkua olla hankkimassa.
Itsellä ei ole kokemuksia muista kuin W124:stä, joka voittaa 203:n tilavertailussa 6-0.
Passat ei taida olla samanikäisenä juurikaan tilavampi, Avensis saattaa olla hieman kookkaampi.
Pitkille matkoille väyrynen on varmasti rauhallisempi ajettava, jos on kunnossa ja mielellään matalemmalla alustalla. Itseäni ei ainakaan faijan W210 -00 normi alusta himota. 203 hiukan madallettuna, mutta vielä 16" renkailla on kokemuksieni mukaan mukavin matkateossa.
Takakontti ei myöskään ole lapsiperheen unelma, mutta taisit farkkua olla hankkimassa.
Itsellä ei ole kokemuksia muista kuin W124:stä, joka voittaa 203:n tilavertailussa 6-0.
Passat ei taida olla samanikäisenä juurikaan tilavampi, Avensis saattaa olla hieman kookkaampi.
Pitkille matkoille väyrynen on varmasti rauhallisempi ajettava, jos on kunnossa ja mielellään matalemmalla alustalla. Itseäni ei ainakaan faijan W210 -00 normi alusta himota. 203 hiukan madallettuna, mutta vielä 16" renkailla on kokemuksieni mukaan mukavin matkateossa.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Meillä on asennettu lastenistuin selkämenosuuntaan
repsikan taakse S203:ssa eikä nykyään tarvitse
kenenkään istua repsikan paikalla kun ei ole tippaakaan tilaa.
Toi on kolmen hengen auto jos siellä on lastenistuin takana selkä menosuuntaan mikäli haluaa matkustaa mukavasti.
Kaukalon kanssa mahtui viellä jotenkin etupenkille istumaan.
Takaluukku ei ole järin iso edes tuossa farkussa.
Muutoin tuo on kyllä aivan asiallinen ajella ja liikkua.
Uskoisin että uusi Passatti ja Avensis molemmat on hiukan isompia sisätiloiltaan ja tavaratiloiltaan.
Vaikea sanoa lisäinvestoinnin kannattavuudesta,
riippuu mitä hakee autoilulta.
Varmaan Avensis tulee kaikista halvimmaks,
mutta ei siinä ajamisen iloakaan ole.
repsikan taakse S203:ssa eikä nykyään tarvitse
kenenkään istua repsikan paikalla kun ei ole tippaakaan tilaa.
Toi on kolmen hengen auto jos siellä on lastenistuin takana selkä menosuuntaan mikäli haluaa matkustaa mukavasti.
Kaukalon kanssa mahtui viellä jotenkin etupenkille istumaan.
Takaluukku ei ole järin iso edes tuossa farkussa.
Muutoin tuo on kyllä aivan asiallinen ajella ja liikkua.
Uskoisin että uusi Passatti ja Avensis molemmat on hiukan isompia sisätiloiltaan ja tavaratiloiltaan.
Vaikea sanoa lisäinvestoinnin kannattavuudesta,
riippuu mitä hakee autoilulta.
Varmaan Avensis tulee kaikista halvimmaks,
mutta ei siinä ajamisen iloakaan ole.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Kiitokset vaan molemmille kokemuksienne jakamisesta. Tuollaista vähän pelkäsinkin. Tuo 203 ei ole kuin 5 cm pidempi kuin nykyinen B-Vectrani ja nykyisin pelkääjän paikalle hädin tuskin mahtuu istumaan. On se vaan kumma, että autoja ei suunnitella niin, että saisi pikkuihmisetkin kulkemaan mukana. Tuo S203 olisi niin kivan näköinenkin. Sopivasti sporttisuutta ja tyylikkyyttä. Todennäköisesti tässä käy kuten aina ennenkin. Koeajan kaikki mahdolliset, lasken kustannukset ja ostan ooppelin. Olisi kiva vaan saada tämä kierre katkaistua.
Ootko ajatellu hankkivasi yhtään "vanhempaa" autoa? Tee rohkea siirto ja hanki w124 faikkuAntonius kirjoitti:Todennäköisesti tässä käy kuten aina ennenkin. Koeajan kaikki mahdolliset, lasken kustannukset ja ostan ooppelin. Olisi kiva vaan saada tämä kierre katkaistua.


Mutta vakavasti puhuen; etenkin bensakoneisena löytyy kohtuullisesti ajettuja ja hyvin pidetyn yksilön ku löytää, ei autolla ajaessaan usko olevansa tuoreimmillaankin viisitoista vuotta vanhassa autossa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Itse vaihdoin vajaa vuosi sitte 2001 Passatista 2001 S203:seen ja sisätilat noissa on ihan eri luokasta. Ero pienenee eteen päin tullessa eli eniten eroa on tavaratilassa. Meillä vaihto onnistui kun lapset ovat siinä iässä ettei tarvitse kuljettaa isoja vaunuja eikä istuta selkä menosuuntaan. Tilat riitti kesälomareissullakin, mutta mukaan otettavien tavaroiden suhteen pitää olla hiukan tarkempi.
Jos haluat pitää perheen tyytyväisenä, valitse Passat. Jos haluat pitää kuskin tyytyväisenä, valitse C.
Jos haluat pitää perheen tyytyväisenä, valitse Passat. Jos haluat pitää kuskin tyytyväisenä, valitse C.

c180cdi T 7g -11
ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
Samalaisia kokemuksia, kaukalon kanssa.Jaksi kirjoitti:Meillä on asennettu lastenistuin selkämenosuuntaan
repsikan taakse S203:ssa eikä nykyään tarvitse
kenenkään istua repsikan paikalla kun ei ole tippaakaan tilaa.
Toi on kolmen hengen auto jos siellä on lastenistuin takana selkä menosuuntaan mikäli haluaa matkustaa mukavasti.
Kaukalon kanssa mahtui viellä jotenkin etupenkille istumaan.
Takaluukku ei ole järin iso edes tuossa farkussa.
Muutoin tuo on kyllä aivan asiallinen ajella ja liikkua.
Konttiin vaunujen laitto ei ollut ongelma.
Aika paljon tulee yksin ajettua ja sen takia ostin Ceen.
Mukava ajaa hyvällä autolla pitkiä matkoja
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Turvaistuimetkin ovat "kasvaneet" varmaan viime vuosina melkoisesti. Ainakin tuo britaxin multitech tuntuu selkeesti järeemmältä mitä toisessa autossa oleva vanha ltwo-way elite.Antonius kirjoitti: On se vaan kumma, että autoja ei suunnitella niin, että saisi pikkuihmisetkin kulkemaan mukana.
210:iin mahtuu vielä hyvin eteenkin repsikan puolelle tällainen 180 senttinen kukkakeppi, vaikka multitech on vielä selkä menosuuntaan asennettuna.
Suosittelen että koeajolle penkki mukaan (ja vaunut jos et farkkua etsinyt) ja - testaat kuinka sopii. Tavaratilahan farkku210/211:ssä on ihan eri luokkaa kuin 203:ssa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Niin ei kai sitä kenenkään ole pakko mersulla ajaa. Olen vaan monta kertaa joutunut huomaamaan, että laadusta on ollut kiva maksaa. Nykyisin joudun perustelemaan itselleni hyvin, jos ostan jotain halpaa. Noissa volkkareissa on ollut se vika, että kun niitä olen koeajanut, niin fiilis on ollut luokkaa; onko tää auto vai traktori. Ergonomia ja alusta eivät vaan ole olleet mieleen. 210:ssä on vissiin ollut ongelmia laadun kanssa ja 211:sen kanssa pitäisi kääntyä pankin puoleen. Fiilis noissa on muutenkin, että pitäisi vaihtaa t-paita ja farkut kauluspaitaan ja suoriin housuihin. En ole vielä henkisesti valmis siihen. Ehkä jotain nuorekkaampaa kuitenkin. Taidan käydä itse mittailemassa. Onneksi on tuo vaimo sen verran pieni, että hän ei paljon tilaa tarvitse.
Kyllä S210:ja sais nyt niin halvalla laatuun nähden. Joku 10-15 k€ kun tommoseen sijotat, saat autoa vielä pitkäksi aikaa ja varaosat maksaa 1/3 siitä mitä uudemmissa Meseissä. Ja faceliftatussa on turvallisuuskin ihan kohdallaan ja ei tässä itsellä ainakaan vielä 230 tkm ajetussa ole mitään laatumurheita ollut. Ihan tavallista osaa on vaihdettu, tyyliin jarrulevyt ja palat, pyöränlaakeria yms. kuluvaa osaa. Se on mukava kun on todella hyvin varusteltu auto mihin on aina ilo istua ja pitkätkin matkat taittuu hymyssä suin (on se 320cdi vaan niin perkuleen mahtava mylly, ei mahda mitään).
HÖH! Ei ainakaan 210:llä ajellessa. Itekin yleensä pukeudun juurikin farkkuihin ja t-paitaan vaikka alla on S210. Joskus tulee ajettua verkkareillakin...Antonius kirjoitti: 210:ssä on vissiin ollut ongelmia laadun kanssa ja 211:sen kanssa pitäisi kääntyä pankin puoleen. Fiilis noissa on muutenkin, että pitäisi vaihtaa t-paita ja farkut kauluspaitaan ja suoriin housuihin. En ole vielä henkisesti valmis siihen.

Ja appiukko ajaa GLK:lla haalareissakin...

masaf1:seltä ihan hyvä myyntipuhe. Mistä johtuu noin suuri hinnanero varaosissa? Tuossa E220 CDI:ssä olisi jo ihan kohtuullinen kulutus. Mutta mikä on luotettavuus? Ilmeisesti kannattaisi kuitenkin ottaa mallisarjan lopulta 01. Toisaalta 211:ssä tuo CDI teknologia ei ole enää uutta. Noitakin saisi Saksasta kohtuu hintaa varsinkin jos tuontiautojen verotus loppuu vuoden vaihteessa.masaf1 kirjoitti:Kyllä S210:ja sais nyt niin halvalla laatuun nähden. Joku 10-15 k€ kun tommoseen sijotat, saat autoa vielä pitkäksi aikaa ja varaosat maksaa 1/3 siitä mitä uudemmissa Meseissä. Ja faceliftatussa on turvallisuuskin ihan kohdallaan ja ei tässä itsellä ainakaan vielä 230 tkm ajetussa ole mitään laatumurheita ollut. Ihan tavallista osaa on vaihdettu, tyyliin jarrulevyt ja palat, pyöränlaakeria yms. kuluvaa osaa. Se on mukava kun on todella hyvin varusteltu auto mihin on aina ilo istua ja pitkätkin matkat taittuu hymyssä suin (on se 320cdi vaan niin perkuleen mahtava mylly, ei mahda mitään).
Nykyajan traktoreissa on ergonomia ja ajo-ominaisuudet kohdallaan ja ovat niiltä osin jopa ohittaneet volkkarit jo vuosia sitten.Antonius kirjoitti: Noissa volkkareissa on ollut se vika, että kun niitä olen koeajanut, niin fiilis on ollut luokkaa; onko tää auto vai traktori.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Re: S203 perheautona?
Itse hain C-sarjan farkku w203 220 CDI:n pari viikkoa sitten, ~130 tkm ajettu. Meillä oli vanhana autona rellu megane ja perheenlisäyksen myötä alettiin farkkuriisseliä kattelemaan. Työmatka- ja muuta ajoa tulee vuodessa sellanen 30tkm. Autoo kattellessa tärkeimmät kriteerit oli turvallisuus, kulutus ja hankintahinta, sitten päädyttiin lopulta sattuman kautta mersuunAntonius kirjoitti:Alkaa tuo Vectra pikkuhiljaa käymään vanhaksi, vaikka täysin toimiva peli onkin. Mökkimatkaa on tuollaiset 250 km välillä HKI - Ugin saaristo ja haluaisin tuon matkan olevan mahdollisimman kivuton niin kuskille kuin matkustajillekin. Foorumeilta olen lukenut, että C-sarjan Mersuissa olisi hyvä alusta. Sellaista rauhallisesta ja vakaasta kyydistä haaveilen. Lapsi tarttis kuitenkin saada takapenkille mahtumaan tuollaisessa selkä menosuuntaan istuimessa, mikä vie paljon tilaa. Vaimokin olisi hyvä saada mukavasti sinne takapenkille. Saisivat molemmat nukkua matkan ajan ja itse saisi olla rauhassa. E-sarjalaiseen varmaan turvaistuimet jne. mahtuisi, mutta kun en viitsisi turhaan isoa ostaa.
Täältä tuskin kovin objektiivista mielipidettä saa, mutta kannattaako lisäinvestointi jos vertaa esim. Avensikseen tai Passattiin?

Vertaillessa kateltiin Saab 9-3 dieselfarkkua, uudemman korimallin octaviaa ja sitten vanhemman korimallin passattia sekä vielä avensista. Nuo oli sellaisia mitkä mahtu suunnilleen 15-20k€ haarukkaan kohtuukilometreillä. Noista en lopulta itse edes ajanut octaviaa ennen kuin auto tuli hommattua. Saabbi oli ihan hyvä, mutta myyjän kanssa jäi hinta tonnista kiinni, jos pohjalainen ei saa tinkiä niin antaa olla sitten.
Mersuun tuli sitten lopulta päädyttyä. Sisällä auto näytti paremmalta, tuntui ajossa paremmalta kuin muut ja hintakin saatiin kohilleen. Moottori tuntui kieltämättä myös hyvältä, sitä on kylläkin piristetty.
Nyt on pari viikkoa sillä ajeltu, turvakaukalo mahtuu ok takapenkille vaikka itse istuisin etupenkillä (188cm). meillä on sellainen telakkasysteemi sille, ainoa ongelma sen kanssa on kiinnittäminen ja poisottaminen, silloin tuntuu että tilaa ei ole riittävästi, ilman telakkaa mahtuisi varmaan paremmin. Peräkontin kokoa ei ole vielä päästy kunnolla koeistamaan kun vaunuja ei ole vielä kertaakaan kuskattu, no kyllä ne menee sinne, mutta ei vielä kokemusta kuinka paljon muuta mahtuu.
No onhan tuossa mersussa huonot puolensa, ruostetta ei ollut vielä tippaakaan löydettävissä, mutta aion kyllä kunnolla sen suojata suolaa vastaan. Sitten termostaatin kävin hakemassa, 45€ tarvikkeena, mutta näitähän on varmaan kaikissa, se kannattanee laittaa jos näihin sekaantuu.
Onnea autonhakuun, mutta älä ainakaan HML:n saabbia hae joka on halvin nettiauton hintavertailussa, se vaikutti pommilta...
MB 220 CDI -04
Re: S203 perheautona?
Tuon perusteella ainakin a-c pilareiden välissä olisi enemmän tilaa kuin Vectra B:ssä. Olen itse 186 cm ja telakkakaukalo ei olisi mahtunut taakseni. Saati sitten istuin. Vectran kontti on tosin varsin syvä ja tilava.migger kirjoitti:
Nyt on pari viikkoa sillä ajeltu, turvakaukalo mahtuu ok takapenkille vaikka itse istuisin etupenkillä (188cm). meillä on sellainen telakkasysteemi sille, ainoa ongelma sen kanssa on kiinnittäminen ja poisottaminen, silloin tuntuu että tilaa ei ole riittävästi, ilman telakkaa mahtuisi varmaan paremmin. Peräkontin kokoa ei ole vielä päästy kunnolla koeistamaan kun vaunuja ei ole vielä kertaakaan kuskattu, no kyllä ne menee sinne, mutta ei vielä kokemusta kuinka paljon muuta mahtuu.
MB dealeri soitti juuri Saksasta Pohjois-Baijerista entisestä opiskelukaupungistani. Oli valmis vuoden vaihteen jälkeen hommaamaan speksieni mukaisen MB:n. Pieni kaupunki sopivan kaukana isoista keskittymistä. 10 v sitten tuonne ei tullut edes autobaanaa, mutta ovat näköjään menneet sellaisen rakentamaan. Ainakin silloin aikaisemmin paikallisista autokaupoista löytyi upeita yksilöitä uskomattoman vähillä kilometreillä. Katsotaan miten käy.
Re: S203 perheautona?
On muuten römer britax merkkinen meillä se kaukalo. Luulen kyllä että istuimen kanssa meillä tulee myös olemaan ongelmia, voiskohan taakse keskelle kokeilla sitten jossain vaiheessa vai onko se vähemmän turvallinen paikka.Tuon perusteella ainakin a-c pilareiden välissä olisi enemmän tilaa kuin Vectra B:ssä. Olen itse 186 cm ja telakkakaukalo ei olisi mahtunut taakseni. Saati sitten istuin. Vectran kontti on tosin varsin syvä ja tilava.
Varmaan jos etenkin takapenkin tilavuutta hakee niin melkeen pitää mennä luokkaa isompiin autoihin, mondeota kylläkin kehutaan takaa isoksi, mutta se ei meille kelvannut

MB 220 CDI -04