Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (MYYNNISSÄ HALVALLA!)
Joo kyllä juttua ja kuvia tulee sitten jahka saan jotain aikaiseksi. Mitens tuota, onnistuuko se megan laittaminen tuollaiseen "uudempaan" malliin ihan laillisesti? Mulla on sellanen käsitys että ei...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Niin no eihän se laillista ole. Toisaalta kuka sen huomaa kun kaikki on muovi kansien alla piilossajesse kirjoitti:Joo kyllä juttua ja kuvia tulee sitten jahka saan jotain aikaiseksi. Mitens tuota, onnistuuko se megan laittaminen tuollaiseen "uudempaan" malliin ihan laillisesti? Mulla on sellanen käsitys että ei...
F-350
totta...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
ja varsinkin apu lähellä on monesti se suurin syy valintoihin.jesse kirjoitti: Tatechissa on omalla kohdallani myös se hyvä puoli, että säätöpenkki ja apu ongelmatilanteissa löytyy läheltä.
Niin, onhan se Motecci ilmeisesti moottorinohjauksien aatelia, mutta niin on hintakin.
vai oliskohan autronic nykyään moottoriohjauksien aatelia, vai mikä?
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (Uudet kuvat 6.9.06)
kummeli stories:sia lainaten "ne on ihan pellejä" (saabbi ralli tiimi...)
aika ketun HC(hardcore..slangiaa nääs)meinikiä
mikäs siinä kun on pelit ja "vehkeet" millä tehä..ja hilloa...
aika kingiä toimitaa, pointsit kotiin...
aika ketun HC(hardcore..slangiaa nääs)meinikiä
mikäs siinä kun on pelit ja "vehkeet" millä tehä..ja hilloa...
aika kingiä toimitaa, pointsit kotiin...
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (Uudet kuvat 6.9.06)
ootko penkissä käyttäny?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Kyllä täällä hengissä vielä ollaan,
projekti on nyt ollut vähän jäähyllä kun kaikki aika on mennyt lopputyötä tehdessä..
Tavoite on silti saada ensi kesän alussa savut koneesta.
projekti on nyt ollut vähän jäähyllä kun kaikki aika on mennyt lopputyötä tehdessä..
Tavoite on silti saada ensi kesän alussa savut koneesta.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
eipä täällä ole ollut pitkään aikaan mitään, tietääkö ketään mitä autolle kuuluu?
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Projekti jatkuu taas pitkän tauon jälkeen..
Hieman yleiskuvaa nykyisestä tallipaikasta:
Hiljattain tapahtunut seuraavaa:
Takapuskurin pelastusoperaatio
Edellisen omistajan jälijltä takapuskuri oli huonossa jamassa: vetokoukulle ja pakoputken ulostulolle oli tehty aukot, jäljestä päätellen oksasaksilla tms.
Lisäksi puskuria oli silvottu sieltä täältä vetokoukun rungon ja johtojen tieltä. Törmäysmuovi oli väännetty väkisin paikoilleen siten että osa kiinnityshakasista
ei ollut reijissään, pullistaen muovia useasta paikasta mutkalle. Puskuri oli myös asennettu ilmeisesti melko kiireellä koska osa kiinnikkeistä oli jätetty kokonaan pois.
Pakoputken aukon kohdalta muovi oli lisäksi palanut suurelta alueelta.
Edellä mainituista syistä johtuen puskuri oli menettänyt täysin muotonsa. Pakoputken kohdalta puskuria piti kasassa enää pieni muovin kaikale.
Alunperin piti hommata jostain käytetty ehjä puskuri mutta osoittautui että 16V puskureita on erittäin vaikea löytää.
Päätin sitten yrittää kunnostaa tuon vanhan. Alla on kuvia tästä rupeamasta:
Ensin puskuri putsattiin ja sisäpinnat karhennettiin hiekkapaperilla. Palaneet kohdat poistettiin ja tilalle laitettiin alumiinilevyä pop niiteillä ja lasikuidulla vahvistettuna.
Pakoputken aukko muotoiltiin vinkulla symmetriseksi ja sopivan kokoiseksi sille ulostulolle joka autoon on tulossa (marteliuksen putkisto odottaa asennusta). Puskuria varten tehtiin "jigi", jonka avulla puskuri pakotettiin takaisin alkuperäiseen muotoonsa.
Onneksi puskurin muoto on sellainen että sen alareunat ovat kauttaaltaan samassa tasossa. Näin jigin perustana pystyi käyttämään suoraa puulevyä. Puskuri ruuvattiin levyyn yhteensä 10 kohdasta jännittäen se samalla oikeaan muotoon rautalangoilla. Tätä varten otettiin autosta läjä mittoja puskurin kiinnityskohdista.
Kun puskuri oli saatu oikeaan muotoon, sisusta kuidutettiin kauttaaltaan. Samalla tehtiin pakoputken ulostulolle "tunneli" alumiinista ja kuitua päälle.
Lasikuidun kiinni pysyminen varmistettiin pop-niiteillä:
16V puskureita ei voi muovihitsata (muovi ei sula, vaan palaa) joten vetokoukun reikä täytettiin 3M:n 2K-liimalla.
Mönjä on muovikorjauksiin tarkoitettu ja kuulemma paras mahdollinen korjaus muovihitsauksen jälkeen. Ja on muuten kallista tavaraa, muistaakseni jotain 50€/pakkaus.
Aika näyttää miten tuo kestää.
Sekä puskurin "helmaosan" että varsinaisen törmäysmuovin sivukiinnikkeet olivat menettäneet ajan saatossa jäykkyytensä ja tämä näkyi puskurin ulkopinnassa "monttuina". Kiinnikkeet vahvistettiin alumiinilevyllä:
Nyt puskuri on hiottu, paklattu ja maalataan lähipäivinä.
Takavaloaukon kulman korjaus:
hitsattu ja saumat hiottu:
takapuolelta,viimeistelemättä:
tinattu, viimeistelemättä:
Vasen helma ja lokari:
tuttuun tapaan tunkkauspaikkojen läheisyydessä oli mätää useassa kohdassa:
kesken:
Hieman yleiskuvaa nykyisestä tallipaikasta:
Tällä hetkellä tehoa irtoaa noin 0,2kW, kun pyöritän käsin kampuran päästä puolen metrin jatkolla-vmh kirjoitti:Minkäköhänlaisia teholukemia tällähetkellä irtoaa?
Sorvautinjokuuu kirjoitti:miten teit holkit suuttimille???
Hiljattain tapahtunut seuraavaa:
Takapuskurin pelastusoperaatio
Edellisen omistajan jälijltä takapuskuri oli huonossa jamassa: vetokoukulle ja pakoputken ulostulolle oli tehty aukot, jäljestä päätellen oksasaksilla tms.
Lisäksi puskuria oli silvottu sieltä täältä vetokoukun rungon ja johtojen tieltä. Törmäysmuovi oli väännetty väkisin paikoilleen siten että osa kiinnityshakasista
ei ollut reijissään, pullistaen muovia useasta paikasta mutkalle. Puskuri oli myös asennettu ilmeisesti melko kiireellä koska osa kiinnikkeistä oli jätetty kokonaan pois.
Pakoputken aukon kohdalta muovi oli lisäksi palanut suurelta alueelta.
Edellä mainituista syistä johtuen puskuri oli menettänyt täysin muotonsa. Pakoputken kohdalta puskuria piti kasassa enää pieni muovin kaikale.
Alunperin piti hommata jostain käytetty ehjä puskuri mutta osoittautui että 16V puskureita on erittäin vaikea löytää.
Päätin sitten yrittää kunnostaa tuon vanhan. Alla on kuvia tästä rupeamasta:
Ensin puskuri putsattiin ja sisäpinnat karhennettiin hiekkapaperilla. Palaneet kohdat poistettiin ja tilalle laitettiin alumiinilevyä pop niiteillä ja lasikuidulla vahvistettuna.
Pakoputken aukko muotoiltiin vinkulla symmetriseksi ja sopivan kokoiseksi sille ulostulolle joka autoon on tulossa (marteliuksen putkisto odottaa asennusta). Puskuria varten tehtiin "jigi", jonka avulla puskuri pakotettiin takaisin alkuperäiseen muotoonsa.
Onneksi puskurin muoto on sellainen että sen alareunat ovat kauttaaltaan samassa tasossa. Näin jigin perustana pystyi käyttämään suoraa puulevyä. Puskuri ruuvattiin levyyn yhteensä 10 kohdasta jännittäen se samalla oikeaan muotoon rautalangoilla. Tätä varten otettiin autosta läjä mittoja puskurin kiinnityskohdista.
Kun puskuri oli saatu oikeaan muotoon, sisusta kuidutettiin kauttaaltaan. Samalla tehtiin pakoputken ulostulolle "tunneli" alumiinista ja kuitua päälle.
Lasikuidun kiinni pysyminen varmistettiin pop-niiteillä:
16V puskureita ei voi muovihitsata (muovi ei sula, vaan palaa) joten vetokoukun reikä täytettiin 3M:n 2K-liimalla.
Mönjä on muovikorjauksiin tarkoitettu ja kuulemma paras mahdollinen korjaus muovihitsauksen jälkeen. Ja on muuten kallista tavaraa, muistaakseni jotain 50€/pakkaus.
Aika näyttää miten tuo kestää.
Sekä puskurin "helmaosan" että varsinaisen törmäysmuovin sivukiinnikkeet olivat menettäneet ajan saatossa jäykkyytensä ja tämä näkyi puskurin ulkopinnassa "monttuina". Kiinnikkeet vahvistettiin alumiinilevyllä:
Nyt puskuri on hiottu, paklattu ja maalataan lähipäivinä.
Takavaloaukon kulman korjaus:
hitsattu ja saumat hiottu:
takapuolelta,viimeistelemättä:
tinattu, viimeistelemättä:
Vasen helma ja lokari:
tuttuun tapaan tunkkauspaikkojen läheisyydessä oli mätää useassa kohdassa:
kesken:
Viimeksi muokannut jesse, La 14.08.2010 00:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kiitos kiitos,
Nyt olis vakaa aikomus saada kiesi ensi kesäks ajoon. Eli talven aikana kaikki kuntoon ja kun lumet sulaa niin ruiskua ja sytkää säätään.
Eilen tuli jatkettua helman korjausta:
Helma on päätyjä lukuunottamatta muuten aika hyvässä kunnossa mutta helmamuovin alle jäävä vaakatasossa oleva pistehitsisauma on monesta kohtaa ruostunut:
Noin puolet helman pituudesta on sellaista jossa tuon sauma on ruosteessa. Kotelon sisältä näyttää muuten tältä:
Takapuskuriin vedin "ruiskukitin" ja hioin veden kanssa kertaalleen. Nyt se on pohjamaalissa. Pintamaali (altograu 7700 taisi olla mb:n koodi) ja lakka (puolikiiltävä) huomenna jos ehtii.
Nyt olis vakaa aikomus saada kiesi ensi kesäks ajoon. Eli talven aikana kaikki kuntoon ja kun lumet sulaa niin ruiskua ja sytkää säätään.
Eilen tuli jatkettua helman korjausta:
Helma on päätyjä lukuunottamatta muuten aika hyvässä kunnossa mutta helmamuovin alle jäävä vaakatasossa oleva pistehitsisauma on monesta kohtaa ruostunut:
Noin puolet helman pituudesta on sellaista jossa tuon sauma on ruosteessa. Kotelon sisältä näyttää muuten tältä:
Takapuskuriin vedin "ruiskukitin" ja hioin veden kanssa kertaalleen. Nyt se on pohjamaalissa. Pintamaali (altograu 7700 taisi olla mb:n koodi) ja lakka (puolikiiltävä) huomenna jos ehtii.
Viimeksi muokannut jesse, La 14.08.2010 00:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
projektit on projekteja, eikä niiden kanssa saa hosua
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
M62:ia löytyy esim w202 230 kompurasta(95-97) väliltä jos en väärin muista ja samaa ikää olevista SLK230:stä. Tais sitten uudemmissa olla tota M45:sta ja isommissa myllyissä M90.Sergey kirjoitti:Missähän autoissa tuota M62 on valmiina? Noita pienempiä ja isompiahan on kyllä. M62 on sellanen harvinaislaatuinen väliinputoaja..
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
mä olen käsittänyt niin, että lysholmia, eli ruuviahdinta, ei löydy kuin AMG malleista, jos mersuista puhutaan, muissa on aina roots tyyppinenSergey kirjoitti:eikö uudemmissa ole lysholm lisenssikopio.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näinpä minäkin olen asian ymmärtänyt.napa kirjoitti:mä olen käsittänyt niin, että lysholmia, eli ruuviahdinta, ei löydy kuin AMG malleista, jos mersuista puhutaan, muissa on aina roots tyyppinenSergey kirjoitti:eikö uudemmissa ole lysholm lisenssikopio.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Takalokarin laittoa:
Vanhan lokarin alta paljatui vielä vanhempi lokari
Kevyttä pintaruostetta...
Mätä pois:
Uutta tilalle:
Pahimman kuopan täytin tinalla:
Pintamaali ja lakka (paukkupullolla).Värikoodin mukaan hankittu sävy ei ole edes siellä päin, mutta saa luvan kelvata:
Helma:
Oikean takaoven alareuna oli täysin mätä. Kanttasin siihen uuden pellin:
Vanhan lokarin alta paljatui vielä vanhempi lokari
Kevyttä pintaruostetta...
Mätä pois:
Uutta tilalle:
Pahimman kuopan täytin tinalla:
Pintamaali ja lakka (paukkupullolla).Värikoodin mukaan hankittu sävy ei ole edes siellä päin, mutta saa luvan kelvata:
Helma:
Oikean takaoven alareuna oli täysin mätä. Kanttasin siihen uuden pellin:
Viimeksi muokannut jesse, To 13.05.2010 23:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Vaihdoin aikaisemmatkin kuvat linkeiksi, koska sivun lataus kävi hieman raskaaksi.
Viimeksi korjailtu takavaloaukkojen ja peränpellin ruosteita:
Viimeksi korjailtu takavaloaukkojen ja peränpellin ruosteita:
Viimeksi muokannut jesse, To 13.05.2010 23:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Peräpellin ruostekorjaukset jatkuu.
Tänään kohteena oli rekisterikilven valojen aukot ja pitkittäinen pistehitsisauma:
Tänään kohteena oli rekisterikilven valojen aukot ja pitkittäinen pistehitsisauma:
Viimeksi muokannut jesse, To 13.05.2010 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/