W211 270 CDI MOOTTORI JA VAIHTEISTOHAVAINTOJA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Commander
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 28.09.2009 15:53

W211 270 CDI MOOTTORI JA VAIHTEISTOHAVAINTOJA

Viesti Kirjoittaja Commander »

Tervehdys mersuväki!

Hallussani on uskollinen ja luotettava -04 270 cdi 250 tkm ajettuna jonka muutamaa uutta ominaisuutta kauhiasti hämmästelen.

1. Moottorin tyhjäkäyntiääni on muuttunut pikkuhiljaa karkeaksi ja lähentelee jo takavuosien nakuja jotka kävivät kuin soramyllyt. Kaunishan ääni ei ole ko. mallissa verrattuna vanhaan CDI:n mutta nyt käyntiääni on kaikkea muuta kuin sivistynyt. Nakuttaa ja raksuttaa lujaa. Moottori toimii kuitenkin hyvin vetää ja kiertää kakomatta. Yläkierroksilla ääni on ok. Vertailin äänimaailmaa vastaavaan yhtä paljon ajettuun taxiin. Taxi kävi tyhjäkäyntiä sivistyneemmin. Moottori tärisee tyhjäkäynnillä jonkun verran erityisesti turbon puolella esim ilmanottoletkut resonoivat normaalia enemmän. Vaihdoin ensiavuksi ilmanpuhdistimen joku aika sitten oli aika tukossa vaikka autoa on huollettu säännöllisesti. MAF puhallettu puhtaaksi ja näytti hyvältä. Liekkö joku paikka kuitenkin tukossa vai mikä siellä ahistaa. Vikakoodeja ei ole koskaan ollutkaan.

2. Automaattivaihteistoon vaihdettiin öljyt ja suodattimet 3000 km sitten. Toimi alkuun erinomaisesti. Nyt vaihteisto tuntuu ikään kuin luistavan liikkellelähdöissä kierrokset nousevat aika ylös ennenkuin matka alkaa. Vaihtaa kohtuullisen tasaisesti ajossa mutta ei hienostuneesti käyttää kierroksia korkealla. Peruutusvaihteen kytkeminen aiheuttaa nytkähdyksen jota ei aiemmin ollut. Aika ajoin vaihtamisen yhteydessä tuntuu nykäys ja ikäänkuin laatikko luistaisi. Laatikko vaihtaa hyvin alas ja ylös myös kepistä. Epäilen öljyn vähyyttä tai vääriä öljyjä/moskia. Laatikkoa on opetettu ja ilmiö on sama S/c asennoilla. Liekö antureilla osansa tähän uuteen ilmiöön.

Auto on toiminut tähän asti 100% ilman vikoja. Ollaanko nyt pisteessä jossa aletaan luottopeliä huoltamaan urakalla.

Laittakaahan kommenttia mihin tulisi varautua/tehdä. Huomenna kun lähdetään taas Suomea kiertämään ja edessä on 4000 km suomalaista maantietä.
:wink: :wink: :wink:
Niittyvilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Niittyvilla »

Tervehdys toveri! Itselläni sama vuosimalli ja sama kone. Käyntiääntä olen ihmetellyt, sillä aikaisempi W210 290 td oli käyntiääneltään sivistyneempi - erityisesti tyhjäkäynnillä. Havaintoja: tyhjäkäynnillä imusarjan putket rämisee. Osa karkeasta äänestä näyttäisi johtuvan noista liitosten resonansseista. Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja saa putket ääntelemään. Liitosten tiivistäminen saattaisi vähän auttaa. Kierroksilla käy ihan nätisti.
Itselläni olen ollut havaitsevinani alaväännön puutetta silloin tällöin. Ei lähde niin kuin toivoisi ja kerran loppui väännöt kokonaan (ilmeisesti turbo ei tullut mukaan, vika korjautui uudelleen käynnistämisen jälkeen - ei vikailmoitusta tms.).
Ja sitten vaihteisto. Aikaisemmasta kokemus: jos öljyä ei oikeaa määrää, niin rupeaa luistamaan. Kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa huolto-ohjeiden mukaisesti. Vaihteistolla pieni taipumus lievästi potkia hitaammassa ajossa - epäillys, että mahdolliset alavääntöpuutteet aiheuttavat tuota (perustuu kokemukseen autosta, joka asennusvirheen takia ei saanut riittävästi polttoainetta, myös vaihteiston toiminta meni sekaisin).
Ajopeliin olen muuten erittäin tyytyväinen. Kulutusta olen kylläkin ihmetellyt. Enemmän menee kuin ohjekirjassa "luvataan".
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Niittyvilla kirjoitti: Enemmän menee kuin ohjekirjassa "luvataan".
Taitaa olla tämä samaongelma ihan joka autossa (ainakin mersussa). Pihi enoni teki valituksen Veholle 2000 vuoden alkupäässä moisesta virheestä. Hän osti tuliterän W203 180:en bensan. Pihi kun on niin seurasi kulutusta ja vertasi ilmoitettuun. Ei ikinä päässyt luvattuun. Piripintaan tankkauksia tehtiin useita ja matka-ajoa suoritettiin mittausta varten tasaisella nopeudella. Ei pääse vaan ilmoitettuun niin ei pääse.. :roll:

Jos oikein muistan niin lambdakin siihen vaihdettiinkin mutta eipä se tulos siitä muuttunut..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Se muovi koneen päällä joskus tuppaa rämisemään, ja käyntiäänet pienenee jonkin verran kun käypi tebloililla tankkaamassa diesellii :shock:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Atro kirjoitti:Se muovi koneen päällä joskus tuppaa rämisemään, ja käyntiäänet pienenee jonkin verran kun käypi tebloililla tankkaamassa diesellii :shock:
:idea: Mulla piti ja outoa ääntä ja kiilasin vähän moottorisuojusta niin johan hiljeni
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18098
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suutinvika saattaa aiheuttaa karkeaa käyntiääntä.
Ilmansuodatinkotelon tukikumit kannattaa vaihtaa ilmanoton resonoinnin poistamiseksi ja lisäksi putkien liitosta voi parantaa yhdellä tai kahdella ruuvilla.

Automaatista kannattaa tarkistaa öljymäärä, laatikko on tarkka määrästä.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

dealer kirjoitti:Ilmansuodatinkotelon tukikumit kannattaa vaihtaa ilmanoton resonoinnin poistamiseksi ja lisäksi putkien liitosta voi parantaa yhdellä tai kahdella ruuvilla.
Yllämainittu on yleinen tarkistuksen arvoinen asia ja toinen kun noita kilometrejäkin on jo tullut, niin olisi moottorin jonkinlaiset tukikumit. Näiden kumien "pirstoutumisen" tms. muistan aiheuttaneen eräässä W211:ssa sen, että kaasua painettaessa ääni oli normaali, mutta tyhjäkäynnillä epämääräistä ja ajoittain äänekästäkin rahinaa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

simppa80 kirjoitti:
Niittyvilla kirjoitti: Enemmän menee kuin ohjekirjassa "luvataan".
Taitaa olla tämä samaongelma ihan joka autossa (ainakin mersussa). Pihi enoni teki valituksen Veholle 2000 vuoden alkupäässä moisesta virheestä. Hän osti tuliterän W203 180:en bensan. Pihi kun on niin seurasi kulutusta ja vertasi ilmoitettuun. Ei ikinä päässyt luvattuun. Piripintaan tankkauksia tehtiin useita ja matka-ajoa suoritettiin mittausta varten tasaisella nopeudella. Ei pääse vaan ilmoitettuun niin ei pääse.. :roll:

Jos oikein muistan niin lambdakin siihen vaihdettiinkin mutta eipä se tulos siitä muuttunut..
Saksassa tuli juuri ihan oikeuden päätös että auton sai palauttaa liikkeeseen koska kulutus ei ollut luvatun mukainen. Ja merkki oli MB.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mulla 220 cdi ajettu 230 000 ja terävä käyntiääni johtuu kampiakselin kulahtaneesta värinänvaimentimesta (ota hihna pois ja koita). vaihteisto tuntuu kans vaihtelevan vähän omituisesti, lienee tyyppiominaisuus...
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Commander
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 28.09.2009 15:53

W211 vaihteisto ja muita kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Commander »

Commanderin auto on nyt huollettu. Koneen ääni siistityi kun vaihdettiin moniurahihna ja kiinnitettiin ilmaputsarin muovilelementti uudella kiinnikkeellä. Räminä on tyyppivika.

Vaihdelaatikosta ei löytynyt vikakoodeja joten meno jatkuu lievien nykäysten ja lievän luiston vallitessa. Epäily on jonkun tiivisteen vuodosta jolloin paine nousee hitaammin ja aiheuttaa luistoa. Kylmänä meno on lähes mallikelpoista. Ajetaan ja katsotaan kuinka käy.

Näillä pikkupakkasillla -25 c arvostaa webastoa joskin akun kestoahan se rasittaa. Nurkkajaossa tähtituote ei suostu mukavuusvarusteita kytkemään päälle kun jännite laskee liikaa.

Onkos mersuväellä tietoa edullisesta susksiboxista farmari E:n kun Vehon 895 euron tarjous tuntuu tyyriiltä. Mittarissa 265 000tkm ja matka jatkuu.

T: Commander :twisted:
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 vaihteisto ja muita kokemuksia

Viesti Kirjoittaja K70 »

Commander kirjoitti: Onkos mersuväellä tietoa edullisesta susksiboxista farmari E:n kun Vehon 895 euron tarjous tuntuu tyyriiltä. Mittarissa 265 000tkm ja matka jatkuu.

T: Commander :twisted:
Jos edullista haluaa, niin Aarne Kärpäsellä (Biltema) löytyy parilla sadalla.

Itsellä on Thule Spirit 820-laatikko ja olen siihen todella tyytyväinen.
Mukaan mahtuu kolmet aikuisten murtsikat (pisimmät 209cm), yhdet lasten murtsikat, kahdet aikuisten skimbat, lumilauta, sekä yhdet lasten skimbat.
Ja kaikille sauvat, sekä tarvittaessa vielä monoja ja kypäriä.
Kyydissä on ollut suksien kanssa myös rattikelkka (ratti irroitettuna).
Eli tilaa ainakin löytyy.
Boksi aukeaa molemmille puolille.
Omani ostin käytettynä, muistaakseni Pörssistä.

Tein laatikkoon kaksi poikkiaisaa, joiden päälle kaikki sukset saa sidottua ja aisojen alle (laatikon pohjalle) saa sauvat.

Hinnaltaanhan nuo Thulet ei ole halvimpia, kuten ei myöskään Mont Blanc.
Mutta varmasti merkkikohtaisia laatikoita edukkaampia.
Monesti nauranut, kun joku myy käytettyä Volvon suksiboksia jollain 600€ ja vertaa hintaa uuteen, joka kustantaa n. 900€. Boksi on tuo samainen Thule Spirit, jossa on Thule-tarrojen paikalla Volvo-tarrat. Ja uutena tuon Thulen saa alle 600€ :D
S212 E350CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 vaihteisto ja muita kokemuksia

Viesti Kirjoittaja epk »

Commander kirjoitti:Commanderin auto on nyt huollettu. Koneen ääni siistityi kun vaihdettiin moniurahihna ja kiinnitettiin ilmaputsarin muovilelementti uudella kiinnikkeellä. Räminä on tyyppivika.
T: Commander

vaihdoin itselle kotelon kumit (4kpl) , värinä vähän hiljeni muttei tarpeeksi. Mitä tässä tarkoitetaan "uudella" kiinnikeellä ? onko kiinnitys kehtoon tullut joku päivitys tms ?


itellä siis rämisee häiritsevästi tuo putsarin kotele, vähän kun painaa kädellä niin hiljenee totaalisesti.

edit, fixasin koteleen tulevaan ilmanohjaimen kunnolla kiinni , hiljeni :)
Vastaa Viestiin