Mika.T kirjoitti:Vaihtoon menee Turbo, Välijäähy, ja pumppu elementit.
Tuossa on vakiona 6mm elementit joiden tuotto riittää noin 240-250hv.
Vaihteisto kestää aika hyvin tuon 400nm mutta kyllä siitä enemmän vääntöä lähtee jos kone tehoa otetaan noin 270hv. Toki vääntö onnistuu ohjelmallisesti rajata johonkin arvoon.
Ahtimeksi voisi suunnitella vaikka esim 320cdi:n alipaine ohjattua VNT:tä
Siekkisellä onnistuu vahvistaa myös tuo sähköohjattu automaatti.
Perä kyllä kestää tuplastikin tuon 270hv kunhan ei päästä yhtä rengasta pyörimään joutavaa.
Ja tosiaan. Kun auto on vähäpäästöinen niin leimaamisen kanssa voi tulla hankaluuksia jos autossa on suuria muutoksia.
Vällärin kanssa on lukemani mukaan ollut vähän ongelmia ton isontamisen suhteen, kun tilaa ei tahdo olla. Toisaalta luulen, että hakemilleni tehoalueille ei välijäähdytintä tarvi
välttämättä lähteä vaihtamaan. Vai tarviiko?
Jostain muistan lukeneeni, että tehdas lupaa vaihteiston kestoksi melkolailla saman mitä tuosta vakiona on otettu irti. En tiedä mikä se kriittinen raja nyt sitten oikeasti voi olla, mutta yks konstihan on tietenkin koittaa konkreettisesti kestääkö vaiko ei.

Mitähän tuollainen Siekkisen laatikon vahvistustyö tulisi arviolta kustantaan?
Jostain luin myös, että ton 320CDI:n VNT alipaineohjatunohjatun ahtimen käyttö olis hankalaa johtuen siitä ettei autossani ole tota alipaineohjausta. Onko näin?
Mitäs perus Holsetin tai Garretin mallia suosittelisitte?
Leiman kanssa ei kyllä pitäis noilla viriasteilla tulla vielä mitään hankaluuksia.
edit.
Sain toisella foorumilla myös tällaista neuvontaa...
"Autossa ei ole valmiutta VNT-ohjaukselle ja palikat Karalalta lienee +2ke. Noin maltillisille tehoille laittaisin perinteisen ahtimen, mersuforumilla on montakin, jotka osaavat lonkalta sanoa sopivan mallin. Joku hieman HX35:sta pienempi vois olla ok. Vakio pakosarja on kyllä malliltaan ihan hyvä, pl pieni ahtimen laippa ja aukko. Sitä voisi hieman kairata isommaksi ja tehdä välilaippa/hitsauttaa laippa uudelle ahtimelle.
Perä kestää aivan varmasti. Laatikkokin varmaan perinteisellä ahtimella, kun ei tule kovia alaväännön lisäyksiä.
Tuskin tarvii muita päivityksiä noille tavotteille, ahdin/pakosarja on se eka tulppa. Pumppu riittänee noille paikkeille muttei taas sen pidemmälle."