Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen
Mitenkäs hapettuuko tuo ajan myötä jos se alumiinia on, etenkään kun suojaavaa maalia (tai öljyä ) ei ole pinnassa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
materiaali on "hieman" helpompi työstää ku vanteet Suurin ongelma on valuvirheet. Tuosta yhestä kuvasta näkeeki hyvin millaista pistettä se o täynnä. Varsinki taka- ja alareuna. Sen verran syviä ettei niitä saa kaikkia pois ja tartteis täytehitsaa jos haluis huippuhyvän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jos ruvetaan miettimään että tämä on KÄYTTÖAUTO, ei NÄYTTELYAUTO, niin onkos tuolla sitten juurikaan väliä?Sergey kirjoitti:materiaali on "hieman" helpompi työstää ku vanteet Suurin ongelma on valuvirheet. Tuosta yhestä kuvasta näkeeki hyvin millaista pistettä se o täynnä. Varsinki taka- ja alareuna. Sen verran syviä ettei niitä saa kaikkia pois ja tartteis täytehitsaa jos haluis huippuhyvän.
Ai jos kyseessä ei ole näyttelyauto niin kaiken voi tehdä juosten kusemalla kuhan se on sinne päin? Voihan sitä tietty noinkin ajatellanj^ kirjoitti:jos ruvetaan miettimään että tämä on KÄYTTÖAUTO, ei NÄYTTELYAUTO, niin onkos tuolla sitten juurikaan väliä?
Ite putsasin joskus +400tkm pakosarjan elektrolyysillä ja kiilti ku perkele sen jälkee + oli vähä tehdymmän näkönen ku maalattu! Pitäis vaan siihe pintaan keksiä joku suoja-aine ku puskee helposti sellasta pyyhkimällä lähtevää pinta ruostetta. Oliskohan noissa black satin tuotteissa sellasta kiiltävää lakkaa?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
ei, vaan onko järkeä paikkailemaan valuvikoja, kun ne ei ole edes pahoja?jarkki kirjoitti:Ai jos kyseessä ei ole näyttelyauto niin kaiken voi tehdä juosten kusemalla kuhan se on sinne päin? Voihan sitä tietty noinkin ajatellanj^ kirjoitti:jos ruvetaan miettimään että tämä on KÄYTTÖAUTO, ei NÄYTTELYAUTO, niin onkos tuolla sitten juurikaan väliä?
Ite putsasin joskus +400tkm pakosarjan elektrolyysillä ja kiilti ku perkele sen jälkee + oli vähä tehdymmän näkönen ku maalattu! Pitäis vaan siihe pintaan keksiä joku suoja-aine ku puskee helposti sellasta pyyhkimällä lähtevää pinta ruostetta. Oliskohan noissa black satin tuotteissa sellasta kiiltävää lakkaa?
Itselläni ei ole mitään hajua näistä hommista, mutta pysyykö sinol tuossa, eikö se haihdu pois? Tuskin se nyt imeytyykään.Sergey kirjoitti:Siinä on suojaava sinol kerros.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
niin tarkoititko niitä pakosarjan lämpöeriste/pinnoite maaleja osa niistä ei tarvitse uunitusta, vaan kuivuu/kovettuu siinä pakosarjan lämmössä, ne on kätevämpiä varsinkin hankalan muotoisten/pitkien pakosarjojen kanssa...Sergey kirjoitti:
Mitäs se oli sellainen uunimaali joka kotiuunis piti grillata 275c lämmös tms?
näitähän saa sitten eri värejä ja jopa "kromi jäljitelmää"...
ja voihan niillä tosiaan maalailla muutakin konehuoneeseen tulevaa, pakkoko sen on mikään pakosarja pakosta olla... mutta sitten ne vaatii sen uunituksen...
tuos olis yksi merkki, mitä vois ainakin pakosarjoihin vetää...
http://www.roadmachine.fi/excoat.html
sinoli kai hapettaa pinnan tuhannesosasekunnissa molekyylinpaksuisen kerroksen, se siis "sulkee" huokoset. Korroosiokestävyys kasvaa reippaasti mutta miinuksena on se, ettei pinta ole 100% peili toisaalta kiilto pysyy kuukausia erittäin hyvänä. Hyvälaatuisissa alumiinivanteissa sitä tuskin erottaa kun laittaa sinolia, mutta täs kannessa näki heti että pinta meni pikkusen himmeäksi sinol-trasselin perässä.Timo L. kirjoitti:Itselläni ei ole mitään hajua näistä hommista, mutta pysyykö sinol tuossa, eikö se haihdu pois? Tuskin se nyt imeytyykään.
Kiitti napa, just tota hain. pitäskö ottaa toi krominen? olis aika helppo ku eikös toi pakosarja ole kahdessa osassa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
"krominen" on kai aika vaikea saada oikeasti kiiltämään ja voi näyttää hieman pöhköltä valusarjoissa itse vetäisin mustaksi nuo mersun valusarjat...Sergey kirjoitti:pitäskö ottaa toi krominen? olis aika helppo ku eikös toi pakosarja ole kahdessa osassa...
krominen olis varmaan putkesta tehdyssä sarjassa ihan ok.
Heh joo siinähän se menee pissapoikaa täyttäessä. En oo öljyjäkää ite vaihtanu enää vuoteen. Löyty nii halpa huolto ruottin puolelta ettei kannata ees yrittää ite. öljyt ja työ 500kr/50€ mopilia eli sitä mitä siin o aina ollu. (mulla tosin ollu delvaccia ) toisinaan filtteri lisäks joka o 100kr luokkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
on kyllä jo sellainen hinnoittelu, että ei maksa vaivaa alkaa käsiään likaamaan kruunu on kyllä heikentynyt pirullisesti meidän mantereella asuvien harmiksiSergey kirjoitti:Heh joo siinähän se menee pissapoikaa täyttäessä. En oo öljyjäkää ite vaihtanu enää vuoteen. Löyty nii halpa huolto ruottin puolelta ettei kannata ees yrittää ite. öljyt ja työ 500kr/50€ mopilia eli sitä mitä siin o aina ollu. (mulla tosin ollu delvaccia ) toisinaan filtteri lisäks joka o 100kr luokkaa.
Saako sulle lähettää tavaraa kiilotettavaksi ku ei ite saa aikaseks
Ois 4kpl vanteen kehiä, 4kpl keskimuttereita, pari venttiilikoppaa ja pari ilmanputsarin kantta näin alkuun
Ois 4kpl vanteen kehiä, 4kpl keskimuttereita, pari venttiilikoppaa ja pari ilmanputsarin kantta näin alkuun
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Noniiin. Nyt on sitte yhet vanteetki varmistettu taas. 150€ hintaan AMG Aero II 7,5x17ET42 tuli hommattua. Vanteiden valmistaja on BBS. Vielä ne on tuolla ruottin puolella mutta maksettuna ja tallessa. Kunto on välttävä mutta uudet pultit jne. niin eiköhän niistä jotain tule. Haasteena Hopea, Musta(199?) tai kiillotettu... Minkä valitsen? Hopeat ne on nyt ja lakattu vanteen reuna on puhdistettu kiillotuskuntoon... joten pitää ottaa ja kiillottaa kehät joka tapaukses. Kuka pulverimaalais ne mulle jos puhallutan ne ihan puhtaaksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nyt o pohjamaalit vedetty keskustoihin ja saa kuivua viikon että pääsee vesihiomaan ja lakkaamaan. Kehät viimeistelykiillotusta vaille valmiit, sen teen vasta kun renkaat on päällä ku kerranki saa keskiön irti rengas paikallaan. Mietin tässä että onkohan musta liian tumma... pitäskö koittaa 199? Hopea oli liian pliisu ja en halua kiillottaa niitä.
Anteeksi sormenjäljet
Anteeksi sormenjäljet
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
--VW Titanium grey--
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
vaaleampi.. aika lailla tällainen http://images.rotarynews.com/images/Sev ... g_0225.jpg
Hieno väri ainakin ku kaveri maalas sillä aikoinaan joitain sisusta osia.
Hieno väri ainakin ku kaveri maalas sillä aikoinaan joitain sisusta osia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vanteista
Onko noissa vanteissa kehät yksiosaiset vai halkeavat? Pystyykö siis ulko tai sisäkehiä vaihtamaan? Missäs mersuissa moisia vaita on alkujaan ollut?
Hienot jokatapauksessa!
Tuli mieleen sellanen hullu ajatus, että pystyisiköhän jostain yksiosaisesta vanteesta tekemään kaksiosaisen Ottas esim. jonkun RH AA-topline 8x17 monoblock-kopion, ja sorvais sen olemattoman huulen kokonaan veks, ja sit olakkeen esim. BBS Rs:n ulkokehälle, sekä tietty m7 kierrereikiä kehälle tarvittava määrä No, ehkä hullu ajatus eikä laillisuuden puolesta kestä päivävänvaloa...
Hienot jokatapauksessa!
Tuli mieleen sellanen hullu ajatus, että pystyisiköhän jostain yksiosaisesta vanteesta tekemään kaksiosaisen Ottas esim. jonkun RH AA-topline 8x17 monoblock-kopion, ja sorvais sen olemattoman huulen kokonaan veks, ja sit olakkeen esim. BBS Rs:n ulkokehälle, sekä tietty m7 kierrereikiä kehälle tarvittava määrä No, ehkä hullu ajatus eikä laillisuuden puolesta kestä päivävänvaloa...
ei halkea. Vanteen varaosanumero alkaa 124 joten kai nää on w124 alle alunperin.
ite oon vuntsinu samaa sorvausta. Kehän joutuu vaan teettämään, mikään standardimittainen se ei ole. Mutta ei ne teettämälläkään kalliita ole, kaksi kehää kotiin toimitettuna 400€
EDIT: Vedin vanteisiin 199 päälle. Pitää katella huomenna ulkona valossa miltä ne näyttää.
ite oon vuntsinu samaa sorvausta. Kehän joutuu vaan teettämään, mikään standardimittainen se ei ole. Mutta ei ne teettämälläkään kalliita ole, kaksi kehää kotiin toimitettuna 400€
EDIT: Vedin vanteisiin 199 päälle. Pitää katella huomenna ulkona valossa miltä ne näyttää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021