Juben w124 230E -85 jäärataprojekti
Juben w124 230E -85 jäärataprojekti
Elikkä kasailtiin tuossa kaverin kans viikko takaperin purku-osista yksi ajokuntoinen auto, jota olen kaupitellutkin mutta kukapa tuollaista veropiikillä varustettua 2-väristä timanttia ostaa?
Kyseessä on siis tämä keksintö:
Auto on teknisesti hyvässä tikissä niin sainpa pari-iltaa mietittyäni päähän kysäistä naapurilta olisiko hän halukas linkoamaan tuohon rantaan jääradan ja pitämään sitä auki talvella samalla kun pitää muitakin teitä auki ja vastaus oli alustavasti myönteinen
Seuraavaksi soitto rallia harrastavalle kaverille ja 15" piikkipyörätkin löytyi varsin järkevään hintaan...
Elikkäs tässä kesän mittaan olisi ajatus hieman valjastaa autoa kyseiseen tarkoitukseen sopivammaksi ainakin seuraavilla parannuksilla:
-Kylkien maalaus valkoiseksi, katto, konepelti ja takaluukku mattamustaksi
-Jotain asiaankuuluvia teippauksia
-Piikkipyörät alle
-Alustaan jäykät jouset ja Bilstein Sportit jos jostain löytyy käytettynä
-Tiheämpi perä (3.91)
-Pieni kaarikehikko sisälle ja kuppipenkit + vyöt
-Paremmin tarkoitukseen sopiva ratti
-Moottoriin mahdollisesti jotain pikku päivityksiä (Nokan hionta, peltisarja, putkisto?)
-Lisävaloa ja xenonia keulille "reilusti"
Annan kuitenkin auton roikkua myynnissä vielä hetken, koska en tätä projektia kuitenkaan ehdi ihan heti aloittaa kun on tuo 260E:n kunnostus prioriteettilistalla ennen tätä, mutta kuten jo aiemmin mainittu niin kukapa tätä ostaisi
Kyseessä on siis tämä keksintö:
Auto on teknisesti hyvässä tikissä niin sainpa pari-iltaa mietittyäni päähän kysäistä naapurilta olisiko hän halukas linkoamaan tuohon rantaan jääradan ja pitämään sitä auki talvella samalla kun pitää muitakin teitä auki ja vastaus oli alustavasti myönteinen
Seuraavaksi soitto rallia harrastavalle kaverille ja 15" piikkipyörätkin löytyi varsin järkevään hintaan...
Elikkäs tässä kesän mittaan olisi ajatus hieman valjastaa autoa kyseiseen tarkoitukseen sopivammaksi ainakin seuraavilla parannuksilla:
-Kylkien maalaus valkoiseksi, katto, konepelti ja takaluukku mattamustaksi
-Jotain asiaankuuluvia teippauksia
-Piikkipyörät alle
-Alustaan jäykät jouset ja Bilstein Sportit jos jostain löytyy käytettynä
-Tiheämpi perä (3.91)
-Pieni kaarikehikko sisälle ja kuppipenkit + vyöt
-Paremmin tarkoitukseen sopiva ratti
-Moottoriin mahdollisesti jotain pikku päivityksiä (Nokan hionta, peltisarja, putkisto?)
-Lisävaloa ja xenonia keulille "reilusti"
Annan kuitenkin auton roikkua myynnissä vielä hetken, koska en tätä projektia kuitenkaan ehdi ihan heti aloittaa kun on tuo 260E:n kunnostus prioriteettilistalla ennen tätä, mutta kuten jo aiemmin mainittu niin kukapa tätä ostaisi
Viimeksi muokannut Jube, Su 28.09.2014 21:14. Yhteensä muokattu 25 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kemppiperä on sitten ihan välttämätön jäällä. Renkaatkin kestää paremmin. Pikkusen tiheämmän välityksen saat, kun laitat dieselin laatikon. Siinähän on kolme ekaa vaihdetta luhyempiä, kuin bensassa. Ja akku takaluukkuun suosiolla, pitoa ei ole liikaa kuitenkaan.
Oma jäärata-auto odottaa kanssa inspistä, pitäs kone tehdä kesällä. Nykyinen huohottaa sen verran pahasti, että tuppaa työntämään öljyt pihalle huohottimesta ja sehän ei jäällä passaa. Ollut samanlainen kyllä alusta asti, mutta eipä tuo ruosteinen sylinteri enää tiivisty ajamalla.
Oma jäärata-auto odottaa kanssa inspistä, pitäs kone tehdä kesällä. Nykyinen huohottaa sen verran pahasti, että tuppaa työntämään öljyt pihalle huohottimesta ja sehän ei jäällä passaa. Ollut samanlainen kyllä alusta asti, mutta eipä tuo ruosteinen sylinteri enää tiivisty ajamalla.
Jahas. Tämäkin projekti saatiin tänään käyntiin!
Karhuntassulla pinnoista kiilto pois ja mersun 040 väriä 40% mattapasta seoksella kattoon, konepeltiin, takaluukun kanteen ja maskin kehykseen
Kuvissa maali vielä kosteaa, eli ei ole "mattaantunut" kunnolla!
Huomenna vuorossa kylkien maalaus alkup. 147 valkoisella, joka näillänäkymin tulee täysin kiiltävänä
Kuten kuvista näkyy, homma toteutetaan sillä vakavuudella kuin on järkevää ottaen huomioon, että auto menee jääratakäyttöön!
Kun auto on maalattu, pitää vielä hinkata ja maalata 15" 8-reikä-alut ja maalata hopeaksi. Eihän piikkirenkaitakaan kehtaa peltivanteille laittaa
Karhuntassulla pinnoista kiilto pois ja mersun 040 väriä 40% mattapasta seoksella kattoon, konepeltiin, takaluukun kanteen ja maskin kehykseen
Kuvissa maali vielä kosteaa, eli ei ole "mattaantunut" kunnolla!
Huomenna vuorossa kylkien maalaus alkup. 147 valkoisella, joka näillänäkymin tulee täysin kiiltävänä
Kuten kuvista näkyy, homma toteutetaan sillä vakavuudella kuin on järkevää ottaen huomioon, että auto menee jääratakäyttöön!
Kun auto on maalattu, pitää vielä hinkata ja maalata 15" 8-reikä-alut ja maalata hopeaksi. Eihän piikkirenkaitakaan kehtaa peltivanteille laittaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyljet on nyt kiiltävän valkoiset, mutta ei oikeen onnistunu tuo maalaus.
Haen ensviikolla kylkiinkin samaisen valkosen mutta mattapastalla
Toivottavasti tulee räyhäkän näkönen ku on silkinhimmeä kiiltoaste koko autossa
Pitää ny kokeilla eka talvi mutta jotaki piristävää tuolle koneelle vois kans keksiä?
Tuota kun ei kilpiin tartte saaha niin ei ole senpuoleen rajoitteita...
Kuinhan tuo jengais tuplakaasareilla, kannen avarruksella, nokan hiotuttamisella ja uudella putkistolla ja pakosarjalla?
Ei oikeen painavaa kutoskonettakaan haluttais vaihtaa keulille
Haen ensviikolla kylkiinkin samaisen valkosen mutta mattapastalla
Toivottavasti tulee räyhäkän näkönen ku on silkinhimmeä kiiltoaste koko autossa
Pitää ny kokeilla eka talvi mutta jotaki piristävää tuolle koneelle vois kans keksiä?
Tuota kun ei kilpiin tartte saaha niin ei ole senpuoleen rajoitteita...
Kuinhan tuo jengais tuplakaasareilla, kannen avarruksella, nokan hiotuttamisella ja uudella putkistolla ja pakosarjalla?
Ei oikeen painavaa kutoskonettakaan haluttais vaihtaa keulille
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tämmöstä tälläkertaa!
Huomenna listat paikoilleen ja vilkuiksi tulee savunharmaat jokakulmaan samoin kuin takavalot...
Katto, konepelti ja takaluukun kansi maalattu 040 mustalla, jossa 40% mattapastaa, kyljet 147 valkoisella jossa samainen mattapastaseos
Kaveri (automaalari) kävi ruiskuttamassa maalit pintaa ja hyvä tuli!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nappaa siihen joku puhallin? Kun ei kerta ole mitään rajoitteita...Jube kirjoitti:Pitää ny kokeilla eka talvi mutta jotaki piristävää tuolle koneelle vois kans keksiä?
Tuota kun ei kilpiin tartte saaha niin ei ole senpuoleen rajoitteita...
Kuinhan tuo jengais tuplakaasareilla, kannen avarruksella, nokan hiotuttamisella ja uudella putkistolla ja pakosarjalla?
Ei oikeen painavaa kutoskonettakaan haluttais vaihtaa keulille
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Alustahommat menossa!
Tänään laitoin taakse uudet jarrulevyt, satulat ja Bilsteinit.
Jousihommat alkaa olla nyt mietitty kans. Takana oli vakiojouset, mutta ykkösen kumet.
Taakse vaan kolmosen kumet ja eteen 300bensan jouset. Kumeilla sitten keula ja perä balanssiin :ope:
Taakse jätän nuo vakio jouset siksi, että vetopito on niillä parempi kuin kivikovilla kuormajousilla
Pakolliset after/before vertailukuvat on näkyy unohtuneet:
Maalit makso 80€
Tänään laitoin taakse uudet jarrulevyt, satulat ja Bilsteinit.
Jousihommat alkaa olla nyt mietitty kans. Takana oli vakiojouset, mutta ykkösen kumet.
Taakse vaan kolmosen kumet ja eteen 300bensan jouset. Kumeilla sitten keula ja perä balanssiin :ope:
Taakse jätän nuo vakio jouset siksi, että vetopito on niillä parempi kuin kivikovilla kuormajousilla
Pakolliset after/before vertailukuvat on näkyy unohtuneet:
Maalit makso 80€
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Itseasiassa mulla ois yhdet camber tangotki varastossaPetehri kirjoitti:Keulaa lisää ylös ja takapäähän cambeerit pystyyn että saa pitoja.
Pitäsköhän
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei oo tehtynä...Petehri kirjoitti:Kyllä. Paikalleen vaan. Vaikuttaa piikkirenkaidenkanssa oleellisesti piitoon, kun kaikki piikit raappii jään pintaa.
Jokos on nopea ohjaus tehtynä?? Mulla vois olla osia jos tarvetta.
Katotaan eka talvi kuinka tuohon hommaan innostuu?
Mitä sulla ois?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Meinaatko ettei ala Kemppiläisellä puskemaan liiaksi?Petehri kirjoitti:Vaikka semmoset palikat millä saa "formula" ohjauksen. Tyyliin 1.5 kierrosta tapista tappiiin.
Omien kokemusten perusteella nopea ohjaus on välttämätön jäärata touhuissa niinkun kunnollinen lukkokin. Kemppiläinen on kova sana.
Liekkö kalliita nuo ohjauksen osat?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei todellakaan puske. Minkä verran sulla on kokemusta jäärata touhuista?? Siis piikkirenkailla?
Lukko on oikeasti välttämätön noissa touhuissa. Pidin niinkuin itsestään selvyytenä, että tosta on jo perä hitsattu jumiin.
Ei se kemppilukko mikään paras valinta tosin ole, mutta näihin budjetti virityksiin ihan ehdoton.
Lukko on oikeasti välttämätön noissa touhuissa. Pidin niinkuin itsestään selvyytenä, että tosta on jo perä hitsattu jumiin.
Ei se kemppilukko mikään paras valinta tosin ole, mutta näihin budjetti virityksiin ihan ehdoton.
Eihän mulla mitään kokemusta ole, siksi kyselen
Tuo nykyinen perä vaihtuu tiheämpään, se sitten kai hitsataan lukkoon...
Tämä on nyt alussa ainakin budjetti viritys. Jos hommasta innostuu niin sittenhän asia on jo toinen
Tuo nykyinen perä vaihtuu tiheämpään, se sitten kai hitsataan lukkoon...
Tämä on nyt alussa ainakin budjetti viritys. Jos hommasta innostuu niin sittenhän asia on jo toinen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Olisko ne kirkkaat takavalot liian iso sijoitus ruuvata tuohon? Näyttää meinaa aika järkyttävältä nuo tummat takavalot tuon paksinluukun kanssa mutta kirkkaat olisi varmasti herkut...
Ja turha väittää ettei ulkonäöllä ole väliä tässä tapauksessa
Kyllähän tuolla muuten kelpaa vetää kylkimyyryä
Ja turha väittää ettei ulkonäöllä ole väliä tässä tapauksessa
Kyllähän tuolla muuten kelpaa vetää kylkimyyryä
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89