w123 kuskin puolen oviverhoilun irroitus
w123 kuskin puolen oviverhoilun irroitus
Eli kuinka saa oviverhoilun irti,kun on ikkuna jumittunut ja pitäis päästä sitä ihmetteleen... Koitin haulla mutta en löytänyt,varmaan on kyllä aiheesta puhuttu. vuosimalli on -84
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Moro,siitä on aikaa kun mulla on w123:nen ollu mut muistelisin että näin voisit ainakin irroituksen aloittaa
elikkä ekaksi 2ristipääruuvia pois mitkä ovat siinä mistä ovi vedetään kiinni,sen kahvan alapuolella!pitäisi kyllä löytyä aika helposti.
Sit onkin yksi ruuvi joka on vähän piilossa,se on sen kromisen oven avaus-kahvan alla
siitä pitää vaan kammeta esim:meisselillä se musta muovi pois ja sielä paljastuu sit ruuvi,en varmaksi muista oliko ruuveja vielä enemmän mut senhän näät sit kun oot noi ensin avannu
nii ja ikkunan avaus veivistä pitää vetää se verhoulu pois,sitä muistaakseni painetaan kahvan paksumpaa päätä kohti(voi olla tiukassa) ja veivi pois!!
sit ei muuta kun vetää pahvia alareunasta ulospäin niin irtoaa klipseistä,voi vaikka työntää ruuvimeisselin sinne väliin ja vääntää niin ei klipsit hajoo tai verhoilu väänny ikävästi,sit vaan nostaa verhoilua ylös päin kun muistelisin että se yläpää on jonkinmoisessa "kiskossa" ja se olis sillä selvä =)).....
Jos vallan väärin muistin niin joku muu paikkailkoot vähän
ELI
-2 ristipääruuvia pois kahvasta
-oven avaus kahvan alta musta muovi pois ja 1ruuvi
-ikkuna veivi pois
-varovasti pahvia ulospäin
ja siinä se kai on lyhykäisyydessään.....

elikkä ekaksi 2ristipääruuvia pois mitkä ovat siinä mistä ovi vedetään kiinni,sen kahvan alapuolella!pitäisi kyllä löytyä aika helposti.
Sit onkin yksi ruuvi joka on vähän piilossa,se on sen kromisen oven avaus-kahvan alla


nii ja ikkunan avaus veivistä pitää vetää se verhoulu pois,sitä muistaakseni painetaan kahvan paksumpaa päätä kohti(voi olla tiukassa) ja veivi pois!!
sit ei muuta kun vetää pahvia alareunasta ulospäin niin irtoaa klipseistä,voi vaikka työntää ruuvimeisselin sinne väliin ja vääntää niin ei klipsit hajoo tai verhoilu väänny ikävästi,sit vaan nostaa verhoilua ylös päin kun muistelisin että se yläpää on jonkinmoisessa "kiskossa" ja se olis sillä selvä =)).....
Jos vallan väärin muistin niin joku muu paikkailkoot vähän

ELI
-2 ristipääruuvia pois kahvasta
-oven avaus kahvan alta musta muovi pois ja 1ruuvi
-ikkuna veivi pois
-varovasti pahvia ulospäin
ja siinä se kai on lyhykäisyydessään.....
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Kyllä vain, se tikkuaskin kokoinen U-muotoinen kromi ovin takalaidasta lukon kohdilta. Siinäpä nuo sitten olivatkin kaikki lueteltuna. Ne muovinastat, joilla pahvi on ovessa kiinni irtoavat kyllä helposti isolla esim. isolla lattapääruuvarilla varovasti takaa longottamalla. Sitten, kun kaikki em. kilkkeet on irrotettu ja kaikki muovinastat irti, raota ovipahvia alalaidasta hieman sisään päin ja voit nostaa pahvin yläkautta pois. Pahvin yläreunassa on metallinen kisko, joka ovessa urassa. Helppo homma. Jos noita kiinnikkeitä särkyy irrottaessa tai on ennestään rikki, niitä saa Motonetistäkin uusia. (tietty KL-varaosista, Veholta jne toki)
Kasatessa luonnollisesti sama takaperin :
- pahvin ylälaidan kisko oveen tiivisteen viereen paikalleen
- muoviset nastat reikiinsä, menevät ihan peukalolla painamalla
- ruuvattavat kilkkeet takaisin
Kasatessa luonnollisesti sama takaperin :
- pahvin ylälaidan kisko oveen tiivisteen viereen paikalleen
- muoviset nastat reikiinsä, menevät ihan peukalolla painamalla
- ruuvattavat kilkkeet takaisin
Peltzi07 kirjoitti:Eikös se pidä ottaa sitten siitä lukon vierestä se juttu niillä kahella ruuvilla pois?
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Yks ruuvi vielä!
Kiitokset nyt edelisille ohjeista, mutta yksi puute siinä oli. Eli iso kahva josta ovi laitetaan kiinni on kiinni kolmella ruuvilla. Kaksi alimmaista näkyy mutta ylin on piilossa. Ruuvi loytyy sen jälkeen kun avauskahva on irroitettu.
Edit: kyseessä oli siis kuskin puoli itse höpisen apparin ovesta....
Edit: kyseessä oli siis kuskin puoli itse höpisen apparin ovesta....
__________________________________
W124 200D -89, man. (käyttöauto)
W124 230E -92, aut. (vara-auto)
W123 240D -84, rattivaihteella aut. T6 (harrastepeli)
W123 200D -83, man (varaosa-auto harrastepeliin)
W124 200D -89, man. (käyttöauto)
W124 230E -92, aut. (vara-auto)
W123 240D -84, rattivaihteella aut. T6 (harrastepeli)
W123 200D -83, man (varaosa-auto harrastepeliin)