moi, koitin jo hakua muttei tuonut tulosta, tai sitten silmät harittaa
eli, mullon tuo lisävarustevepasto tuolla hantin puskurin takana, ongelma vain että ei pelaa.. eikössen pitäis lähteä käyntiin ko lämmintä on alle +8? yks aamu tässä kävi +5:ssä eikä vehje tehny elettäkään, ajattelin josko sitten sulake ois paukkunu yms, vai tulisko muita ideoita mieleen että miksi ei weeperi lämmitä...
Viimeksi muokannut tuoppitoukka, Ke 30.09.2009 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on sulakkeet konehuoneessa erillisessä jälkiasennus boxissa, oikealla puolen konehuonetta aika etuosassa.
Jos startti ei ole onnistunut riittävän montaan kertaan, täytyy kuitata ennenkuin yrittää uudelleen startata. Kuittaus onnistuu käyttämällä sulakkeet pois paikoiltaan. Ainakin minulla toimi niin. Muistaakseni kolme sulaketta oli tällaisessa boxissa.
ookei... koitin kyllä äsken käydä kattelemassa, mutten löytäny ylimääräisiä sulakerasioita.. tiä sitten josko ovat jossain pissapojan takana yms. jemmassa elleivät sitten ole siellä ''isossa'' sulakerasiassa? mullahan ei tässä ole kellokytkimiä eikä mitään muutakaan hallintalaitetta muutakuin se nappi keskikonsolissa millä sen saa pois päältä jos tahtoo..
tuoppitoukka kirjoitti:ookei... koitin kyllä äsken käydä kattelemassa, mutten löytäny ylimääräisiä sulakerasioita.. tiä sitten josko ovat jossain pissapojan takana yms. jemmassa elleivät sitten ole siellä ''isossa'' sulakerasiassa? mullahan ei tässä ole kellokytkimiä eikä mitään muutakaan hallintalaitetta muutakuin se nappi keskikonsolissa millä sen saa pois päältä jos tahtoo..
Eli kyseessä on ihan vakiovaruste, tehtaalla laitettu sinne, kuten kaikkiin muihinkin 202 cdi malleihin. kuulosteleppas pyöriikö lämmityslaitteen kiertovesipumppu. auto nimittäin ei anna webastolle käynnistyslupaa, jos pumppu ei toimi.
Tuossa ei kait ole erillistä kiertovesipumppua, vain moottorin vesipumppu. Tuohan toimii vain moottorin käydessä. Omassa kun otti sulakkeen nro 37 (muistaakseni) irti moottorin käydessä ja antoi moottorin käydä pari minuuttia, sammutti ja sulake takaisin, niin vebasto toimi taas. Siis vebasto on päällä silloin kun sen katkaisijassa EI PALA valo. Ja tämä piti aina toistaa jos löpö pääsi niin vähiin, että mittarin varoitusvalo syttyi.
juu pitääpä katsoa se sulake vielä ja kokeilla tuota, oli nimittäin paria litraa vaille tyhjä tankki tässä viimeviikolla ja kyllä olin katsovinani että tässä on erillinen pumppu vepastolle, ainakin mitä pimeällä letkua seurasin.. vai onkohan se sitten sille taukolämmitykselle se pumppu, pitääpä sekin vielä testata.. onko tuohon toimivuuteen muuta testaustapaa kuin kylmät kelit? näyttäin ettei tuo talvi ole tullakseen
tuoppitoukka kirjoitti:juu pitääpä katsoa se sulake vielä ja kokeilla tuota, oli nimittäin paria litraa vaille tyhjä tankki tässä viimeviikolla ja kyllä olin katsovinani että tässä on erillinen pumppu vepastolle, ainakin mitä pimeällä letkua seurasin.. vai onkohan se sitten sille taukolämmitykselle se pumppu, pitääpä sekin vielä testata.. onko tuohon toimivuuteen muuta testaustapaa kuin kylmät kelit? näyttäin ettei tuo talvi ole tullakseen
Yksi pumppu on siellä konehuoneessa apumiehen puolella ja jos se on rkki, niin webasto ei käynisty.
Webaston pitäisi startata auton käydessä, kun kone on riittävän kylmä ja työnnät vaikka jääpalan puskurissa kuskinpuolella olevaan lämpöanturiin.
juu eli ei lähteny ekana kylmänä aamuna wepasto pyörimään (+3 lämmintä) pitänee alkaa katsomaan se pumppu että onko se sökö.. miten sen voi mitata kotikonstein, ja voiko ne pumpun johdot''jompata'' siten että wepaston sais päälle ilman pumppua? ja miten pumpun toimivuuden voi testata? ja onko niistä sulakkeista vielä kellään mitään tietoa, en ole vieläkään löytänyt :p
Pumpun testaus on helppoa, lämmin kone ja virtapäälle, niin pitäisi tulla lämmintä lämppäristä vaikka auto ei käy. Ja tuntee sen kädellä siitä pumpusta tunnustelemallakin että pyöriikö se.
osaakko sanoa millä numerolla/nimellä löytyy, itellä kannen sulake kartta ainakaan viittaa mitenkään weeberiin
löytyykö sieltä hantinpuolella kulmassa olev$asta mustasta laatikosta sulakkeita?
ja testasin nyt sen pumpun, ei lämmitä virrat päällä, eikä taukolämmityskään antanu yhtään hönkyä vaikka oli täysille säädetty(vai miten nyt toimiikaan ) eli se pumppu vois olla aika varma vikapaikka.. mistähän sellaista voisi alkaa uutta metsästämään ja paljonkohan mahtaa olla hintataso?
noniin, mykkä kiertopumppu vaihdettu, eikun odottelemaan illan viileitä ja kokeilemaan sitte pelaako vepasto kiitos kaikille vastaajille, apuja oli kovasti !
Lisäys :
äsken kävin pihalla ja auton lämpömittari näytti +6 ja koneen lämmöt minimaaliset, kuitenkin jotenki kädenlämpöinen, niin ei lähteny wepasto pyörimään parinb minuutin käyttämisen aikana, eli pitääkö tuossa vielä tehdä jokin kuittauskäytäntö että sen saisi tuon rikkinäisen kiertovesipumpun vaihdonjälkeen toimimaan
ja viimeisin havainto työmatkan jälkeen, lämmitin on kyllä kuuma, mutta pakoputki kylmä, eli vissiin vain moottorin kuuma vesi kiertää sen läpi ja lämmittää sen? ja sellanen huomio että kiertovesipumppu hiukan pätki auton sammutetuani, kuuluuko tämä johkin lämmön säätely juttuihin?