.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

.

Viesti Kirjoittaja jm9 »

-
Viimeksi muokannut jm9, Su 01.05.2011 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Tietäjät, onko nämä nyt taas ne o renkaat?
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

Nille O-renkaille

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

minäkin panisin rahani.

Kaikki polttoaineputkien O-renkaat vaan kylmäsäti vaihtoon. Tarkista myös sen sammutinventtiilin (muistaakseni 250D -94:ssä siinä polttoainesuotimen päällä) tiiviys. Itse en tarkistanut ja siitähän se vuoti.

Koneen käydessä normaalisti niissä muoviputkissa ei pitäisi liikkua ilmakuplia.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

Viesti Kirjoittaja jm9 »

Näyttää siltä että akku oli sökönä. Akun vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia ja jos tulee niin sitten vika on sammutussolenoidissa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Edelleen, kuten Mortti jo epäili, syy ei ole akussa, vaan O-renkaissa. Tuo että se käynnistyy pikku työntämisen jälkeen, toimii niinkin, että kun oot vähänaikaa veivannut, annat olla pikkuisen aikaa paikallaan ja tämän jälkeen starttaat, lähtee tulille. Se vaan on ominaisuus tuon mallin pumpussa, että jossain vaiheessa alkaa tiivisteet kuivumaan. Rahallisesti ei ole kovinkaan suuri investointi, eikä mikään mahdoton työnäkään noita vaihtaa. Samassa kun vaihtaa ne letkujen O-renkaat, kanattaa vaihtaa pumpussa suutinputkien lähdössä olevien junttureiden(vai mikä se nyt on nimeltään) tiivisteet.

Kolme vuotta sitten vaihdoin nuo kaikki tuohon meidän monivenaseen, eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtö ongelmia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

O-renkaille ääni täältäkin. Ei lähtenyt kunnolla käymään seisottua yön yli.

Uudet renkaat ja nyt lähtee ongelmitta käymään vaikka seisoisi viikon.

Kustannukset noin 200e dieselpajalla Tampereella.
230 C 1978
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

Viesti Kirjoittaja jm9 »

Kummasti hommaa vähän aikaa tutkittua ilmeni että jatkuvasti sama toistu kun musiikkia kuunteli autossa ja en kyllä yhtään ihmettele kun bilteman akku näytti olevan paikallaan. Kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä sen vaihdon jälkeen. Siks kävi mielessä että sammutin olisi päällä ja naftapummu ei toimisi. Testasin sen sammutussolenoidin toimintaa siten, että laitoin virran päälle ja menin sinne pumpulle ja nypin sitä solenoidille menevää johtoa irti ja taas kiinni, naksahduksen jälkeen joka kerralla käyntiin. Luultavasti sinne ei päässy sillon virtaa kulkemaan tarpeeks.
Vastaa Viestiin