
ABS VALO.
sanoisin vaan et jos valo syttyy vasta kun auto liikkeessä kannattaa vikaa hakee esim anturin ja kehän etäisyydestä toisiinsa tai likasuudesta.
jos anturi rikki niin valo syttyy heti
jos anturi rikki niin valo syttyy heti
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
No onko se jännitteensäädin nyt sitten juuri vaihdettu ? Jos on niin se on rikki tai jotain meni pieleen.
Tuo että syttyy liikkeelle lähtiessä voi hyvinkin johtua siitä, että polkaistaan kaasua ja laturi antaa silloin korkeita lukemia. Ei paljon muuten kannata polkea sitä tai edes pitää käynnissä jos jännite oikeasti on tuota luokkaa. Sieltä hajoaa kohta kaikki sähkölaitteet.
Tuo että syttyy liikkeelle lähtiessä voi hyvinkin johtua siitä, että polkaistaan kaasua ja laturi antaa silloin korkeita lukemia. Ei paljon muuten kannata polkea sitä tai edes pitää käynnissä jos jännite oikeasti on tuota luokkaa. Sieltä hajoaa kohta kaikki sähkölaitteet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vaihdoin nyt taas uuden jännitteensäätimen. (Edellinen oli siis vaihdettu viikko sitten). Nyt latausjännitteet ovat alle 14,5V:n. Olin siis saanut viallisen jännitteensäätimen. Viallisen säätimen merkki oli Unipoint ja se maksoi noin 8€. Kannattaa siis mittailla latausjännitteet jos säätimen joutuu vaihtamaan.
Kiitos veskola vinkistä. Taisi säästyä sähkölaitteet sinun ansiostasi.
ABS- asiaan:
Vaihdoin juuri YJ-releen, mutta ABS-valo palaa edelleen. Pitänee vielä yrittää putsata antureita. Mistähän muuten löydän ABS:n ohjausboxin? Se ei ilmeisesti ole w124:ssä ABS- moottorin ja venttiilien yhteydessä.
Kiitos veskola vinkistä. Taisi säästyä sähkölaitteet sinun ansiostasi.
ABS- asiaan:
Vaihdoin juuri YJ-releen, mutta ABS-valo palaa edelleen. Pitänee vielä yrittää putsata antureita. Mistähän muuten löydän ABS:n ohjausboxin? Se ei ilmeisesti ole w124:ssä ABS- moottorin ja venttiilien yhteydessä.
Vaihdoitko sulakkeen YJ-releen päältä? Eikös se ABS-boxi ole siinä akun taka. Siihen tulee sellanen pitkulainen liitin!saimon kirjoitti: ABS- asiaan:
Vaihdoin juuri YJ-releen, mutta ABS-valo palaa edelleen. Pitänee vielä yrittää putsata antureita. Mistähän muuten löydän ABS:n ohjausboxin? Se ei ilmeisesti ole w124:ssä ABS- moottorin ja venttiilien yhteydessä.

W201 2.0D -89
"kilvessä 666"
"kilvessä 666"
No nyt on vaihdettu YJ- rele, jännitteensäädin, kokeiltu toimivaa ABS ohjausboxia ja testattu vielä oman boxin toiminta.
Testasin myös ABS- järjestelmää kaikki anturit irti ja valo palaa kokoajan.
ABS- boxin liittimeltä löytyivät liitinparit, joiden vastukset täsmäsivät antureiden vastusten kanssa.
Lisäksi latausjännitteen merkkivalo kiiluu moottorin käydessä ( teki ennen tätä satunnaisesti, nyt jatkuvasti). Myös muut merkkivalot kiiluvat melko himmeinä, mutta ABS- valo on kirkas.
Latausjännite on luokkaa 14,3 V ja olen mitannut sen maadoittamalla mittarin akunnapaan, moottoriin ja laturiin. Laturin pienelle yksittäiselle liittimelle ei tule ollenkaan johtoa. Olen ymmärtänyt, että latauksen merkkivalon johdon kuuluisi tulla sinne.
Onkohan jollakin vinkkiä ongelmiin?
Testasin myös ABS- järjestelmää kaikki anturit irti ja valo palaa kokoajan.
ABS- boxin liittimeltä löytyivät liitinparit, joiden vastukset täsmäsivät antureiden vastusten kanssa.
Lisäksi latausjännitteen merkkivalo kiiluu moottorin käydessä ( teki ennen tätä satunnaisesti, nyt jatkuvasti). Myös muut merkkivalot kiiluvat melko himmeinä, mutta ABS- valo on kirkas.
Latausjännite on luokkaa 14,3 V ja olen mitannut sen maadoittamalla mittarin akunnapaan, moottoriin ja laturiin. Laturin pienelle yksittäiselle liittimelle ei tule ollenkaan johtoa. Olen ymmärtänyt, että latauksen merkkivalon johdon kuuluisi tulla sinne.
Onkohan jollakin vinkkiä ongelmiin?
Missä päin auto on? Jos ei ole kaukana, niin voisin käydä uteliaisuuttani potkimassa renkaita.
Irrota moottorin maadoituskaapeli ja kiinnitä se takaisin puhdistuksen jälkeen - tai vaihda uusi tialle.
Minkäs "ohjausboksin" vaihdoit? Tuonko?
KUVA 1

Vai tuon?
KUVA 2

Irrota moottorin maadoituskaapeli ja kiinnitä se takaisin puhdistuksen jälkeen - tai vaihda uusi tialle.
Minkäs "ohjausboksin" vaihdoit? Tuonko?
KUVA 1

Vai tuon?
KUVA 2

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Auto on Pirkkalassa, joten Nurmijärveltä taitaa tulla vähän liikaa matkaa. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Taisin löytää latausvalon ongelman: Laturilta tulevat johdot kulkevat liittimen kautta ja niiden heiluttelu vaikuttaa siihe, kiiluuko latausvalo vai ei. ABS- valo ei kuitenkaan toimi vieläkään.
Vaihtamani ohjausyksikkö ei muuten ole kumpikaan noista näyttämistäsi, vaan se peltinen boxi akun takana, mihin tulee pitkän mallinen moninapainen liitin. (samassa tilassa, kuin ylijänniterele)
Vaihtamani ohjausyksikkö ei muuten ole kumpikaan noista näyttämistäsi, vaan se peltinen boxi akun takana, mihin tulee pitkän mallinen moninapainen liitin. (samassa tilassa, kuin ylijänniterele)
No nyt on vika korjattu ja elämä hymyilee!
Minulla vika oli seuraavanlainen:
Mittailin YJ- releen napojen jännitteet auton käydessä ja aloin epäillä, että vika on siellä. ABS- yksikköhän ilmeisesti ottaa virtansa YJ- releen kautta pinniin 1. Tämä oli yhteydessä YJ- releen napaan 87, jolle ei virtaa kuitenkaan tullut. Virtaa ei tullut myöskään releen navalle 30, joka on yhteydessä liittimeen X4/10. Navalle 15 tuli jännite ja napa 31 meni maihin, kuten ABS:n kytkentäkaavion mukaan kuuluu.
Liittimelle X4/10 tulee sähkö suoraan laturilta (alfamerin korjausoppaan kytkentäkaavio). Kytkin siis latausjännitteen liittimeltä X35 YJ-releen liittimeen 30 ja johan alkoi ABS pelata!
Ei muuta kuin leimalle!
Järjestelmä ei siis saanut sähköä YJ-releen kautta.
Minulla vika oli seuraavanlainen:
Mittailin YJ- releen napojen jännitteet auton käydessä ja aloin epäillä, että vika on siellä. ABS- yksikköhän ilmeisesti ottaa virtansa YJ- releen kautta pinniin 1. Tämä oli yhteydessä YJ- releen napaan 87, jolle ei virtaa kuitenkaan tullut. Virtaa ei tullut myöskään releen navalle 30, joka on yhteydessä liittimeen X4/10. Navalle 15 tuli jännite ja napa 31 meni maihin, kuten ABS:n kytkentäkaavion mukaan kuuluu.
Liittimelle X4/10 tulee sähkö suoraan laturilta (alfamerin korjausoppaan kytkentäkaavio). Kytkin siis latausjännitteen liittimeltä X35 YJ-releen liittimeen 30 ja johan alkoi ABS pelata!
Ei muuta kuin leimalle!
Järjestelmä ei siis saanut sähköä YJ-releen kautta.